Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juon usein vettä työpisteeni äärellä ja se tuntuu olevan ongelma työkavereille...

Vierailija
25.10.2023 |

Minulla on usein vesipullo työpisteelläni. Monet minua noin 20 vuotta vanhemmat kolleegat ovat minun esimiehelleni arvostelleet asiaa. En tiedä miksi se on heille ongelma. Teemme pääosin viranomaistyötä. Eräs oli esimiehelleni sanonut suoraan: "miten viranomainen voi toimia noin". En käsitä miten se vesipullo niin kovasti heitä triggeröi. 

Itse olen 38-vuotiaana nuorin työyhteisössämme. Suurin osa on lähempänä 60-vuotta. 

Olen kyllä huomannut, etteivät he juo vettä työpäivän aikana pisaraakaan edes kesähelteillä. Kesähelteillä 1.5 litran vissypullo menee erityisesti aamupäivän aikana huiviin heilahtaen. 

Onko tämä jokin sukupolven tai ikäeron tuoma kuilu? Vanhat eivät enää tarvitse nesteitä kehoon niin paljon eivätkä ymmärrä sitä, että minä haluan pitää kehon nesteytyksestä huolta. 

Kommentit (154)

Vierailija
1/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa heille juominen liittyisi alkoholin juomiseen? Miksi turhaan tissuttelisivat jotain muuta.

Vierailija
2/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla jo last season-kamaa tuo työpaikalla tapahtuva veden lipittäminen ilman fyysistä kuormitusta koko ajan, samoin kuin lehmänmaito tuotteiden ahtaminen joka päivä protskujen lähteenä. No salilta ne Opit tulee ja kun trikoo on piukeaa niin taidette nauttia vaikka apinan virtsaa jos Oppien messiaat niin suosittelee :D.

No jospa ne kollegat ovat huolissaan aineenvaihduntasi kunnosta kun et pysty olemaan lipittämättä vettä normaalissa huoneenlämmössä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vesimiehet tiedetään. Tai vesihenkilöt, eivät kestä viinaa työaikana. 

Vierailija
4/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työssä, joka ei ole fyysisesti raskasta, pitäisi juoda kokoajan vettä? Jatkuva veden kuittaaminen oli muotia joskus 20 vuotta sitten nuorilla naisilla. Ei enää.

Vierailija
5/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestehukka jää helposti huomaamatta ja silloin on hyvä kun vettä on saatavilla sillonkin kun sitä ei tiettävästi tarvisi. Kirkas aivotoiminta tarvii riittävästi nestettä, minkä huomaa työkavereistasi.

Vierailija
6/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät vessataukoja vähänväliä, kun muut painavat töitä.

Vierailija
7/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen typerä aloitus. Ensiksikin sitä vettä ei tarvi lipittää koko ajan, se on jo ihan todettu juttu, ihme keho sulla jos se jatkuvaa nesteytystä tarvii. Mutta se on sun oma asias, juo vaikka kymmenen litraa. Toiseksi miksi sä täällä palstalla asiaa iniset, kysy niiltä työkamuiltas jos ne ihmettelee. Ei kai me nyt hyvänen aika syytä tiedetä.

Vierailija
8/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat juopposukupolvea, eivätkä voi käsittää, että joku vettä joisi. Heidän nuoruudessaan tissuteltiin viinaa. 

Vierailija
9/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta.

Vierailija
10/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat viinaa juova sukupolvi. Tarkkaile myös heidän syömisiään. Varmaan läskisoosia ja pullaa uppoaa.

Vierailija
11/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36 ja minulla on myös vesipullo työpöydällä. Minua janottaa usein päivän aikana ja kuiva huoneilma muutenkin kuivattaa suuta. Lisäksi juon kahvia, joka poistattaa nestettä kehosta, joten veden juominen on tärkeää.

Jos vesipullo unohtuu, niin iltapäivällä töistä lähtiessä on varmasti pää kipeä.

En ymmärrä miten työkaverin vesipullo voi olla jollekin ärsytyksen aihe. 

Vierailija
12/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuulostaa oudolta.

Erittäin outoa, jos joku ehtii kytätä toisen vedenjuomista ja vielä oudompaa, jos ei esimiehelle ole mitään muuta sanomista kuin valittaa jonkun vedenjuomisesta.

Vierailija
13/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli syöt ja juot asiakaskontakteissa ja päälle haukottelet niin että leukaperät rusahtelevat puheluissa. Just joo 

Vierailija
14/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Harvinaisen typerä aloitus. Ensiksikin sitä vettä ei tarvi lipittää koko ajan, se on jo ihan todettu juttu, ihme keho sulla jos se jatkuvaa nesteytystä tarvii. Mutta se on sun oma asias, juo vaikka kymmenen litraa. Toiseksi miksi sä täällä palstalla asiaa iniset, kysy niiltä työkamuiltas jos ne ihmettelee. Ei kai me nyt hyvänen aika syytä tiedetä.

Harvinaisen typerä vastaus tämä on. 

Vierailija
15/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin uudessa työssä ja siellä jännä kyllä huomasin tämän saman vesipullokarsastuksen! Toimiston ilma on jostain syystä sellainen, että kurkkuni kuivuu siellä ja veden juominen auttaa siihen. En tiedä miksi se häiritsee osaa niin paljon! Luulisi, että pienempi paha on siemailla pullosta vettä kuin rykiä kurkkua auki jatkuvasti. En minä sitä vettä siellä ryystä tai kolistele pullon kanssa! 

Toivottavasti siihen ilmaan tottuu, edellisissä töissä ei ole ollut samaa ongelmaa eikä etätyöpäivinä. Siellä toimistolla olen nyt se mulkoiltava vedenjuoja! 

Vierailija
16/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 litraa vissyä aamupäivän aikana? Turha, ylenpalttinen juominen ei ole terveellistä . Se on sairasta. 

Vierailija
17/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä pelottaa että koneet kastuu. Itse en uskalla pitää ikinä vesipulloa tai kahvimukia samalla pöydällä kuin missä läppäri on. 

Vierailija
18/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä juon ihan vaan kossua, avoimesti, en edes yritä teeskennellä että se on vettä. Työpaikan kakarat käy niin paljon hermolle.

Mulla melkein sama,  paitsi Pepsi ei kossu. 

Vierailija
19/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä kieltämättä ärsyttää jos joku litkii koko ajan. Jatkuva pullon kolistelu ja se lutkutuksen ääni on ärsyttävää. Ei ketään voi janottaa vartin välein.

Vierailija
20/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite huomasin joskus että mitä enemmän vettä juo, niin sitä enemmän janottaa. En tiedä mikä se juttu on, mutta niin vain käy. Lopetin veden litkimisen, kun terveydenhoitaja alkoi puhua mulle liiallisen veden juomisen vaaroista.