Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juon usein vettä työpisteeni äärellä ja se tuntuu olevan ongelma työkavereille...

Vierailija
25.10.2023 |

Minulla on usein vesipullo työpisteelläni. Monet minua noin 20 vuotta vanhemmat kolleegat ovat minun esimiehelleni arvostelleet asiaa. En tiedä miksi se on heille ongelma. Teemme pääosin viranomaistyötä. Eräs oli esimiehelleni sanonut suoraan: "miten viranomainen voi toimia noin". En käsitä miten se vesipullo niin kovasti heitä triggeröi. 

Itse olen 38-vuotiaana nuorin työyhteisössämme. Suurin osa on lähempänä 60-vuotta. 

Olen kyllä huomannut, etteivät he juo vettä työpäivän aikana pisaraakaan edes kesähelteillä. Kesähelteillä 1.5 litran vissypullo menee erityisesti aamupäivän aikana huiviin heilahtaen. 

Onko tämä jokin sukupolven tai ikäeron tuoma kuilu? Vanhat eivät enää tarvitse nesteitä kehoon niin paljon eivätkä ymmärrä sitä, että minä haluan pitää kehon nesteytyksestä huolta. 

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä työpaikassa sain valituksia työkavereilta kun söin kiireisenä päivänä yhden voileivän työpisteessä. Konttorin porukka kävi normaalisti lounaalla ulkopuolisissa lounaspaikoissa, ruokatauot kestivät yleensä 1,5-2h. Mutta tämä oli ok, koska esimies oli aina porukan mukana syömässä. Sitten kun yksinkertaisesti ehtinyt parin palaverin välissä lähteä lounaalle, ja söin voileivän, alkoi valitus. Tilasin seuraavana päivänä lähipizzeriasta pizzan triplavalkosipulilla ja vedin sen työpisteessä. Kukaan ei valittanut, eikä valittanut sen jälkeenkään satunnaisista voileivistä...

Vierailija
142/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vähän huvittavaa, kun nuorempi sukupolvi kuljettaa vesipullojaan joka paikkaan mukana ja lussuttavat siitä kuon tuttipullosta konsanaan.

Miksi ei voi vaan puhua veden juomisesta?! ÄRSYTTÄÄ nuo lussuttaminen, litkiminen, latkiminen.

Hemmetti se sana on JUOMINEN ei mitään muuta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset laita toimistosi ovea lukkoon niin saat naukkailla rauhassa? 

Milläs laitat avokonttorissa oven lukkoon?

Mistä teitä urpoja oikein sikiää?!

Vierailija
144/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta jos toisen vedenjuonti on joku ongelma. Onko sitten esimerkiksi kesähelteellä parempi että pökertyy johonkin nestehukkaan? Sekö on hyvä.. Ja ihan sama mikä vuodenaika, kyllä sitä jano voi tulla. Ei pitäisi haitata ketään jos sekunnin pari juo vettä. Tupakalla on kai ok ravata mutta se on kauheaa jos joku juo vettä?

Olen monissa toimistoissa nähnyt jääkaappeja joissa on vissyjä ja tölkkijuomia ihmisiä varten.

Vierailija
145/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vettä lutkuttaa ilman syytä koko ajan litratolkulla, huuhtelee itsestään kätevästi suolot ja mineraalit pihalle. Seuraavaksi tulee kivoja pikku sammakoita rintaan, väsymystä, kramppeja..

Vierailija
146/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vähän huvittavaa, kun nuorempi sukupolvi kuljettaa vesipullojaan joka paikkaan mukana ja lussuttavat siitä kuon tuttipullosta konsanaan.

Miksi ei voi vaan puhua veden juomisesta?! ÄRSYTTÄÄ nuo lussuttaminen, litkiminen, latkiminen.

Mulla rupes menemään tunteisiin puolivälissä keskustelua, kun joka viestissä puhuttiin litkimisestä ja latkimisesta. Kiellettyjen sanojen listalle molemmat, kiitos! :D

Vierailija
147/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Internet sukupolvi on aivopesty siihen, että sitä vettä pitää litkiä pitkin päivää.

Jälleen kerran yksi sana, sosiaalinenmedia. Joku sometuturhake on tehnyt rahakkaan sopimuksen jonkun brändin kanssa ja markkinoi sitä omalla alustaallaan asettamalla tuotteen jokaisen kuvaansa. 

Sosiaalinen media on kaksi sanaa.

Vierailija
148/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Meillä tietokoneen vieressä ei saa juoda, eikä pöydällä säilyttää esim. vesipulloa. Tästä muistutetaan säännöllisesti.

