Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, miksi et kelpuuta miestä, joka ei halua matkustella?

Vierailija
27.10.2023 |

Tai muutenkaan nauttia elämästä ravintolaillallisilla, elokuvissa, huvipuistoissa, kylpylöissä?

Kommentit (186)

Vierailija
141/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska viihdyn samanhenkisten ihmisten kanssa. Ystävienikin kanssa meillä on yhteisiä mielenkiinnonkohteita, ei kaikki tietenkään, esim. yksi melkein elää matkustamiselle, mutta muutoin ei tykkää syödä ravintoloissa tai istuksia kuppiloissa, vaan nauttii kotoilusta hyvän sarjan/leffojen sekä hyvän kotiruuan kanssa.

Kyse on balanssista, vähän kaikkea joskus. Jos mitään aloituksessa mainituista asioista (matkustelu olisi se ehdoton dealbraker) ei halua tehdä koskaan, niin tuskin minulla on paljoa yhteistä sellaisen ihmisen kanssa.

Kannattaa olla rehellinen, on nimittäin vielä karseampaa jos joku lähtee pitkin hampain johonkin mukaan ja koko ajan vain mököttää ja valittaa kuinka kamalaa on. Sellainen pilaa tunnelman myös muilta.

Vierailija
142/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on kivaa, mutta kotitöiltä välttyy vain lähtemällä pois. Minulle ei riitä lomaksi se, että saan nukkua pidempään ja vasta sitten alkaa tiski/pyykki/kauppa/ruoanlaitto-rumba. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tämähän on toki naisen tekemä provo, mutta vastaan silti.

Perimmäinen syy on siinä, että meille on myyty matkustamisen mielikuva, siitä kuinka hyvä ihminen matkustaa ja siten tulee avarakatseiseksi. Tämä on toki täyttä hölynpölyä, sillä ei matkustelu ketään muuta jos hän ei halua muuttua. Moni matkustelee tyytyväisenä drinkkejä juoden ja paikallisille surkutellen, ajatellen kuinka fiksu ja menestynyt minä olenkaan näihin verrattuna.

Ja miksi tätä edelleen myydään näin? Siksi, että matkustamisen on heti asumisen jälkeen suomalaisten suurin kuluerä, paitsi autoilijoilla. Menestyneellä nykysuomalaisisella on varaa kerskakulutukseen, ja tuottamalla välineitä tähän pääsee osalliseksi miljardien eurojen markkinoille.

Naiset ovat useammin valmiita luopumaan autosta jotta olisi varaa matkustaa, ja näin syntyy sukupuolten vastakkainasettelu. Oikeasti voisi vain suoraan sanoa

Siis mä en tajua mistä noi miehet keksii noin tyhmiä juttuja, ihan hullua

Vierailija
144/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> Nainen, miksi et kelpuuta miestä, joka ei halua matkustella? Tai muutenkaan nauttia elämästä ravintolaillallisilla, elokuvissa, huvipuistoissa, kylpylöissä? <<

En omista autoa, eikä omassa pitäjässäni julkiset ole kovinkaan hyviä. Joudun paljon nyhjöttämään kotona ja elämä pyörii pääsääntöisesti lähialueilla. Sen takia en koskaan huolisi miestä, joka ei haluaisi lähteä minnekään ikinä vapaapäivinä ja lomilla kanssani. Itse haluaisin ainakin toisinaan matkustella Suomessa ja ulkomaille, käydä ulkona syömässä ja kylpylöissä miehen kanssa, jos sellainen olisi. Elokuvista ja huvipuistoista en niin kovasti välitä. Joka viikko ei tarvitsisi olla jotain menoa, mutta jos ei miehen kanssa koskaan mentäisi minnekään, niin sellainen sohvaperuna ei minulle kyllä kelpaisi.

Suvustani löytyi pariskunta, jossa naiselle tuli eläkkeelle jäädessä kovat menohalut, mies taas viihtyi kotona - se oli riitaisaa eloa se.

Miesvainajani kanssa lähdimme ihan ex tempore syömään ravintolaan, joskus pelkän jälkiruoan. Tai jos kävimme syömässä lämpimän ruoan, saatoimme lähteä hetken mielijohteesta jälkiruokakahville toiselle paikkakunnalle. Kerran tilasin meille etelänmatkan ja kysyin vasta sitten mieheltäni, että haluaako hän lähteä. Ja halusi. Tällaista elämäntoveria on vaikea toista vastaavaa löytää.

Vierailija
145/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä sait käsityksen, että vaadin jotain ihmeellisiä vastapalveluksia? :D

Mielestäni parisuhde toimii parhaiten, kun molemmat edes yrittävät antaa mahdollisuuden niille asioille, jotka ovat oman kumppanin sydäntä lähellä. Kun yrittäminen jää vain toisen osapuolen kontolle, niin ei se pidemmän päälle oikein toimi.

Eikä se pieni patikointi esimerkiksi todellakaan edellytä mitään suuria panostuksia - korkeintaan vähän seikkailumieltä ja ehkä pientä omalta mukavuusalueelta poistumista. Taatusti on myös halvelpaa kuin viikonloppuloma Lontoossa (olen tehnyt niitäkin useamman kerran). Kaiken lisäksi siitähän voisi tajuta itsekin nauttivansa, jos vain ensin antaisi edes mahdollisuuden sille.

Vierailija
146/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetero ddraamaa.

Vierailija
147/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Multa on kyllä useampi nainen vaatinut omistusmökkiä, jota minulla ei köyhästä taustasta johtuen ole tarjota. Ihan hyvätuloinen olen, mutta ei sinkku yksin mökkiä osta. Mieluummin kyllä mökkeilisin oman rakkaan kanssa, mutta tähän mennessä matkailu on se mihin mulla on ollut varaa. En tiedä miksi tämä tekee minusta kaikin tavoin epäkelvon ja haitallisen miehen, mutta näin se elämä toimii.

Mökit maksaa alkaen 15 000€. Jos ei halua niin ei tarvi ostaa, mutta jos nyt on vara matkailla niin on vara kyllä mökkiinkin. Ihme marinaa.

Jossain Pohjois-Karjalassa? En väitä että Helsinki on maailman keskipiste, mutta kai ymmärrät ettei kuivan maan mökki viiden tunnin automatkan päässä ole se mitä ihmiset hakee kumppanissa?

Miksi se pitäisi kumppania varten hankkia jos itse tykkää mökkeilystä? Eikö sitä voi hankkia itselle? Ja tuollaisia mökkejä on Helsingistä 150-200km. Sellainen matka on Ihan ok viikonloppu käynteihin.

Vierailija
148/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kovin on mustavalkoista tämä keskustelu. Miksi kotoilusta tykkäävä ihminen nähdään vain sohvalla istuvana ankeuttaja? Kotonahan voi harrastaa ihan valtavasti asioista, ei kaikkien ole pakko olla sosiaalisia kiitäjiä. 

Aloitusviestissä sanottiin että mies joka ei nauti mistään. Itse nautin kotona olosta, mutta en minä halua kotiini ketään joka ei nauti mistään.

Vierailija
149/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kotona on kivaa, mutta kotitöiltä välttyy vain lähtemällä pois. Minulle ei riitä lomaksi se, että saan nukkua pidempään ja vasta sitten alkaa tiski/pyykki/kauppa/ruoanlaitto-rumba. 

Mikset tee niitä kotitöitä ym. jo arkena?

Itse en kuluttaisi vapaailtojani tai vapaaviikonloppujani ruoanlaittoon, siivoamiseen, pyykkäämiseen tai kaupassa käymiseen. Hoidan sellaiset arkena työn jälkeen pitkin viikkoa, että saan viikonloput vain olla tai mennä vapaa-ajanrientoihini tai harrastuksiini ym. virkistävään. Teen myös sellaista ruokaa torstaina tai perjantaina, että se riittää koko viikonlopun yli. Ainut, mitä voin tehdä, on tiskaus, koska minulla ei ole astianpesukonetta. Joskus en tiskaakaan, kun ei sitä paljon tulekaan, kun vain lämmittää ruoan.

Vierailija
150/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen lempieläimet: Minkkiä vaatekaapissa, tiikeri makuuhuoneessa, Jaguaari autotallissa ja aasi, joka maksaa kaiken.

Vierailija
151/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minun mieheni alkuun piti matkustelua ikävänä, ja hieman hölmönä touhuna, mutta kun pari kertaa sain talvella houkuteltua lämpimiin maihin patikoimaan aurinkoisiin vuoristomaisemiin ja tekemään pitkiä pyöräretkiä huikeissa maisemissa niin nykyään kovasti odottaa talven reissuja. Kertoo kuinka mahtaa tunne on astua lentokoneesta aurinkoon ja lämpimään kun kylmästä ja pimeästä on lähtenyt.

Energiaakin kuulemma reissujen jälkeen on aina eri tavalla. 

Kesäisin reissaamme Suomessa kun Suomen kesä on täydellinen näihin harrastuksiin.

Parisuhteemme ei varmasti olisi yhtä hyvä jos emme yhdessä näitä kokemuksia hankkisi. Mikään ei ole hienompaa kuin rankan kiipeämisen jälkeen eväiden syöminen vuoren rinteessä. 

"Jaksettiinpa tosi hyvin! Rakastan sua." 

Joskus hyvä astua oman mukavuusalueensa ulkopuolelle. Pakottaa ja kiristää ei tietenkään saa.

Olin suhteessa miehen kanssa, joka ei halunnut lähteä mihinkään eksoottisiin ja lämpimiin kohteisiin. Matkustin sitten ystävieni kanssa Etelä- Eurooppaan, Aasiaan, Jenkkeihin, Karibialle.... ja miehen kanssa keskityttiin Euroopan kaupunkilomiin vähemmän lämpiminä vuodenaikoina, kevät/syksy. Itse olen aika kaikkiruokainen matkakohteiden suhteen ja meitä yhdisti kiinnostus historiaan, joten sellaiset nähtävyydet ja museot olivat meidän matkoilla kummankin toive. 

Patikoimista en ollut harrastanut ja olin siihen skeptinen. Mies taas oli ns erä-ihminen jollain tapaa. Lähdettiin sitten Lappiin ja kyllä kannatti. Nautin siitä reissusta oikeasti. Vaikka aamulla teltasta herätessä kaikki vaatteet ja kengät on nihkeitä eilisen sateesta ja on vähän vilakkaa, aamukahvi ja kaurapuuro maistuvat niissä maisemissa uskomattoman hyvältä. Seuraava matkakohde olikin Alpit Saksassa. 

Ihmiset elämässämme opettavat meille uusia juttuja, kuten vaikkapaa harrastuksia,avoimin mielin mukaan.

Vierailija
152/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tarvitsen maksajan kaikelle.

Vierailija
153/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Koska tarvitsen maksajan kaikelle.

Ap on odottanut kahdeksan sivua että joku kirjoittaisi tämän kommentin ja on nyt menettänyt toivonsa. Pakkohan se on sitten itse laittaa, se oikea vastaus ennen sammumista. 

Vierailija
154/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minun mieheni alkuun piti matkustelua ikävänä, ja hieman hölmönä touhuna, mutta kun pari kertaa sain talvella houkuteltua lämpimiin maihin patikoimaan aurinkoisiin vuoristomaisemiin ja tekemään pitkiä pyöräretkiä huikeissa maisemissa niin nykyään kovasti odottaa talven reissuja. Kertoo kuinka mahtaa tunne on astua lentokoneesta aurinkoon ja lämpimään kun kylmästä ja pimeästä on lähtenyt.

Energiaakin kuulemma reissujen jälkeen on aina eri tavalla. 

Kesäisin reissaamme Suomessa kun Suomen kesä on täydellinen näihin harrastuksiin.

Parisuhteemme ei varmasti olisi yhtä hyvä jos emme yhdessä näitä kokemuksia hankkisi. Mikään ei ole hienompaa kuin rankan kiipeämisen jälkeen eväiden syöminen vuoren rinteessä. 

"Jaksettiinpa tosi hyvin! Rakastan sua." 

Joskus hyvä astua oman mukavuusalueensa ulkopuolelle. Pakottaa ja kiristä

Ja näin ne miehet oppii että kaikki naiset tekee mitä vaan miehen eteen. Älkää nyt hyvät ihmiset lähtekö minnekään miehen takia patikoimaan. Rajat on ja ne pitää. Naisen ei kuulu alkaa urheilemaan kun mies napsauttaa sormiaan.

Vierailija
155/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Naisen lempieläimet: Minkkiä vaatekaapissa, tiikeri makuuhuoneessa, Jaguaari autotallissa ja aasi, joka maksaa kaiken.

Ei ole minkkiä. Anoppivainaalla oli, mutta vein sen kirpputorille. Siellä oli joku hanakan näköinen naisihminen, jonka silmät levisivät ihastuksesta, mutta minulle ei kelvannut minkki. Joku Tikru makuuhuoneessa ei myöskään säväytä, romanttinen ja seksikäs kylläkin. Ja autoksi riittää tavanomainen hyvä auto. Vanhat autotkin on erään miehen kanssa nuorempana koettu, mutta enää en sellaisissa rumiluksissa istuskelisi. Sellaisia aaseja taas, jotka kaiken maksaisivat naiselle, ei enää ole, vaan jopa pikkulasten äiidit nykysiipat haluavat mahdollismman pian rahaa tienaamaan, ettei vaan miehen tarvitsisi perheenpäänä esiintyä. Hyi.

Vierailija
156/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Multa on kyllä useampi nainen vaatinut omistusmökkiä, jota minulla ei köyhästä taustasta johtuen ole tarjota. Ihan hyvätuloinen olen, mutta ei sinkku yksin mökkiä osta. Mieluummin kyllä mökkeilisin oman rakkaan kanssa, mutta tähän mennessä matkailu on se mihin mulla on ollut varaa. En tiedä miksi tämä tekee minusta kaikin tavoin epäkelvon ja haitallisen miehen, mutta näin se elämä toimii.

Miksi olet valinnut suhteeseen naisia, jotka tuollaista vaatii? Etsi toisenlaisia naisia. Ai niin, mutta kun ne eivät paneta.  Anteeksi.

En ole valinnut, miten voisin valita jonkun jonka perusvaatimuksia en täytä? Tai pitäisikö niitä jotenkin kaapata parisuhteeseen? En nyt oikein ymmärrä. Ihan toisenlaisia naisia olen valinnut, mutta ei sitä oikein tiedä mitä pitäisi sanoa kun tuollainen tulee vastaan pyytämättä ja

Eli keitä nämä sinulta mökkiä vaatineet naiset ovat olleet, jos eivät seurustelukumppaneitasi? Mitä he ovat vastanneet, kun olet kysynyt, että mikseivät he mökkeile omalla mökillään, kun kerran mökkeillä haluavat ja sinua vaativat sellaisen ostamaan? 

157/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä ihmiset haluavat kumppanin, joka on kiinnostunut samoista asioista. Esimerkiksi jos joku nainen tykkää ryypätä joka viikonloppu, niin varmasti hän olisi iloinen löytäessään miehen, joka myös ryyppää viikonloppuna.

Vierailija
158/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Itse en kuluttaisi vapaailtojani tai vapaaviikonloppujani ruoanlaittoon, siivoamiseen, pyykkäämiseen tai kaupassa käymiseen. Hoidan sellaiset arkena työn jälkeen pitkin viikkoa, että saan viikonloput vain olla tai mennä vapaa-ajanrientoihini tai harrastuksiini ym. virkistävään. Teen myös sellaista ruokaa torstaina tai perjantaina, että se riittää koko viikonlopun yli. Ainut, mitä voin tehdä, on tiskaus, koska minulla ei ole astianpesukonetta. Joskus en tiskaakaan, kun ei sitä paljon tulekaan, kun vain lämmittää ruoan.

Pointtina varmaan oli, että lomalla kotitöitä on vähemmän, joku muu tuo ruuan valmiina eteen, tiskaa ja siivoaa. Itse joutuu hoitamaan vain pyykit loman jälkeen. Se, että kotityöt vain tekisi jonain eri päivänä (arkena) ei muuta sitä, että ne silti joutuu tekemään.

Vierailija
159/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan vahveroista ei ole uskaltautunut kuvailemaan miten sitä mökkiä mieheltä vaaditaan?

Vierailija
160/186 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Pointtina varmaan oli, että lomalla kotitöitä on vä

Ai, meni pointti ohi. Minulla kun ei ollut lainkaan lomaa tänä kesänä, niin opin hoitelemaan kotityöt vilppaasti alta pois arkena, että jäi edes viikonloput.