Juustofanit! Mitä juustoja teiltä löytyy usein kaapista?
Minulla on leivän päälle aina jotain pehmeää homejuustoa, kuten camembert, langres, epoisses tai cambozola.
Gratiineihin löytyy gruereä, ja parmesaania tai pecorinoa jompaa kumpaa on aina.
Tynnyrikypsennettyä fetaa tai chevreä ostan salaattiin.
Pitsan päälle mozzarellaraastetta jonka sekaan joko gruyereä, parmesaania tai pecorinoa... Mitä nyt kaapissa sattuu olemaan sillä hetkellä!
Pidän tosiaan nuista pehmeistä ja lempeistä homejuustoista kauheana!
Minua muitakin kaapissa silloin tällöin näkyy mutta nuita on hyvin säännöllisesti, joskus jopa kaikkia yhtäaikaa 😂
Kommentit (220)
Huh, mulla yleensä ei oo nälkä vielä tähän aikaan mut nyt kyllä varmaan pitää käydä kaupasta hakemassa jotakin juustoisaa!
Vierailija wrote:
Minä en syö herkkuja (etenkään karkkia) tyyliin ikinä. Herkuttelen juustolla. Tää läskiksi muita epäilevä tyyppi ei tajua miksi kukaan tekisi niin 😂
Se varmaan kauhoo mässyä naamaan sohvalla!
Sokeria, sokeria, sokeria vaan joillein!
Mä vaan kävelen juustotiskille ja pyydän myyjää laittaan 5-6 palaa erilaisia 😁
En yleensä ees muista nimiä
Parmigiano reggiano DOP 24 kk löytyy aina jääkaapista. Useimmiten myös Roquefort ja Gammel Knas.
Ja leivän päällä käytän Riberhus 30+ mellemlagret, joten sitäkin on aina jääkaapissa.
Aina edamia, koskenlaskijaa, joskus maltan ostaa Aura homejuustoa niin ja joskus juustoraastetta 🧀
Rakastan lampaanmaitojuustoja! Mun lempparit on ranskalaiset Le Brebiou ja Ossau-Iraty sekä espanjalainen Zamorano.
Vierailija wrote:
Ostan juustoni Lidlistä, ja tällä hetkellä jääkaapissa on amerikkalaista cheddaria, joka on oikein hyvä juusto. Vahva, mutta pehmeä maku. Pidän kaikenlaisista hyvistä juustoista, mutta kustannussyistä ostan välillä myös jotain sellaista, mikä ei erityisen maittavaa ole. Tosin en ole pahaa juustoa koskaan edes maistanut.
Minä olen. Rakastan juustoja (jo lapsuudesta asti) mutta en muista nimeä, norjalainen ruskea neliö oli jotain niin kauheaa etten pystynyt syömään. Olin tosin silloin parikymppinen, ehkä näin kolme vuosikymmentä myöhemmin makuhermot ovat kehittyneet niin että sitäkin ymmärtäisin? Mitään Edameja, Oltermanneja yms en syö, eivät ne pahoja ole mutta mitättömiä ja kumimaisia. Parhaat juustot saa Kauppahalleista, ennen Stockmannin ja Sokosen juustotiskiltä, nyt on isommissa Citymarketeissa ihan hyvät valikoimat.
Tekisi mieli ilmiantaa tämä keskustelu... kiukuttaa naiset, jotka tykkäävät tuollaisista vahvoista mauista joita en itse pysty syömään.
Itse tykkään juustoportin brandi maustetusta juustosta jakoelehmän juustosta ja on siellä muitakin hyviä juustoja.käyn ostamassa kun joskus ajan ohi.
Rakastan enimmäkseen kovia juustoja. Goudaa ja emmentaalia löytyy. Kyll brie myös maistuu, jouluisin sitä on. Homejuustoista en pidä, niissä voimakkaissa on ihan oksennukselta maistuva jälkimaku :X
Salaneuvos maistuu ja ajoittain myös Kippari.
Vierailija wrote:
Tekisi mieli ilmiantaa tämä keskustelu... kiukuttaa naiset, jotka tykkäävät tuollaisista vahvoista mauista joita en itse pysty syömään.
Mitä ihmettä? Et pysty terveydellisistä syistä vai et vain pidä mausta? Mitä kiukuttelun aihetta siinä on jos joku muu pystyy ja tykkää? Itse en voi syödä esim ruisleipää (keliakia) jota rakastan mutta ei minussa herätä suuttumusta he jotka voivat yhä siitä nauttia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä ihmettä? Et pysty terveydellisistä syistä vai et vain pidä mausta? Mitä kiukuttelun aihetta siinä on jos joku muu pystyy ja tykkää? Itse en voi syödä esim ruisleipää (keliakia) jota rakastan mutta ei minussa herätä suuttumusta he jotka voivat yhä siitä nauttia.
En pidä mausta. Naiset pitävät siis minua "vauvasuuna" ja nauravat
Olen myös Appenzeller fani. Ihan paras jos ja kun juustoa tekee mieli. Sopii sellaisenaan, leipään, ruokiin ja oikeestaan nyt ihan mihin vain. Kerrassaan vain täydellinen.
Vierailija wrote:
Eikö tuollainen tule aika kalliiksi? Öö no ei. Kun ihminen yleensä haluaa syödä hyvin.
Polar on meikäläisen suosikkijuusto.
Vierailija wrote:
Polar on meikäläisen suosikkijuusto.
Polar Täyteläinen
EAN-numero 6408430338184
Terojuustoa löytyy :)
Imasen miehen terosta usein pikkusuolasta terojuustoa ja jälkiruuaksi
samasta tuutista kiisselit;)
-Kehopositiivari-
Jos joku tietää mistä saa hyvää mozzarellaa Turun seudulla niin kertokaa