Juon usein vettä työpisteeni äärellä ja se tuntuu olevan ongelma työkavereille...
Minulla on usein vesipullo työpisteelläni. Monet minua noin 20 vuotta vanhemmat kolleegat ovat minun esimiehelleni arvostelleet asiaa. En tiedä miksi se on heille ongelma. Teemme pääosin viranomaistyötä. Eräs oli esimiehelleni sanonut suoraan: "miten viranomainen voi toimia noin". En käsitä miten se vesipullo niin kovasti heitä triggeröi.
Itse olen 38-vuotiaana nuorin työyhteisössämme. Suurin osa on lähempänä 60-vuotta.
Olen kyllä huomannut, etteivät he juo vettä työpäivän aikana pisaraakaan edes kesähelteillä. Kesähelteillä 1.5 litran vissypullo menee erityisesti aamupäivän aikana huiviin heilahtaen.
Onko tämä jokin sukupolven tai ikäeron tuoma kuilu? Vanhat eivät enää tarvitse nesteitä kehoon niin paljon eivätkä ymmärrä sitä, että minä haluan pitää kehon nesteytyksestä huolta.
Kommentit (154)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Harvinaisen typerä aloitus. Ensiksikin sitä vettä ei tarvi lipittää koko ajan, se on jo ihan todettu juttu, ihme keho sulla jos se jatkuvaa nesteytystä tarvii. Mutta se on sun oma asias, juo vaikka kymmenen litraa. Toiseksi miksi sä täällä palstalla asiaa iniset, kysy niiltä työkamuiltas jos ne ihmettelee. Ei kai me nyt hyvänen aika syytä tiedetä.
Harvinaisen typerä vastaus tämä on.
Mikä tässä on typerää? Kyllä minäkin ihmettelen miksi ap ei uskalla kysyä työkavereiltaan miksi se veden juominen niitä ärsyttää. Kuinka se asia täällä keskustelupalstalla selviää, olettaako ap että ne työkaverit on täällä ja vastailee tänne? Ja onhan tämä aloitus nyt muutenkin selkeä trollin tynkä, yritetään olla niin nuorekasta ja ihmetellä mukamas iäkkäämpiä ihmisiä.
En ole koskaan ajatellut, että veden juominen ärsyttäisi ketään. Itsellä on aina vesipullo työpöydällä. En nyt mitenkään litkimällä litki, mutta puolilitraa tulee juotua päivän aikana töiden lomassa vähintäänkin. Joskus enemmänkin, jos syö lounaaksi jotain todella suolaista tai jos olen käynyt juoksulenkillä ennen töitä. Silloin janottaa enemmän.
Toimistotyössä ei tarvitse vesipulloa. Litra, puoltoista riittää. Se vesi määrä tulee päivän aikana kyllä täyteen, jos syö ja juo säännöllisesti. Tuohon vesimäärään sisällytetään myös ravinnosta saatava vesi, kaikki päivän aikana nautittu kahvi/ tee , mehut. Esimerkiksi kasvikset ja hedelmät sisältää paljon vettä. Ruoka.
Juo silloin kun on jano.
Minulla oli edellisessä työpaikassa kahvin ja veden juoja. Itse juominen ei häirinnyt, mutta se ähkiminen ja röyhtäily joka hörpyn jälkeen.
Hilpeäksi on tosiaan mennyt, jos pitää toisten touhuja esimiehille raportoida.
Itse olen yli 50 ja juon päivässä kesättalvet sen 1,5 litraisen kivennäisvesipullon, olin sitten (toimisto-)töissä tai kotona sohvalla. Kesällä tarpeen mukaan lisää.
Nämä "liikaa juovat ihmiset vettä, aivot sulaa" voivat keskittyä siihen omaan erinomaisuuteensa ja jatkaa perinnerohdoillaan.
Puhetyöläisenä on pakko olla vesipullon koko ajan käden ulottuvilla. Käyttämäni lääkkeet aiheuttavat suun kuivuutta, jolloin puhe alkaa puuroutua. Siitäkös asiakkaat riemastuisivat, että asioivat juopon kanssa.
Vierailija wrote:
Minua kyllä kieltämättä ärsyttää jos joku litkii koko ajan. Jatkuva pullon kolistelu ja se lutkutuksen ääni on ärsyttävää. Ei ketään voi janottaa vartin välein.
Joillain esim lääkitys kuivattaa limakalvoja, ja suun terveyden kannalta veden juominen on tärkeää. Toivoisi kyllä että muutkin joisivat enemmän vettä, kun päivän mittaan syötyjen aterioiden ja kahvipullien jälkeen monella hengitys ja suusta huuhtomattomat bakteerit haisee aivan kamalalta pierulta, mikä häiritsee paljon enemmän kuin juomisen äänet.
Vierailija wrote:
Minua kyllä kieltämättä ärsyttää jos joku litkii koko ajan. Jatkuva pullon kolistelu ja se lutkutuksen ääni on ärsyttävää. Ei ketään voi janottaa vartin välein.
Sinulla on neuroottinen häiriö. Sama, kuin jotkut eivät kestä kuunnella syömisen ääniä.
En kyllä ole koskaan kuullut tuollaista, päinvastoin, se on enemmän sitä että kyllä kuule sunki pitäis juoda enemmän vettä. Nimenomaan ne kuutta kymppiä lähentelevät vannovat veden juonnin terveellisyyteen, vesi vanhin voitehista jne.
Jos ap sä olet nyt törmännyt muutamaana outoon tyyppiin, ei se tarkoita että kaikki olisivat tuollaisia.
No onhan se vähän huvittavaa, kun nuorempi sukupolvi kuljettaa vesipullojaan joka paikkaan mukana ja lussuttavat siitä kuon tuttipullosta konsanaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Joillain esim lääkitys kuivattaa limakalvoja, ja suun terveyden kannalta veden juominen on tärkeää. Toivoisi kyllä että muutkin joisivat enemmän vettä, kun päivän mittaan syötyjen aterioiden ja kahvipullien jälkeen monella hengitys ja suusta huuhtomattomat bakteerit haisee aivan kamalalta pierulta, mikä häiritsee paljon enemmän kuin juomisen äänet.
Kyllä sun nenässä on perustavanlaatuinen vika jos se haistaa pieruja toisten ihmisten hengityksestä, sen takia ettei ne kittaa litratolkulla vettä. Vai olisiko se vika sulla psyyken puolella.
Vai että pääosin viranomaistyötä...
Meillä on toimistolla niin kuiva sisäilma, että silmät kuivuu ja näkö hämärtyy. Vesipullo on siksi pöydällä aina, kun siellä käyn työpäivän tekemässä. Mieluummin hörppään kulauksen vettä kuin alan kosteuttavien silmätippojen kanssa leikkimään. Niiden kanssa kestää aikansa, että saa tekstistä selvää.
Outo asia pahoittaa mielensä, toisten VEDEN juominen :o
Itsekin juon työpäivän aikana vesipullosta vettä, mutta työni onkin fyysistä ja lisäksi minulla on diabetes joka janottaa.
Kotona juon vettä pullosta pitkin päivää.
Mitä se on jeneltäkään pois, jos ei juo äänekkäästi tai kastele koneita tms? :o
Vierailija wrote:
Miksipä luulet kollegojesi olevan niin kuivia ä m m i ä? Pidä oma linja, niin et rupsahda kuten he.
Onneksi pahin ja pikkumaisin kitisijä jäi eläkkeelle jo (mies). Ilmeisesti jos ei ole työtehtäviä kovin paljoa päivässä, niin takertuu helposti kaikkiin mitättömiin asioihin.
AP
Itellä on työn puolesta ilmaiset juomat - limsoja, energiajuomia, kivennäisvettä ja tavallista pullovettä.
Juo vaikka pullo toisen perään jos siltä tuntuu, tai jätä puolet juomatta ja heitä loput pois, kukaan ei laske tai marmata. Ihme tiukkapipoja sitä onkin jos jonkun veden juonti pännii.
No onpa outoa porukkaa teillä. Olen aina juonut vettä pitkin päivää ja vesipullo on työpöydällä, mutta ei siihen kukaan ole kiinnittänyt huomiota. Aina olen tehnyt näin.
N54
Meillä tietokoneen vieressä ei saa juoda, eikä pöydällä säilyttää esim. vesipulloa. Tästä muistutetaan säännöllisesti.
Onhan se jatkuva veden litkiminen vähän outoa. Ihmetteln, kun nykyään esim. kaupan kassat saattavat litkiä vettä asiakkaiden nähden. Minusta juomisen voisi hoitaa tauoilla. En itse juo asiakkaiden nähden töissä.
Meillä töissä ei saanut juoda asiakkaiden nähden mutta sisätiloissa sai. Juo vaan sen verta kun janottaa, ainahan noi hiekkapil lut jostain valittaa.
Kait te saatte myös suoloja jos tuohon malliin sitä vettä latkitte? Liiallinen veden juominen laimentaa elimistöä ja voi olla jopa vaarallista. Aivosumu ja väsymys voi joskus johtua myös liiasta veden juomisesta/ suolan puutteesta.