Oletko jäänyt talvella jumiin autolla?
Minkälaiseen paikkaan ja miten pääsit siitä pois?
Kommentit (32)
Nuorena poikana sain toyota land cruiserin niin syvälle lumikuravellisohjoon että se piti vetää kummisedän traktorilla sieltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lasketaan. Työpaikan pihalla jäin, keskellä parkkikenttää. Työkaverit ja mukanani ollut lapio auttoivat. .
Kaikki lasketaan. Voimme ehkä oppia niistä jotain mitä voi joskus tarvita.
Kadulla vähän ennen kääntöpaikkaa.
Lapion lumet renkaiden edestä ja enimmät auton alta.
Joo. Ei lähteny käyntiin kun akku tyhjä.
Joskus nuorena kuskina kun piti kääntyä isommalta auratulta tieltä pienemmälle auraamattomalle tielle. Pienemmällä tiellä noin 20-30cm lunta ja joku oli hetkeä aiemmin ajanut siitä niin yritin tähdätä samoihin uriin. Toisin kävi ja juutuin lumeen. Ei lapioo ei mitään autossa. Just kun olin lähdössä kävelemään kotiin jonne muutama 100m, niin paikalle osui ystävällinen mies joka työnsi minut pois jumista ja pääsin kotiin.
Kerran jäin (2004) punavuoressa melkein jumiin kadun varteen, ukrainalainen prostituoitu kyydissä. Sain nitkuteltua lopulta irti. Myöhemmin nitkuttelin risteilyllä sitä naista.
Jäin lukiossa useamman kerran siihen koulun parkkipaikalle, kun romu autoni ei meinannut lähteä kylminä päivinä käyntiin.
Penkkaan en ole jäänyt.
Kerran ajoin "kinttupolulla" ojaan, kun lumi oli kinostunut ja peittänyt ojien reunat.
Kyllä, yritin ajaa vauhdilla päätieltä sivutien suuhun kasatun loskalumivallin yli. Auto jäi mahastaan kiini valin päälle, renkaat ei ylettyneet lumen pintaan. Mies ja naapuri kaivoivat lumet auton alta. Kova homma. Autosta hajosi jotain, puskuri, pakoputki ja jotain levyjä ja mies kiroili, että tuli kalliksi.
Toisen kerran en päässyt mäkeä ylös kitkarenkailla ja kävelin kotiin. Mies kävi ajamassa auton pihaan, ja väitti, että en osaa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerran ajoin "kinttupolulla" ojaan, kun lumi oli kinostunut ja peittänyt ojien reunat.
Viereisellä talolla oli traktori, isäntä tuli nykäisemään ylos ojasta.
En onneks. Kyllä Toyota lähtee vaikka olis kauppakassi malli.
Tietenkin, koska asun maaseudulla ja olen autoillut ajokortin kera jo yli 60 vuotta,
Niksi: Kokeilepa lähteä kakkosella, vähän enemmän vain kaasua. Toiminut monta kertaa.
En ole, minulla on nelivetokatumaasturi.
Vaikka kuinka monesti. Jaoin sanomalehtiä Postin autoilla, ja joka talvi jossain jumissa. Jos ei itse saanut irti, niin yöpäivystäjä tuli apuun, kerran hinausauto, kun auto liukui syvän ojan pohjalle. Liikenteessä oltiin kelissä kuin kelissä öisin ennen aurausta.
Miljoonaa kertaa johonkin pellolle. Tuttavat kyllä tunnistavat 😂
Vierailija kirjoitti:
Niksi: Kokeilepa lähteä kakkosella, vähän enemmän vain kaasua. Toiminut monta kertaa.
Ei kuule kellään enää ole manuaalia vuonna 2025, peräkammarin pojilla korkeintaan
Pikkutielle kääntyessä ei eurooppakitkat liikuttaneet vähän syvemmässä lumessa. Poliisi osui sattumalta minuutin sisällä paikalle ja työnsivät takaisin isommalle tielle - kaveri, jota olin kuskaamassa käveli viimeisen kilsan pikkutietä kotiin.
Mikä lasketaan. Työpaikan pihalla jäin, keskellä parkkikenttää. Työkaverit ja mukanani ollut lapio auttoivat. .