Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestää se, että oma mies ei huomioi merkkipäivinä?

Vierailija
22.10.2023 |

Tai muinakaan tärkeinä elämän etappeina? Olen asiasta sanonut ja lähetin kerran kirjeenkin, jossa kerroin mitä tunteita tämä herättää. Ja siksi tiedän, että miehelle on vaikeaa ostaa kortti/kukka/lahja. Ei tiedä millainen sen pitäisi olla, eikä auta vaikka sanon, että ihan mikä vaan. Oikeastaan se, että olen asiasta sanonut näinkin painokkaasti, on pahentanut asiaa. Ennen saatoin kuvitella, että mies ei ymmärrä, että asia on mulle tärkeä, eikä tahallaan loukkaa. Nyt tuo ei ole enää uskottava ajatus.

Ensi kuussa on tulossa yksi sellainen hetki, että tulen saamaan muistamisia muilta. Ehkä kuuluisi varailla pöytä jostain kivasta ravintolasta ja juhlistaa lähipiirin kanssa. Isompia juhlia en kuitenkaan aio pitää. Tiedän jo etukäteen, että mies ohittaa tämän asian. Jos varaan sen ravintolan, niin sinne lähtee kyllä, mutta muutoin ohittaa.

Neuvokaa, miten tätä voisi helpommin sietää? Asian puheeksiottaminen on vain pahentanut tilannetta, joten nyt en enää tiedä, mikä voisi auttaa.

Kommentit (249)

Vierailija
1/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdat nyt vaan koko aiheen ja jatkat elämääsi. 

Vierailija
2/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on sulle oikea huoli oot saanut liian helpon elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyt tuon sinun miehesi tuollaisena, tai hankit uuden. 

Vierailija
4/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on henkistä väkivaltaa, itse lähtisin vaikka muuten olisi kuinka kiva mies.

mies tietää, että asia on sinulle tärkeä, ei voi ymmärtää.

Vierailija
5/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioiko muuten arjessa? Miten fyysinen lährisyys sujuu?

Vierailija
6/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä väkivaltaa on. Ilkeä mies.

Vierailija
7/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin miehen huomioimisen myös.

No huonostihan siinä kävi. Erottiin. Paljastui todelliset tunteet joita ei ollut.

Vierailija
8/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ihan hyvistä ja kunnollisista miehistä ei ole muistamaan puolison merkkipäiviä. Se pitää ymmärtää. Eri asia jos olet KUNNOLLA vihjaissut muutama päivä sitten, ja mitään ei tapahdu. Silloin kyse on silkasta välinpitämättömyydestä jota ei pidä hyväksyä.

Vierailija
9/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikista ihan hyvistä ja kunnollisista miehistä ei ole muistamaan puolison merkkipäiviä. Se pitää ymmärtää. Eri asia jos olet KUNNOLLA vihjaissut muutama päivä sitten, ja mitään ei tapahdu. Silloin kyse on silkasta välinpitämättömyydestä jota ei pidä hyväksyä.

Miksi hyvä ja kunnollinen mies on kykenemätön? Mikä se asia on, mikä pitää ymmärtää, kun ilmiö on kaikella tapaa järjen vastainen? 

Vierailija
10/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeät ihmiset muistaa, kumppani muisti kummilapset mutta ei minua koskaan.

Vierailija
11/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 rakkauden eri kieltä. Sinulle tärkeä rakkauden osoitus on lahjat ja huomioiminen. Miehelle ei. Miehellesi se on joku muu, seksikö? Kysy miltä tuntuisi jos sinä ohitat sen, vaikka tiedät että se on hänelle tärkeintä?

Vierailija
12/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites miehen lapsuuden perheessä mahdettiin juhlasankareita juhlia? Tai ehkä muut aina hoitivat muistamisen eikä mies ikinä oppinut tekemään omaa osuuttaan kenenkään muistamisessa lapsuudessakaan? Näitä keskenkasvuisia täällä pyörii esittämässä aikuista. 

Vierailija
13/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän nuo rakkauden eri kielet. Veikkaan, että kovi perusjamppa ei lähde pohtimaan vaimonsa kanssa rakkauden kieliä ja sitä kautta hoksaa, että jaa vaimoni rakkauden kieli on lahjat.

Sen sijaan olen sitä mieltä, että yksinkertaisimmankin otuksen täytyisi tajuta, että lahja tai muu muistaminen kuuluu alkeellisiin käytöstapoihin silloin kun on merkkipäivä. Tai jouluna myös, koska se on suomalaisittain se isoin juhla ja lahjat kuuluu kulttuuriin. Jos kykenee katsomaan vierestä, kun oma vaimo ei saa yhtään pakettia jouluna ja lapsille, itselle, anopille ja muille paikalla oleville on avattavaa ja ei tajua että nyt on tapahtunut iso ja todella paha moka, niin sitten on tyhmä. Yksinkertaisesti niin tyhmä, että onko edes oikeustoimikelpoinen.

Vierailija
14/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:llä on paljon naisia jotka ovat suhteessa tuollaisen miehen kanssa ja kutsuvat tätä jopa hyväksi mieheksi 🤔 meitä on moneen junaan, itse en tuollaista sietäisi

Vierailija
15/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatko itse miehelle lahjoja vai onko teilläkin se tyypillinen suomalainen parisuhde että sinun pitää saada huomiota ja lahjoja mutta sinä et suostu samaan kumppania kohtaan?

Ja jos satut lahjoja hankkimaan niin onko ne lahjat semmoisia mitä sinä hänelle haluaisit olevan eikä niitä mitä kumppani oikeasti haluaa?

Vierailija
16/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko 5-vuotias, jota pitää lässytellä alvariinsa jonkun kumminkaiman siitospäivänä? 

Vierailija
17/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen 23v hääpäivä, ei hän muistanut/muista sitä lainkaan.

En ole yllättynyt, mutta kyllähän tämä ikävältä tuntuu💔

Vierailija
18/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin miehelle lahjoja. Mulla on puhelimessa muistio asioista, joita hän on maininnut, että tykkäisi. Mies (kirjeeni jälkeen) toivoi, että en ostaisi lahjoja. Hänellä oli ajatus siitä, että sitten olisimme sujut, niin sanotusti. Mutta ostan lahjoja miehelleni parhaan taitoni mukaan, koska mulle on tärkeää olla ihminen joka pitää tällaisista asioista kiinni. Jos lopettaisin, niin kokisin kohtelevani puolisoani huonosti, enkä halua olla sellainen ihminen.

ap

Vierailija
19/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot nyt selvästi, että x.x. päivänä on sulle merkkipäivä, jota juhlista ravintolassa. Haluat saada kyseisenä päivänä kukkia mieheltäsi, koska se on sinulle tärkeää ja osoitus arvostuksesta, välittämisestä, huomioimisesta, kunnioituksesta ja rakkaudesta. Ymmärrätkö tämän? Pistä vaikka puhelimeen häläri, etteivät kukat unohdu. 

Vierailija
20/249 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meillä oli eilen 23v hääpäivä, ei hän muistanut/muista sitä lainkaan.

En ole yllättynyt, mutta kyllähän tämä ikävältä tuntuu💔

Muistitko itse? Minä kyllästyin tekemään mitään, kun huomasin että asia ei merkitse hänelle yhtään mitään. Viime kesänä yllätti! Puhui hääpäivästä jo kaksi viikkoa etukäteen. Varsinaisena päivänä ei kyllä maininnut asiasta yhtään mitään, eli halusi oikein näyttää että muistaa kyllä mutta ei kiinnosta.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän