Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi tuore suhde. Mies ihana, mutta näen jo että ei ole kovin avoin puhumaan

Vierailija
04.09.2024 |

Onko hyvän puheyhteyden avaaminen mahdolista vielä näin kun mitään ongelmia ei ole? Vai pystyykö sellaista edes luomaan, jos mies ei luonnostaan puhu?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole niin puheliaita että ovat koko ajan äänessä koita tottua ja äläkä pidä sitä huonona asiana jos mies ei puhu ja huomioi sinua koko ajan.

Vierailija
2/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuuko kuitenkin peppuunvedosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät ole puheliaita. 

Vierailija
4/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko ettei puhu mistään mitään vai sitä ettei puhu henkilökohtaisista/syvällisistä asioista? 

Vierailija
5/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi nainen on ihana, mutta näen jo että hän ei siedä jos en puhu heti suhteen alussa kaikista asioistani, mielialastani, haluistani, unelmistani, unistani, harrastuksistani, suvustani, siis kaikesta. Luulen että minun on parempi lopettaa tämä suhde, koska tässä ei ole tilaa hengittää.

Vierailija
6/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei luonnostaan puhu ja ei halua muuttua, ei hänestä puheliasta saa. Tyytyminen tuohon tai uusi mies etsintään.

Vierailija
7/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen näkee vain ajan kanssa.

Osalla kyse on siitä, että on alkuun vaikea avautua, esim. ujoutta tai menneisyydessä jotain joka varoittaa luottamasta ihmisiin liian pian. Jos on tällainen tapaus, niin paremman tutustumisen myötä voi löytyä hyvinkin puhelias ihminen alta, kunhan hän oppii kunnolla luottamaan. 

Toisaalta on toki ihan vaan persoonallisuuksia, jotka ei ole kovin puheliaita. Esim. itse olen INTJ (arkkitehti) -persoonallisuustyyppiä, jotka ei varsinkaan mitään tunnepuhetta oikein vaan osaa, ja muutenkin tarvii paljon rauhaa ja hiljaisuutta. Ei minusta millään saisi mitään ekstroverttiä juttelijaa. Asiaa osaan puhua, mutta jos nainen alkaa puhua jotain "meidän täytyisi nyt jutella meidän suhteesta, koska parisuhteissa kuuluu jutella", niin eii mulla ole hajuakaan mitä siihen sanoa, ja jos hän ei tarkemmin spesifioi mistä konkreettisesti pitäisi puhua, olen hiljaa ja vaivautunut vaan.

Vierailija
8/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, johtuuko vähäpuheisuus persoonallisuustyypistä (esim. erittäin introvertti) vai siitä, että on ujo ja hidas lämpenemään. 

Vierailija
9/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se miehen ihanuus ilmenee? Onko sinulla käsitystä miten hän eri asioista ajattelee?

Kyllä minä luulen, että jos osaat pikkuhiljaa kingottaa sitä simpukkaa auki, niin se puheyhteys siitä paranee. "In for a penny in for a pound", niin kuin englantilaiset sanovat. Kun jostain asiasta avautuu, niin sitten seuraavasta asiasta avautuminen taas helpottuu.

Vierailija
10/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies voi olla ihana jos ei puhu?

Vierailija
11/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on opettanut sen verran ettei naisille KANNATA puhua. Kaikki sanat ylianalysoidaan ja käännetään sinua vastaan. 

Vierailija
12/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taasen sanoin uudelle tapailumiehelle että en ole kiinnostunut analysoimaan hänen traumojansa tai ratkomaan ongelmiansa, muitakin puheenaiheita on. Hyvin mennyt jo kolme vuotta.

Vierailija
13/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on opettanut sen verran ettei naisille KANNATA puhua. Kaikki sanat ylianalysoidaan ja käännetään sinua vastaan. 

Höpsistä. Jos joku asia ymmärretään väärin, niin sitten siihen asiaan palataan ja selitetään paremmin mitä tarkoitettiin.

"Käännetään vastaan..." Ei tuollaisen ihmisen kanssa pidä olla tekemisissä. Kyseessä on vihollinen, ei kumppani.

Vierailija
14/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taasen sanoin uudelle tapailumiehelle että en ole kiinnostunut analysoimaan hänen traumojansa tai ratkomaan ongelmiansa, muitakin puheenaiheita on. Hyvin mennyt jo kolme vuotta.

🥰

Vierailija
15/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mies voi olla ihana jos ei puhu?

Ilmeisesti puhuu mutta ei ole avoin. Eli avaa kaikkea henkilökohtaista. Onhan näitä tyhjänlänkyttäjiä jotka pitävät itseään niin seurallisina ja avoimina, ainut vaan että mitään asiaa ei ole

Vierailija
16/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se mykkä sika

Vierailija
17/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölötätkö itse paljon? Annatko välillä tilaa ja hiljaisuutta, vai jatkuuko puhetulvasi ja odotat hänen puhuvan päällesi? Puhutko asiaa vai turhanpäiväistä älämölöä? Kysytkö häneltä kysymyksiä? 

Vierailija
18/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kokea puheesi pöhinäksi ja turhaksi hapentuhlaamiseksi. Tai sitten tarkkailee sinua, oletko henkilö, jolle puhua syvemmistä ajatuksista.

Vierailija
19/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä. Jos joku asia ymmärretään väärin, niin sitten siihen asiaan palataan ja selitetään paremmin mitä tarkoitettiin.

"Käännetään vastaan..." Ei tuollaisen ihmisen kanssa pidä olla tekemisissä. Kyseessä on vihollinen, ei kumppani.

Noin minäkin olen järkeillyt, mutta käytäntö on osoittautunut erilaiseksi.  T:kulta, olenko mielestäsi lihonut?

Vierailija
20/21 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei!!!

Jos haluat puheliaan parisuhteen, jossa tunteita sanoitetaan ja asiat keskustellaan auki, niin siirry seuraavaan.

Minä tein sen virheen, että ajattelin saavani mykän puheliaaksi. No, noin kymmenessä vuodessa olen onnistunut selkänahkaani raapien opettamaan häntä puhumaan lyhyin lausein, noin minuutin, jonka jälkeen hän taas sulkeutuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi