Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä outouksia koet ilonaiheina arjessa, mistä tuskin kukaan muu iloitsisi?

Vierailija
21.10.2023 |

Saan outoa mielihyvää kun vien roskat ja saan laittaa tyhjät pussit tilalle. Erityisesti biopussin pois vienti aiheuttaa mielihyvää. Myös kun jokin purkki tyhjenee, esim  shamppoopullo ja saan ottaa uuden tilalle ;).

Kommentit (515)

Vierailija
201/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Meillä oli paljon kulutusluottoja ja elimme kädestä suuhun. Muuttama vuosi sitten ryhdistäydyin ja maksoin kaikki - sekä omat että miehen - lainat (myös luottokorttitilit) pois ja aloin säätää puskurirahastoa.

Nykyisin saan isoa nautintoa tulojen ja menojen laskemisesta, budjetin tekemisestä, sen toteutumisen seuraamisesta ja puskuritilin karttumisesta, vaikka sieltä onkin välillä joutunut ottamaan silmälaseihin ym. rahaa. Seuraan tilejämme lähes päivittäin ja sunnuntaisin käytän vähän enemmän aikaa taloutemme seurantaan yöpuku päällä, kahvikuppi vieressä höyryten. Ennen höyrysi oma pää. Ja kuten joku edellä totesi, myös minä nautin siitä, kun saan laskut maksettua. 

Miten tuo kaiken kertarykäyksellä maksaminen onnistui? Oliko kuitenkin säästöjä?

Ei ollut säästöjä, mutta starttina toimi palkankorotus, joka lisäsi kk-tuloani 200-300 eurolla. Maksamiseen meni lumipallomenetelmällä useampi vuosi. Siis yksi laina kerrallaan pois ja sen maksusta "irtoava" raha seuraavaan lainaan. 

Vierailija
202/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun aamun junassa on hiljaista eikä kukaan huudata puhelintaan.. Tämä alkaa olemaan liian harvinaista herkkua että saa oikeasti aamu viideltä nauttia rauhasta ja keskittyä tulevaan työpäivään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen ollut jossain matkalla tai vain isommassa kaupungissa (Helsingissä) ja tulen kotiin ja peseydyn: käyn aina oikein pitkässä suihkussa, käytän paljon shampooota & saippuaa ja vaihdan puhtaat vaatteet ylle (matkalla käyttämäni vaatteet menevät välittömästi pesuun). Sitten olen tosi onnellinen siitä puhtaasta olosta ja myös siitä, että en asu missään likaisessa suurkaupungissa.

Vierailija
204/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleminen auttaa hetkeksi

Vierailija
205/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään ja kävelen keittiöön kahvinkeittimen ääreen. Alkaa tuhansin toistoin harjoiteltu kirurgisen tarkka liikesarja, jossa pannu huuhtoutuu, vedet menevät keittimeen ja purut suodatinpussiin. Liike ei pysähdy hetkeksikään. Kulmakaappi tumahtaa kiinni ja samanaikaisesti sormeni painaa keittimen päälle ja virtanapista kuuluu terävä napsahdus. Täydellinen tanssinomainen tapahtumasarja unisena ja väsyneenä virkistää ja antaa luottamusta alkavaan aamuun.

Vierailija
206/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oudosti saan hyvää mieltä kun asumistuet laskevat .

Oudosti saan mielihyvää kun velkavivuttajien korttitalot sortuvat.

Vierailija
207/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kun olen ollut jossain matkalla tai vain isommassa kaupungissa (Helsingissä) ja tulen kotiin ja peseydyn: käyn aina oikein pitkässä suihkussa, käytän paljon shampooota & saippuaa ja vaihdan puhtaat vaatteet ylle (matkalla käyttämäni vaatteet menevät välittömästi pesuun). Sitten olen tosi onnellinen siitä puhtaasta olosta ja myös siitä, että en asu missään likaisessa suurkaupungissa.

Toivottavasti et kärsi pakko-oireista! Onhan tuo melkoista tuhlausta ympäristön kannalta. 

Vierailija
208/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oikeastiko saat hyvää mieltä lapsiperheköyhyyden syvenemisestä? 

Vierailija
209/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ilahduttaa arjessa se, että olen siivonnut lehdet pois pihalta tai tehnyt lumityöt. On toki raskasta tehdä  kaikki pihatyöt yksin, kun on iso piha, mutta näin vanhana naisena olen onnellinen, kun vielä nämä jaksan tehdä nämä ja lisäksi omakotitalon siivous ym. Olen onnellinen siitä, jos kaiken teen vielä yksinäni. Sanon vain itselleni, että hienosti tehty. 

Vierailija
210/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos kotona remontoidessa käy joku moka. Esimerkiksi maalaan seinän ja lattiakin sotkeutuu maaliin, tai vastaavaa. Taustalla on se, että kasvoin epävakaissa oloissa, joissa inhimillisistä virheistä rankaistiin ankarasti ja väkivaltaisesti. Omassa kodissa on ihanaa se vapaus, kun tietää, että voin vaikka hajottaa vessanpöntön tai porata sähköjohtoon, eikä kukaan sano mitään. (Ja olen siis perheellinen ihminen, mutta mieheni ei suutu mokista.) Nautin aina remontoidessa tai rakentaessa jo siitä ajatuksesta, että jos mokaisin, niin elämä jatkuisi :)

Nuorena puolestaan nautin ajatuksesta, että jos joutuisin kadoksiin eikä kukaan löytäisi. Olin nuori ennen kännyköitä ja vietin useita jaksoja ulkomailla. Saatoin liikkua yöaikaan suurkaupunkien asemilla ja huonomaineisissakin kaupunginosissa. Melkein humalluin ajatuksesta, että voisin yhtäkkiä kadota maailmankartalta ja jatkaa elämääni jossakin, eikä kukaan tietäisi mihin hävisin. Jäi fantasia

Musta on kivaa heittää roskia lattialle. Ja syödä sängyssä sotkien. Se siivoaminen jälkikäteen ei ole niin hauskaa. 🤣

Vierailija
211/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Wöö wöö wööö. Toivottavasti opit olemaan kun velkavipupelleilysi kosahtaa ja saat ansiosi mukaan.

Vierailija
212/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyllä, ehdottomasti.

Minusta on niin herttaista kun ihmiset saavat nauttia omien valintojensa tuloksista. Siinä on jotain niin kaunista. 

Vierailija
213/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja minulla on jalkafetissi. Ilahdun aina kesäisin kun näen viehättävän naisen paljaat jalat, tai muulloinkin esim uimahallissa. Tai jos jossain mainoksessa tai lehtijutussa on naisen paljaat jalat, ilahdun siitäkin. 

Halvat on huvit. 

Vierailija
214/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun kaksi bussia ajaa tiellä vastakkaisiin suuntiin toistensa ohitse ja kuljettavat tervehtivät toisiaan kevyellä käden heilautuksella. Olen aina ihan, että awwww kaverukset.

Vierailija
215/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Se kun kaksi bussia ajaa tiellä vastakkaisiin suuntiin toistensa ohitse ja kuljettavat tervehtivät toisiaan kevyellä käden heilautuksella. Olen aina ihan, että awwww kaverukset.

Mulla sama, kun motoristit moikkaa toisiaan. Välillä sanon puolisolle: moikkaa nyt, kyl ne hokaa, vaik ollaan autolla liikkeellä😉

Vierailija
216/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloheinä

Vierailija
217/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu pimeällä sateella. Vain minä, korvissa  podcast kuulokkeilla, sateesta märkä tie, edessä loputon asvaltti jota ajoittain katulamput valaisee, muutoin otsalamppu. Muutama auto ajaa vastaan tai ohi. IHANAA!! Kun tuntee miten omat jalat kantaa ja toimii, ilma on sateesta raikasta ja puhdasta. Siitä tulee niin tajunnan räjäyttävän onnelliseksi ettei voi sanoin kuvailla. Liki kaikki valittavat syksystä ja pimeästä ja koleudesta. Mä elän tämän ajan. Tulee aikaisin pimeää. Vesisade on yksi parhaista asioista ja mikä ihaninta; sateella ulkona ei liiku juuri kukaan muu ☺️♥️

Vierailija
218/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nautin siitä tunteesta kun on oikein kylmä ja tunnen kylmän viiman kasvoillani. Silloin tuntuu, että olen varmuudella elossa kun kasvoja oikein nipistelee ja kuinka ne alkavat polttaa kun astuu pitkän kylmässä oleilun jälkeen sisälle. Lähden mielelläni kylmällä säällä ulkoilemaan. Nautin myös pimeydestä, katulamppujen poissaolosta ja tähtitaivaasta. Viime iltalenkillä säkkipimeässä ja sormet jäässä katselin taivaalle samalla kun kävelin ja aloin vain hypähdellä ja pyörähdellä. Tuntui niin hyvältä olla juuri sillä hetkellä juuri siellä, missä olin. Kotona on kuormittava elämäntilanne ja mies pohtii eroa syystä, jota en ymmärrä, mutta silti onnistuin saamaan niin paljon mielihyvää tuosta ulkoiluhetkestä <3

Oletkohan sielunsiskoni? Minäkin rakastan luontoa :) Mitä kamalampi koirankeli, sen enemmän tuntee olevansa elossa! Tarpoa eteenpäin lumessa ja tuntea pyry iholla ja tuulen tuiverrus :)

Olen ollut tällainen pienestä saakka.

Kesällä ihanaa tuulessa ja ihmetellä kasveja, ötököitä, kastepisarat lehdillä, linnut, jännän muotoiset oksat puussa, sammaleen sisällä olevat pienet ihmeet jne... :)

Vierailija
219/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ku joku voittaa arvasta jonkin tavaran tmv tai jotain muuta onnea kokee elämässään vaikka ihan pientäkin. Ajattelen, että kuinka hyvä mieli hänelle tuli! Vaikka itseä ei onni suosisikaan sillä kertaa niin se ,että toinen sai kuitenkin hyvän fiiliksen.🌠

Vierailija
220/515 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun ei ole omaa lasta ja kaupassa jonkun lapsonen saa raivarin, silloin tuntuu kivalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän