Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juustofanit! Mitä juustoja teiltä löytyy usein kaapista?

Vierailija
25.10.2023 |

Minulla on leivän päälle aina jotain pehmeää homejuustoa, kuten camembert, langres, epoisses tai cambozola.

Gratiineihin löytyy gruereä, ja parmesaania tai pecorinoa jompaa kumpaa on aina. 

Tynnyrikypsennettyä fetaa tai chevreä ostan salaattiin. 

Pitsan päälle mozzarellaraastetta jonka sekaan joko gruyereä, parmesaania tai pecorinoa... Mitä nyt kaapissa sattuu olemaan sillä hetkellä! 

Pidän tosiaan nuista pehmeistä ja lempeistä homejuustoista kauheana!

Minua muitakin kaapissa silloin tällöin näkyy mutta nuita on hyvin säännöllisesti, joskus jopa kaikkia yhtäaikaa 😂

Kommentit (220)

Vierailija
81/220 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki juustot ovat ihania paitsi kumiset edamit, goudat ja emmentaalit mitä tavallisesti ruokakauppojen hyllyiltä löytyy!

Nuitakin löytyy kyllä hyviä, pidempään kypsytettyinä eivät ole sitä kumia! 

Vierailija
82/220 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan Aura maistuu lannalta, navetalta. Liekkö lehmät makoilevat omissa ulosteissaan? 

Kuorrutteisiin parasta on gruyere, joskus sekoitan vähän Mustaleima-emmentalia joukkoon. Pastalle ja risotolle vuolen parmesaanista lastuja. Naposteluun oikein äkäinen gorgonzola ja piiiitkään kypsytetty kristallinen cheddar.

Otan mielelläni suosituksia vastaan! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/220 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla ihmisillä on kaapissaan korkeintaan arkijuusto-edamia ja sitäkin vain kelapäivinä.

Vierailija
84/220 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tosiaan Aura maistuu lannalta, navetalta. Liekkö lehmät makoilevat omissa ulosteissaan? 

Kuorrutteisiin parasta on gruyere, joskus sekoitan vähän Mustaleima-emmentalia joukkoon. Pastalle ja risotolle vuolen parmesaanista lastuja. Naposteluun oikein äkäinen gorgonzola ja piiiitkään kypsytetty kristallinen cheddar.

Juustohullujen makuaisti tiivistettynä :D Kerran aikaisemminkin olen lukenut tällaisen kommentin miten joku "oikein hieno" ranskalainen juusto maistuu "parhaimmillaan" lannalle/sonnalle. Hyi helvetti.

Vierailija
85/220 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsyttelyä täällä myös! Ostin viikko sitten 250g kiekon Chaourcea, jumalten juustoa. 

Se ei ollutkaan ihan riittävän kypsää ja harmittaa odotella mutta on kyllä sen arvoista! Arvelisin että ensi viikolla on hyvä. Nopeasti kypsyvä juusto onneksi niin ei tarvitse kuukausia odotella! 

Vierailija
86/220 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Juustohullujen makuaisti tiivistettynä :D Kerran aikaisemminkin olen lukenut tällaisen kommentin miten joku "oikein hieno" ranskalainen juusto maistuu "parhaimmillaan" lannalle/sonnalle. Hyi helvetti.

Aura ei juustofanien suosikkeihin yleensä kuulu nimenomaan sen lannan maun vuoksi. Paljon parempiakin sinihomejuustoja löytyy.

Vierailija
87/220 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tällä palstalla ihmisillä on kaapissaan korkeintaan arkijuusto-edamia ja sitäkin vain kelapäivinä.

Ihan tavallisia juustoja täällä enimmäkseen on mainittu. Siis jos mautonta kumia ei halua syödä. 

Vierailija
88/220 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeena säilytykseen on mainittu voipaperi. Käykö leivinpaperi vai pitääkö olla nimenomaan voipaperia? 

Tai sitten pitää yrittää etsiä sellainen kunnollinen juustokupu, missä on ilmareikiä. 

Vierailija
89/220 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ohjeena säilytykseen on mainittu voipaperi. Käykö leivinpaperi vai pitääkö olla nimenomaan voipaperia? 

Tai sitten pitää yrittää etsiä sellainen kunnollinen juustokupu, missä on ilmareikiä. 

Kuvittelisin että leivinpaperi saattaa kuivattaa juustoa jonkin verran, ehkä toimisi jos käärit useamman kerroksen sitä leivinpaperia. 

Pientä hengitystä siis pitää tapahtua mutta ei niin paljoa että juusto lähtee kuivumaan.  Juustopaperi on se paras tapa.

Ilmareikiä et missään nimessä kupuusi halua. 

Vierailija
90/220 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen artikkeli löytyi googlettamalla:

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/60216eed-51e9-460b-95d9-8d8…;

Eli tämän mukaan sen paperiin käärityn juuston sitten voi laittaa muovipussiin, mutta itse en ikinä sulkisi sitä pussia tiiviisti koska sitten sitä kosteutta kertyy. Mieluummin vähän kuivahtanut juusto kuin ällöttävä kosteutta kerännyt pinta jossa bakteerit muhivat. 

Vierailija
91/220 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin ketju missä joku vastaa kysymyksiin 😆 kiitos hyvistä vastauksista jollekin.

Vierailija
92/220 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ”uus” herkku on Papillon roquefort, mutta en saa syödä/avata sitä kun muu perhe on paikalla,(tuoksu) yksin siis punkkulasin kanssa herkuttelen silloin tällöin:)

Vierailija
93/220 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Juustopaperi on hyvä. Samanlaisessa rullassa repäistävänä palana.

Itse tykkään sardinialaisista juustoista sekä asiagosta. Comte on myös täydellistä.

Vierailija
94/220 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kerrankin ketju missä joku vastaa kysymyksiin 😆 kiitos hyvistä vastauksista jollekin.

Eipä mitään. Mulla on tässä asiakasjuttu käynnissä ollut ja enimmäkseen odottelua että saavat testailtua siellä päässä... Ruokaharrastajana mukava vastailla sen mitä tiedän ja osaan ajan kuluksi. 

Vierailija
95/220 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parmigiano Reggianoa on aina jääkaapissa ja jotakin perus leivänpäällysjuustoa. 

Vierailija
96/220 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huippu ketju! Lisää tällaista!

Mistä te juustoja ostatte? Löytääkö nuita kaikkia ihan marketeista vai pitääkö olla joku erikoisliike? 

Vierailija
97/220 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään racletesta tai morbierista, ostan kans pieniä palasia koska syön koko palan kerralla.

sit yksi mihin oon ihastunut niin Kaltbach creamy, ai je se on hyvää.

Vierailija
98/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mistä te juustoja ostatte? Löytääkö nuita kaikkia ihan marketeista vai pitääkö olla joku erikoisliike? 

Tään ketjun oudoin asia on ap joka tekeytyy toiseksi nostellen ketjuaan laittamalla NUITA viestejä.

T. Palstamamma joka aikoo kohta syödä aamupalaksi leivän, jossa on mikrossa vähän valuvaksi  lämmitetty brie + viikunahilloa päällä

Vierailija
99/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tään ketjun oudoin asia on ap joka tekeytyy toiseksi nostellen ketjuaan laittamalla NUITA viestejä.

T. Palstamamma joka aikoo kohta syödä aamupalaksi leivän, jossa on mikrossa vähän valuvaksi  lämmitetty brie + viikunahilloa päällä

miksi sun pitää tuollaista tulla jankkaamaan tähän ketjuun kun kerrankin on mukavaa keskustelua.

juustoihin: mä tykkään valtavasti homejuustoista ja yksi ihanuus mitä maistoin ensi kerran oli sellainen pehmeä ja valuva gorgonzola, mutta nyt kun olen yrittänyt etsiä niin löytyy vain sellaista kovaa gorgonzolaa, ei ollenkaan samanlainen koostumus kuin siinä mitä ekaksi ostin, mistähän tämä johtuu?

Vierailija
100/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan juustoni Lidlistä, ja tällä hetkellä jääkaapissa on amerikkalaista cheddaria, joka on oikein hyvä juusto. Vahva, mutta pehmeä maku. Pidän kaikenlaisista hyvistä juustoista, mutta kustannussyistä ostan välillä myös jotain sellaista, mikä ei erityisen maittavaa ole. Tosin en ole pahaa juustoa koskaan edes maistanut.