Tuntuu, etten pysty menemään maanantaina töihin
Olen aloittanut torstaina uudessa työpaikassa. Kaikki vakityöntekijät olivat poissa ja esimies perehdytti minua yhden päivän. Eilen ääni kellossa muuttui ja hän jätti minut yksin työskentelemään, vaikka kerroin, että en pärjää. Häntä ei kiinnostanut ja sanoi, että maanantainakaan ei ole ketään kanssani. Kerroin, että minun on erittäin epävarma olo yksin uudessa työssä. Hän sanoi "en voi sille mitään, että sinun työn aloitus viivästyi" ... Olin ollut sairaana muutaman päivän, joten työn aloitus siirtyi 2 päivällä.
Voinko ilmoittaa, että en tee vuoroa ilman asianmukaista perehdytystä?
Kommentit (136)
Työnantajan vastuulla on huolehtia, että on turvallista potilaalle. Työnantaja myös arvioi, että osaaminen riittää. Pyydä työnantajalta vaikka perustelut miksi he katsoo, että osaaminen on riittävä tolla perehdytyksellä.
Pistät kirjallisena menemään, että ne vuorot joihin et oikeasti pääse eivät sovi. Jos pomo ei ota niitä pois ja et ole silloin töissä niin ainakin olet suojannut oman selustan.
Huomauttaisin työnantajaa tuosta sopimuksesta. Ei tarvittaessa töihin kutsuttavalle lätkitä vuoroja noin vain pitkän ajan päähän vahvistettuina
Vierailija wrote:
Työ hoitoalalla, jossa olen vastuussa asioista, joihin en ole saanut perehdytystä
Epäilemättä on. Olet aloittanut ainakin kolme ketjua samasta aiheesta, ja varmaan lukuisia muitakin, joita en onnekseni ole nähyt.
Palstalla on uusi jankuttaja.
Vierailija wrote:
Mulle on muuten kerran tehty niin että laitettu vuoro mitä ei oltu kysytty multa ja sitten lomalla soiteltiin että miksi oot jättänyt tulematta työvuoroon?🤣🤣 eli ei pidä hyväksyä tommosta että keikkalaiselle aletaan laittaa vuoroja kysymättä. Se jos mikä on ihan sairasta.
No kerroit sitten, että en ole sopinut?
Ap on trolli, kun ei vastaa tarkemmin mikä työpaikka kyseessä. Jankkaa vaan samaa.
Vierailija wrote:
Huomauttaisin työnantajaa tuosta sopimuksesta. Ei tarvittaessa töihin kutsuttavalle lätkitä vuoroja noin vain pitkän ajan päähän vahvistettuina
Kaikki keinot on sallittuja nykyään.
Vierailija wrote:
Ap on trolli, kun ei vastaa tarkemmin mikä työpaikka kyseessä. Jankkaa vaan samaa.
No en itsekään haluaisi täysin selvästi kertoa nettipalstalle
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No en itsekään haluaisi täysin selvästi kertoa nettipalstalle
Voisihan kertoa, että esim. neuvola. Ei siitä kukaan tunnistaisi häntä.
Vierailija wrote:
TAAS yksi aloitus missä nainen itkee pErEhDyTyksEn perään. Ei voi olla totta. Miten kyvyttömiä te oikein olette ajattelemaan ITSE??
Tervemenoa selviytymään hoitoalan töistä ilman perehdytystä. Silti parempi, ettet edes kokeile.
Ei valmistunut tarkoita sitä, että voi osata kaiken
Itse menisin töihin, ja tekisin vaan ne hommat mitä osaan ja mihin on perehdytetty. Eikö lähiesimiehelle voi edes soittaa huomenna ja kysyä neuvoja? Kuulostaa oudolta työpaikalta.
Vierailija wrote:
Työ hoitoalalla, jossa olen vastuussa asioista, joihin en ole saanut perehdytystä
Tätä pelkäsinkin. Hoitoalan työtä et voi tehdä jos et osaa, potilaat kärsivät.
Terve menoa vaan hoitoalan hommiin ilman perehdytystä
Voisit soittaa esihenkilölle, että tulet huomenna töihin jo asiat ovat kunnossa. Muutoin et vuoroa voi tehdä.
Menet paikalle ja jos on sietämätöntä, niin lähdet tekosyyn varjolla pois.
Kyllä esimiehen pitäs tietää, että noin ei voi toimia
Mulle on muuten kerran tehty niin että laitettu vuoro mitä ei oltu kysytty multa ja sitten lomalla soiteltiin että miksi oot jättänyt tulematta työvuoroon?🤣🤣 eli ei pidä hyväksyä tommosta että keikkalaiselle aletaan laittaa vuoroja kysymättä. Se jos mikä on ihan sairasta.