Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä hylkäsi vammaisen Leon

Vierailija
25.10.2023 |

Järkyttävää, kuka isä voi toimia noin?

https://www.is.fi/perhe/art-2000009942268.html

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eikö tuollainen pitäisi vain viedä piikille? Maailmassa on muutenkin liikaa ihmisiä, miksi tänne päästetään vielä vammaisiakin saastuttamaan?

Jospa piikittäisit ensin itsesi, niin olisi yksi asennevammainen vähemmän

Asennevammastani huolimatta elätän itse itseni, en tarvitse avustajaa. Siinä vaiheessa kun tarvitsen, vaadin myös itse piikkiä itselleni.

Mitä sitten? Sanoit että maailmassa on liikaa ihmisiä. Vähentämisen voit aloittaa itsestäsi. 

Eihän tuossa ole mitään logiikkaa. Vähentäminen on kohdistettava niihin jotka tuovat ylimääräisiä kuluja yhteiskunnalle.

Vierailija
62/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eikö tuollainen pitäisi vain viedä piikille? Maailmassa on muutenkin liikaa ihmisiä, miksi tänne päästetään vielä vammaisiakin saastuttamaan?

Asennevammastani huolimatta elätän itse itseni, en tarvitse avustajaa. Siinä vaiheessa kun tarvitsen, vaadin myös itse piikkiä itselleni.

Mitä sitten? Sanoit että maailmassa on liikaa ihmisiä. Vähentämisen voit aloittaa itsestäsi. 

Eihän tuossa ole mitään logiikkaa. Vähentäminen on kohdistettava niihin jotka tuovat ylimääräisiä kuluja yhteiskunnalle.

Ei vaan niistä jotka aiheuttavat maailmassa eniten pahaa. Maailman hyvinvoinnista olit varmaan huolissasi, raha on mielikuvitusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuten?

Kouluhäiriköt, rikolliset, vanhukset, vammaiset, pikkulapset ja ostareilla notkuvat teinit, jotka aiheuttaa häiriötä ja kuluttavat, mutta eivät tuota mitään?

Kuka sinun mielestäsi saisi olla elossa?

Vierailija
64/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Aloitetaanko sinusta?  Kävit lääkärissä ja sua hoidettiin, siihen meni yhteiskunnalta ylimääräisiä kuluja.  Ihmisen pitää olla terve ja kunnossa, ettei tarvi lääkäreitä eikä hoitajia!

Vierailija
65/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää sitä jos äitikin olisi tehnyt saman. Jättänyt synnärille lapsensa. Olisko tullut jälkiseuraamuksia, esim, jos olisi saanut lisää lapsia olisi varmasti joutunut syyniin. Mitens isä, saiko uuden paremman lapsen? Näissä jutuissa ikävä kyllä hyökyy naamalle se epätasa-arvo mikä liittyy perheeseen ja lapsiin yhä edelleen, ja saa miettimään olisiko se yksi syy mm. syntyvyyden laskuun? Ei haluta tunnustaa biologista tosiasiaa, eli sitä että nainen kantaa lasta 9 kk ja kärsii monenlaista kipua (ehkä) raskausaikana ja synnytyksessä, miehestä tulee isä noin vain ilman mitään vaivaa. Monen asian pitäisi Suomessa muuttua jos halutaan tänne syntyvän lisää lapsia. Se lähtee naisten ja äitien kunnioituksesta. 

Vierailija
66/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kädessä se on nainen jonka odotetaan kantavan vastuun lopulta lapsiin liittyvissä asiossa. Niissä kaikissa. Siksi on outoa kun syntyvyyteen liittyvissä jutuissa on melkein aina kommentoimassa vain miehet. Kerrankin tuli ihan telkkarista keskusteluohjelma syntyvyyteen liittyen eikä studioissa ollut ainuttakaan naista vieraana. 

Vierailija
67/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelulaitoksissa työskennelleenä täytyy sanoa että se että mies häipyy kuvioista jos lapsella on jotain ongelmia, on valitettavan tuttua. Olen törmännyt moneen perheeseen jopa niin että äiti on kuollut ja esim. sokea lapsi on laitoksessa kun isä ei halua huoltajuudesta huolimatta huolehtia lapsesta. 

Vierailija
68/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi missään tapauksessa synnyttänyt vammaista lasta. Joku kampurajalka vielä saadaan korjattua, mutta kun vika on päässä, aivoissa, se on paha. Sinänsä ymmärrän isää, jos on heti tiennyt ettei tule jaksamaan vuosikymmenien tuskaa oman lapsen puolesta, ja lähtenyt menemään. Ettei edes kiinny, niin on helpompaa kestää. Emme tiedä, millainen menneisyys isällä on, onko jo kenties kokemusta vaikeavammaisen tai sairaan ihmisen lähipiirissä olemisesta? Ehkä perusti siihen päätöksensä. Mutta tosiaan, meillä tehtiin ultrat ja seulonnat, eikä ainakaan niiden perusteella vammaista olisi syntynyt meille. Tokihan voi sattua kaikkea myöhemminkin.

Vierailija
69/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Aloitetaanko sinusta?&nbs

Kylläpäs tämä nyt risoo sinua. Onko sinulla vammainen lapsi, vai oletko itse?

Vierailija
70/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En olisi missään tapauksessa synnyttänyt vammaista lasta. Joku kampurajalka vielä saadaan korjattua, mutta kun vika on päässä, aivoissa, se on paha. Sinänsä ymmärrän isää, jos on heti tiennyt ettei tule jaksamaan vuosikymmenien tuskaa oman lapsen puolesta, ja lähtenyt menemään. Ettei edes kiinny, niin on helpompaa kestää. Emme tiedä, millainen menneisyys isällä on, onko jo kenties kokemusta vaikeavammaisen tai sairaan ihmisen lähipiirissä olemisesta? Ehkä perusti siihen päätöksensä. Mutta tosiaan, meillä tehtiin ultrat ja seulonnat, eikä ainakaan niiden perusteella vammaista olisi syntynyt meille. Tokihan voi sattua kaikkea myöhemminkin.

Jos olisi syntynyt vammaisena seuloista huolimatta, olisi sinulle ollut ok jos isä olisi häipynyt synnäriltä ja ilmoittanut että "tämä oli nyt tässä?" Olisitko itse tehnyt samoin ja jättänyt lapsen sinne? Ja muuten lapsi voi vammautua myös synnytyksessä esim hapenpuutteen seurauksena.

Vierailija
71/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs isä  :(

Kaikkea parasta Leolle  <3

Vierailija
72/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä olkiukkoile. Nyt on kyse tilanteessa, jossa aivoissa oleva ongelma on ollut tiedossa ja raskautta on päätetty jatkaa. Ei ole kyse synnytyksessä vammautumisesta. En tuomitse isää, koska itsekään en tosiaan olisi vammaista lasta edes synnyttänyt.

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jos olisi syntynyt vammaisena seuloista huolimatta, olisi sinulle ollut ok jos isä olisi häipynyt synnäriltä ja ilmoittanut että "tämä oli nyt tässä?" Olisitko itse tehnyt samoin ja jättänyt lapsen sinne? Ja muuten lapsi voi vammautua m

Vierailija
73/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin videon. En osaa mitään sanoa. Mutta ihmetystä herätti videon taustalla näkyvän nuoren hoitajanaisen käytös: hän heiluttelee hiuksiaan ja laittelee niitä peilin edessä. 

Laitos on laitos, ei sinne kukaan vapaaehtoisesti mene.  Kyllä on kauhea tilanne, mitä jos lapsella on kipua ja surua, hän ei pysty itse itseään auttamaan.  Kun vanha äitini joutui vanhainkotiin-joskin paikka näytti hienolta ja oli kallis ym.-oli se kauheaa.  Kokeilkaa itse olla jossain, ette pysty puhumaan, ette voi vaikuttaa mihinkään.  Märät kakkavaipat, hoitajien tiuskiminen, unettomat yöt, kivut.  

Miehet nyt aina pakenee vaikean paikan tullen.  Tuttu juttu.

Vierailija
74/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuossa pätkässä oli äiti niin ei kai kukaan tuollaista jäisi katselemaan. Ihan oikein ettei jää pilaamaan elämäänsä.

Vierailija
75/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin tästä tänään kaverieni kanssa, ja kyllä, jokainen meistä olisi todennäköisesti tehnyt samoin. Itsekästä naiselta synnyttää tuollainen, jos kerran tiedossa oli.

Ja joo joo joo, kaikkea ei tietenkään huomaa raskausaikana, jolloin tilanne on hieman toinen. Jos vaihtoehtoja kuitenkin on, niin pitäkööt äiti itsellänsä.

Vierailija
76/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, kuka kukaan voi toimia noin! Miten hän olettaa, että apua itse joskus saa kun sitä kaipaa. Jätti äidin ja lapsen yksin pärjäämään.

Vierailija
77/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No tokihan me tarvitaan tämmöisiä tietoisesti synnytettyjä tulevia veronmaksajia eikö niin? Ja syyllinen tässäkin asiassa mies, joka todennäköisesti oli ainut järjen ääni tässä projektissa. Montako miljoona tämä lapsi tulee elämänsä aikana meille maksamaan? Välillä pitäisi enempi ajatella järjellä kuin tunteella.

Eihän tässä mies ole ollut mikään järjen ääni. Ei hän ole jutun mukaan mitään aborttia halunnut, kun ultrassa selvisi, ettei lapsi ole täysin terve. Lapsen diagnoosit on tulleen vasta myöhemmin ja se diagnoosi, minkä saivat ultrassa ei ollut mikään maatakaatava, vaan lapsi olisi voinut elää lähes normaalia elämää. Nää kaikki pahat kehitys/ja aivovammadiagnoosin on tulleet vasta syntymän jälkeen. 

Ei ole mies järjen ääni ei vaan mies jolle tulipaskat housuun, kun lapsen sairaudet tuli ilmi. 

Olisiko sinun mielestäsi tämä lapsi pitänyt siis jälkiabortoida eli jättää kuolemaan oman onnensa nojaan syntymänsä jälkeen? ja sinusta tämä olisi ollut se "järjen ääni". Eipä nyt tehdä miehestä järjen ääntä, kun hän ei tässä jutussa sitä todellakaan ole.

Vierailija
78/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mikäköhän on Leon elämänlaatu? Sääliksi käy, toivottavasti ei ole piinaavia kipuja vammojen lisäksi.

Eihän se samanlainen ole kuin sinun tai minun, jos mitataan kykyä liikkua ym. Videolla näkyy hymyä, läheisyyttä ja rakkautta. Tuskin siis ihan tuskainenkaan. Varmasti mieluummin on elossa sellaisena kuin on kuin menisi metsään hylättäväksi (kuten joku melko todennäköinen p*rsutrolli ehdotti).

Ehkä on hyvä muistaa, että tuska, kipu ja suru ovat osana ihan meidän tavallistenkin ihmisten elämässä eri vaiheissa. Toisilla sitä on enemmän ja toisilla vähemmän. 

Ihminen voi myös vammautua missä vaiheessa elämää tahansa.

Vierailija
79/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ja kenen ajattelit sitten aloittavan ne pyövelinhommat näiden "ylimääräisiä kuluja yhteiskunnalle" tuottavien parissa? 

Olisitko itse valmis hommiin. Siis alkaa piikittämään ihmisiä pois päiviltä. Voisit aloittaa näistä joutilaista aikuisista miehistä, jotka vetää viinaa kaksinkäsin päiväkaudet ja ovat vain rasitusta yhteskunnalle, kun ovat paikattavana jatkuvasti eivätkä tee edes töitä vaikka ovat ns terveitä.

Vierailija
80/161 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En jaksa uskoa, että olet kovin tuottava yksilö.

Vähintään näyt korkeina mt-kuluina, kun läheistesi ja työkavereidesi mt-pallvelujen määrää aletaan katsoa.

Tuollaisen ihmisen halveksunta kun ei jää vain puolustuskyvyttömiä lapsia kohtaan vaan yleensä näkyy myös kaikessa lähipiirissä, jotka eivät jaa samaa mielipidettä kuin sinä.

Minulla on tällainen sukulainen ja vammainen lapsi. Olen täysin varma, että me tuotamme vähemmän kuluja yhteiskunnalle kuin tämä sukulaiseni, joka yksinkertaisesti vie työkyvyn työkavereiltaan, sairastuttaa lapsensa henkisesti ja yksinkertaisesti viljelee pahaa sinne mihin meneekin. Sellaisen ihmisen kulut ovat järkyttävät vaikka palkka olisi kymppitonnin kuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän