Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä tyyny niska/hartiaseudun kivuista ja jumeista kärsivälle?

Vierailija
22.10.2023 |

Mistä löytys hyvä tyyny? Ei saa olla kovin korkea tyyny.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja. Haluan nostaa ketjun ja sana up meni moderoinnin haaviin. Myös apuvva sana. 🙄

Vierailija
2/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen kaksiosainen tyyny, jonka alaosa tukee niskaa ja yläosa on tarkoitettu päälle. Täytettä voi lisätä ja poistaa tarpeen mukaan. Suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut kokeiltua kaikenlaista (kaksi erilaista tempur tyynyä, hirssiakanatyyny ja monia muita) ja ainut mikä toimii on Blackroll recovery pillow. Tyyny on pieni ja vaatii omanlaisensa tyynyliinan mutta eipä tarvitse herätä niskat jumissa.

Vierailija
4/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minulla on sellainen kaksiosainen tyyny, jonka alaosa tukee niskaa ja yläosa on tarkoitettu päälle. Täytettä voi lisätä ja poistaa tarpeen mukaan. Suosittelen.

Ei soveltunut ollenkaan isopäiselle ja paksuniskaiselle siipalle. Vaikutus oli päinvastainen.

Vierailija
5/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on halpis-tyyny. Vaihdan sitä joskus. En pese . Liike , varsinkin yläkropalle on ehdoton jumien estäjä.

Vierailija
6/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalotyyny, sen saa mukavasti " taitettua" tuohon pään ympärille osittain selkää vasten. Normityynyjä, jotka ei mene möykyiksi tai littanoiksi on norkalaiset Høie-merkkiset, saa mm. Jyskistä

Vierailija
7/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut kahta erilaista tempuria. Yritin kummallakin monta viikkoa. Ei vaan auttanut. 

Nyt menen tavallisella tyynyllä. Sitä möyhin sopivaksi. Etsin parempaa ratkaisua. 

Vierailija
8/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla on halpis-tyyny. Vaihdan sitä joskus. En pese . Liike , varsinkin yläkropalle on ehdoton jumien estäjä.

Mulle lääkäri suositteli näitä erikoistyynyjä. Fyssari sen sijaan torppasi ajatuksen ja sanoi, että halvimmat kuitutäytteiset tyynyt ovat parhaita. Niitä näes raaskii käännellä vaikka kaksin kerroin tarpeensa mukaan ja sitten raaskii niitä vaihdella, kun täytteet ovat lytyssä.

Vierailija
9/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tiedän, liikunta ja venytykset mutta nyt kysyn tyynystä.

Vierailija
10/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Vierailija
11/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä nukkumisasennot vaihtuu yön aikana senverran, että tavallinen muokattava tyyny on tuntunut parhaalta.

Vierailija
12/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mikä tyyny, koska kivut lähtevät vain hartiaseutua säännöllisesti jumppaamalla.

Vierailija
13/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisia palveluita kannattaa käyttää. Suuremmissa huonekaluliikkeissä on nukkumisen asiantuntijoita. Palvelussa maattiin erilaisilla patjoilla ja kokeiltiin erilaisia tyynyjä. Etsittiin omalle keholle ja nukkumisasennoille sopivaa paria. Myyjä tarkisti kehon asennon ergonomian. Ja neuvoi oikeanlaisen patjan ja tyynyn valinnassa. Jos oma patja on hyvä ja tarvitsee vain tyynyn, otetaan testiin mahdollisimman samanlainen patja kuin oma on.

Aikaa nukkumisen asiantuntijan palveluun kului noin 30 minuuttia. Palvelu oli minulle ilmainen. Minulle kerrottiin, ettei palvelu sido minua mihinkään. 

Sain parhaat neuvot koskaan. Omat vuosia kestäneet niskakivut loppuivat siihen. 

Vierailija
14/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän kahta tyynyä: alempana vähän jämäkämpi, jolla saa korkeutta sen verran kuin tarvitsee, ja ylempänä helposti muotoiltava löysä tyyny, jonka saa möyhittyä siihen muotoon kuin tarvitsee. Ihan edullisia kuitutyynyjä molemmat.

Joskus hotellissa oli jokin aivan ihana untuvatyyny, varmaan familonin. Harmi etten silloin selvittänyt, mikä se oli. Voi olla että patja vaikutti lisäksi myös, mutta ikinä en ole niin hyvin nukkunut kuin siellä. Oli radisson blu.

Vierailija
15/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niska-ja selkäkipujen kohdalla kannattaa tyynyn lisäksi tarkistaa patjan sopivuus. Liian kova tai liian pehmeä patja vaikuttaa niskaan ja selkään. Suuri painon muutos tai nukkumisasennon muuttaminen voi tehdä entisestä sopivasta patjasta epäsopivan. 

Vierailija
16/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä hyvälle tuntuu itsestä. Riippuu missä asennossa nukut vaikuttaa korkeuden valintaan, kovuus mistä tykkäät itse. Tyyny ei korjaa mitään niskajuttuja, myös patjat yhtä tärkeät, niiden kovuus jne. Keskihintaisia aina ostanut, ja vaihto riittävän usein samoin sängyssä, täkissä.

Vierailija
17/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä toimi vaahtomuovihalkotyyny, mutta kylmässä se jäykistyy kovaksi syksyllä ja piti ottaa käyttöön kaksiosainen tyyny, nyt on miniosa alempana ja tyynyliinapinot tyynyn sivureunojen alla. Paksu osio ei nyt toimi koska se on muodoton massa. Kaikenlaisia tyynyjä on kokeiltu. On leveät hartiat ja tulee hankaluuksia helposti muutenkin viileässä ilmastossa hartioihin, selkään ja lihaksiin. Kesällä ne ongelmat lämpimässä vähenivät tai katosivat. Pitäisi asua kai eri ilmastossa. Luulen että pitäisi tutkia myös patjaa joskus. Kokeilen aina vitamiineja, stressiä voi aina vähentää ja ruokavaliota - välillä liikkumista. Jo nuoresta lähtien nämä. Keski-iässä hormonitasapaino voi vaikuttaa nivel- ja lihasasioissa.

Vierailija
18/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kahta Joutsenen untuvatyynyä, joiden avulla saan säädettyä korkeuden asentoon sopivaksi. Nämä ovat parhaat! Olen kokeillut myös Tempuria ja hirssiakanaa, mutta ei toiminut minulla.

Vierailija
19/23 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma kuin aloittajalla. Olen kokeillut kalliit ja halvat tyynyt ja mihinkään en ole tyytyväinen. Nyt minulla on tavistyyny ja illalla kun menen nukkumaan, saan sen hyvin pään ja niskan alle, mutta koska kääntyilen yöllä, niin aamulla herää pää kuopassa.

Onko lisää kokemuksia?

Vierailija
20/23 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen hevosenkengän muotoinen tyyny. En muista merkkiä. Siinä kun kääntyy sivulle pää osuu aina tyynyyn, mutta kun kääntyy selälleen pää osuu patjaan. Tämä on auttanut minut täysin eroon niskajumeista. Aamulla on hyvä olo, vaikka illalla nukkumaan mennessä olisi ollut niska juntturassa.