"Peppi Robinsonin, 25, mielestä miehen kuuluu maksaa laskut ja tarjota fyysistä turvaa parisuhteessa."
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009926790.html
Mitä mieltä? Olisitko miehenä valmis elättämään naisen ja maksamaan laskut? Olisitko naisena valmis tienaamaan omat rahasi, laittamatta niitä yhteiseen kassaan? Kuulemma muissa kuin pohjoismaissa tällainen järjestely yleistä.
Kommentit (890)
Kuinka monta lasta sulla on ja/tai kuinka paljon olet lasten kanssa tekemisissä?
Kuulostaa nimittäin siltä ettet tiedä todellisuudesta mitään ja luet vaan nettiä päivät pitkät. Todellisuus kun on sitä, että peruskouluissa menee pahimmillaan puolet tunnista siihen kun yritetään saada passkasti kasvatettuja ylimielisiä poikia kuriin - kuten aina ennenkin, paitsi että keinoja siihen kuriin saamiseen on vähennetty ja lasten yleinen kunnioitus auktoriteetteja kohtaan vähentynyt.
Näillä ei ole mitään sääntöjä ja ovat semmosia pipo/lippis päässä vetelinä puhelin kädessä vaeltavia otuksia, ei mitään alistettuja poikaparkoja kuten kai luulet :Dd
Olen ammatiltani varhaiskasvatuksen alalla töissä, joten "pieni" aavistus mulla saattaa olla näistä asioita. Sen lisäksi minulta kyllä löytyy myös omia lapsia. Joten huti meni tämä sun arvailu.
Mitä tulee noihin häirikköpoikiin, niin niitä on ollut iät ja ajat kouluissa ja heidän kaitsemisekseen on tehty mitä kulloinkin on voitavilla keinoilla pystytty. Sinulta jäi tosin mainitsematta se, että nämä häiriköivät "lippispojat" ovat se pieni vähemmistö luokan pojista. Nämä koulun "pahikset" ovat juuri niitä future jännämiehiä, jotka saa peruskoulussa ne tytöt ja myöhemmin elämässään sitten scoraavat baareissa aikuisina. Se hiljainen enemmistö poikia katselee näiden touhuja vierestä, mutta samalla ymmärtävät, että nää pojat pussailee (ja myöhemmin sit panee). Muistat varmaan itsekin keitä ne koulun suosituimmat pojat olivat? Eivät olleet niitä hiljaisempia vaan juuri niitä häiriköitä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei hyvä luoja. Nainen ei maksa puolia, sillä mies ei synnytä, imetä, laittaudu kahta tuntia treffeille, käy kynsihuolloissa tai tee emotionaalista työtä. :D
Jessus mitä sontaa. Mikään noista asioista ei ole naiselle pakollisia.
Pohjattoman itsekeskeisen narsistista paitsi tuo kaikki laittautuminen ja omaan ulkonäköön keskittyminen, niin ennen kaikkea ajatus, että lapsi on vaan hyödyke, jolla jo raskaudesta alkaen puolisoa rahastetaan.
Tuohan on ihan normaalia suomi-akkojen touhua, poislukien itsensä laittaminen ulkonäöstään huolehtiminen :D Ennen kaikkea tuo kersan avulla rahastaminen. Ei mitään uutta alla auringon.
Menee melko koomiseksi kun ollaan jo tilanteessa jossa nykynaisella onkin ne kivekset jalkojen välissä.
Miten silloin toimitaan? Hän ei tule melkoisella todennäköisyydellä synnyttämään,imettämään jne.
Kuitenkin HÄN on nainen joten häntä kuuluu kohdella naisena tai olemme tilanteessa jossa naiset ovat eriarvoisessa asemassa sekä keskenään,että miehiin nähden.
Tajuatteko te biologiset naiset,että naisten maailmasta on tullut myös biologisten miesten maailma? Olette itse romuttaneet oman naisten maailmanne. Miesten ei tarvitse palvella tai alistua enää yhtään mihinkään ,senkun vain ilmoittaa olevansa nainen. Ja se siitä kompensaatiosta .
Vierailija wrote:
Mitä on "fyysinen turva" ja mihin sitä tarvitaan?
Kuinka usein ihan oikeasti, että olette pelänneet jossain fyysistä koskemattomuutta.
Esimerkiksi puskaraiskaukset ovat tilastolliset erittäin harvinaisia. Ja kaikkien miestenkö pitäisi nyt tuossa sitten olla henkilösuojauksen ammattilaisia?
Primäärit vaistot ratkaisee, ei faktat. Nykyajan fyysinen turva on se ihana tunne, kun voi kulkea itseä isomman miehen kainalossa. Kun se rakas on siinä vieressä ja lähellä ja valmiina suojaamaan jos vaikka tiikeri, leijona tms. hyökkäisi. ;)
Ihmiset, jotka kuuntelee MYÖS vaistojaan, eikä vain tilastojaan, ymmärtää kyllä. Ja siitähän tässä Pepin haavemaailmassakin on kyse: nainen haluaa, että mies osoittaa naiselle, että nainen on tärkeä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Loistava osoitus markkina-arvoteoriasta käytännössä. Peppi on luonteeltaan niin vastenmielinen nainen kuin voi vain kuvitella, mutta todennäköisesti oven takana on pitkä jono miehiä. Ja miksi: koska hän on hyvännäköinen nuori nainen.
No en kyllä usko, että siellä oven takana olevassa jonossa on yhtäkään täyspäistä miestä, sellaista jonka kanssa itse ainakaan haluaisi parisuhteen. Mutta eiköhän se markkina-arvoteoria ihan paikkaansa pidä: luonteeltaan ihanille ihmisille on aina ottajia, yleensä siellä joukossa on myös niitä toisia luonteeltaan ihania. Kauniille, mutta huonoluonteisille ihmisille on myös ottajia, mutta ne koostuu pääasiassa niistä toisista huonoluonteisista ihmisistä.
Minä en oikein tiedä tuosta Pepistä, onko oikeasti tosissaan vai provosoiko vaan, sen verran pahasti menee yli nuo hänen jutut.
N
Suomen Anna Bey ja kuten esikuvansa, jää ilman sitä unelmiensa puolisoa, joka olis huomaavainen ja kohtelis hyvin, koska tervepäinen ihminen osaa vaatia, että myös häntä kohdellaan hyvin, mitä Peppi ei vastavuoroisesti tee.
Sinänsä on hyvä, että pitää jotain ns. tasoa, ei alistu pskaan kohteluun, vaan ei sitten voi olla myöskään nirppaokkainen pska toiselle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eihän naisen nykyään tarvitse kuin mennä yksin taksiin niin aivan herran haltuun tuleeko raiskatuksi. Mies antaa hyvin monessa asiassa turvaa vaikka ei siihen kiinnitä edes huomiota.
Niin, mies antaa turvaa ihan vain olemalla siinä mukana. Ei siihen mitään erityisen "suojelunhaluista ja -kykyistä" miestä tarvita. Ihan vain joku mies.
Yleensä varmasti noin. Toisaalta ihan minne tahansa ei kannata mennä miehenkään kanssa. Tuli mieleeni täällä Keski-Euroopassa varmaan parikin tapausta, joissa pariskunnasta miehen kimppuun on käyty esim. puistossa vaikka porukalla ja nainen rai skattu. Esim. illalla / yöllä jossakin sivummalla tai pimeässä puistossa voi käydä näin. Yksittäinen hörhö tosin harvemmin tulee häiriköimään, jos nainen on miehen kanssa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei hyvä luoja. Nainen ei maksa puolia, sillä mies ei synnytä, imetä, laittaudu kahta tuntia treffeille, käy kynsihuolloissa tai tee emotionaalista työtä. :D
Jessus mitä sontaa. Mikään noista asioista ei ole naiselle pakollisia.
Pohjattoman itsekeskeisen narsistista paitsi tuo kaikki laittautuminen ja omaan ulkonäköön keskittyminen, niin ennen kaikkea ajatus, että lapsi on vaan hyödyke, jolla jo raskaudesta alkaen puolisoa rahastetaan.
Tuohan on ihan normaalia suomi-akkojen touhua, poislukien itsensä laittaminen ulkonäöstään huolehtiminen :D Ennen kaikkea tuo kersan avulla rahastaminen. Ei mitään uutta alla auringon.
Kyllähän ne sen verran meikkaavat ja laittautuvat nätiksi,että saavat siemennettyä itsensä ja miehen nalkkiin.
Sen jälkeen ei millään olekkaan enää väliä,paitsi rahalla.
Jos etsit rehellistä naista,niin en edes tiedä mistä sellaisen voi tunnistaa..käärmeen sydän ja täysin vailla sielua. Sen kuvan näistäkin neidoista täällä saa. Ei ehkä kaikista,mutta se johtuu vain siitä, ettå he osaavat sen peittää niin hyvin.
Vierailija wrote:
Mites Koivun perheen 'Pepille' kävi?
Se nainenhan vain oli kotona elättinä. Kotityötkin teki palkolliset. Ei mikään peppitarina.
Vierailija wrote:
Minä suosittelen naisena juurikin arabimiehiä. Vaikka nainen kävisi töissä, niin on miehen tehtävä silti elättää perhe ja nainen. He pitävät naisia oikeasti prinsessoina. Ihan todellisia herrasmiehiä, avavaat naiselle oven ja kantavat jopa kauppakassit. Suomalainen juoppo tai mammanpoika olisi heti vertaamassa sitä hu**aamiseen ja pidetään jonain gold diggerinä. Ja ne herrasmiestavatkin on liian neitimäisiä ja hintahtavia...
Varmasti arabeissa on herrasmiehiä, mutta jos tuohon sinun tyyliisi aletaan yleistämään, niin muullakin tavalla kuin positiivisesti heistä voisi yleistää. Ja samoin meistä suomalaisista miehistä voisi yleistää muullakin tavalla kuin negatiivisesti.
Vierailija wrote:
Kuinkahan tuo oikeen onnistuu duunari pariskunnalta. Jossa kumpikin amis taustaisia nuoria aikuisia kuten minä ja emäntä. Palkaa saan 1700-1800 euroa kuussa emäntä saa 1500-1600 e kuussa käteen. Itse olen 30 vuotias emäntä 28 vuotias. No tällä mallilla emäntä alkaa käytää rahansa meikeihin kampaamoon kahviloihin yms. Ja mun 1700 eurosta maksetaan sitten asuntolaina autonkulut vesi sähkö nettilasku ruuat molempien puhelimet. Ja toki kaikki muukin eläminen. Esim auto jotka pakollinen töiden takia yms. Kuinka tuntuu ettei yhtälö toimi. Miten tuon yhtälön on ajateltu toimivan vaikkapa duunari tason töitä tekevällä pariskunnalla.
Emäntä. Nousi heti oksetus suuhun kirjoituksesta. Eihän moni muukaan asia onnistu teidän palkkatasolla verrattuna varakkaampiin joten miksi tämäkään. Olette pienituloisia ja jos vielä lisäännytte niin perheenne elää melkein kädestä suuhun.
Särähti korvaan tuo raskaus ja imetys. Se on naisen etuoikeus, synnyttää ja imettää…Pepin mielestä lähes velvollisuus ja siitä pitää saada maksu
Vierailija wrote:
Pepin unelma uppoaa johonkin parikymppiseen joka taidot ovat korkeintaan lähäri tai kampaajatasoa. Haluavat vaihtaa elämänsä prinsessaksi. Ei uppoa kauppakorkeasta valmistuneisiin joilla on jo aivot ajatella. He ovat niitä jotka tekevät rahaa noilla hattaraprinsessoiksi pyrkivien naurettavilla pikku unelmilla. Asetelma on kuin hallituspuolueet vastaan pienituloinen työssäkäyvä. Toinen osapuoli tekee rahaa toisen tyhmyydellä.
Jos päätyy huonoihin suhteisiin, pitää tehdä syvempää itsetutkiskelua ja omien tarpeidensa ymmrtämistä kuin vaatia miestä maksamaan. Tässä skenessä tunne-elämältään epävakaat tai torjuvat naiset opettaa toisille samanlaisille huonoja selviytymiskeinoja.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kuinkahan tuo oikeen onnistuu duunari pariskunnalta. Jossa kumpikin amis taustaisia nuoria aikuisia kuten minä ja emäntä. Palkaa saan 1700-1800 euroa kuussa emäntä saa 1500-1600 e kuussa käteen. Itse olen 30 vuotias emäntä 28 vuotias. No tällä mallilla emäntä alkaa käytää rahansa meikeihin kampaamoon kahviloihin yms. Ja mun 1700 eurosta maksetaan sitten asuntolaina autonkulut vesi sähkö nettilasku ruuat molempien puhelimet. Ja toki kaikki muukin eläminen. Esim auto jotka pakollinen töiden takia yms. Kuinka tuntuu ettei yhtälö toimi. Miten tuon yhtälön on ajateltu toimivan vaikkapa duunari tason töitä tekevällä pariskunnalla.
Emäntä. Nousi heti oksetus suuhun kirjoituksesta. Eihän moni muukaan asia onnistu teidän palkkatasolla verrattuna varakkaampiin joten miksi tämäkään. Olette pienituloisia ja jos vielä lisäännytte niin perheenne elää melkei
Tuo emäntä-termi lienee alueellinen juttu eikä niin paha kuin miltä se kuulostaa, vaikka en kyllä itse vaimostani tuollaista nimitystä käyttäisi. Arvostan, että molemmat ovat töissä ja kantavat kortensa kekoon yhteiskunnan pyörittämisessä. Heidän tuottavuutensa lienee hyvä verrattuna sellaisiin, jotka nostavat korkeampaa palkkaa vaikkapa jossakin toimistotyössä, mutta eivät tee paljon sen eteen.
Jos nainen tienaa itse omat rahansa, niin miksi ja mihin siihen kuvioon tarvitaan miestä?
Ei ymmärrä mitä joltain perässävedettävältä luottokortilta on annettavaa suhteeseen, jos kerran tunteetkin on jotain naisellista yksityisomaisuutta.
Tätä ajatustapaa en ole ikinä ymmärtänyt.
"Kauniille, mutta huonoluonteisille ihmisille on myös ottajia, mutta ne koostuu pääasiassa niistä toisista huonoluonteisista ihmisistä."
Ajatusmaailma jossa vain "rumilla" ihmisillä on hyvä luonne ja kultainen sydän? Perustuuko tuo pinnallisuuteen vaiko katkeraan kateuteen? Mitään järkeähän tuossa ei ole.
Kohtasin kerran elämässäni naisen joka oli oikeasti kauneinta mitä voi olla. Olin hänen kanssaan lähes 10 vuotta kunnes hän menehtyi,eli kuoli pois. Kysyin häneltä kerran,että miten noin kaunis nainen voi olla noin hellä,rakastava ja ihana,sekä rakastaa minua,ihan tavallisen näköistä miestä? Hän vastasi minulle lempeästi sanoen, "voi kulta rakas,minkä minä ulkonäölleni voin?".
Joskus jos nämä vähemmän nätit,tai tavallisen näköiset ihmiset lakkaisivat näkemästä pelkän ulkokuoren niin heillekin voisi löytyä se parempi elämä ja parempi kumppani. Tuo lainaamani lause,osoittaa minulle lähinnä sen, ettei lausujalla kovin hyvää eikä kultaista luonnetta ole.
Ei jatkoon.
Muistan omalta kouluajalta keitä ne häirikköpojat olivat. Osa ehkää panee nykyisin mutta ainakin yksi heistä kuoli parikymppisenä ja toinen taposta vankilassa. Se rinnakkaisluokan hiljainen poika jonka kanssa meillä oli useita yhteisiä tunteja on nyt se josta todella tuli jotain. Olihan siellä tietenkin muiitakin hiljaisia mutta tämän yhden kohdalla tie vei huipulle. Olen facebookista stalkannut että perhekin löytyy eli sai kaiken. Ei siis mikään pelkkä uraohjus.
Vierailija wrote:
Ihanaa mammat, nyt saatte näitä miniöiks! Girl power!!!! Koska olen sen arvoinen!!!!
Minun pojallani oli jonkun aikaan omanlaisensa peppi, jolla oli korkea käsitys itsestään. Hän edellytti, että poika maksaa kaikki kulut, toimii autonkuljettajana, tekee ruoan ja ylistää peppiä antamalla tälle kuukausittain heidän tapaamisensa merkkipäivänä lahjan. Vastavuoroisesti peppi tarjosi hapanta naamaa ja nyrpistelyä, kun lahja ei ollut sopiva, ja haukkumista, kun kuski ei ilmestynyt paikalle hetkessä.
En sanonut mitään, seurasin vain tilannetta. Annoin pojan iskeä kätensä p-skaan kyynärpäätä myöten. Nyt kun peppi on historiaa, ei enää ole (pojan puheiden perusteelle) pelkoa siitä, että seuraava tyttöystävä on uusi peppi. Kyllä poika oppi huomaamaan ahneen hyväksikäyttäjän.
Kaiken lisäksi tuo Peppi ei näytä miltään erikoiselta. Oma kaveripiiri 20-30v koulutettuja, opiskelevia, itsestään huolehtivia nuoria naisia on vähintään yhtä hyvän tai paremman näköisiä kuin Peppi, vaikka monet heistä elää parisuhteessa ja pistää miehen kanssa rahat puokkiin elämiseen, säästää ensiasuntoon, käy töissä ym. Peppi näyttää jopa 5v. vanhemmalta ja mikä toi "tätipusakkakin" on???
Jos hän pistää omat rahansa kosmetologihoitoihin ja ulkonäköön, niin ei se ainakaan päällepäin näy.
Vaikka olenkin vanhanaikainen tyyiin, miehen pitää maksaa ensitreffeillä, niin mielestäni kun yhteen mennään, niin kulut on maksettava suhteessa tulotasoon puoliksi ja kotityöt on hoidettava kimpassa. Onneksi itsellä on mies, joka on huippuetevä ruuanlaittaja, joten meillä on vähän jopa kilpailua kuka pääsee kauhanvarteen.
Olen samaa mieltä kun Peppi, että siinä vaiheessa kun yrität tehdä vaikutusta, olet hävinnyt pelin. Ja tämä koskee sekä miehiä että naisia.
Olen myös sitä mieltä, että on hyvä pitää rahat erikseen. Eli omat yksityiset tilit, mutta jos haluat elää sen toisen siivellä, niin et elä enää parisuhteessa vaan hyväksikäyttösuhteessa.
Tällaisia narsistisia persoonallisuushäiriöitä on nykyään ihmisillä paljon enemmän kuin koskaan ennen. Narsisteilla on loisiva elämäntapa. He pitävät itseään oikeutettuina yli puolisonsa. Puoliso on heille vain jatke. Narsistinen nainen samaistaa itsensä vain filmitähtiin ja prinsessoihin ja edellyttää itselleen samanlaista kohtelua. He himoitsevat some-elämää, koska oma elämä on tyhjää. Mikään "arkinen tai tavallinen" ei inspiroi. He haluavat somehuomiota. Vain huomio saa heidät tuntemaan olevansa olemassa.
Sairasta.
Mikä teitä naisia vaivaa??
Haluatte parisuhteen ja perheen jossa mies on pelkällä lompakolla mukana ja dissaatte miehiä jotka olisivat teidän kanssanne puhtaasti koko sydämellään ja pitäisi teistä parempaa huolta kuin kukaan koskaan?
Mikä veettu teitä riivaa???
Raha edellä?? Oikeesti????
Peppihän nimenomaan EI sano, että nainen olis miehen vallassa, vaan että nainen tienaa omat rahansa ja SILTI mies maksaa ja hemmottelee naista muutenkin.