Joulu lähenee, aiotko osallistua keräyksiin?
Kuten Hyvä joulumieli, Joulupuu tai jokin muu.
Itse suunnittelin laittavani paketteja lähinnä Joulunlapsi-keräykseen, menevät Moldovan, Romanian ja Ukrainan lapsille. Olen vuoden varrella keräillyt sisältöä paketteihin, joten esim. hammasharjat ja saippuaa tarvii enää ostaa.
Kommentit (93)
En todellakaan. Joulupuu mikä lie on ihan mauton. Kinutaan iPhoneja, iPodeja, pelitietokoneita ja -konsoleita, Canada Goosen takkeja yms. Jouluapua oli viimeiset vuodet vannehameiden ja muiden huijausjuttu. Hyvä kun loppui.
FB jouluapu onneksi lopetettiin,täynnä huijareita.
Autan kodittomia kissoja ympäri vuoden.
Taitaa aiempien vuosien pakettien lahjoittajien rahat olla tarkemmassa käytössä, kuten monilla muillakin, kun eläminen kallistunut..
Maksan veroja, joten en ole koskaan antanut mihinkään keräykseen mitään. En minäkään saa mitään täällä ilmaiseksi. Näitä kerjääjiä tuntuu kyllä Suomessa riittävän. Heillä ei taida normaali elämä onnistua, eli tuhlaavat kaikki rahansa ja sitten ovat käsi ojossa kerjäämässä muilta rahoja ja lahjoja.
Meidän K-Supermarketin kassojen vieressä on aina ennen joulua srk'n keräyslaatikko vähävaraisille.Tuore ruoka ei käy, kaikki muu mitä kaupasta saa.Laitan siihen ruokatarviketta, suklaata ja jotain pientä lapsia ajatellen. Jos tulee keräys Unkrainaan niinkuin viime vuonna oli niin siihen sitten myös jotain. Täytyy miettiä mikä olisi sopivaa.
Vierailija wrote:
En todellakaan. Joulupuu mikä lie on ihan mauton. Kinutaan iPhoneja, iPodeja, pelitietokoneita ja -konsoleita, Canada Goosen takkeja yms. Jouluapua oli viimeiset vuodet vannehameiden ja muiden huijausjuttu. Hyvä kun loppui
Tarkoitat varmaan jotakin muuta kuin Joulupuu keräystä? Koska siinä voi valita joulukuusesta kortin, missä vaikka 'poika 5v.' tai 'tyttö 4v.' Ehkä tuossakin voi olla paikkakuntakohtaisia eroja pyydetäänkö jotain tiettyä lahjaa?
Osallistun Hyvä Joulumieli-keräykseen. Saatiin sieltä itse lahjakortti aikoinaan joskus kymmenisen vuotta sitten vähävaraisena perheenä. Nyt on onneksi tilanne kohentunut niin, että voi itse olla lahjoittajana.
Vierailija wrote:
Meidän K-Supermarketin kassojen vieressä on aina ennen joulua srk'n keräyslaatikko vähävaraisille.Tuore ruoka ei käy, kaikki muu mitä kaupasta saa.Laitan siihen ruokatarviketta, suklaata ja jotain pientä lapsia ajatellen. Jos tulee keräys Unkrainaan niinkuin viime vuonna oli niin siihen sitten myös jotain. Täytyy miettiä mikä olisi sopivaa.
Seurakunnan? Siis kerjääkö rikas ev.lut.srk. kaupassa kävijöiltä ruokatarpeita köyhille?
Kiva, että vielä löytyy lahjoittajia. Toivottavasti oikeasti vähävaraiset on myös saajina keräyksistä.
Aion: Kerään tavarat ja vaatteet lattioilta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Seurakunnan? Siis kerjääkö rikas ev.lut.srk. kaupassa kävijöiltä ruokatarpeita köyhille?
Eihän niiden diakonia-budjetit varmaan kuitenkaan isoja ole.
En aio, fiilis mennyt sellaiseen. Joskus osallistuin paljonkin, mutta nyt paskat välitän.
En aio koska olen opintovapaalla ja tarvitsen kaikki rahani itse.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eihän niiden diakonia-budjetit varmaan kuitenkaan isoja ole.
Myisivät muutaman kiinteistön, niin alkaa löytymään rahaa hyväntekeväisyyteen. Istuvat miljardien arvoisen kiinteistösalkun päällä.
En tiedä keräyksen nimeä, mutta joku kuusi siinä on ja siellä lahjatoiveita. Eikä kyllä lue että poika 5 v tai tyttö 4 v vaan se, mitä halutaan. Jotenkin sitä markkinoitiin näille apua kaipaaville, että toivo mitä haluat, anna unelman lentää keijupölyssä blaa blaa. Järjestäjän kanta oli, että eivät halua rajoittaa toiveita. Ja sitten lapset ja nuoret toki toivovat hirveän kallista merkkikamaa. Aivan pieleen mennyt jo ajatuksena.
Jouluapua-keräystä ei tänäkään vuonna ole.
Riittääköhän osallistujia lahjoittajissa Joulupuu-keräykseen, se lienee perinteinen ja tunnettu keräys.