"Peppi Robinsonin, 25, mielestä miehen kuuluu maksaa laskut ja tarjota fyysistä turvaa parisuhteessa."
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009926790.html
Mitä mieltä? Olisitko miehenä valmis elättämään naisen ja maksamaan laskut? Olisitko naisena valmis tienaamaan omat rahasi, laittamatta niitä yhteiseen kassaan? Kuulemma muissa kuin pohjoismaissa tällainen järjestely yleistä.
Kommentit (890)
Vierailija wrote:
Runsas englannin [surkea] käyttäminen kertoo siitä ettei nämä jutut kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Täällä on ollut monta sotaa ja naisten on ollut pakko pitää yhteiskunnan pyörät pyörimässä kun miehet rintamalla. Ei ole ollut mahdollisuutta heittäytyä elätiksi ja "johdettavaksi" tai miksikään prinsessaksi.
Liikaa matkitaan Amerikkaa. Samaan aikaan sukupuolia ei ole ja ei ole naisten eikä miesten juttuja, mutta sitten jos joku poika haluaa pitkän tukan ja kokeilee mekkoa tai tyttö tykkää autoista, niin pakko oltava toista sukupuolta. Olisipa 80- ja 90-luku, jolloin oltiin sukupuoliroolien rikkomisen suhteen avoimia mutta silti oli fine, että sukupuolissa on eroja ja ensisijaisesti tiedostettiin biologiset eroavaisuudet, kun taas identiteettejä voi olla erilaisia.
Vierailija wrote:
Minä suosittelen naisena juurikin arabimiehiä. Vaikka nainen kävisi töissä, niin on miehen tehtävä silti elättää perhe ja nainen. He pitävät naisia oikeasti prinsessoina. Ihan todellisia herrasmiehiä, avavaat naiselle oven ja kantavat jopa kauppakassit. Suomalainen juoppo tai mammanpoika olisi heti vertaamassa sitä hu**aamiseen ja pidetään jonain gold diggerinä. Ja ne herrasmiestavatkin on liian neitimäisiä ja hintahtavia...
Oon niin samaa mieltä. Ei ihme miksi islamin suosio kasvaa. Islamissa on perhearvot kohdillaan. Arabimiestä kauhistuttaa se ajatus että nainen hankkii silikonit ja pukeutuu kuin katutyttö. Eivät ymmärrä että miksi useat miehet sallivat naisen mennä sen näköisenä ihmisten ilmoille houkuttelemaan muita miehiä. Ja mikä parasta islamissa alkoholi on kielletty, joten arabeista ei löydy alkoholisteja.
Vierailija wrote:
"Suomen BKT per capita on melkein tuplat Venäjään verrattuna, joten hyvin erikoista jos venäläisillä miehillä on varaa elättää vaimojaan ja suomalaisilla ei, ainakaan jos länsimaista elintasoa haetaan eikä vaimon ihanaan arkeen kuulu kaalimaalla kykkiminen."
Avainsana on "tuloerot". Venäjällä elintaso on keskimäärin paljon Suomea alhaisempi mutta siellä myös köyhät ovat suhtessa köyhempiä ja riikkaat rikkaampia.
Ja tuo rikkaiden osa on sitten Venäjällä se joka voi naisiaan elättää.
Taitaa päteä ihan jenkkeihin. Pienituloisissa perheissä äidinkin on jollain tavalla hankittava rahaa perheeseen kuten isänkin. Varakkaammilla perheillä on sitten mahdollisuus siihen, että isä voi tienata ja äiti jäädä kotiin. Ja jos äidilläkin on oltava omia juttuja, niin ainahan niitä lastenhoitajia voi palkata. Luulen sielläkin suunnalla lastenhoitajien palkkaamisen olevan normaali käytäntö, jos puhutaan varakkaammista perheistä, kun ei välttämättä haluta omia rakennekynsiä liata ruokaa laittaessa tai vaippaa vaihtaessa.
Mun mies maksaa laskut ja tulee mun turvamieheksi aina kun pyydän, kuten myöhään illalla punttisalille.
Ei kannata ottaa huonoa miestä.
Nainen maksakoot puolet kaikesta ja puolustakoon itse itseään. T: mies
"Eivät ymmärrä että miksi useat miehet sallivat naisen mennä sen näköisenä ihmisten ilmoille houkuttelemaan muita miehiä."
No islamiin sisältyy se kummallinen ajatus että mies ei voi millään hillitä halujaan vaan miehen halujen hillintä on naisen vastuulla. Ja jos jotain tapahtuu, vika on siis aina naisessa. Aika kätevä systeemi miesten kannalta.
Joten en nyt ihan mainostaisi kauheasti mitään hienoja arvoja.
Pepiltä jäi nyt elättäjän suunnitelmista. Ei muuta kuin pi.... n jakoon
Valepandemia teki tämän pellemaailman 2019 oli viimeinen normaali vuosi
Minä hoidan kaiken kotona, lasten hoitamisen, kokkaamisen, kaupassa käynnin, metatyöt, neuvola ja lääkärikäynnit, harrastusmaksut. Kuuntelen lisäksi lapsia, olen läsnä, vien tapahtumiin, puistoihin ja ulos. Ostan aina lapsille mitä he tarvitsevat, ja usein myös mitä haluavat. Lisäksi maksan enemmän laskuja.
Mitä tekee mies? Maksaa osan laskuista ja sottaa. Seksiä saan joskus, mutta huonoa.
Uskon, että valitettavan moni nainen elää kuten minä. En usko että tasa arvoa on oikeasti suomalaisissakaan suhteissa, nainen hoitaa aina enemmän kuin mies eikä saa edes kiitosta vaan pelkkää paskaa niskaan.
Jotenkin kummallista, että miehet huutavat laskujen maksussa tasa-arvon perään, mutta kuitenkin vanhempainvapaista pitävät alle 15%... Kuinkahan moni alle 50% osuuden vanhempainvapaista pitävä isä kompensoi tulojen menetystä puolisolleen rahallisesti... se ei kuitenkaan ole se sen hetkisen palkkatulon ja päivärahan välinen erotus vaan myös eläke jää pienemmäksi ja samoin palkkakehitys...
Hyvä, palataan vanhaan malliin jossa naiset pysyivät poissa työelämästä, niin miehille oli pakko maksaa sen verran että yksin pystyy koko homman kustantamaan. Naiset olisivat taas naisia, äitejä ja kodin valtiattaria. Lapset iloisia kun eivät vietä kasvuvuosiaan laitoskasvatuksessa. Mutta jotenkin tuntuu taas kerran, että naiset eivät halua luopua mistään ja miesten pitäisi vaan suorittaa enemmän ja enemmän.
Vierailija wrote:
Jotenkin kummallista, että miehet huutavat laskujen maksussa tasa-arvon perään, mutta kuitenkin vanhempainvapaista pitävät alle 15%... Kuinkahan moni alle 50% osuuden vanhempainvapaista pitävä isä kompensoi tulojen menetystä puolisolleen rahallisesti... se ei kuitenkaan ole se sen hetkisen palkkatulon ja päivärahan välinen erotus vaan myös eläke jää pienemmäksi ja samoin palkkakehitys...
Moniko mies tai nainen huutaa mitään laskujen tasaamisesta? Vanhempainvapaa on viime kädessä ihmisen oma valinta, millä on omat seurauksensa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Moniko mies tai nainen huutaa mitään laskujen tasaamisesta? Vanhempainvapaa on viime kädessä ihmisen oma valinta, millä on omat seurauksensa.
Keskustelua lukemalla saa sen käsityksen, että yleisesti on toivottavaa, että laskujen maksu menee puoliksi. Yleisesti ottaen harva tulee vanhemmaksi vahingossa (seksin harrastaminen ilman ehkäisyä ei ole vahinko), niin kuka sen vauvan hoitaa, kun sellainen on tullut hankittua, jos molemmilla on asenne, että vapaa on oma valinta ja se ei ole minun valinta?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
"Suomen BKT per capita on melkein tuplat Venäjään verrattuna, joten hyvin erikoista jos venäläisillä miehillä on varaa elättää vaimojaan ja suomalaisilla ei, ainakaan jos länsimaista elintasoa haetaan eikä vaimon ihanaan arkeen kuulu kaalimaalla kykkiminen."
Avainsana on "tuloerot". Venäjällä elintaso on keskimäärin paljon Suomea alhaisempi mutta siellä myös köyhät ovat suhtessa köyhempiä ja riikkaat rikkaampia.
Ja tuo rikkaiden osa on sitten Venäjällä se joka voi naisiaan elättää.
Eli tässä oli siis ideana verrata venäläisen ökyrikkaan perheen elintasoa suomalaisen tavis-palkansaajan perheen elintasoon.
Miksei voitaisi yhtä hyvin verrata vaikka suomenruotsalaisen pankkiirin perheen elintasoa venäläisen juopon perheen elintasoon?
Ei ökyrikkaan, ei lainkaan. Ei Venäjällä tarvitse miehen olla ökyrikas, että voi elättää vaimoansa. Riittää, että kuuluu keskiluokkaan tai korkeampaan keskiluokkaan. Korkeampi keskiluokka Venäjällä on huomattavasti varakkaampaa, kuin vastaava Suomessa. Venäjän ökyrikkaat ovat sellaista luokkaa, että ei sitä suomalainen edes ymmärrä.
Kannattaa ottaa huomioon myös, että Venäjällä on tasaverotus, eli veroprosentti on kymmenen luokkaa. Eli jos palkka on vaikka 10 000€/kk, niin siitä jää Venäjällä käteen 9 000€, eikä 5-6 000€, kuten Suomessa. Lisäksi Venäjän edullinen hintataso tekee myös suuren eron elintasossa. Venäläinen maksaa omakotitalonsa kaasulämmityksestä kympin tai pari kuukaudessa ja sähköstä muutaman euron, kun taas Suomessa maksetaan satoja ja satoja euroja ihan ihmisen perustarpeista eli lämmöstä, sähköstä, vedestä...
Käyn kuntosalilla, teen kotitöitä, teen ruokaa, käyn ostoksilla, haen lapset koulusta, vien heitä harrastuksiin, teen lasten kanssa läksyt jne. Mieheni ei tätä pidä laiskuutena lainkaan, enkä itsekään. :) En usko, että mieheni on minua jättämässä, mutta jos näin tapahtuisi, niin minulla on kyllä riittävästi taloudellista turvaa, jos sitä mietit.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Varmaan ketjussa ollut jo moneen kertaan, mutta en saanut yhtään kiinni mitä tällainen elätettävä nainen tuo parisuhteeseen.
Jos olisi pohjattomat taskut niin ehkä muutaman vuoden olisi hauskaa omistaa seksileluna ja aina saatavilla nuori elätti. Mutta jos näin suoraviivainen palveluiden ostosuhde olisi pystyssä niin en kyllä keksi miksi se _sama_ elätti pitäisi nurkissa pyöriä sen pidempään.
Onko sinulla ystäviä? Jos, niin miksi? Ainahan voisit mennä tapahtumiin yksin hengailemaan ja puhua uusille ihmisille joka kerta, ettei tarvis samojen kanssa olla.
Ystävien seuraa harvemmin ostetaan rahalla, heissä & heille on jotain muuta substanssia miksi seura kiinnostaa.
Elätetyn naisen tapauksessa ilmeisesti saatava asia on nuori ja tappiin asti puleerattu keho. Mistään tasavertaisesta kumppanuudesta ei voida puhua, vaan enemmänkin jonkinlaisesta vajaavaltaisesta huollettavasta. Kun ostettava tuote ei enää rapistuessaan ole hinnan väärti, miksi siihen vielä vuosia laittaisi rahojaan?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Varmaan ketjussa ollut jo moneen kertaan, mutta en saanut yhtään kiinni mitä tällainen elätettävä nainen tuo parisuhteeseen.
Jos olisi pohjattomat taskut niin ehkä muutaman vuoden olisi hauskaa omistaa seksileluna ja aina saatavilla nuori elätti. Mutta jos näin suoraviivainen palveluiden ostosuhde olisi pystyssä niin en kyllä keksi miksi se _sama_ elätti pitäisi nurkissa pyöriä sen pidempään.
Onko sinulla ystäviä? Jos, niin miksi? Ainahan voisit mennä tapahtumiin yksin hengailemaan ja puhua uusille ihmisille joka kerta, ettei tarvis samojen kanssa olla.
Ystävien seuraa harvemmin ostetaan rahalla, heissä & heille on jotain muuta substanssia miksi seura kiinnostaa.
Elätetyn naisen tapauksessa ilmeisesti saatava asia on nuori ja tappiin asti puleerattu keho. Mistään tasavertaisesta kumppanuude
Miksi kuvittelet, ett elätetyn naisen täytyy olla nuori ja täydellinen? Itse olen tuo venäläisen miehen suomalainen vaimo, olen 35-vuotias, enkä ole mikään kaunotar. Mutta olen kunnioittava ja miestänsä hyvin kohteleva vaimo. Mieheni rakastaa ja arvostaa minua vaimona ja lastensa äitinä, ja siksi on valmis elättämään minua. Ei sillä ole mitään tekemistä nuoruuden tai kauneuden takia. Toki pyrin pitämään huolta ulkonäöstäni, etten nyt ihan kamalalta näytä, mutta en ole mikään kaunotar missään nimessä.
Vierailija wrote:
Miksi kukaan mies haluaisi loisen?
Tai sitten toisaalta voisi ajatella, että miksi kaikki miehet eivät haluaisi työpäivän jälkeen tulla puhtaaseen kotiin. Valmiiseen ruokapöytään ja vaimo aina vapaa tekemään ja mukautumaan miehen menojen ympärille? Hinta olisi lähinnä naisen ruokakulut ja muutama sata euroa muuhun kuukaudessa.
ei tarvitsisi stressata kuka hoitaa lapset, kuka vie ne hammaslääkäriin tai kuka auttaa niiden läksyjen kanssa.
Se, että vaimo on kotona on kuin itsellä olisi yksityinen kokki, siivoja, lastenhoitaja, sihteeri, vaatehuoltaja ja ehkä jopa lifecoach. Miksi kaikki miehet eivät haluaisi sellaista muutamalla sadalla eurolla kuussa?
Huomannut, että hijaabin päähänsä laittaneet Suomiakat, jotka otti 2015 izzzlamistilastista ukon, elää anti providerissa.
eli. Nainen tekee kaiken, palvelee ukkoa, kela elättää, nainen peittää itsensä ja on uskollinen, mies työtön ja pettäää… elää kuin poikamies.
hurjaa alkaa orjaksi…haahhaaahhhhhaaaa…
Eli tässä oli siis ideana verrata venäläisen ökyrikkaan perheen elintasoa suomalaisen tavis-palkansaajan perheen elintasoon.
Miksei voitaisi yhtä hyvin verrata vaikka suomenruotsalaisen pankkiirin perheen elintasoa venäläisen juopon perheen elintasoon?