Onhan se jatkuva veden litkiminen vähän outoa.  Ihmetteln, kun nykyään esim. kaupan kassat saattavat litkiä vettä asiakkaiden nähden. Minusta juomisen voisi hoitaa tauoilla. En itse juo asiakkaiden nähden töissä.

Jo on merkillinen työpaikka jos omalla pöydällä ei saa säilyttää vesipulloa. 

Mitä pahaa siinä on jos ihminen ottaa kulauksen vettä pullosta asiakkaan nähden? Ei ole tullut ikinä mieleenkään, että sellaista pitäisi hävetä. 

Onko sinusta normaalia myös syödä asiakkaan edessä. Minusta ei. Nämä hommat hoidetaan tauolla.

Ei tietenkään ole normaalia syödä asiakk

Ja joskus täytyy syödäkin asiakkaiden nähden. Välillä viikonloppuvuoroissa on niin vähän väkeä, että evästauko täytyy hoitaa kassalla. Ei tietenkään samalla kun asiakasta rahastaa, mutta aina niissä väleissä, kun asiakasta ei ole. 

Vierailija
149/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Meillä tietokoneen vieressä ei saa juoda, eikä pöydällä säilyttää esim. vesipulloa. Tästä muistutetaan säännöllisesti.

Onhan se jatkuva veden litkiminen vähän outoa.  Ihmetteln, kun nykyään esim. kaupan kassat saattavat litkiä vettä asiakkaiden nähden. Minusta juomisen voisi hoitaa tauoilla. En itse juo asiakkaiden nähden töissä.

Jo on merkillinen työpaikka jos omalla pöydällä ei saa säilyttää vesipulloa. 

Mitä pahaa siinä on jos ihminen ottaa kulauksen vettä pullosta asiakkaan nähden? Ei ole tullut ikinä mieleenkään, että sellaista pitäisi hävetä. 

Onko sinusta normaalia myös syödä asiakkaan edessä. Minusta ei. Nämä hommat hoidetaan tauolla.

Ei tietenkään ole normaalia syödä asiakk

Monissa työpaikoissa tuo vessassa käynti vain tauoilla on käytäntö. Siellä ei tuollaiset toimistossa hikoilijat pärjäisi kun joutuu oikeasti rasittamaan itseään.

Vierailija
150/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla rupes menemään tunteisiin puolivälissä keskustelua, kun joka viestissä puhuttiin litkimisestä ja latkimisesta. Kiellettyjen sanojen listalle molemmat, kiitos! :D

Noilla sanoilla yritetään alentaa kyseistä henkilöä. Oletko ikinä kuullut, että esimerkiksi kahvinjuontia sanotaan litkimiseksi? Teenjuonti sensijaan on aina litkimistä, kun eihän kukaan järkevä juo teetä! Kahvia sen olla pitää!

T. teenjuoja

Vierailija
151/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisen typerä aloitus. Ensiksikin sitä vettä ei tarvi lipittää koko ajan, se on jo ihan todettu juttu, ihme keho sulla jos se jatkuvaa nesteytystä tarvii. Mutta se on sun oma asias, juo vaikka kymmenen litraa. Toiseksi miksi sä täällä palstalla asiaa iniset, kysy niiltä työkamuiltas jos ne ihmettelee. Ei kai me nyt hyvänen aika syytä tiedetä.

Jos minulla ei ole vesipulloa vieressä, en muista juoda vettä kuin lasin kaksi päivässä, jos sitäkään ja se ei todellakaan ole tarpeeksi.

Vierailija
152/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo nykyajan vedenjuontivillitys oudolta näyttäytyy. Uskoisin että sen väittäminen välttämättömäksi on markkinointikikka, pullovesien kauppa kiihtyy. Näin meitä kusetetaan! Lääketiede ei tue tuota ideaa että pitää juoda etukäteen ettei edes kerkiä tulla jano. 

Vierailija
153/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon vettä työpäivän aikana ainakin 500 litraa. Töitä en ehdi tehdä, kaikki aika menee juomiseen ja vessassa käymiseen.

Vierailija
154/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Minä juon ihan vaan kossua, avoimesti, en edes yritä teeskennellä että se on vettä. Työpaikan kakarat käy niin paljon hermolle.

Mulla melkein sama,  paitsi Pepsi ei kossu. 

Minä taas laitoin veden kossupulloon kun se ei aiheuttanut mitään haittaa, mutta auta armias jos pöydällä sattui olemaan vichypullo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi