Juon usein vettä työpisteeni äärellä ja se tuntuu olevan ongelma työkavereille...
Minulla on usein vesipullo työpisteelläni. Monet minua noin 20 vuotta vanhemmat kolleegat ovat minun esimiehelleni arvostelleet asiaa. En tiedä miksi se on heille ongelma. Teemme pääosin viranomaistyötä. Eräs oli esimiehelleni sanonut suoraan: "miten viranomainen voi toimia noin". En käsitä miten se vesipullo niin kovasti heitä triggeröi.
Itse olen 38-vuotiaana nuorin työyhteisössämme. Suurin osa on lähempänä 60-vuotta.
Olen kyllä huomannut, etteivät he juo vettä työpäivän aikana pisaraakaan edes kesähelteillä. Kesähelteillä 1.5 litran vissypullo menee erityisesti aamupäivän aikana huiviin heilahtaen.
Onko tämä jokin sukupolven tai ikäeron tuoma kuilu? Vanhat eivät enää tarvitse nesteitä kehoon niin paljon eivätkä ymmärrä sitä, että minä haluan pitää kehon nesteytyksestä huolta.
Kommentit (154)
Vierailija wrote:
Tämä AP:n tarina on mielikuvitusta eli trolli.
Kyllä julkisella sektorilla näitä joka asiasta kyttääviä riittää. Ovat yleensä noita eläkettä odottelevia. Ihan tuttua juttua ap:ta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meillä tietokoneen vieressä ei saa juoda, eikä pöydällä säilyttää esim. vesipulloa. Tästä muistutetaan säännöllisesti.
Onhan se jatkuva veden litkiminen vähän outoa. Ihmetteln, kun nykyään esim. kaupan kassat saattavat litkiä vettä asiakkaiden nähden. Minusta juomisen voisi hoitaa tauoilla. En itse juo asiakkaiden nähden töissä.
Miksi ihmeessä asiakasta häiritsisi jonkun veden juonti? Se ei edes haise miltään eikä kukaan ole sille allerginen. Sen ymmärrän että mitään sillivoileipiä ei välttämättä ole kovin fiksua syödä kassalla.
Se on epäkohteliasta, keskityt muuhun kuin asiakkaseen. Antaa myös työnantajasta hikipajan kuvan
No ei ole epäkohteliasta, eikä vie huomiota yhtään mihinkään. Sinuahan siis häiritsi se että kassa saattaa hörpätä asiakkaiden välissä vettä. Oletko huomannut, että kassat saattavat jopa jutella keskenään samalla kun vaihtavat kassaa? Iikkistä, huomio ei ole silloinkaan jatkuvasti asiakkaassa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meillä tietokoneen vieressä ei saa juoda, eikä pöydällä säilyttää esim. vesipulloa. Tästä muistutetaan säännöllisesti.
Onhan se jatkuva veden litkiminen vähän outoa. Ihmetteln, kun nykyään esim. kaupan kassat saattavat litkiä vettä asiakkaiden nähden. Minusta juomisen voisi hoitaa tauoilla. En itse juo asiakkaiden nähden töissä.
Miksi ihmeessä asiakasta häiritsisi jonkun veden juonti? Se ei edes haise miltään eikä kukaan ole sille allerginen. Sen ymmärrän että mitään sillivoileipiä ei välttämättä ole kovin fiksua syödä kassalla.
Se on epäkohteliasta, keskityt muuhun kuin asiakkaseen. Antaa myös työnantajasta hikipajan kuvan
Onko veden juonti sinulle kovinkin haastava prosessi jos siihen pitää oikein keskittyä?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sinähän se tässä asiakkaana olet varsinainen orjapiiskuri eikä työnantaja, jos et sallisi asiakaspalvelijan edes hörpätä vettä työpäivän aikana!
Vierailija wrote:
Minua kyllä kieltämättä ärsyttää jos joku litkii koko ajan. Jatkuva pullon kolistelu ja se lutkutuksen ääni on ärsyttävää. Ei ketään voi janottaa vartin välein.
Kieltämättä vähän ihmeellistä tuo aikuisten tuttipullojen lutkuttaminen töissä.
Ehkä tämä on ikäpolvikysymys. Olen kohta 50 v ja kyllä minulle on opetettu, että asiakastyötä tehdessä ei juoda tai syödä. Ei vaan kuulu työpaikalle tuollainen.
Voi hyvänen aika! Joka paneelissa, keaskusteluohjelmassa, uutisohjelmissa on se vesilasi pöydällä, mistä asianomaiaset hörppäävät halutessaan! Ihmisessä on 80 prossaa vettä ja välillä janottaa. Mikä ihmeen ongelma voi vesipullo duunissa jollekin olla!
Omituinen ilmiö suuttua vesipullosta. No, minulla on kuuskymppinen äiti joka ihmettelee jokapäiväistä suihkussakäyntiänikin ihan tosissaan ja paheksuu sitä, että ehkä joillekin vanhemmille vesi jotenkin juttu mitä pitää säästellä ja pihistellä?
Voi olla ikäkysymys tai luonne.
Mä oon työpaikkani vanhimpia yli 50 v. ja juon melko paljon enemmän työpäivän aikana kuin nuoremmat gollegat Muuten mulle tulee migreeni kohtaus. Ja sydän alkaa läpättää epätahtiin . En noin paljon kuitenkaan. Ehkä koko työpäivän aikana litran
Vierailija wrote:
Jos sallitaan vesi, pitää sallia muutkin nesteet ja sitten onkin keskustelu siitä, että onko juotava jugurtti neste ja sitten yhtenä päivänä joku kaataa smoothiensa kaverin läppärille ja kysytään, että kuka maksaa tuhotun koneen.
Meillä oli tuollainen tilanne, työkaveri maksoi uuden läppärin. Ei auttanut selittää, että se oli vahinko.
Minä käytän piriä niin on pakko juoda koko ajan.
Viranomaisen kuuluu olla kuiva tyyppi.
terveisin viranomainen, kohta 60 v.
Jostain syystä työpaikan juniorit eli 25+ kantavat vesipulloa mukanaan. Muille riittää pari kahvitaukoa ja yksi lounas riittävään nesteytykseen. Toimistohommia.
Vierailija wrote:
Hain kerran työpaikkaa, jossa olisi pitänyt tallentaa tietoja koneelle. Se lafkan pomo sanoi haastattelussa, että tässä työssä ei sitten hörpitä vettä joka sivun jälkeen. Eli riippuen työstä jatkuva lipittäminen voi hidastaa oleellisesti työtehoa ja muut joutuu tekee enemmän.
Mikä helvetin "lipittäminen"? Jos ottaa pari kertaa tunnissa huikan vesipullosta niin miten jonkun työteho voisi siitä häiriintyä? Enemmän se jano työtehoa haittaa.
Kuulostaa todella sairaalta työpaikalta, en ottaisi tuollaista paikkaa vastaan.
Enpä olisi uskonut, että vedenjuonti voisi aiheuttaa kanssaihmisissä tällaista raivoa. Onko kahvin tai teen juonti toimistotyötyöpisteellä yhtä suuri synti?
Itseäni se ylenmääräinen veden litkiminen ja vesipullon kantaminen kaikkialla mukanaan lähinnä huvittaa. Se veden ylimääräinen juominen ei ole ainakaan lääketieteellisesti mitenkään perusteltua. On lähinnä nuorempien keskuudessa muoti-ilmiö.
Vierailija wrote:
Voi hyvänen aika! Joka paneelissa, keaskusteluohjelmassa, uutisohjelmissa on se vesilasi pöydällä, mistä asianomaiaset hörppäävät halutessaan! Ihmisessä on 80 prossaa vettä ja välillä janottaa. Mikä ihmeen ongelma voi vesipullo duunissa jollekin olla!
Joskus voi suu kuivua kuumassa studiossa keskustellessa. Mutta jos olet huomioinut, niin tuskin kukaan sitä lasillista juo tyhjäksi keskustelun aikana. Ei ihminen todellakaan tarvitse jatkuvasti nestettä ilman että kuivuisi. Lähinnä tatuoinnin kaltainen muoti-ilmiö tuo ylenääräinen vedenjuonti.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hain kerran työpaikkaa, jossa olisi pitänyt tallentaa tietoja koneelle. Se lafkan pomo sanoi haastattelussa, että tässä työssä ei sitten hörpitä vettä joka sivun jälkeen. Eli riippuen työstä jatkuva lipittäminen voi hidastaa oleellisesti työtehoa ja muut joutuu tekee enemmän.
Mikä helvetin "lipittäminen"? Jos ottaa pari kertaa tunnissa huikan vesipullosta niin miten jonkun työteho voisi siitä häiriintyä? Enemmän se jano työtehoa haittaa.
Kuulostaa todella sairaalta työpaikalta, en ottaisi tuollaista paikkaa vastaan.
Huikka pari kertaa tunnissa vaatii siis vesipullon repun sivutaskuun ja sitten pullo mukaan vaikka vessaan mennessä?
Antakaa ihmisten juoda jos heitä janottaa. Minua ei ainakaan kiinnosta yhtään jos joku työkaveri huvittuu työpöydällä olevasta vesipullostani.
Ap on outo hihhuli, jonka kaikki haluavat ulos työpaikasta. "Monet ovat käyneet valittamassa pomolle...(?)"
Kyse on jostain ihan muusta kuin vesipullosta.
Tai hänen iästään.