Joulu lähenee, aiotko osallistua keräyksiin?
Kuten Hyvä joulumieli, Joulupuu tai jokin muu.
Itse suunnittelin laittavani paketteja lähinnä Joulunlapsi-keräykseen, menevät Moldovan, Romanian ja Ukrainan lapsille. Olen vuoden varrella keräillyt sisältöä paketteihin, joten esim. hammasharjat ja saippuaa tarvii enää ostaa.
Kommentit (93)
Vierailija wrote:
Aion: Kerään tavarat ja vaatteet lattioilta.
Meillä nämä säilytetään kaapeissa.
Vierailija wrote:
FB jouluapu onneksi lopetettiin,täynnä huijareita.
Enkä tietenkään itse antanut sinne mitään mutta äimistelin näitä säästäväisiä matalapalkka-duunareita jotka avustivat jotain elämäntapatyöttömiä tuhlareita tai sitten niitä hyvätuloisia tuhlareita.
En mielelläni, mutta jos työvuoro sattuu aattoillalle, niin keräilen joulupukkeja säilöön 6 tunniksi.
Ainoa hyväntekeväisyyskohde mihin annan rahaa tms on eläinsuojelu. He eivät ole valtion pummilistoilla niinkuin nuo muut keräykset.
Vierailija wrote:
En tiedä keräyksen nimeä, mutta joku kuusi siinä on ja siellä lahjatoiveita. Eikä kyllä lue että poika 5 v tai tyttö 4 v vaan se, mitä halutaan. Jotenkin sitä markkinoitiin näille apua kaipaaville, että toivo mitä haluat, anna unelman lentää keijupölyssä blaa blaa. Järjestäjän kanta oli, että eivät halua rajoittaa toiveita. Ja sitten lapset ja nuoret toki toivovat hirveän kallista merkkikamaa. Aivan pieleen mennyt jo ajatuksena.
Eipä ne köyhät lapset mitään kympin roinalla teekään, kun varakkaammat kaverit saa monen kympin lahjoja.
Heidän vähävaraiset vanhempansa pystyvät itse ostamaan niitä kympin lahjoja.
Kaiken huippu, että jotkut lahjoittaa sellaista, mitä lapsen kuuluu saada ihan arkipäiväisessä, kuten vaikka deodoranttia ja shampoota.
Teen joka vuosi Joulunlapsi-keräykseen paketteja. Muuten en joulusta perusta yhtään, mutta näihin satsaan.
Maksan kuukausilahjoituksina saman verran kuin ennen maksoin kirkollisverona. En tee poikkeusta jouluna.
Tuen tänä vuonna Palestiinan sorrettuja lapsia.
En osallistu minkäänlaisiin keräyksiin ja SUURI SYY ON SE, ETTÄ SEN JÄLKEEN KUN LANTTINI PATAAN ANNAN, SANON SILLE HEIPAT ENKÄ TIEDÄ, VAIKKA SE PÄÄTYY PELASTUSARMEIJAN POMON TASKUUN. Ehdoton ei tällaiselle!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meidän K-Supermarketin kassojen vieressä on aina ennen joulua srk'n keräyslaatikko vähävaraisille.Tuore ruoka ei käy, kaikki muu mitä kaupasta saa.Laitan siihen ruokatarviketta, suklaata ja jotain pientä lapsia ajatellen. Jos tulee keräys Unkrainaan niinkuin viime vuonna oli niin siihen sitten myös jotain. Täytyy miettiä mikä olisi sopivaa.
Seurakunnan? Siis kerjääkö rikas ev.lut.srk. kaupassa kävijöiltä ruokatarpeita köyhille?
Onneksi sinun ei tarvitse antaa mitään yhtään kenellekään.
Laitan joka joulun alla n. 500e:lla kissan ja koiran ruokia + muita tarvikkeita läheisien eläinsuojien keräyksiin.
En osta lahjoja muille, tavallaan perheetön kun olen.
En laita minnekään enää.Vasta Hope Ry kärähti siitä, että oli mennyt omaan taskuun lahjoitukset, eikä ollut ainoa "hyväntekeväisyyskerääjä", jossa jollekin oma hyöty oli sittenkin lähempänä, kuin avuntarvitsijoiden hyöty. Ehkä selittää, miksi toivotaan kaikkea kallista. Kuka edes todentaa, että nämä "lapset" ovat oikeita toivojia ja että saavat sitten lopulta ne lahjat? Et voi mistään tietää minne ne rahasi tai lahjasi menevät. https://yle.fi/a/74-20037894
Jo aikoinaan totesin, etten anna myöskään afrikkaan, koska tulos on tämä: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000711147.html
Eläinsuojeluun laitan joka joulu sekä yksinäisille vanhuksille.
Maksan veroja joka kuukausi noin 1500e joten eikö se ole jo tarpeeksi hyväntekeväisyyttä?
En vapaaehtoisesti laita euroakaan mihinkään muuhun hyväntekeväisyyteen.
Minä en laita keräyksiin rahaa koska jos laitan vaikka 10e johonkin hyväntekeväisyyteen niin mistä tiedän että se 10e menee sille apua tarvitsevalle eikä hyvätuloisten taskuun?
Se myös että maksan veroja jo aika paljon m, veroa menee jo ihan siitä kun ostan kaupasta maitopurkin.
Sitten se että en ole itsekkään mikään rikas vaan pienituloinen joten minä se tässä rahallista apua tarvitsisin.
Yksinäisille vanhuksille olen ostanut lähikukkakaupasta kukkatoimituksia.
En aio osallistua. En pidä siitä, että joulun alla vähän kaikki järjestöt ja harrasteseurat käyttävät hyväkseen ihmisten hyväntahtoisuutta järjestämällä näitä keräyksiä ja kerjäyksiä. Ihmiset saattaisivat osallistua keräyksiin hanakammin jos ne järjestettäisiin joskus muulloin kuin juuri joulun alla jolloin ihmisillä on kyllä hyvä tahto, mutta monella itseni tavoin rahanreikiä riittämiin ihan omastakin takaa.
Ikinä en ole osallistunut, enkä osallistu nytkään💪
-vellu44
Eläinsuojeluun, asunnottomille ja kukkalähetys vanhukselle.
Joka joulu nämä samat kohteet.
Nenäpäivärahat menee Afrikkaan. Siellä ne samat naamat pällistelee vuodesta toiseen sama kuokka kädessä ja vielä väärinpäin, se on ihan helvetin sama, vaikka sinne kerätään 5 miljardia, niin kuokka on ja pysyy väärinpäin kädessä. Ei siis senttiäkään minulta!