Juustofanit! Mitä juustoja teiltä löytyy usein kaapista?
Minulla on leivän päälle aina jotain pehmeää homejuustoa, kuten camembert, langres, epoisses tai cambozola.
Gratiineihin löytyy gruereä, ja parmesaania tai pecorinoa jompaa kumpaa on aina.
Tynnyrikypsennettyä fetaa tai chevreä ostan salaattiin.
Pitsan päälle mozzarellaraastetta jonka sekaan joko gruyereä, parmesaania tai pecorinoa... Mitä nyt kaapissa sattuu olemaan sillä hetkellä!
Pidän tosiaan nuista pehmeistä ja lempeistä homejuustoista kauheana!
Minua muitakin kaapissa silloin tällöin näkyy mutta nuita on hyvin säännöllisesti, joskus jopa kaikkia yhtäaikaa 😂
Kommentit (220)
Feta, Castello, Aura. Kun on varaa ostaa. Jouluksi juustolajitelma.
Vierailija wrote:
Paljonko ap painaa?
Varmaankin aivan liikaa, mutta noita juustoja tuskin aloittajan kaapista löytyy, kunhan haaveilee.
Vierailija wrote:
Eikö tuollainen tule aika kalliiksi? Moni juusto on niin täyttävää, että riittää kauan. Yhtenä jouluna heitin jopa hiukan pois pienestä paketista. En tuhlaa ruokaan kovin usein.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Paljonko ap painaa?
Varmaankin aivan liikaa, mutta noita juustoja tuskin aloittajan kaapista löytyy, kunhan haaveilee.
Onpa omituinen kommentti! Jollain toisella saattaa olla pullaa, suklaata, keksejä, karkkia ja mitä lie muuta kaapissaan. Juustoista pitävällä sitten on juustoja vastaavasti tietty! 😀
Vai olisitko epäuskoinen jos naapurin Railalla olisi erilaisia makeita herkkuja varastossa?
Miksi niistä juustoista voisi vain haaveilla sen sijaan että kävelee kauppaan ja ostaa niitä? 😀
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Paljonko ap painaa?
mitä ihmeellistä ap:n juustoissa oli? Erikoisjuustotiskejä löytyy joka kaupasta.
kilohinta on tosiaan joissakin iso mutta myös pienempiä 3-6€ palasia löytyy.
sen sijaan en koskaan maksa (eli en syö) mitään bulkkijuustoja, aivan kaameita.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Paljonko ap painaa?
Todella surullista jos sinulla ei ole kymppiä tai paria silloin tällöin laittaa itsesi hemmotteluun... Eihän nuita koko pakettia kerralla syödä yleensä vaan isompi juustovalikoima voi aivan hyvin asua jääkaapissa tulematta edes kalliiksi.
Castellon sinistä on aina. Paljon parempaa kuin aurajuusto... Levittyy myös mukavasti.
Yleensä on 5-6 eriä juustoa kotona vaihtelee paljon mitä milloinkin.
Oooh, paras keskustelu aikoihin!
Minulle kelpaa kaikki juustot! Usein käyn juustotiskillä ja pyydän pienet palaset useampaa juustoa ja sitten nautiskelen!
Kaapista löytyy aina cheddaria, pecorinoa ja camembertiä.
Minä en syö herkkuja (etenkään karkkia) tyyliin ikinä. Herkuttelen juustolla. Tää läskiksi muita epäilevä tyyppi ei tajua miksi kukaan tekisi niin 😂
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Paljonko ap painaa?
Jotkut ihmiset osaavat haaveilun sijaan käydä ostamassa niitä juustoja joista pitää...
St. Albray sellainen piparkakun muotoinen juusto on paras! Antaa ensin olla tunnin pöydällä. Nam.
ja roquefort on maailman parasta suomalaisten minitomaattien kanssa
Vierailija wrote:
Minä en syö herkkuja (etenkään karkkia) tyyliin ikinä. Herkuttelen juustolla. Tää läskiksi muita epäilevä tyyppi ei tajua miksi kukaan tekisi niin 😂
Sama täällä! Makea ei oikein maistu mutta juustot ovat heikkouteni! Oikeastaan kaikki muut juustot uppoaa paitsi oikein voimakas ja terävä stilton. Emmental ei myöskään ole suosikkejani mutta kyllä sekin menee.
Pelkäänpä että olen tietämättömyyttäni heittänyt jonkun juuston joskus roskiin, kun "eräpäivä ehtinytkin jo mennä" 🤯 vuosien roikkuminen palstalla maksoi itsensä juuri takaisin.
Rakastan parmesaaneja, ostan aina kansainvälisiltä suurmarkkinoilta parmesaania italialaisesta juustokojusta!
Uusi lempparini on Valion Keisarinna, muistuttaa paljon parmesaania maultaan ja koostumukseltaan. Sitä napsin aina herkutteluhetkinä.
Vierailija wrote:
Pelkäänpä että olen tietämättömyyttäni heittänyt jonkun juuston joskus roskiin, kun "eräpäivä ehtinytkin jo mennä" 🤯 vuosien roikkuminen palstalla maksoi itsensä juuri takaisin.
Pidä vain huoli että ei ole missään muovipakkauksessa möhmööntymässä niin hyvin säilyy juustot. Ihan vaikka voipaperikin toimii.
Mistähän saisi "oikeaa" mozzarellaa? Söin joskus italialaisen pitsan päällä. Joo ei ollut mitään tekemistä niitten peruspakattujen kaupan mönttien kanssa, mitä joskus tullut ostettua
Minä asun ulkomailla ja täällä ei edes laiteta parasta ennen- päivämäärää juustoihin tiskillä vaan ostopäivä!
Täälläkin kypsyttelijä! Maku vain paranee!
Tosiaan ilmatiivis ei saa olla niinkuin joku jo sanoikin!