Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen puutarhuri ja sanon nyt taas että tuija ei ole jokapaikan kasvi eivätkä sovi kaikkiin suomalaisiin pihoihin

Vierailija
21.03.2025 |

Siellä tuijaa täällä tuijaa.

Voi tuija parka.

Korkealle kuivalle töppäreelle niitä laitetaan, ja murskerinteen viereen. Siinäpä sitten kärvistelet.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä se sulle kuuluu? Mä istutan just niin paljon tuijia kuin haluan ja mihin haluan. 

Vierailija
2/21 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Vihdoinkin. Liikaa tuijaa joka paikassa, hieman tuntuu siltä, vaikka siitä muuten pidän. Kataja on kaunis. Paju. Pensaita riittää ja Pihlajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuija on just hyvä, halpa, nopea kasvamaan ja helppohoitoinen. Ja ap:lle ei tuo asia kuulu sitten minkään vertaa.

Vierailija
4/21 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Samaa mieltä.vihaan tuijia kaikissa muodoissaan. Ei sovi suomeen. Täällä on kuusia, mäntyjä ja katajia, ei tuijia.

Vierailija
5/21 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuija kasvaa nopeammin kuin kataja. Siksi istutin pihalleni tuijan. 10 vuotta ja se on jo yli 2-metrinen. Samassa ajassa kataja on kasvanut alle metrin.

Vierailija
6/21 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaiseen maisemaan jokunen tuijakin mahtuu. Mutta ei ole kaunista, jos on pelkkää tuijaa. Uusissa taloissa on usein siirtonurmi ja tuija-aita, eikä se ole ollenkaan hyvä asia luonnon monimuotoisuuden kannalta. 

Vierailija
7/21 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Samaa mieltä.vihaan tuijia kaikissa muodoissaan. Ei sovi suomeen. Täällä on kuusia, mäntyjä ja katajia, ei tuijia.

Meillä on pihassa sekä kuusia, katajia että tuijia. On muitakin pensaita ja puita. Puutarhaan mahtuu minusta muitakin kuin luonnonvaraisesti kasvavia lajikkeita. 

Vierailija
8/21 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Tuija-aita on hyvä aita, ikivihreä, helppohoitoinen. Paljon kauniimpi kuin likainen puu- aita.

Vierailija
9/21 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olit kampaaja.

Vierailija
10/21 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuija parkaa

Vierailija
11/21 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt asiakkaille Tuijaa hyvällä katteella ja toivot parasta?

Vierailija
12/21 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pihassa oli korkea tuija kun talo ostettiin. Siinä se edelleen nököttää ja kyyhkyset käyttää sitä pesäpuuna.

Vierailija
13/21 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuija ei sovi maaseudun perinnepihoihin. Kaupunkipihoihin kyllä.

Vierailija
14/21 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuija...   Tuija..  joo Tuija ei ole sopiva oikein mihinkään, mahdollisesti Kanadaan tai Huippuvuorille. Täytyy tässä nyt ihan muistella, että miten sopimaton olikaan.

Vierailija
15/21 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyt asiakkaille Tuijaa hyvällä katteella ja toivot parasta?

Harva kauppias/ myyjä myy vain sellaista mitä itse ostaisi...

Sitä myydään mitä ostetaan

Vierailija
16/21 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuija  on niin mälsä, yksinkertaisesti tylsä pihassa. Suomalaisissa oloissa kasvaa myös hitaasti

Vierailija
17/21 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mikä aivopieru. :D Myös maaseudulla on uusia taloja eikä vain perinnepihoja. Mä itse asun reilu 70 vuotta vanhassa talossa ja tässä pihassa on iso tuija. Iik. 

Vierailija
18/21 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomalaiseen maisemaan jokunen tuijakin mahtuu. Mutta ei ole kaunista, jos on pelkkää tuijaa. Uusissa taloissa on usein siirtonurmi ja tuija-aita, eikä se ole ollenkaan hyvä asia luonnon monimuotoisuuden kannalta. 

Ei minua monimuotoisuus kiinnosta, vaan näkösuoja ja helppohoitoisuus.

Vierailija
19/21 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma piha, oma lupa.

Puutarhurina esiintyvä laittaa omalle pihalleen mitä haluaa.

Vierailija
20/21 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mikä aivopieru. :D Myös maaseudulla on uusia taloja eikä vain perinnepihoja. Mä itse asun reilu 70 vuotta vanhassa talossa ja tässä pihassa on iso tuija. Iik. 

Maaseudulle pitäisikin rakentaa vain perinteisiä taloja. Ihan kauheita pellon laidassa seisovat harmaat pakettitalokolossit, joiden ympärillä on tylsä kaupunkipiha. Ei sovi maisemaan yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme