Joka kolmas pettää, 70% salaa sen kimppaniltaan
Omasta kokemuksesta sanoisin et lähes jokainen pettää, itse en tunne enkä ole kuullut kenestäkään kuka ei ikinä olis pettänyt, tutkimukseen varmaan valehdeltu. Uskotko itse sinisilmäisesti puolisoosi? Itse uskoin ja liotin nuorena mut kyllä vanhaksi eläminen on paljastanut et lähes jokainen pettää, ja harvan puoliso tietää. Tiedän miehiä jotka pettää viikoittain monta kertaa työmatkoillaan eikä vaimolla ole aavistustakaan ja tätä jatkunut aina.
Kommentit (86)
Kuka enää haluaa parisuhteisiin?
miksei nämä pettävät sikailijat ei pysy sinkkuina?
Miehet pettää reilusti enemmän eri tutkimusten mukaan, myös tämän Väestöliiton tutkimuksen mukaan. Tämä on ikävä totuus. Tuntuu et nuoremmilla tosi paljon vapaita suhteita. Tunnen pareja joissa saa olla vapaasti muiden kanssa ja niin että jopa parin kanssa tulee muita mukaan seksijuttuihin. Ilmeisesti aletaan hyväksyä et ei mies ainakaan ole lähtökohtaisestikaan yksiavioinen niin sitten saa luvalla oll muiden kanssa tai ainakin ottaa mukaan muita seksihetkiin. Parinvaihtobileitä on kans tosi paljon, ne on usein yhdistetty tavallisiin bileisiin jossa tietyssä paikassa voi sit harrastaa muidenkin kanssa. Jos tästä ei tiedä niin voit luulla olleesi tavallisissa bileissä. Tosi monet käy myös virallisissa bileissä missä nuollaan naisia kaikkien nähden ja tietty pannaan, joissain teemailloissa ruoskitaan jne. Sitten on tätä salaista pettämistä, vaimo/kihlattu/tyttöystävä kotosalla ja pannaan kaikkea liikkuvaa niin paljon kuin ehditään. Usein nämä pahimmat miehet tunnistaa jo katseest mut sitten on nämä kiltit miehet jotka ei suunapäänä pane kaikkea liikkuvaa mut sit tilaisuuden tullen kuitenkin.
Ihmistä ei ole luotu olemaan yhden ja saman kanssa koko elämää. Ihan biologiaa tämä on.
Vierailija wrote:
Kuka enää haluaa parisuhteisiin?
miksei nämä pettävät sikailijat ei pysy sinkkuina?
Koska suurin osa on näitä sikailijoita, ikävä kyllä. Se kiltein ja ihaninkin mies kyllä aikanaan paljastuu siaksi, muunlaisista en ole vielä kuullut kun vanhaksi saanut elää.
Vierailija wrote:
Avioliitto on muutakin kuin panemista. Pettää voi monella tavalla.
Tämä on toinen ääripää. Kaikki on pettämistä.
Yhtä sairasta kuin oikea vieraissa käynti.
Tarkentaisitko ap että pettää missä huteessa? Kaikissa suhteissaan? Jos on joskus 15-vuotiaana yhden kerran pettänyt poikkista/tyttistä, eikä ikinä sen jälkeen enää, niin lasketaanko hänet mukaan tuohon?
Vähän on nollatutkimusta jollei tämä tieto ole selvillä...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos pettäminen tai vaikka söpöjen peittojen varastaminen synnäriltä on lähipiirissä normaalia, "kaikki niin tekee", niin kannattaa miettiä millaisten ihmisten kuplassa elää.
Laaja ystävä ja tuttavapiiri, 40-50v keskimäärin, ihan tavallisia, hieman keskimääräistä paremmin toimeentulevia suurin osa ja pettämistä on ihan älyttömästi. Yhden parin tiedän joiden en ole kuullut kummankaan pettävän tai siitä ei puhuta. Eniten ton tutkimuksen mukaan pettää 40v miehet ja näinhän se on.
No se on sitä tylsistyvää keskiluokkaa. Rahalla ei saa enää säpinää ja työelämä tökkii. Tökitään sitten muita, että saadaan jännitystä elämään.
Vierailija wrote: Aika monesti ne pettäjät ovat suhteissa, jossa yhteen on menty nuorina ja kumppani on valittu ulkonön suhteen, ei esimerkiksi sen, että oltaisiin persoonien kanssa sopivia. Ja tämän olen itsekkin nähnyt. Sellaiset pariskunnat joissa puuttuu tosiaan sellainen henkinen yhteys, ymmärrys ja kuuluvuus toista kohtaan, niin sellaisilta yleisemmin tulee niitä pettämistarinoita. Sellaiset taas, jotka on ihan henkisesti ja psyykkisesti hyvin yhteenkuuluvat, ymmärtävät ja välittävät toisistaan, niin harvoin kuulee että noissa petetään toisiaan. Koska silloin on mukana sellainen aito välittäminen sitä kumppania kohtaan.
Argumenttisi oli typerä, eli kun ei ole henkistä yhteyttä voi pettää. Eikä tämä joka huomaa että ei ole henkistä yhteyttä, eikö hän voi sanoa, että erotaan. Miksi pitää mennä pettämään ja rikkomaan puolisonsa henkinen puoli pitkäksi aikaa. Hyvin itsekästä toimintaa. Mutta niinhän nämä pettäjät ovat, ITSEKKÄITÄ. Minulta ei heru mitään myötätuntoa pettäjälle.
Sarjapettäjät ovat alinta kaatopaikalle kuuluvaa jätettä.
Vierailija wrote:
Finsexin tutkimukseen perustuu siis tämä aloitus, miehet pettää useammin https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2dd6d2c0-ed2c-4692-8dcc-324d4db00d88
Niin siis naiset eivät myönnä tutkimuksessa että he pettävät.
Silti 85% kaikista lapsista on ns. käenpoikasia.
Ihanaa rakastella erilaisia kiihottavia miehiä.
Normi meininkiä tuntuu olevan, mutta haluaako kukaan lapselleen näin käyvän? Sukujuhlissako kehutaan, että on kiva kun vävy osaa jyystää vieraistakin tai kyllä meidän miniä on niin hieno, että sitä käy muutkin polkemassa. 😳
Ikinä en ole pettänyt eikä miehenikään. En edes tunne kuin muutamia, joiden tiedän pettäneen.
Ei tässä mitään tuomioita olla julistamassa vaan keskustellaan yleisesti kuinka paljon ihmiset pettävät. Nämä paheksimisketjut sitten ovat erikseen.
Vierailija wrote:
Ikinä en ole pettänyt eikä miehenikään. En edes tunne kuin muutamia, joiden tiedän pettäneen.
Kiinni ei siis ole jäänyt kuin muutamia ja teilläkin esitetään uskottavasti uskollista.
En ole koskaan pettänyt. Minun eks luuli että petin koska sille joku valehteli. Voitin silloin just paljon rahaa ja eks meni ihan hysteeriseksi ja uskoi kavereittensa paskapuheita että olen pettänyt koska näkivät minut juttelevan toisen naisen kanssa joka oli kiinteistönvälittäjä. Nyt eks elää velkavankeudessa ja minulle menee hyvin.
Vierailija wrote:
Ei tässä mitään tuomioita olla julistamassa vaan keskustellaan yleisesti kuinka paljon ihmiset pettävät. Nämä paheksimisketjut sitten ovat erikseen.
Ketä kiinnostaa, kuinka paljon ihmiset pettävät. Kai kaikkein mukavinta olisi, ettei omat läheiset ja itse joudu MISSÄÄN asiassa petetyksi. Onko perheen hajoittaminen jotenkin jalompaa kun hometalon eteenpäin myyminen? Kun on oikea luonne, matkatöissä syntyy eniten sivusuhteita, baarireissuilla "sammutaan" kaverin sohvalle, pikkujouluristeilyjä sanotaan "porauslautoiksi".Say no more, onneksi olen sinkku. Kasvattakaa selkäranka, jos aiotte sitoutua!
Mieli tekisi pettää. Seksi on kuollut parisuhteessa vuosiksi. Mies torjuu aina kun yritän koskettaa. Parisuhde on muuten ihan kohtalainen ja hankalahan pitkästä parisuhteesta on lähteä, mutta mitta alkaa olla täysi. Törmäsin vanhaan ihastukseeni ja olisi tehnyt mieli repiä vaatteet hänen päältään, niin puutteessa olen. Hän olisi halunnut minua toisin kuin mieheni.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En ole koskan pettänyt. En myöskään usko että vaimoni on pettänyt. 13v yhdessä.
Olet melko nuori?
Päälle nelikymppinen. Kuinka niin?
Minäkin luulin juuri tuossa iässä, että olemme aviopari jossa kumpikaan ei petä. Nyt melkein 10 vuotta myöhemmin tiedän, että vaimo on pettänyt. Tajuan ne merkit myös menneisyydestä ja kummalliset selitykset. Olen ollut niin sinisilmäinen. Varmaan on käynyt niin, että on pettänyt humalassa ja kun ei ole jäänyt kiinni on tullut rohkeamaksi ja on pettänyt useammin. Uskon lisäksi vielä niin, että vaimo on pitänyt pettämisen salassa lähes kaikilta, jotta se pysyy salaisuutena.
Minä petin ennen kihlautumista, mutta päätin itsekseni kohdella tulevaa vaimoa mahdollisimman hyvin, olla uskollinen ja luottamuksen arvoinen. Päätöksessä olen pysynyt vaikka vaimon toilailujen jälkeen oli valtavaa kostonhimoa. Pettämisen jälkeen kotona sain niin paljon seksiä ja vielä erittäin hyvää sellaista, että kostamisen tarve poistui mielestä.
Aika moni pitempään yhdessä olleista pettää. Aikoinaan kun pyörin sinkkuna niin yllätyin kuinka moni. Eräskin mies sanoi, että on luvannut perheelleen, ettei eroa, mutta pettää silti vaimoaan. Myös naiset pettävät, en osaa sanoa kummat enemmän. Hyvin monella ihmisellä on pitkäkestoinen suhde saman ihmisen kanssa vakituisen suhteen rinnalla.
Ikävä kyllä, näin se vain on.