Miks pitäis ottaa lippis pois päästä syödessä?
Joku idiootti keksiny tommosenki säännön.. Mitä jos joku keksis että pitää ottaa sukat pois syödessä, tai muuten on epäkohtelias? Mä pidän lippistä päässä ihan tarkoituksella vaikken muuten pitäisikään vastustaakseni tätä erittäin typerää tapaa.
Kommentit (117)
Vanhojen jäänteiden mukaan nainen saa kuitenkin pitää hattua päässä syödessään. Käsittämättömiä ja aikansa eläneitä sääntöjä.
Ne, joilla on ruokaa, kunnioittakoon sitä niidenkin edestä, joilla sitä ei ole.
Miksei nenää saa kaivella ja raapia p*rsettä muiden nähden? Miksei nenää voi vaan niistää hihaan, miksei hampaita kaivella toisten nähden.
Ulkovaatteet riisutaan, kun tullaan sisälle, mukaanlukien käsineet ja päähine.
Noita käytöstapoja lapsille käsittääkseni opetetaan pienestä pitäen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos pihalla syöt aurinkoisena päivänä, niin saat minun puolestani käyttää sitä lippistä. Hattuja ei käytetä sisällä ollenkaan.
Meilläkin toimistolla pari sellaista 40-50 -vuotiasta miestä, jotka kuin teinipojat pitää lippistä tai pipoa päässä toimistolla koko päivän. Molemmilla homma alkoi siinä vaiheessa, kun hiukset alkoi harveta. Kaljujaan peittelevät. Hävettää asiakaspalaverissa niiden kanssa istua. Lounaalla olen joutunut vaikka kuinka monta kertaa huomauttamaan, että ota nyt prkele se kotsasi edes lounaaksi pois päästä.
Olet varmaan todella pidetty henkilö työyhteisössä, kun komentelet kollegoitasi kuin jotain pikkulapsia.
Ei tarvitsisi, jos niillä olisi käytöstavat! Ja ei, ei minun ole aikoinaan tarvinnut omia poikia, kun ne olivat pikkulapsia noin komennella. He kyllä ymmärsivät, että sisällä ei lippiksiä käytetä, saati sitten syödessä. Heidän kavereilleen olen huomauttanut, että meillä sisällä sitten ollaan ilman lippistä.
Aikuiselle miehelle voi käyttää ronskimpaakin kieltä, niin ymmärtävät.
Vierailija wrote:
Kysy sotaveteraaneilta, miksi.
Ei kiinnosta mitkään murhaaja luuserit
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kysy sotaveteraaneilta, miksi.
Ei kiinnosta mitkään murhaaja luuserit
Voivoi, lapsi parka.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos pihalla syöt aurinkoisena päivänä, niin saat minun puolestani käyttää sitä lippistä. Hattuja ei käytetä sisällä ollenkaan.
Meilläkin toimistolla pari sellaista 40-50 -vuotiasta miestä, jotka kuin teinipojat pitää lippistä tai pipoa päässä toimistolla koko päivän. Molemmilla homma alkoi siinä vaiheessa, kun hiukset alkoi harveta. Kaljujaan peittelevät. Hävettää asiakaspalaverissa niiden kanssa istua. Lounaalla olen joutunut vaikka kuinka monta kertaa huomauttamaan, että ota nyt prkele se kotsasi edes lounaaksi pois päästä.
Olet varmaan todella pidetty henkilö työyhteisössä, kun komentelet kollegoitasi kuin jotain pikkulapsia.
Ei tarvitsisi, jos niillä olisi käytöstavat! Ja ei, ei minun ole aikoinaan tarvinnut omia poikia, kun ne olivat pikkulapsia noin komennella. He kyllä ymmärsi
Aikuisten ihmisten hatut ei kuulu kyllä sulle millään tavalla. Jos häiritsee niin mene toiseen pöytään istumaan! Ottaa päähän tuollaiset matamit, jotka kuvittelevat, että voivat määräillä kaikkien olemista.
Pitäkää lippikset vaan päässä niin ei tipu täit keittoon. 🤣
Vierailija wrote:
Miksei nenää saa kaivella ja raapia p*rsettä muiden nähden? Miksei nenää voi vaan niistää hihaan, miksei hampaita kaivella toisten nähden.
Ulkovaatteet riisutaan, kun tullaan sisälle, mukaanlukien käsineet ja päähine.
Noita käytöstapoja lapsille käsittääkseni opetetaan pienestä pitäen.
Koska se on ällöttävää. Päässä oleva vaatekappale ei ole mitään räkää.
Onko se lippis hankala riisua vai pelkäätkö että joku varastaa sen, kun olet keskittynyt sopan syöntiin?
Etkö ymmärrä, ettei tässä ole kyse hatuista, vaan käytöstavoista? Jos samat miehet puristelisi kahviautomaatilla vastaanoton tytön tissejä tai takamusta, niin huomauttaisin siitäkin?
Vierailija wrote:
Aikuisten ihmisten hatut ei kuulu kyllä sulle millään tavalla. Jos häiritsee niin mene toiseen pöytään istumaan! Ottaa päähän tuollaiset matamit, jotka kuvittelevat, että voivat määräillä kaikkien olemista.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei tarvitsisi, jos niillä olisi käytöstavat! Ja ei, ei minun ole aikoinaan tarvinnut omia poikia, kun ne olivat pikkulapsia noin komennella. He kyllä ymmärsi
Kannattaa ehkä huomioida, että nämä henkilöt eivät ole sun poikiasi eivätkä lapsia enää ollenkaan..
Päähineen pois ottaminen kertoo kunnioituksesta. Kunnioitat sitä vaivaa, minkä joku on nähnyt että saat ateriasi nenän eteen.
Vierailija wrote:
Vanhojen jäänteiden mukaan nainen saa kuitenkin pitää hattua päässä syödessään. Käsittämättömiä ja aikansa eläneitä sääntöjä.
Silloin se hattu on pukuun suunniteltu asuste. Ei nainenkaan ruokaile (toivottavasti ) pipo tai karvahattu päässä.
"Etkö ymmärrä, ettei tässä ole kyse hatuista, vaan käytöstavoista? Jos samat miehet puristelisi kahviautomaatilla vastaanoton tytön tissejä tai takamusta, niin huomauttaisin siitäkin?"
Voi hyvä luoja. Vertasitko juuri päähineen pitämistä seksuaaliseen häirintään?? En viitsi edes kommentoida.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Silloin se hattu on pukuun suunniteltu asuste. Ei nainenkaan ruokaile (toivottavasti ) pipo tai karvahattu päässä.
Yhtälailla se voi olla miehenkin pukuun suunniteltu asuste. Ja olen nähnyt oppilaitoksissa naisia/tyttöjä ruokailemassa pipo päässä. Jännä että näitä opettajat repii vaan poikalasten päästä..
Vierailija wrote:
Päähineen pois ottaminen kertoo kunnioituksesta. Kunnioitat sitä vaivaa, minkä joku on nähnyt että saat ateriasi nenän eteen.
Ylipäänsä ruoka ei vielä tänä päivänäkään ole kaikille itsestäänselvyys ja siksi niiden joilla sitä on, on aiheellista sitä kunnioittaa.
Pään paljastamisella kunnioitetaan sekä ruokaa että henkilöä, joka on nähnyt vaivan sen valmistamiseksi. Vähennetään kiireen tuntua, ja pysähdytään aterian äärelle. Ei ulkovaatteita muutenkaan pidetä ruokapöydässä. Lippikset kuuluvat pikkupojille, mutta heitä kuuluukin tapakasvattaa hyväkäytöksisiksi aikuisiksi. Ne ovat niitä usein peräänkuulutettuja sosiaalisia taitoja, joiden perusteella muut muodostavat vaikutelmansa sinusta. Tuskin kukaan haluaa väkisin olla törppö.