Nainen, miksi et kelpuuta miestä, joka ei halua matkustella?
Tai muutenkaan nauttia elämästä ravintolaillallisilla, elokuvissa, huvipuistoissa, kylpylöissä?
Kommentit (186)
Kovin on mustavalkoista tämä keskustelu. Miksi kotoilusta tykkäävä ihminen nähdään vain sohvalla istuvana ankeuttaja? Kotonahan voi harrastaa ihan valtavasti asioista, ei kaikkien ole pakko olla sosiaalisia kiitäjiä.
Vierailija wrote:
Kovin on mustavalkoista tämä keskustelu. Miksi kotoilusta tykkäävä ihminen nähdään vain sohvalla istuvana ankeuttaja? Kotonahan voi harrastaa ihan valtavasti asioista, ei kaikkien ole pakko olla sosiaalisia kiitäjiä.
Joka on ookoo. Silloin täytyy hyväksyä ettei miltein jokaisen miehen himoitsema slaavi välttämättä innostu.
Vierailija wrote:
Minä miehenä en pidä matkustelusta. En ala matkustamaan mieliksi. Pidän sitä aivan turhana ensinnäkin. Jos se ei sovi niin sitten voi voi.
OK. Miksi sitten te, jotka ette halua inisette ja vingutte ja valitatte, jos toinen haluaa? Lähes joka päivä tälläkin palstalla itketään ja vttuillaan naisten " viininjuonti ja matkustelu" - harrastuksista. Jos kerta on kynnyskysymys, niin älkää silloin lähestykö naisia, jotka ko asioita harrastaa.
Vierailija wrote:
Koska oma ja itseasiassa nykyään ainoa intohimoni elämässä on matkustelu. Haluan matkustella myös mieheni kanssa.
Minä olen matkustanut (siis en matkustellut) työni vuoksi 70 maassa. Naisille tämä on liikaa, he ajattelevat, että suomalainen mies on matkustanut korkeintaan Virossa ja Espanjassa.
Yksi koetti matkalla päteä ja yritti järjestää kaiken. Kiukustui kun minä tiesin asiat paremmin.
No tuollainen matkustamishaluton mies on ainoa jonka kelpuutan, koska en itsekään ihmeemmin välitä matkustelusta ja ihan on riittävästi reissaamista jos kerran vuosikymmenessä käy laivalla tai etelässä.
Siksi ymmärrän kyllä hyvin sen, että matkailusta pitävä haluaa elämänkumppaniksi sellaisen ihmisen, joka jakaa tämän kiinnostuksen ja on ns samalla sivulla reissujen määrän ja kohteiden suhteen. Etenkin kun itse en näe sellaista parisuhdetta sopivana/järkevänä jossa kaikki lomat vietetään kumpi missäkin (tai sitten yhdessä ja toinen on naama nutturalla 24/7 kun ei kiinnosta yhtään).
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Koska oma ja itseasiassa nykyään ainoa intohimoni elämässä on matkustelu. Haluan matkustella myös mieheni kanssa.
Jos miehet kelpuuttaisivat parisuhteeseen ainoastaan sellaiset naiset, joilla on täysin samat harrastukset ja intohimon kohteet, niin eipä tässä maassa montaa suhdetta syntyisi.
Olen itse ollut useammassa avoliitossa ja parisuhteessa elämäni aikana, ja yksikään kumppaneistani ei ikinä osoittanut minkäänlaista mielenkiintoa minun omia kiinnostuksen kohteita tai harrastuksia kohtaan. Itse kyllä lähdin kumppanini mukaan ihan mielelläni esim. kaupunkilomille ja erilaisiin taidenäyttelyihin, vaikka ne eivät minua oikeasti kiinnosta juuri yhtään. Mieluummin lähtisin rinkka selässä metsää ihailemaan. Mutta koska kumppanilleni ne olivat tärkeitä asioita, niin totta kai halusin tutustua myös siihen maailmaan ja pitää mielen avoimena.
Ainoa mitä olisin to
Ahaa, eli sinä olet näitä miehiä, joille naiselle mieliksi tekeminen= palvelus, jolle aina odotetaan vastapalvelus! Et tee sitä siksi, että ajattelet toisen hyvää.
Tajuat kai myös, että taidenäyttely, tai ulkomaanmatka on täysin eri asia, kuin vaellus rinkka selässä? Siitä täytyy tykätä, vaatii hyvät varusteet, jotka maksavat paljon, hyvää kuntoa yms. Ei todellakaan sama asia, kuin esim viikonloppumatka lentokoneella vaikkapa Lontooseen.
Vierailija wrote:
Samaten ihmetyttää miksi se kotoilusta pitävä ihminen nähdään automaattisesti jotenkin rumana, lihavana ja kaikin puolin vastenmielisenä tyyppinä?
Vierailija wrote:
Multa on kyllä useampi nainen vaatinut omistusmökkiä, jota minulla ei köyhästä taustasta johtuen ole tarjota. Ihan hyvätuloinen olen, mutta ei sinkku yksin mökkiä osta. Mieluummin kyllä mökkeilisin oman rakkaan kanssa, mutta tähän mennessä matkailu on se mihin mulla on ollut varaa. En tiedä miksi tämä tekee minusta kaikin tavoin epäkelvon ja haitallisen miehen, mutta näin se elämä toimii.
Miksi olet valinnut suhteeseen naisia, jotka tuollaista vaatii? Etsi toisenlaisia naisia. Ai niin, mutta kun ne eivät paneta. Anteeksi.
Minun mieheni alkuun piti matkustelua ikävänä, ja hieman hölmönä touhuna, mutta kun pari kertaa sain talvella houkuteltua lämpimiin maihin patikoimaan aurinkoisiin vuoristomaisemiin ja tekemään pitkiä pyöräretkiä huikeissa maisemissa niin nykyään kovasti odottaa talven reissuja. Kertoo kuinka mahtaa tunne on astua lentokoneesta aurinkoon ja lämpimään kun kylmästä ja pimeästä on lähtenyt.
Energiaakin kuulemma reissujen jälkeen on aina eri tavalla.
Kesäisin reissaamme Suomessa kun Suomen kesä on täydellinen näihin harrastuksiin.
Parisuhteemme ei varmasti olisi yhtä hyvä jos emme yhdessä näitä kokemuksia hankkisi. Mikään ei ole hienompaa kuin rankan kiipeämisen jälkeen eväiden syöminen vuoren rinteessä.
"Jaksettiinpa tosi hyvin! Rakastan sua."
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi te miehet oikeen mainostatte suureen ääneen tuovanne naisen elämään pelkkää harmaata?
Onko se harmautta päästä uuden mersuni kyytiin ja tehdään kunnon maakuntakieros? En käy ulkomailla vaan nautin uusista autoista.
M36
Ehkä 40-50- luvuilla autoajelu oli joku juttu, muttei nykyään. Pahimmassa vaiheessa jouduin ajamaan työmatka-ajoa yli 30k km / vuosi, joten autossa istuminen turhan takia ei kiinnosta.
Boomeri- setämiehistä billuralli on kova juttu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Samaten ihmetyttää miksi se kotoilusta pitävä ihminen nähdään automaattisesti jotenkin rumana, lihavana ja kaikin puolin vastenmielisenä tyyppinä?
Ei niin luule kukaan muu, kuin sinä.
Kyllä mulle kelpaa mies, joka ei halua matkustella. En erikoisesti välitä matkustelusta itsekään. Viihdyn erinomaisesti kotona. Joskus toki on kiva vuokrata vaikka mökki jostain korvesta, jotta pääsee vähäksi aikaa kunnolla irti arjesta.
Pitääkö ap:lle sitten välttämättä olla matkustelusta pitävä nainen, vai miksi tällainen kysymyksenasettelu?
Vierailija wrote:
Tämähän on toki naisen tekemä provo, mutta vastaan silti.
Perimmäinen syy on siinä, että meille on myyty matkustamisen mielikuva, siitä kuinka hyvä ihminen matkustaa ja siten tulee avarakatseiseksi. Tämä on toki täyttä hölynpölyä, sillä ei matkustelu ketään muuta jos hän ei halua muuttua. Moni matkustelee tyytyväisenä drinkkejä juoden ja paikallisille surkutellen, ajatellen kuinka fiksu ja menestynyt minä olenkaan näihin verrattuna.
Ja miksi tätä edelleen myydään näin? Siksi, että matkustamisen on heti asumisen jälkeen suomalaisten suurin kuluerä, paitsi autoilijoilla. Menestyneellä nykysuomalaisisella on varaa kerskakulutukseen, ja tuottamalla välineitä tähän pääsee osalliseksi miljardien eurojen markkinoille.
Naiset ovat useammin valmiita luopumaan autosta jotta olisi varaa matkustaa, ja näin syntyy sukupuolten vastakkainasettelu. Oikeasti voisi vain suoraan sanoa että naiset ovat Suomessa kasvatuksen vuoksi m
Häshtäg mänspleining
Tuskin matkusteluhaluttomuus on ainoa syy, jos muuten klikkaa. Aina voi matkustella vaikka yksin tai kaverin kanssa.
Mun mielestä tämä miten lomat vietetään on melko iso kysymys parisuhteessa kuitenkin. Jos toinen vihaa matkustamista ja toiselle se on jaksamisen ehto lokakuisessa räntäsateessa, niin ei kai siitä mitään tule. Joten aika turhaa on keskittää energia niiden ihmisten moittimisen jotka ajattelee tästä asiasta eri lailla. Sen sijaan että huhuilisi sitä omaa hengenheimolaista. Tämän luulisi olevan niin itsestään selvää, että en usko että ap yrittää saada mitään muuta aikaan aloituksellaan kun kiukkuisen itsesääliin aiheuttaman dopamiinipiikiin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Multa on kyllä useampi nainen vaatinut omistusmökkiä, jota minulla ei köyhästä taustasta johtuen ole tarjota. Ihan hyvätuloinen olen, mutta ei sinkku yksin mökkiä osta. Mieluummin kyllä mökkeilisin oman rakkaan kanssa, mutta tähän mennessä matkailu on se mihin mulla on ollut varaa. En tiedä miksi tämä tekee minusta kaikin tavoin epäkelvon ja haitallisen miehen, mutta näin se elämä toimii.
Miksi olet valinnut suhteeseen naisia, jotka tuollaista vaatii? Etsi toisenlaisia naisia. Ai niin, mutta kun ne eivät paneta. Anteeksi.
En ole valinnut, miten voisin valita jonkun jonka perusvaatimuksia en täytä? Tai pitäisikö niitä jotenkin kaapata parisuhteeseen? En nyt oikein ymmärrä. Ihan toisenlaisia naisia olen valinnut, mutta ei sitä oikein tiedä mitä pitäisi sanoa kun tuollainen tulee vastaan pyytämättä ja yllättäen. Ei toista ihmistä kuitenkaan voi pyytää suksemaan kuuseen vaikka mieli tekisi.
Matkustan harvoin mutta melko mukavasti. Tahdon jakaa sen jonkun kanssa. Ystäväkin kelpaa, mutta mielellään vietän romanttista lomaa kynttiläillallisineen. Pitkät aamut sängyssä ei ole kivoja ilman peuhausseuraa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei minua haittaa. Voin matkustella yksinkin ja mies voi jäädä kotiin hoitamaan kotieläimiä. Se toki on ongelma, jos mies ei nauti elämänsä mitenkään.
Onko matkustelu ainoa asia mailmassa mistä ihminen voi nauttia?
Kuten sanottu. Ottakaa pöydälle tarkasteltavaksi se oma henkilökohtainen naismakunne. Mikäli makuna näyttäisi olevan slaavi niin valitettavasti näillä naisilla on varaa valita.
Mistä keksit tämän yleispätevän miesten naismaun slaaveihin?
Lukemalla palstaa ja kuuntelemalla miesten tekemiä videopostauksia. Moni haikailee pitkätukkaisen hoikan kotihengettären perään jolta saisi iltaisin. Miehet haluaisi yleensä toimia elättäjänä.
Ai haluaa vai? Ei suomalaiset. Jopa kahvi ABCllä eka treffeillä on liikaa. Siltikin näille pitäisi olla" naisellinen nainen", eli kaunis, hoikka, nuori, isorintainen, pitkätukkainen kodinhengetär, joka tekee kaiken, ja mies saa tulla valmiiseen pöytään ja yöllä sitten vielä imee ja ottaa kakkoseen. Mutta käy töissä, ja maksaa puolet- muuten on loishuåra
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi te miehet oikeen mainostatte suureen ääneen tuovanne naisen elämään pelkkää harmaata?
Onko se harmautta päästä uuden mersuni kyytiin ja tehdään kunnon maakuntakieros? En käy ulkomailla vaan nautin uusista autoista.
M36
Ehkä 40-50- luvuilla autoajelu oli joku juttu, muttei nykyään. Pahimmassa vaiheessa jouduin ajamaan työmatka-ajoa yli 30k km / vuosi, joten autossa istuminen turhan takia ei kiinnosta.
Ässämersullani saisit mukavat kyydit ja käydään piknikillä?
Autossa on kiva istua jos ajellaan mutkaisia vuoristoteitä. Muuten autossa istuminen on tylsintä mitä voin kuvitella.
Ja ei edes kiinnosta onko se auto joku kallis vaiko halpa. Kunhan on ilmastointi eikä jätä tien laitaan.
Taikasana "mersu" on jo totaalinen turn off🤣
Olitko se sinä eilen vaihdattamassa renkaita kun tyttö kysyi tiskillä rekkaria niin vastaus oli: Mulla on tollanen uus vähän kalliimpi mersu....
😂😂😂😂😂🤮
Jos ei edes tiedä mitä rekkari tarkoittaa ei pitäisi olla ollenkaan liikenteessä. Mutta onhan tuo pienen pippelin jatke jollekin