Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks pitäis ottaa lippis pois päästä syödessä?

Vierailija
26.10.2023 |

Joku idiootti keksiny tommosenki säännön.. Mitä jos joku keksis että pitää ottaa sukat pois syödessä, tai muuten on epäkohtelias? Mä pidän lippistä päässä ihan tarkoituksella vaikken muuten pitäisikään vastustaakseni tätä erittäin typerää tapaa.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sinulla tulee olemaan armeijassa mielenkiintoiset ajat.

Armeijan välttäneet näkee jo matkojen päästä. 

Lippispäiset lihavat laiskurit?

Lippispäiset laiskat luuserit, mut joo.

Vierailija
102/117 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tekisi mieli naulata tuo lippis aloittajan päähän. Tissiposket pitävä lippistä ruokapöydässä.

Lastenhakkaus ei kuulu hyviin käytöstapoihin, itse asiassa se on laitonta.

Kuuluu parempiin käytöstapoihin, kuin lippiksen pitäminen ruokapöydässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tekisi mieli naulata tuo lippis aloittajan päähän. Tissiposket pitävä lippistä ruokapöydässä.

Se on silti laitonta

Vierailija
104/117 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun muut eivät tee kuin haluan niiden tekevän..

Vierailija
105/117 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei ymmärrä käytöstapoja.. kannattaa katsoa peiliin/vanhempiinsa. Minä, tuntuu olevan monen sanotaan "henkilön" agenda. 

Vierailija
106/117 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Se on silti laitonta

Lippiksen päähän naulaaminen voi olla laitonta, mutta oikein se on. Pysyy paskiaisen lippis sitten päässä jos vähän enemmänkin tuulee.

Vierailija
107/117 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sen säännön itse keksinyt: Kun tulet minun ruokapöytääni, osoitat kunnioitusta ruokaa kohden( ja samalla muistat sen, että kaikilla ei välttämättä ole ruokaa saati pöytää tai muuta alustaa, jossa sen syö).

Riisut siis lakin. 

Se mistä ja milloin tämä tapa on kummunnut, en tiedä. Keskiajalta? Eikä sillä ole minulle väliäkään.

Olipa tuo tapa tullut mistä hyvänsä, niin olen sen päättänyt, että hatun pois riisumisella kunnioitetaan ruokaa ja ruokahetkeä.

Minun ruokapöydässäni on muitakin sääntöjä: kännykät äänettömälle ja pois, Ei kiroilla, eikä huudeta.

Lakin pois riisumalla osoitat myös kunnioitusta vainajalle  hautajaissaatto-autokulkueen nähdessäsi.

Olen perheetön mutta laitan kotonani ruokaa nuoremmille veljilleni sekä vanhemmilleni.

Jos joskus perustan perheen ja saan lapsia, KUKAAN penskoistani ei tule ruoalle hattu päässä.

Piste.

Vierailija
108/117 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä olen sen säännön itse keksinyt: Kun tulet minun ruokapöytääni, osoitat kunnioitusta ruokaa kohden( ja samalla muistat sen, että kaikilla ei välttämättä ole ruokaa saati pöytää tai muuta alustaa, jossa sen syö).

Riisut siis lakin. 

Se mistä ja milloin tämä tapa on kummunnut, en tiedä. Keskiajalta? Eikä sillä ole minulle väliäkään.

Olipa tuo tapa tullut mistä hyvänsä, niin olen sen päättänyt, että hatun pois riisumisella kunnioitetaan ruokaa ja ruokahetkeä.

Minun ruokapöydässäni on muitakin sääntöjä: kännykät äänettömälle ja pois, Ei kiroilla, eikä huudeta.

Lakin pois riisumalla osoitat myös kunnioitusta vainajalle  hautajaissaatto-autokulkueen nähdessäsi.

Olen perheetön mutta laitan kotonani ruokaa nuoremmille veljilleni sekä vanhemmilleni.

Jos joskus perustan perheen ja saan lapsia, KUKAAN penskoistani ei tule ruoalle hattu pääs

Minulla on sääntö että kun tulet minun ruokapöytääni, osoitat kunnioitusta ruokaa kohden riisuuntumalla alasti.

Vierailija
109/117 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

"Etkö ymmärrä, ettei tässä ole kyse hatuista, vaan käytöstavoista? Jos samat miehet puristelisi kahviautomaatilla vastaanoton tytön tissejä tai takamusta, niin huomauttaisin siitäkin?"

Voi hyvä luoja. Vertasitko juuri päähineen pitämistä seksuaaliseen häirintään?? En viitsi edes kommentoida.

Puhuin että kyse on käytöstavoista! Ja jos joku käyttäytyy huonosti, niin siitä pitää hänelle huomauttaa! 

Huonompaa käytöstä on mennä näpäyttämään aikuista ihmistä jostain hatun käyttämisestä. Mitä oikein kuvittelet olevasi??

Vierailija
110/117 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol mammat ragee tääl jostai lippiksist!

Vierailija
111/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on kunnioituksesta ja kristillisistä käytöstavoista, joihin löytyy peruste Raamatusta. 

Ruokapöydässä noudatetaan hyviä tapoja, joihin kuuluu miespuolisen paljastaa päänsä. Kunnioitetaan elämän ja kasvun ihmeen antajaa ja osoitetaan kiitollisuutta siitä, että on mitä syödä. 

Sisään tullessa otetaan hattu pois, koska se kuuluu hyviin tapoihin ja sillä kunnioitetaan talon emäntää.

Kirkossa sillä kunnioitetaan Jumalaa.

Nykyäänhän moni tekee mitä mielii kun lempilause on  "Mä teen mitä tahon, mä oon kato yksilö". 

Vierailija
112/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioituksesta ruokaa ja ruoan tuottajia kohtaan. 1860-luvulla Suomessa kuoli nälkään melkein parisataatuhatta ihmistä. Ihmisen muisti on lyhyt.

Vierailija
113/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vanhojen jäänteiden mukaan nainen saa kuitenkin pitää hattua päässä syödessään. Käsittämättömiä ja aikansa eläneitä sääntöjä.

Kyllä, jos hattu on osa juhla-asua! Myöskään naiset eivät syö lippis päässä! 

Vierailija
114/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kunnioituksesta ruokaa ja ruoan tuottajia kohtaan. 1860-luvulla Suomessa kuoli nälkään melkein parisataatuhatta ihmistä. Ihmisen muisti on lyhyt.

Mitä tekemistä hatulla on tämän asian kanssa? Itse syön lautasen tyhjäksi ja kiitän ruoasta, mutta tämä ei ilmeisesti sitten riitä?

Vierailija
115/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hattu taas päästä lähtee seuraavan nälänhädän jälkeen. Siihen ei mene kovinkaan kauan kunhan ilmastonmuutos etenee vielä vähän.

Vierailija
116/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Riisut siis lakin. 

Jos joskus perustan perheen ja saan lapsia,

Aivan niin, sinulla on semmoinen sääntö, että pitää riisuuntua alasti.

Siksi en tulekaan sinun ruokapöytääsi pilaamaan ruokahetkeä, koska en voi kunnioittaa ruokaa sinun haluamallasi tavalla.

Minunkaan ruokapöytään ei tarvitse toki tulla, jos ei suostu riisumaan lakkiaan.

Vierailija
117/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Riisut siis lakin. 

Äh, nämä lainaukset eivät enää onnistu, kiitos uuden palstan päivityksen.

Olisin halunnut lainata häntä, joka sanoi että hänen ruokapöytään tullaan alasti kunnioituksesta ruokaa kohden.