Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lunastin sukutalon itselleni ja sen jälkeen alkoi tulla vaatimuksia ja haluamisia sieltä ja täältä

Vierailija
24.10.2023 |

Eli kun isovanhemmista aika jätti, sukulaiset ottivat talosta itselleen mitä halusivat. Jäin odottamaan että joku rintaperillinen ottaisi talon itselleen. Kukaan ei halunnut ja talo olisi myyty vieraalle, en halunnut sitä tapahtuvan joten ostin sen itselleni. Jokainen perillinen sai osansa. Kaikkien piti olla tyytyväisiä 😄

Muilla ei avaimia taloon ole kuin minulla mutta ei muut avaimia tarvinneetkaan. Yksi sun toinen sukulainen alkoi käydä "mökillä" kun en itse paikalla ollut. Kurkkivat ikkunoissa ja avoimiin rakennuksiin, kävivät huussissa, istuskelivat pihassa tuntikausia. Ei tässä nyt oikeastaan muuten mitään kun ymmärrän että rakas paikka muillekin ja serkut, sedät ja tädit halusivat käydä fiilistelemässä. Kuitenkin vähäsen outo fiilis yhtäkkiä nähdä sukulaisen facessa kuvia että ovat siellä pihassani piknikillä 😄 Ja ennen eivätkä jälkeen eivät minulle mitään viestiäkään laittaneet.

Samaan aikaan alkoi tätien puolelta tulla välitettyjä toiveita/vaatimuksia. Että "onko se vanha sokerikko vielä siellä? Kun mummi on sen aikanaan minulle luvannut". Tai mummi on luvannut mattoja, tai tauluja. Näitä eivät olleet ottaneet silloin kun mummi kuoli joten en lotkauttanut korviani näille.

Kun aloin remontoida niin sitten vasta alkoikin tulla ohjetta, että miten pitää tehdä ja millaiseksi talon pitää tulla, väriä ja oven mallia myöden. Puhumattakaan että yhden seinän sisältä kuulemma löytyy kultakoruja, jotka kuuluu sitten tädille!!

One question. Miten SINÄ reagoisit näihin vaatimuksiin?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti jos pääsevät vierainasi sisälle penkovat komeroita ja etsivät niitä jaettuja tavaroita. 

Moniko menisi lapsuudenajan kerrostalon pihalle fiilistelemään? Selittäisi lapsilleen täällä sitä monet kerran oltiin ja tuosta sitten mentiin ostarille tai kouluun.

Vierailija
62/66 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakensin puomin mökkitielle joten autolla ei pihaan pääse kukaan muu kuin minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin kiertokirjeen, missä maininta kertomastasi asiain tilasta ja lisäisin ohjeet miten vierailut on mahdollista tehdä. Jos ei menisi jakeluun kävisin piknikillä heidän pihoissaan ja kävisin kurkkimassa ikkunoista ja vaatimassa asioita itselleni. 

En siis ole järin lempeä enkä ymmärtävä :D

Vierailija
64/66 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloon liittyvä nostalgia on tärkeää ja tunneside todellinen ja vahva, niin se olisi näkynyt sillä hetkellä, kun talosta tehtiin tarjouksia. Jos silloin ei ollut maksuhalua, niin ei talo ollut myöskään tärkeä. Eli rankat rajat sukulaisille ilman mitään mutinoita ja jos/kun siinä välejäkin katkeaa, niin se on vain bonus, joka tulee kotirauhan päälle. Mitään hyväksikäyttöä on turha sietää.

Vierailija
65/66 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Laittaisin sähköaidan ja kyltin että vain kutsuttuna on lupa alueelle. Ignooraisin kaikki vaatimukset.

"Ignooraisin". 

Vierailija
66/66 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En reagoisi yhtään mitenkään. Mutta huussin laittaisin lukkoon, samoin muut piharakennukset jos sellaisia on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan