Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juon usein vettä työpisteeni äärellä ja se tuntuu olevan ongelma työkavereille...

Vierailija
25.10.2023 |

Minulla on usein vesipullo työpisteelläni. Monet minua noin 20 vuotta vanhemmat kolleegat ovat minun esimiehelleni arvostelleet asiaa. En tiedä miksi se on heille ongelma. Teemme pääosin viranomaistyötä. Eräs oli esimiehelleni sanonut suoraan: "miten viranomainen voi toimia noin". En käsitä miten se vesipullo niin kovasti heitä triggeröi. 

Itse olen 38-vuotiaana nuorin työyhteisössämme. Suurin osa on lähempänä 60-vuotta. 

Olen kyllä huomannut, etteivät he juo vettä työpäivän aikana pisaraakaan edes kesähelteillä. Kesähelteillä 1.5 litran vissypullo menee erityisesti aamupäivän aikana huiviin heilahtaen. 

Onko tämä jokin sukupolven tai ikäeron tuoma kuilu? Vanhat eivät enää tarvitse nesteitä kehoon niin paljon eivätkä ymmärrä sitä, että minä haluan pitää kehon nesteytyksestä huolta. 

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva veden lipittäminen ei tee hyvää elimistölle. Lääkärithän on jo varoitelleet, että muutama kulaus 10 min välein on elimistölle todella haitallista.

Vierailija
42/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan aamulla viskiä teemukiin

t. Pirjo-Annukka Viskilä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Toimistotyössä ei tarvitse vesipulloa. Litra, puoltoista riittää. Se vesi määrä tulee päivän aikana kyllä täyteen, jos syö ja juo säännöllisesti. Tuohon vesimäärään sisällytetään myös ravinnosta saatava vesi, kaikki päivän aikana nautittu kahvi/ tee , mehut. Esimerkiksi kasvikset ja hedelmät sisältää paljon vettä. Ruoka.

Juo silloin kun on jano. 

Kahvia ei kyllä nesteenpoistajana lasketa mihinkään vesimäärään mukaan.

Toisekseen jano kertoo siitä, että nestehukkaa on jo päässyt syntymään. 

Vierailija
44/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jatkuva veden lipittäminen ei tee hyvää elimistölle. Lääkärithän on jo varoitelleet, että muutama kulaus 10 min välein on elimistölle todella haitallista.

No tuota on jo melko tiheää juomista. Minä siemailen vettä kerran tunnissa enkä paljon kerralla. 

Eri

Vierailija
45/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa vedenjuominen toimistossa, mutta se helvetillinen ryystäminen siitä pullosta. RYYYYYYSSssttYYYYYyyysssttyyyRYYYYYSSTYYYYRRRYYYYYSSSTTTSsssLLRRPPÖPHÖÖRPPPÖÖÖRRÖÖRÖÖÖRRPPR.

Se ärsyttää. Juokaa, mutta opetelkaa juomaan hiljaa ja äänettömästi, kuten sivistyneet ihmiset. Muutenkin ärsyttää maiskuttelut ja muut ruoanmässyttelijät ja lusikalla hampaisiin kolistelijat, niin sitten vielä toimistossa kun yrität johonkin keskittyä, iskeekin kauhea ryystö.

Vierailija
46/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5 litraa kivennäisvettä kesti kesällä kaksi päivää ja nyt turha ostaa enään myöhään syksyllä väljähtymään.

Vierailija
47/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kysy suoraan valittavalta työntekijältä miksi vedenjuontisi häntä häiritsee. Ja voit sanoa, että sinä voisit puolestasi alkaa paasta kahvinjuonnin vaaroista ja paheksua aina kahvihuoneessa kahvinjuojia. Miltä se heistä tuntuisi?

Vierailija
48/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos niitä pelottaa että koneet kastuu. Itse en uskalla pitää ikinä vesipulloa tai kahvimukia samalla pöydällä kuin missä läppäri on. 

Kahvikupin kieltäminen on normaalia, etenkin jos pöydällä on papereita. Harvoin kai erikseen valvotaan. Vesipullon kieltämisestä en ole kuullut, koska pullon voi sulkea.

Vierailija
49/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Toimistotyössä ei tarvitse vesipulloa. Litra, puoltoista riittää. Se vesi määrä tulee päivän aikana kyllä täyteen, jos syö ja juo säännöllisesti. Tuohon vesimäärään sisällytetään myös ravinnosta saatava vesi, kaikki päivän aikana nautittu kahvi/ tee , mehut. Esimerkiksi kasvikset ja hedelmät sisältää paljon vettä. Ruoka.

Juo silloin kun on jano. 

Kahvia ei kyllä nesteenpoistajana lasketa mihinkään vesimäärään mukaan.

Toisekseen jano kertoo siitä, että nestehukkaa on jo päässyt syntymään. 

Sulla on vanhaa tietoa. Kahvi ei ole diureetti. Eli lasketaan. 

Vierailija
50/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meillä tietokoneen vieressä ei saa juoda, eikä pöydällä säilyttää esim. vesipulloa. Tästä muistutetaan säännöllisesti.

Onhan se jatkuva veden litkiminen vähän outoa.  Ihmetteln, kun nykyään esim. kaupan kassat saattavat litkiä vettä asiakkaiden nähden. Minusta juomisen voisi hoitaa tauoilla. En itse juo asiakkaiden nähden töissä.

Jo on merkillinen työpaikka jos omalla pöydällä ei saa säilyttää vesipulloa. 

Mitä pahaa siinä on jos ihminen ottaa kulauksen vettä pullosta asiakkaan nähden? Ei ole tullut ikinä mieleenkään, että sellaista pitäisi hävetä. 

Vierailija
51/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Meillä tietokoneen vieressä ei saa juoda, eikä pöydällä säilyttää esim. vesipulloa. Tästä muistutetaan säännöllisesti.

Onhan se jatkuva veden litkiminen vähän outoa.  Ihmetteln, kun nykyään esim. kaupan kassat saattavat litkiä vettä asiakkaiden nähden. Minusta juomisen voisi hoitaa tauoilla. En itse juo asiakkaiden nähden töissä.

Mitä pahaa siinä on jos ihminen ottaa kulauksen vettä pullosta asiakkaan nähden? Ei ole tullut ikinä mieleenkään, että sellaista pitäisi hävetä. 

Onko sinusta normaalia myös syödä asiakkaan edessä. Minusta ei. Nämä hommat hoidetaan tauolla.

Vierailija
52/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
53/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi täälläkin on juuri tätä porukkaa, jota ärsyttää kerran pitää valistavasti taivastella veden oikeaoppista juomista :D

Vierailija
54/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Onko sinusta normaalia myös syödä asiakkaan edessä. Minusta ei. Nämä hommat hoidetaan tauolla.

Ei tietenkään ole normaalia syödä asiakkaan nähden. Täysin eri asia. 

Kyllä minulla ainakin puhuessa suu kuivuu sen verran, että alkaa tuntua janon tunnetta. Miksi omalla työpisteellä ei saisi juoda vettä jos on janoinen? Onko myös vessassa sallittua käydä vain tauolla? 

Vierailija
55/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin (oletettavasti) toimistotyöläinen tarvitsee valtavan pullon? Todennäköisesti työskentelette ilmastoidussa tilassa ettekä tee mitään fyysisesti raskasta. 

Totta puhuen huvittaa, jos viileässä toimistossa istuva tarvitsee esimerkiksi 3 litraa vettä vierelleen työpäivän ajaksi. Ymmärtäisin, jos tekisit vaikka jotain raksahommia helteessä tai edes asfalttihommia helteessä. 

Vierailija
56/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei tietenkään ole normaalia syödä asiakk

Tietenkin! Siis jätätkö sä asiakkaan odottelemaan ja lähdet vessaan? On se kumma, jos aikuiset ei osaa käydä vessassa taukojen aikana.

Vierailija
57/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa työyhteisössä, miksi tehty noin iso numero asiasta. Työporukassani  en muista, että olisi kenenkään vedenkäyttöä  kontrolloitu.  Tosin sermit estivät turhan stalkkaamisen siitä mitä kukin hörppää.  Elimistö tarvitsee puhdasta vettä, mutta olen ymmärtänyt, että liika vesi on munuaisille rasite.

Vierailija
58/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ai nyt on ammattimaisuus poissa kun kehtasi ihan vettä ottaa? Oisko vaikka siksi, että siitä pullosta nyt vain on helpompi juoda silloin kun janottaa, eikä vasta kahden tunnin päästä kymmenen minuutin tauolla. Kaikkea sitä jaksetaankin ihmetellä.

Vierailija
59/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun perusteella saa olla onnellinen etten ole konttorirotta.

Vierailija
60/154 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jatkaa: Esimieheni piti koeaikana myös kuulemisen asiasta. Ei ole oikeasti trollia. Sama valittaja valitti, kun oli kengät eivät olleet pukuhuoneessa kenkätelineessä. 

Esimies oli kuitenkin fiksu ja ymmärsi, että kyseessä on yksi valittaja. Jälkeenpäin ymmärsin, että ko. valittaja on erinäisten kolleegojen kanssa niin riidoissa, etteivät tulleet edes läksiäiskahveisiin, kun jäi eläkkeelle. 

Sinänsä ihan mukavaa työtä, mutta ajoittain tuon 20 vuoden ikäeron kyllä huomaa. Noh viiden vuoden kuluttua nuo kaikki on eläkkeellä viimeistään...

ap