"Peppi Robinsonin, 25, mielestä miehen kuuluu maksaa laskut ja tarjota fyysistä turvaa parisuhteessa."
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009926790.html
Mitä mieltä? Olisitko miehenä valmis elättämään naisen ja maksamaan laskut? Olisitko naisena valmis tienaamaan omat rahasi, laittamatta niitä yhteiseen kassaan? Kuulemma muissa kuin pohjoismaissa tällainen järjestely yleistä.
Kommentit (890)
Mentiin naimisiin, minulla oli varallisuutta 3x se mitä naisella. Hän pyöräyttyi 4 lasta ja teki välilä töitäkin ja opiskeli 14v sisällä.Nyt työttämänä.Minä olen maksanut käytännössä kaiken.Yhteiset ja hänen henk koht menotkin.Tämä lienee normaalia?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Luin tuon jutun, niin miehenä heräsi ajatuksia, että mitkä ovat ne asiat, mitä mies saa tai mitä miehelle tarjotaan tuollaisessa parisuhteessa? Miehen siis pitäisi maksaa kaikki, mutta mies ei saa tykästyä esim. naisen ulkonäköön, koska se on pinnallista. Harva mieskään haluaa parisuhteessa olla, jos ei saa siltä mitään sellaista, mitä ei sinkkuna saisi.
Siksi varmaan nykyään syntyykin niin vähän lapsia, kun entistä vähemmän nähdään tarvetta parisuhteelle, tai varsinkaan mihinkään pitkään sitoutumiseen. Ehtoja kyllä sanellaan, mitä itse vaaditaan, mutta ei ajatella, että ne ehdot karkottaa loputkin ehdokkaat.
Onhan tämä vähän miehistäkin kii. Useissa ketjuissa miehet ilmaisee hakevansa edustusrouvaa jonka pitäisi edustaa 50/50 diilillä.
Vierailija wrote:
Joissakin maissa miehet käyvät töissä ja maksavat laskut ja naiset hoitavat kodin. Naisena minulle kyseinen järjestely kävisi hyvin, mutta Suomessa sellainen ei ole kalliiden elinkustannusten takia mahdollista. Yhden ihmisen palkalla ei elätetä kahta.
Voihan suomalainen nainenkin koittaa hakeutua kotirouvaksi. Lähinnä mitä isäntä toivoo naisensa osaavan kotitaloustaitojen lisäksi on itsensä kohentaminen kotioloissa. Jotkut kustantaa säännöllisiä salonkikäyntejä,riippuu kuitenkin talouden rahatilanteesta. Googleta aina käyttäjän oikea nimi sekä kuvat.
https://www.farmersonly.com/#step/1
https://www.singlefarmersdating.com/#step-1
https://westernmatch.com/m/index
https://www.farmersdatingapp.com/
Vinkkivideo: https://m.youtube.com/watch?v=hK6JyRyCS9w&pp=ygUXQmJjIGV4ZWN1dGl2ZSB3aX…
H***a ilman h****n palveluita.
Hemmetin huono diili.
Jokainen on omaa mieltä omalta kohdaltaan asioista. En ymmärrä miksi keskittyä siihen mitä joku muu kuin sinä itse parisuhteesta haluaa. Pl se oma kumppani tietenkin.
Pepillä on eriyisesti Suomessa haastava tilanne.
10% suurintuloisimmista pääse noin 60k vuosituloilla eli 5k kuukausipalkalla, sillä elintaso ei ole kummoinen ja tässä tapauksessa siis ihan riittämätön.
2% korkein tuloisista pääsee 100k vuosituloilla eli noin 8,23 k kuukaudessa. Silläkään nyt elämä ei ole mitään ökyluksusta ole luvassa.
Jos osa tuloista on pääomatuloa, niin se nostaa enemmän tai vähemmän nettoansioita, joka helpottaa Pepin elättämistä.
Eli Peppi havittelee ehkä alle 1% suurituloisimpia. Näistä luonnollisesti suuri osa on jo paljon vanhempia herrasmiehiä.
Sitten kun tähän aletaan yhdistellä esim pituus, ikä, muita henkisiä ja fyysisiä toiveita ja muita ominaisuuksia.
Jos Peppi hakee suunnilleen oman ikäistä, niin vapaana olevia vaihtoehtoja on vapaana ehkä muutama kymmen, jos sitäkään.
Sitten näillä muutamilla sulhokanditaateilla on myös varmaan jotain omia toiveita. Nyt sitten varmaan jo yhden käden sormissakin useampi sormi joo jää vapaaksi. Kyllähän tässä voitonmahdollisuudet alkavat olla suht pieniä.
Jos varallisuus riittää, mies saa olla vanhempi ja luovutaan ulkoisista vaatimuksista, niin sitten pienellä esityöllä ja vaivannöllä Peppi voi astella kohti alttaria piankin. Fyysisessä viehättävyydessä naisten huippuvuosi on 22v, eli se huippu on jo ylitetty Toki sitten laajalla yleissivistyksellä, ruuanlaittotaidoilla, upealla seksillä ja muulla voi sitä arvoaan nostaa. Jotenkin tuli sellainen käsitys, että näitä ei ole nyt tarjolla.
Suplasta kuuntelin pari minuuttia Pepin haastattelua jossain podcastissa, niin ilmi tuli että puhuttiin menneistä suhteista, naisella taas jokainen suhde laskee markkina-arvoa.
Haastaa, haastaa...
Tuollaisen suhteen idea lienee se, että mies on selvästi paremmin tienaava. Nainen saa sitten jotain pientä omaa taskurahaa itse käytettäväksi. En näe sitä millään tavalla terveenä parisuhteena, että kahden keskituloisen liitossa toinen maksaisi kaiken yksin ja toinen törsäisi rahat itseensä. Johan se rajoittaisi sitä yhteistä elintasoakin. Etenkin nykyisillä ruuan, polttoaineen, sähkön ja asumisen hinnoilla useimmat taloudet tarvitsevat molempien palkan. Sekö sitten on elämää, kun nelihenkinen perhe asuu Kontulassa kaksiossa ihan vaan siksi ettei äitiä huvita osallistua kustannuksiin? Jotenkin outo idea.
Itse saan noin 150 k vuosipalkkaa ja voin sanoa, etten näilläkään tuloilla asu unelmieni kämpässä ja syö joka päivä pihviä tai aja uudella merkkiautolla. Jos minun pitäisi saada nykyistä parempi elintaso miehen tuloilla, niin se rajoittaisi puolisoehdokkaat niin suppeaan joukkoon, että käytännössä kaikki muut kriteerit pitäisi unohtaa ja ottaa mikä hyvänsä rikas ukko joka minut huolii. Ei sovi minun ajatusmaailmaani sellainen. Minusta rahan perässä pariutuminen on yksinkertaisesti järjetöntä, sillä raha ei ole minulle itseisarvo vaan väline elämänlaadun nostamiseen, ja elämänkumppanivalinta on minulle elämänlaadun määrittäjä nro 1. Siten on minusta täysin älyvapaata tehdä kompromissia rakkaudessa saadakseen vähän hienomman auton ja isomman talon. Mieluummin otan sen miehen joka saa sukat pyörimään jaloissa kuin sen jolla on paksuin lompakko.
Vierailija wrote:
No ohhoh, naisetkin täällä sitten sheimaavat toisia naisia. Saatteko te naiset samaa palkkaa kuin miesvaltaiset alat Suomessa?
Tosiaan synnytät esim kolme lasta, imetät, hoidat, heräät öisin, ja olet kotona rahaa menettäen ja saat pienemmän eläkkeen. Ja silti sinä et saa vaatia että mies maksaisi suuremmasta palkastaan edes vähän enemmän.
Joo jos näin on, niin olkaa sitten tyhmiä. Minä en suostu maksamaan puolia ja elämään orjana, minä maksan asioista tulojen suhteessa ja se toimii meillä, suosittelen!
Tuohon Pepin malliin tai ajatuksiin en ota kantaa, minun mielestäni ne menee liian pitkälle ja ihme prinsessatouhuiksi.
Miksi sinä oletat, että naiskirjoittajat saavat pienempää palkkaa kuin miehensä? Toki mies on edelleen tilastollisesti useammin se paremmin tienaava, mutta ero on jatkuvasti kapenemassa ja niitä pareja joissa nainen tienaa paremmin on koko ajan enemmän. Esimerkiksi itse sain parempaa äitiysrahaa kuin keskituloinen puolisoni palkkaa.
Naisella parisuhde tuntuu olevan onnellisuutta laskeva juttu, ettei siihen kannata edes ryhtyä. Mies voittaa, jonka onnellisuus kasvaa.
Ilmeisesti sitten metatyö, tunnetyö, kotityö, kuukautiset, synnyttäminen ja imettäminen jää pois, kun vain pysyy miehistä erossa. Lapsistakin on vaivaa ja surua lähinnä vain.
En ymmärrä miksi kukaan nainen on parisuhteessa, kun ilman sitä jää kaikki noi rasitteet pois. Jos deittailukin menee naiselle miinukselle. Elämä on huoletonta, onnellisempaa ja taloudellisestikin rikasta, kun voi panostaa työhön ja yrittämiseen.
Vierailija wrote:
Tuollaisen suhteen idea lienee se, että mies on selvästi paremmin tienaava. Nainen saa sitten jotain pientä omaa taskurahaa itse käytettäväksi. En näe sitä millään tavalla terveenä parisuhteena, että kahden keskituloisen liitossa toinen maksaisi kaiken yksin ja toinen törsäisi rahat itseensä. Johan se rajoittaisi sitä yhteistä elintasoakin. Etenkin nykyisillä ruuan, polttoaineen, sähkön ja asumisen hinnoilla useimmat taloudet tarvitsevat molempien palkan. Sekö sitten on elämää, kun nelihenkinen perhe asuu Kontulassa kaksiossa ihan vaan siksi ettei äitiä huvita osallistua kustannuksiin? Jotenkin outo idea.
Itse saan noin 150 k vuosipalkkaa ja voin sanoa, etten näilläkään tuloilla asu unelmieni kämpässä ja syö joka päivä pihviä tai aja uudella merkkiautolla. Jos minun pitäisi saada nykyistä parempi elintaso miehen tuloilla, niin se rajoittaisi puolisoehdokkaat niin suppeaan joukkoon, että käytännössä kaikki muut kriteerit pitäisi
Tuossa varmaan haetaan erittäin hyvätuloista. Jos 1% tienaa yli 100k vuodessa, niin etsitään ehkä parhaaseen 0,1% kuuluvaa. Jos sopivassa ikäryhmässä on noin 60 000 ihmistä per vuosi ja haetaan 10v ikähaarukalla puolisoehdokasta, niin ehdokkaita olisi 600 kappaletta koko maassa. Kyllä noista muutamalle Pepille riittää mutta ei mitään hirveää ilmiötä ole odotettavissa tai voi tietysti olla, että hakee ulkomailta.
Malli lienee Jenkeistä, jossa tuloerot ovat suuria ja elintaso korkeampi mitä täällä. Suomalaiset ovat köyhiä ja verot vievät lopunkin maksukyvystä.
Vierailija wrote:
Naisella parisuhde tuntuu olevan onnellisuutta laskeva juttu, ettei siihen kannata edes ryhtyä. Mies voittaa, jonka onnellisuus kasvaa.
Ilmeisesti sitten metatyö, tunnetyö, kotityö, kuukautiset, synnyttäminen ja imettäminen jää pois, kun vain pysyy miehistä erossa. Lapsistakin on vaivaa ja surua lähinnä vain.
En ymmärrä miksi kukaan nainen on parisuhteessa, kun ilman sitä jää kaikki noi rasitteet pois. Jos deittailukin menee naiselle miinukselle. Elämä on huoletonta, onnellisempaa ja taloudellisestikin rikasta, kun voi panostaa työhön ja yrittämiseen.
Naisiin kohdistetaan ällön siirappista somemarkkinointia koskien juurikin parisuhdetta ja perhe-elämää. Sanomattakin selvää ettei valtaosan suhteet ole kuppikakkuja ja rustiikkisen romanttisia,lähinnä selviytymistä päivästä toiseen.
Kyse on daddy/trophy wife -suhteesta, joka toimii vain silloin, kun mies on erittäin varakas tai hyvätuloinen ja nainen huomattavan kaunis ja/tai 15+ vuotta nuorempi.
Ei se nykypäivänä tyypilliseen pariskuntaan sovellu oikein mitenkään.
Ei kuulosta suomalaiselta ajattelulta. Surullista jos nuoret naiset vajoaa Suomessa näin alas, kun ei ole mikään pakko. Ottavat mallia ulkomailta, jossa naiset myyvät itseään, eli etsivät elättäjän itselleen. Kaikissa amerikkalaisissa elokuvissakin tämä teema, että naiset juoksee sormusjahdissa, sormus kun on sormessa niin on miehen omaisuutta ja mies antaa tai on antamatta viikkorahaa.
Hohhoijaa. Odottaisin suominaisilta vähän muuta, mutta toi ei taida nimestä päätellen olla kokonaan ainakaan suominainen.
Harmi että tollasille somehoroille annetaan huomiota.
Vierailija wrote:
No ohhoh, naisetkin täällä sitten sheimaavat toisia naisia. Saatteko te naiset samaa palkkaa kuin miesvaltaiset alat Suomessa?
Tosiaan synnytät esim kolme lasta, imetät, hoidat, heräät öisin, ja olet kotona rahaa menettäen ja saat pienemmän eläkkeen. Ja silti sinä et saa vaatia että mies maksaisi suuremmasta palkastaan edes vähän enemmän.
Joo jos näin on, niin olkaa sitten tyhmiä. Minä en suostu maksamaan puolia ja elämään orjana, minä maksan asioista tulojen suhteessa ja se toimii meillä, suosittelen!
Tuohon Pepin malliin tai ajatuksiin en ota kantaa, minun mielestäni ne menee liian pitkälle ja ihme prinsessatouhuiksi.
Hankin enemmän kuin mieheni n 100 t vuosituloilla ja hän nykyään 80 t vuosituloilla. Kumpikin tekee kaikkia perheen töitä, huolehtii lapsista, kummallakin oikeus omiin rahoihin ja minun eläkkeeni tulee olemaan hieman suurempi. Miksi naisen pitäisi olla se kehnompipalkkainen, onko peiliinkatsomisen paikka?
Vierailija wrote:
Ei kuulosta suomalaiselta ajattelulta. Surullista jos nuoret naiset vajoaa Suomessa näin alas, kun ei ole mikään pakko. Ottavat mallia ulkomailta, jossa naiset myyvät itseään, eli etsivät elättäjän itselleen. Kaikissa amerikkalaisissa elokuvissakin tämä teema, että naiset juoksee sormusjahdissa, sormus kun on sormessa niin on miehen omaisuutta ja mies antaa tai on antamatta viikkorahaa.
Hohhoijaa. Odottaisin suominaisilta vähän muuta, mutta toi ei taida nimestä päätellen olla kokonaan ainakaan suominainen.
Kyllä mulla riittää empatiaa. Mun äiti kasvoi harvinaisen konservatiivisella alueella. Epäilen Pepillä olevan samaa taustaa. Tietenkin saattaa olla "saastunut" somen myötä. Palaan tohon perhetaustaan. Joillekin takertuu tosi voimakkaasti takaraivoon vaimon rooli. Ns. traumaperintö puskee niin voimalla läpi ettei sitä haluta skipata.
Vierailija wrote:
Helpointa noille kaikille olisi päästä maatalon emänniksi. Amerikassa on isäntiä joille kelpaa kotona viihtyvä ja mahdollisesti kotikoulun pitämisestä kiinnostunut nainen. Monihan saa lisätienestejä lastenhoidosta,siivouskeikoista tai käsitöistä. Annan ilmasia neuvoja millä pääset todennäköisesti vaimoksi. Aloita hakemalla kaupasta kynä sekä vihko. Panostamalla profiiliin karsit joukosta renkaanpotkijoita. Viestittele ainoastaan kattavien profiileiden omistajien kanssa joilta irtoaa kokonaisia viestejä. Liity yhdelle sivustolle kerrallaan. Googleta käyttäjien oikea nimi samaten kuvat.
Varsinaisiin ohjeisiin. Päätettyäsi kenet päästät livetreffeille leivo ja vie ensitreffeille puolofee/texas yumyum kakku. Miksi? Koska kyseinen piirras edesauttaa flirttailussa.Voit tarjota paperia. Amazonista hommatut couples cards pakka kielii siitä että haluat panostaa. Harjoittele laittamaan tukkaa,naamaa ja kynsiä kotosalla. Torista lähtee halvalla kaune
Vinkkivideoita:
%3D%3D %3DTuohan on avoin deitti-ilmoitus Pepiltä. Jotenkin uskon kohtaloon rakkausasioissa. Vaikka kuinka haaveilee ja päättää jotain, se ei toteudu, jos ei ole tarkoitus.
Yleensä tälläiset hyvin päämäärätietoiset eivät päädy kotiäidiksi tai kotirouvaksi. Tuntemani kotiäidit eivät ole välittäneet koulutuksesta niinkään, vaan ovat haaveilleet lapsista. Koulutus on tullut siinä sivussa, koska ovat fiksuja. Eivät ole ikinä vaatineet tai julistaneet mitään suuna päänä.
Sen saa mitä ei tilaa.
Siksi väitän (elämänkokemuksella), että Pepistä ei tule ikinä kotirouvaa. Pari vuotta hän palloilee ja kun ei löydä etsimäänsä, hän alkaa hakemaan töitä. Päätyy jonkin kansainvälisen yrityksen tehtäviin ja luo uran. Lapsia tulee ehkä 1-2 myöhemmällä iällä.
Peppi on käänteinen Turhapuro, jonka varakas mies vaihtaa sitten muutaman vuoden kuluttua nuorempaan ja kauniimpaan.