Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juustofanit! Mitä juustoja teiltä löytyy usein kaapista?

Vierailija
25.10.2023 |

Minulla on leivän päälle aina jotain pehmeää homejuustoa, kuten camembert, langres, epoisses tai cambozola.

Gratiineihin löytyy gruereä, ja parmesaania tai pecorinoa jompaa kumpaa on aina. 

Tynnyrikypsennettyä fetaa tai chevreä ostan salaattiin. 

Pitsan päälle mozzarellaraastetta jonka sekaan joko gruyereä, parmesaania tai pecorinoa... Mitä nyt kaapissa sattuu olemaan sillä hetkellä! 

Pidän tosiaan nuista pehmeistä ja lempeistä homejuustoista kauheana!

Minua muitakin kaapissa silloin tällöin näkyy mutta nuita on hyvin säännöllisesti, joskus jopa kaikkia yhtäaikaa 😂

Kommentit (220)

Vierailija
101/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tietää mistä saa hyvää mozzarellaa Turun seudulla niin kertokaa

Vierailija
102/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sissijuustoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mulla yleensä ei oo nälkä vielä tähän aikaan mut nyt kyllä varmaan pitää käydä kaupasta hakemassa jotakin juustoisaa! 

Vierailija
104/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä en syö herkkuja (etenkään karkkia) tyyliin ikinä. Herkuttelen juustolla. Tää läskiksi muita epäilevä tyyppi ei tajua miksi kukaan tekisi niin 😂

Se varmaan kauhoo mässyä naamaan sohvalla!

Sokeria, sokeria, sokeria vaan joillein! 

Vierailija
105/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan kävelen juustotiskille ja pyydän myyjää laittaan 5-6 palaa erilaisia 😁

En yleensä ees muista nimiä 

Vierailija
106/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parmigiano reggiano DOP 24 kk löytyy aina jääkaapista. Useimmiten myös Roquefort ja Gammel Knas. 

Ja leivän päällä käytän Riberhus 30+ mellemlagret, joten sitäkin on aina jääkaapissa.

Vierailija
107/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina edamia, koskenlaskijaa, joskus maltan ostaa Aura homejuustoa niin ja joskus juustoraastetta 🧀

Vierailija
108/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan lampaanmaitojuustoja! Mun lempparit on ranskalaiset Le Brebiou ja Ossau-Iraty sekä espanjalainen Zamorano.

Vierailija
109/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ostan juustoni Lidlistä, ja tällä hetkellä jääkaapissa on amerikkalaista cheddaria, joka on oikein hyvä juusto. Vahva, mutta pehmeä maku. Pidän kaikenlaisista hyvistä juustoista, mutta kustannussyistä ostan välillä myös jotain sellaista, mikä ei erityisen maittavaa ole. Tosin en ole pahaa juustoa koskaan edes maistanut.

Minä olen. Rakastan juustoja (jo lapsuudesta asti) mutta en muista nimeä, norjalainen ruskea neliö oli jotain niin kauheaa etten pystynyt syömään. Olin tosin silloin parikymppinen, ehkä näin kolme vuosikymmentä myöhemmin makuhermot ovat kehittyneet niin että sitäkin ymmärtäisin? Mitään Edameja, Oltermanneja yms en syö, eivät ne pahoja ole mutta mitättömiä ja kumimaisia. Parhaat juustot saa Kauppahalleista, ennen Stockmannin ja Sokosen juustotiskiltä, nyt on isommissa Citymarketeissa ihan hyvät valikoimat. 

Vierailija
110/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli ilmiantaa tämä keskustelu... kiukuttaa naiset, jotka tykkäävät tuollaisista vahvoista mauista joita en itse pysty syömään.

Vierailija
111/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään juustoportin brandi maustetusta juustosta jakoelehmän juustosta ja on siellä muitakin hyviä juustoja.käyn ostamassa kun joskus ajan ohi.

Vierailija
112/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan enimmäkseen kovia juustoja. Goudaa ja emmentaalia löytyy. Kyll brie myös maistuu, jouluisin sitä on. Homejuustoista en pidä, niissä voimakkaissa on ihan oksennukselta maistuva jälkimaku :X

Vierailija
113/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaneuvos maistuu ja ajoittain myös Kippari.

Vierailija
114/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tekisi mieli ilmiantaa tämä keskustelu... kiukuttaa naiset, jotka tykkäävät tuollaisista vahvoista mauista joita en itse pysty syömään.

Mitä ihmettä? Et pysty terveydellisistä syistä vai et vain pidä mausta? Mitä kiukuttelun aihetta siinä on jos joku muu pystyy ja tykkää? Itse en voi syödä esim ruisleipää (keliakia) jota rakastan mutta ei minussa herätä suuttumusta he jotka voivat yhä siitä nauttia. 

Vierailija
115/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitä ihmettä? Et pysty terveydellisistä syistä vai et vain pidä mausta? Mitä kiukuttelun aihetta siinä on jos joku muu pystyy ja tykkää? Itse en voi syödä esim ruisleipää (keliakia) jota rakastan mutta ei minussa herätä suuttumusta he jotka voivat yhä siitä nauttia. 

En pidä mausta. Naiset pitävät siis minua "vauvasuuna" ja nauravat

Vierailija
116/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös Appenzeller fani. Ihan paras jos ja kun juustoa tekee mieli. Sopii sellaisenaan, leipään, ruokiin ja oikeestaan nyt ihan mihin vain. Kerrassaan vain täydellinen.

Vierailija
117/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eikö tuollainen tule aika kalliiksi? Öö no ei. Kun ihminen yleensä haluaa syödä hyvin. 

Vierailija
118/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polar on meikäläisen suosikkijuusto.

Vierailija
119/220 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Polar on meikäläisen suosikkijuusto. 

Polar Täyteläinen