Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu, etten pysty menemään maanantaina töihin

Vierailija
21.10.2023 |

Olen aloittanut torstaina uudessa työpaikassa. Kaikki vakityöntekijät olivat poissa ja esimies perehdytti minua yhden päivän. Eilen ääni kellossa muuttui ja hän jätti minut yksin työskentelemään, vaikka kerroin, että en pärjää. Häntä ei kiinnostanut ja sanoi, että maanantainakaan ei ole ketään kanssani. Kerroin, että minun on erittäin epävarma olo yksin uudessa työssä. Hän sanoi "en voi sille mitään, että sinun työn aloitus viivästyi" ... Olin ollut sairaana muutaman päivän, joten työn aloitus siirtyi 2 päivällä. 

Voinko ilmoittaa, että en tee vuoroa ilman asianmukaista perehdytystä?

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö alkaa katsomaan jotakin muuta?

Vierailija
122/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaat oman selustan sillä, että et tee mitään, mitä et koe osaavan täysin. Jos jätät tekemättä, se on parempi kuin se, että tekee ja mokaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja on monta. Nostaa vielä kissan pöydälle. Sanoo, että tämä peli ei vetelee. Jos ei auta niin koeaikapurku ja uusi työ...

Vierailija
124/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Liittoon yhteys (jos kuulut) tai suoraan aviin, jos hoitoalalla joudut alimiehitettynä yksin vuoroon. Varsinkin, jos olet tyyliin vastavalmistunut tai harjoittelija.

Voivatko liitosta niinkään auttaa? Koitin selvittää ja tuntuu, että liiton sivulla ohje, että ensin pitäisi työpaikalla koittaa ratkaista 

Vierailija
125/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita esihenkilölle, että et tule huomenna jos ei ole kukaan näyttämässä työtä

Vierailija
126/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli toinenkin lanka mihin vastasin. Mmh..

Vierailija
127/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokasitko lomalla liikaa?

Vierailija
128/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin vaan. Sitten sanoo muihin asioihin "en tiedä, en osaa" ja jos muut eivät voi töitään tehdä, niin voi voi. 

Vierailija
129/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä 

Vierailija
130/136 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuutonta

Vierailija
131/136 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä päivään 

Vierailija
132/136 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on karmea krapula, join just ainoan jääkaapista löytyneen oluen että kykenin soittamaan hom eikun pomolle että on kuumetta ja flunssa. Vielä yli tunti kärsittävä ennenkun saa alkosta pari kossua. En mee huomennakaan duuniin🍺🥃

Vierailija
133/136 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihenkilöitä harvemmin kiinnostaa miten oikeasti pärjätään 

Vierailija
134/136 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä naisille, kaikki pitää perehdyttää eli näyttää mallia niin monta kertaa että nainen saa kaiken apinoitua ja osaa itse toistaa robottimaisesti. Kaikki vähänkin ns. perehdytyksestä poikkeavat eli apinoimatta jääneet tilanteet aiheuttavat paniikin ja vastarinnan, en osaa enkä voi tehdä kun ei ole perehdytetty.

Vierailija
135/136 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mulle on muuten kerran tehty niin että laitettu vuoro mitä ei oltu kysytty multa ja sitten lomalla soiteltiin että miksi oot jättänyt tulematta työvuoroon?🤣🤣 eli ei pidä hyväksyä tommosta että keikkalaiselle aletaan laittaa vuoroja kysymättä. Se jos mikä on ihan sairasta.

No kerroit sitten, että en ole sopinut?

Joo esimies ja päivystys oli kumpikin yrittänyt tavoittaa mua. Muistaakseen esimies laittoi viestin "Jätit sitten tulematta sovittuun työvuoroon" ja vastasin "Laitoin sinulle pari päivää sitten viestin etten ole muutamaan viikkoon ainakaan käytettävissä enkä muista että kyseistä työvuoroa olisi sovittu". Tähän hän ei vastannut mitään. Tämän jälkeen olinkin mustalla listalla mutta asiaa selvitettiin eikä vuoroa tosiaan oltu kysytty minulta. Se oli vaan laitettu.

Vierailija
136/136 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tyypillistä naisille, kaikki pitää perehdyttää eli näyttää mallia niin monta kertaa että nainen saa kaiken apinoitua ja osaa itse toistaa robottimaisesti. Kaikki vähänkin ns. perehdytyksestä poikkeavat eli apinoimatta jääneet tilanteet aiheuttavat paniikin ja vastarinnan, en osaa enkä voi tehdä kun ei ole perehdytetty.

Hohhoi. Jokainen varmasti haluaa pystyä hoitamaan työnsä hyvin. Se edellyttää ohjausta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän