Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juon usein vettä työpisteeni äärellä ja se tuntuu olevan ongelma työkavereille...

Vierailija
25.10.2023 |

Minulla on usein vesipullo työpisteelläni. Monet minua noin 20 vuotta vanhemmat kolleegat ovat minun esimiehelleni arvostelleet asiaa. En tiedä miksi se on heille ongelma. Teemme pääosin viranomaistyötä. Eräs oli esimiehelleni sanonut suoraan: "miten viranomainen voi toimia noin". En käsitä miten se vesipullo niin kovasti heitä triggeröi. 

Itse olen 38-vuotiaana nuorin työyhteisössämme. Suurin osa on lähempänä 60-vuotta. 

Olen kyllä huomannut, etteivät he juo vettä työpäivän aikana pisaraakaan edes kesähelteillä. Kesähelteillä 1.5 litran vissypullo menee erityisesti aamupäivän aikana huiviin heilahtaen. 

Onko tämä jokin sukupolven tai ikäeron tuoma kuilu? Vanhat eivät enää tarvitse nesteitä kehoon niin paljon eivätkä ymmärrä sitä, että minä haluan pitää kehon nesteytyksestä huolta. 

Kommentit (154)

Vierailija
101/154 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen fyysisessä työssä ja huomannut, että kun mennään yhdessä tauolle, niin jotkut ei juo ikinä mitään. Sekin aika kummaa. Itse juon 0,7 pullon vettä työpäivän aikana, enkä tiedä ärsyttääkö se ketään.

Vierailija
102/154 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itseäni se ylenmääräinen veden litkiminen ja vesipullon kantaminen kaikkialla mukanaan lähinnä huvittaa. Se veden ylimääräinen juominen ei ole ainakaan lääketieteellisesti mitenkään perusteltua. On lähinnä nuorempien keskuudessa muoti-ilmiö. 

Mulla oli ennen vuosia sellainen muoti-ilmiö, kuin pitkittyneet päänsäryt ja migreenikohtaukset. Ne hävisivät, kun aloin juomaan riittävästi vettä. Ja se riittävästi ei ole puoli mukia ruuan kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/154 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on misofonia. Ruokailun ja juomisen äänet ovat sietämättömiä. Erityisesti vihaan sitä kun joku maiskuttaa ruokaa tai lutkuttaa vettä äänekkäästi. Ja niitä tuottamiaan ääniä harvoin itse huomaa.

Vierailija
104/154 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että itse suurentelevat asiaa. Teet siitä vielä ikäpolvikysymyksen.

Haluat korostaa että olet nuori/nuorin. vanhat ei ymmärrä, on keppihevosesi - ehkä et oikein pärjää työssäsi kun pitää keksiä tuollaista.

Juo vettä minkä tarvitset, ja keskity työhösi,

Vierailija
105/154 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kun on jano. Helppoa!

Vierailija
106/154 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi virastot on muutenkin kummia työpaikkoja jonne vaikuttaa kerääntyvän jos jonkinlaista hiihtäjää etenkin esihenkilöiksi. Olen satunnaisesti tehnyt työkeikkoja valtiolle ulkopuolisena työntekijänä enkä voisi ikinä kuvitellakaan työskenteleväni virkamiehenä. Pää hajoaisi viikossa siihen menoon.

Vierailija
107/154 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden juonnissakin on niin monta tapaa. Sitä voi juoda vaikka lasillisen kerralla. Mutta semmoinen jatkuva naukkailu on oikeastaan aika ärsyttävää, jos sen tekee äänekkäästi. Minulla oli kerran työkaveri, joka piti koko ajan ihme purskutusta pullonsa kanssa. Yksi asiakas otti kokouksessa koko ajan jotain pikkuhörppyä ja aukoi vissypulloaan. Sai juotua sen noin desin verran lopulta.

Vierailija
108/154 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minua kyllä kieltämättä ärsyttää jos joku litkii koko ajan. Jatkuva pullon kolistelu ja se lutkutuksen ääni on ärsyttävää. Ei ketään voi janottaa vartin välein.

Sinulla on neuroottinen häiriö. Sama, kuin jotkut eivät kestä kuunnella syömisen ääniä.

Se ei ole mikään nauroosi vaan ERITYISHERKKYYS. Paina mieleesi!

Vierailija
109/154 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein niin että vaihdoin pulloksi kossupullon näköisen lasipullon. Oli hauska seurata kun boomerit kihisivät kiukusta uusin kierroksen.

Vierailija
110/154 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö asiakaspalvelutyötä? Siinä ei tosiaan ole sopivaa mussuttaa menemään yhtään mitään. Jos enin takia etät jatkuva lipitätminen tarkoittaa jatkuvaa vessassa ravaamista ja muu porukka sitten tekee sunkin työt sinä aikana.

Vierailija
111/154 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niillä ole mitään töitä, kun ehtivät tällaista miettiä?

Vierailija
112/154 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minä juon ihan vaan kossua, avoimesti, en edes yritä teeskennellä että se on vettä. Työpaikan kakarat käy niin paljon hermolle.

Mulla melkein sama,  paitsi Pepsi ei kossu. 

PepsiCo International Sponsor Of War!

Vierailija
113/154 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minulla on misofonia. Ruokailun ja juomisen äänet ovat sietämättömiä. Erityisesti vihaan sitä kun joku maiskuttaa ruokaa tai lutkuttaa vettä äänekkäästi. Ja niitä tuottamiaan ääniä harvoin itse huomaa.

Niin minullakin. Pahimpia on esim purkan jauhajat ja jatkuvat kovaääniset nenän niistäjät. Olen välillä ollut niin hysteerinen ja raivon partaalla että työnteosta ei tule yhtään mitään, ja kuitenkin koen etten voi näyttää sitä muille.

Vierailija
114/154 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lukuisia kertoja päivässä samasta pullosta juominen ole epähygieenistä? Päivän loppupuolella vesi ei voi olla enää puhdasta. 

Vierailija
115/154 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän sulla pyyhkii, jos toi on elämän suurin  ongelma.

Vierailija
116/154 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko huomannut että näillä ihmettelijöillä on päivän lopuksi hirveä päänsärky?

Vierailija
117/154 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis *ttu mitä vastauksia…halojaa! Valoja päälle aikuiset ihmiset! Kyllä työpisteellä voi olla vesipullo tai kahvikuppi. Ei tässä missään ddr:ssä olla.. Ja joo en oo silloin elänyt niin en oiekastaan edes tiedä millaista siellä on käytännössä ollut..

mut kun niin..niitä töitä ei halua tehdä enää kukaan jos minkäänlaista inhimillisyyttä ei tunneta. Tuotto ja tavoitteet jos toteutuvat niin hyvä. Mitä väliä jos ihmisellä on joku kuppo tai pullo pöydällään..

Vierailija
118/154 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on toimistolla vesipullo työpöydällä ja siemailen siitä pitkin päivää, koska vedenjuonti virkistää ja tasapainottaa kuivan huoneilman tuomaa nestevajausta. Mutta hiljaisesti! Minulla oli kollega, jonka vedenjuonti oli todella meluisa operaatio: metallipulloa kolisteltiin ja latkittiin äänekkäästi lop-lop-lop-lop, ryys ja loiskis ja pullo kolahtaen takaisin pöydälle. On ylipäänsä aika epämiellyttävää kuunnella toisten ruumiintoimintoja, eikä vedenjuonti ole poikkeus.

Joskus otan vesipullon oman porukan palavereihinkin mukaan ihan siltä varalta, että jos ilmastoinnin takia kurkku kuivaa ja alkaa yskittää. Asiakastapaamisissa pidän mieluummin vesilasi vierellä, jos tulee pakollinen tarve kostuttaa kurkkua. Pullosta juominen asiakkaiden nähden on vaan ikävän näköistä ja jokseenkin huonotapaista. 

Vierailija
119/154 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistotyössä ei tarvitse vesipulloa. Litra, puoltoista riittää. Se vesi määrä tulee päivän aikana kyllä täyteen, jos syö ja juo säännöllisesti. Tuohon vesimäärään sisällytetään myös ravinnosta saatava vesi, kaikki päivän aikana nautittu kahvi/ tee , mehut. Esimerkiksi kasvikset ja hedelmät sisältää paljon vettä. Ruoka.

Juo silloin kun on jano. 

Kahvi on diureetti eli poistaa nestettä kehosta. Kahvia ei todellakaan lasketa päivän aikana tarvittavaan nesteeseen vaan kahvin kanssa tulisi juoda saman verran vettä. 

Vierailija
120/154 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 5 kertaa päivässä ja samalla jjon lasillisen vettä, eli 2,5dl. Siinä tulee päivän tarve helposti. Ei tarvi lipittää kokoajan. Toki hikiliikunnan tai helteen vuoksi sitten lisätarve.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi