Juon usein vettä työpisteeni äärellä ja se tuntuu olevan ongelma työkavereille...
Minulla on usein vesipullo työpisteelläni. Monet minua noin 20 vuotta vanhemmat kolleegat ovat minun esimiehelleni arvostelleet asiaa. En tiedä miksi se on heille ongelma. Teemme pääosin viranomaistyötä. Eräs oli esimiehelleni sanonut suoraan: "miten viranomainen voi toimia noin". En käsitä miten se vesipullo niin kovasti heitä triggeröi.
Itse olen 38-vuotiaana nuorin työyhteisössämme. Suurin osa on lähempänä 60-vuotta.
Olen kyllä huomannut, etteivät he juo vettä työpäivän aikana pisaraakaan edes kesähelteillä. Kesähelteillä 1.5 litran vissypullo menee erityisesti aamupäivän aikana huiviin heilahtaen.
Onko tämä jokin sukupolven tai ikäeron tuoma kuilu? Vanhat eivät enää tarvitse nesteitä kehoon niin paljon eivätkä ymmärrä sitä, että minä haluan pitää kehon nesteytyksestä huolta.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Harvinaisen typerä aloitus. Ensiksikin sitä vettä ei tarvi lipittää koko ajan, se on jo ihan todettu juttu, ihme keho sulla jos se jatkuvaa nesteytystä tarvii. Mutta se on sun oma asias, juo vaikka kymmenen litraa. Toiseksi miksi sä täällä palstalla asiaa iniset, kysy niiltä työkamuiltas jos ne ihmettelee. Ei kai me nyt hyvänen aika syytä tiedetä.
Harvinaisen typerä vastaus tämä on.
Mikä tässä on typerää? Kyllä minäkin ihmettelen miksi ap ei uskalla kysyä työkavereiltaan miksi se veden juominen niitä ärsyttää. Kuinka se asia täällä keskustelupalstalla selviää, olettaako ap että ne työkaverit on täällä ja vastailee tänne? Ja onhan tämä aloitus nyt muutenkin selkeä trollin tynkä, yritetään olla niin nuorekasta ja ihmetellä mukamas iäkkäämpiä ihmisiä.
Taitavat olla just sitä ikäluokkaa, jotka olivat nuoria Bay Watchin aikaan ja Linda toi sieltä sen - evian kädessä koko ajan -muodin. Luulin, että se meni jo ohi, mutta niinhän sitä saattaa huomaamattaan johonkin muotiin jumittua loppuiäkseen. Meikit ja kampaukset hyviä esimerkkejä.
Itse olen 50 ja olen kuullut samaa nuorempien työkavereiden suusta. Tekevät kaikenlaisia olettamuksia. Kuten, että juon aivan liikaa vettä päivän aikana. Töissä menee varmaan vajaa litra.
Vesi kuuluu märkätiloihin. Nesteiden juominen on kielletty sen takia koska ne voi läikkyä laitteisiin. Sama juttu jokaisella työpaikalla jossa on puhtaus tärkeää. Joku niissä on jo läikyttänyt koska se on kiellettyä.
Se on heidän ongelma, ei sinun.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 50 ja olen kuullut samaa nuorempien työkavereiden suusta. Tekevät kaikenlaisia olettamuksia. Kuten, että juon aivan liikaa vettä päivän aikana. Töissä menee varmaan vajaa litra.
No onpa kummalista. Olen ikäni juonut paljon vettä eikä kukaan siitä mitään sanonut ja kaikkein vähiten työkaverit. Tai ystävät ovat sanoneet, että mulla on aina ollut tosi hyvä iho, että johtuukohan se tuosta vedenjuomisestani
N55
Ei ole todellista, että mistä asioista jotkut voivat tehdä ongelman. Itselläni on vesipullo myös työpöydällä, välillä pidän siinä vettä, ja välillä en. Varsinkin kesäaikana meidän työtilat tulevat tuskaisen kuumiksi, kun tilassa on isot ikkunat aurinkoon päin.
Mikset laita toimistosi ovea lukkoon niin saat naukkailla rauhassa?
Internet sukupolvi on aivopesty siihen, että sitä vettä pitää litkiä pitkin päivää.
Seuraavan kerran kun kollega alkaa valittamaan asiasta lyö avokämmenellä poskelle ja käske pitämään turpansa kiinni.
Mielenkiintoinen geissi. Itsellä on pikkupulloja piilossa esims. vessassa ja kopiokoneen lähettyvillä.
Samaa ikäluokkaa olen, sekä samaa ikäeroa löytyy työkavereiden kanssa. Lähes jokaisella on oma vesipullonsa työpisteellä, eikä ketään kiinnosta muiden juomiset. Aika erikoista, että teillä se on noin suuri ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Internet sukupolvi on aivopesty siihen, että sitä vettä pitää litkiä pitkin päivää.
Jälleen kerran yksi sana, sosiaalinenmedia. Joku sometuturhake on tehnyt rahakkaan sopimuksen jonkun brändin kanssa ja markkinoi sitä omalla alustaallaan asettamalla tuotteen jokaisen kuvaansa.
Meillä on kyllä kaikilla vesipullo iästä riippumatta. Suurin osa lähellä eläkeikää jo.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ikäluokkaa olen, sekä samaa ikäeroa löytyy työkavereiden kanssa. Lähes jokaisella on oma vesipullonsa työpisteellä, eikä ketään kiinnosta muiden juomiset. Aika erikoista, että teillä se on noin suuri ongelma.
Trolli vetää uistinta kalaparven läpi katsoakseen, tarttuuko joku syöttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli vetää uistinta kalaparven läpi katsoakseen, tarttuuko joku syöttiin.
Ja hän heitti sen veteen jo vuonna 2023 ja saa edelleen saalista. :D
Minä ainakin henkilökohtaisesti tarvitsen vettä pitkin päivää. Minulla on aina vesipullo lähettyvillä. Toisethan juovat kahvia usein tai käyvät tupakalla alvariinsa.
Itse jouduin ennen käyttämään paljon särkylääkkeitä ja niitä käyttäessä janotti koko ajan. Kävin myös ennen työpäivää kuudelta aamuisin hikijumpassa, mikä lisäsi nesteentarvetta. Jos veden juominen työpaikalla olisi kielletty, olisin joutunut samalla lopettamaan aamuiset liikuntaharrastukseni ja työnteonkin saman tien. Onpa typerää kontrollointia.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina juonut pitkin päivää silloinkin, kun ei ollut vielä internettiä. Kerran tunnissa juon pienen lasillisen. Se on ollut tapa nuoresta lähtien.
Eri
Otan osaa, ap. Työkaverisi ovat kuivuneita korppuja, joiden olisi kannattanut juoda vettä. Nyt on jo liian myöhäistä.