Joulu lähenee, aiotko osallistua keräyksiin?
Kuten Hyvä joulumieli, Joulupuu tai jokin muu.
Itse suunnittelin laittavani paketteja lähinnä Joulunlapsi-keräykseen, menevät Moldovan, Romanian ja Ukrainan lapsille. Olen vuoden varrella keräillyt sisältöä paketteihin, joten esim. hammasharjat ja saippuaa tarvii enää ostaa.
Kommentit (93)
Lasipalatsin kulmalla on aina ennen joulua Helsingin Eläinsuojeluyhdistyksen joulupatakeräys. Sinne vien vähän parempaa jouluruokaa, nameja ja leluja kodittomille eläinparoille.
🐈😺🐕🐱🐶🎄🎁
En ole ikinä lahjoittanut mitään mihinkään. Varsinkin rahat menevät herrojen taskuun eivätkä vähäosaisille.
Minä ostan joka joulu lapsilleni partiolaisten kalenterit, niillä rahoilla tuetaan lasten partio harrastusta. Minusta siinä on hyvä kohde johon laittaa rahaa. Muihin en laita.
Sanokaas, miksi SJK-Kustannus Oy lähettää mulle nimellä edelleen joulukortteja? Eli korttien mukana on tilisiirto mun nimellä ja lahjoitusta toivotaan suulla ja jalalla maalaaville. Olisinko kerran eläissäni maksanut tuonne jotain? Siitä on aikaa ainakin vuosikymmen jos ei enemmän.
Muut joulukorttien yms. lähettelijät ovat luopuneet toivosta saada multa jotain eivätkä enää lähetä kortteja.
Meille ei tuu joulua, kun emme harrasta mokomaa teatteria.
En anna kenellekään tai mihinkään mitään rahaa, kun itselläkään ei ole.
Vähiten hyödyllistä on oman mielenrauhan lepyttely antamalla joulun aikaan sieviä pikku paketteja kaikenmaailman harrastelijajärjestöille. Osa paketeista saattaa jäädä jakamatta kun harrastelija uupuu, ja raha saattaa hävitä ihan väärään paikkaan
Minä tuen vain isoja järjestöjä jotka ovat kirjanpitovelvollisia toiminnastaan (ja joiden tlintarkastettu tilinpäätös näkyy netissä) ja annan joka kuukausi, enkä jouluna. Eniten hyötyä on automaattisesta kuukausilahjoittamisesta. Ikävä kyllä se ei ole yhtä söpöä kuin villasukkien kutominen köyhälle, mutta se auttaa nälänhätään, kulkutautiepidemioihin, kriiseihin ja konflikteihin ja apu tulee nopeasti ja määrätietoisesti sinne missä tapahtuu, ja lisäksi se on kustannustehokasta. .
Kyllä, kerään itselleni säästöjä.
En anna senttikään mihinkään keräyksiin. Inhottaa kun menee ostarille, jo ulko-ovella Iso numero, maassa makaavat naisihmiset käsi ojossa ja joka nurkassa kerjäyspiste. Torilla likasten rättien päällä myydään roinaa, ennen sentään piti ostaa pöytä myyntiä varten. Istanbu tuli tänne kaikkine lieveilmiöineen.
Vuosittain ostan Sylva ry:n joulukortteja ja sitä kautta tuen toimintaa. Oma lapseni sairasti aikoinaan syövän, ja siitä lähtien olen joulukortit ostanut "heiltä". Muihin keräyksiin en osallistu, Konttiin vien joskus tavaraa, siinä se.
Useampana jouluna olen ostanut joulukukan 1-2 yksinäiselle vanhukselle. Kukkakaupat eri puolilla Suomea on mukana tässä joulumuistamisessa ja minusta se on hyvä ajatus. Tänä vuonna saatan laitan jonkun lahjan lapselle joulupuu tai vastaavan keräyksen kautta.
Satasen ajattelin laittaa johonkin tai jakaa pariin kohteeseen. Kohteet ulkomailla tai eläinsuojelussa.
En osallistu enää. Loppui siihen, kun erästä pariskuntaa autoon. En muista mikä keräys oli. Mutta apua tarvitsivat.
Yritin ehdottaa vaikka mitä, miten voisin paketin antaa. Ei kelvannut. Ehdotin, että maksan Prismasta ruokakassin. Ei kelvannut. Tilinumeron lähetti, mihin voi laittaa rahaa.
Sitten tajusin googlettaa nimen. Ja sieltä löytyi yrittäjäpariskunta ja tulotaso parempi kuin minun.
Vierailija wrote:
Olen työssä sosiaalihuoltolain mukaisissa lapsiperhepalveluissa isossa perhekeskukessa ja vastaan omalta osaltani työni puolesta lahjoitettujen lahjojen ja Hyvä Joulumieli -korttien jakelusta.
Työntekijät meillä miettivät todella tarkkaan mitkä ovat perheet, joille lahjoja / lahjakortteja annetaan. Hyvintoimeentuleville ei lahjoja mene. Toisaalta taas huonossa taloudellisessa tilanteessa olevat ovat todella kiitollisia ja jopa helpottuneita, kun saavat lapsilleen lahjan tai lahjakortin jouluruokaan. Suomessa asuu todellakin perheitä, jotka eivät pysty varautumaan jouluun, vaikka todella tietävät sen tulevan joka vuosi.
Joululahjojen jakaminen on aikamoinen rulianssi joka vuosi, sillä kaikki lahjat pitää ensin avata ja sitten paketoida uudestaan. Me saamme siis lahjoja, joiden lapuissa lukee tyttö/poika x vuotta. Suurin osa lahjoista on tosi kivoja ja hyvästä sydämestä annettuja. Valitettavasti joukkoon mahtuu myös lahjoja, jotka
Hyvä juttu, että olette saaneet systeemin toimimaan noin hyvin!
En aio. Lähipiirissä on pari opiskelijaa, jotka ovat tiukilla. Heille lahjoitan 50€ lahjakortit S-ryhmään. Jotenkin aina on epäilyttänyt nuo keräykset ja meneekö apu oikeasti sellaisille, jotka tarvitsee sitä.
Vierailija wrote:
En aio. Lähipiirissä on pari opiskelijaa, jotka ovat tiukilla. Heille lahjoitan 50€ lahjakortit S-ryhmään. Jotenkin aina on epäilyttänyt nuo keräykset ja meneekö apu oikeasti sellaisille, jotka tarvitsee sitä.
Ei mene vaan siellä on kaikkein ahneimmat ja röyhkeimmät haalimassa tapansa mukaan ihan kaikkea mitä ilmaiseksi saa. Kaikki eivät edes koita piilotella kallista autoaan. Inhottaa katsellakkin kun lahjoittajat luulevat ne menevän köyhille.
Joulukukka ykdinäiselle vanhukselle keräykseen osallistun kuten olen tehnyt niin kauan kuin muistan.
Näihin jouluapu jne keräyksiin en osallistu.
Joo
annan paketit ilman keräystä muutamille lapsille jotka tunnen ja joiden toiveet tiedän
Voitte auttaa lähellä
Taidan yhden paketin laittaa jollekin lapselle Joulupuu-keräykseen ja toivoa, että menee tarpeeseen.
Lakkasin lahjoittamasta sen jälkeen, kun tehtiin selväksi, että esim. halppislahjat tyyliin Rexonan lahjapakkaus eivät ole toivottuja.
Me olemme pienituloinen, mutta työssäkäyvä perhe. Omat lapsemme saavat jouluisin pari kalliimpaa lahjaa, mutta 80% on juurikin tuollaista edullisempaa, esim. karkkia, shampoota ja vaatteita. Jos tarvitsee nyt talvella jotain uutta tyyliin kuulokkeet, sen saa jouluna.
Hulluksi on mennyt maailma, kun tuntemattoman köyhän lapsen paketista pitäisi löytyä arvotavaraa, ja omille ostetaan tarjouksista!