Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu, etten pysty menemään maanantaina töihin

Vierailija
21.10.2023 |

Olen aloittanut torstaina uudessa työpaikassa. Kaikki vakityöntekijät olivat poissa ja esimies perehdytti minua yhden päivän. Eilen ääni kellossa muuttui ja hän jätti minut yksin työskentelemään, vaikka kerroin, että en pärjää. Häntä ei kiinnostanut ja sanoi, että maanantainakaan ei ole ketään kanssani. Kerroin, että minun on erittäin epävarma olo yksin uudessa työssä. Hän sanoi "en voi sille mitään, että sinun työn aloitus viivästyi" ... Olin ollut sairaana muutaman päivän, joten työn aloitus siirtyi 2 päivällä. 

Voinko ilmoittaa, että en tee vuoroa ilman asianmukaista perehdytystä?

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö hoitajalla olla lääkeluvat kunnossa, vaikka kys. Paikassa ei tarvitse lääkkeitä antaa?

Vierailija
82/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään halutaan säästää kaikessa. Tuottaa pitäisi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessakaan paikassa ei satsata perehdytykseen. Mut jos on sairaana, niin ei sille vaan mitään voi. Sekään ei ole syy, että ei saisi perehdytystä. 

Vierailija
84/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Teet sen minkä osaat ja loput jätät tekemättä. Päällikön vastuu. Mene kuitenkin työpaikalle vaikka osasit vain yhden homman.

Jos jotain vakavaa sattuu, niin kai siitä ammattilaiselle tulee myös joku merkintä?

Vierailija
85/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen toki joutuu sietämään jonkin verran epävarmuutta uudessa työssä, mutta tuo kuulostaa laiminlyönniltä, jos  on luvattu 

Vierailija
86/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lisäksi sopimus sellainen, että minulle tarjotaan vuoroja ja joko otan ne vastaan tai en. Mulle oli laitettu vahvistettuja vuoroja listaan. Sanoin asiasta, että se ei sovi. Esihenkilö sanoi, että laittaa niille päiville vapaa toiveen mulle. Siis ei kai mulle sinne mitään vapaatoiveita kirjoitella?

TÄMÄ!!!! Monella on jäänyt tämä sun viesti huomaamatta ja vertaavat sua vakkariin joka ei saa perehdytystä.. 

mitä jos nyt kertoisit sen tilanteen paremmin että minkälainen työ/työtehtävät ja miksi tämä soppari? Jos siis teet kymmeneen paikkaan keikkaa sillä periaatteella että otat vuoroja tai et niin et varmasti saa joka paikkaan perehdytystä.

Vierailija
87/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Lisäksi sopimus sellainen, että minulle tarjotaan vuoroja ja joko otan ne vastaan tai en. Mulle oli laitettu vahvistettuja vuoroja listaan. Sanoin asiasta, että se ei sovi. Esihenkilö sanoi, että laittaa niille päiville vapaa toiveen mulle. Siis ei kai mulle sinne mitään vapaatoiveita kirjoitella?

TÄMÄ!!!! Monella on jäänyt tämä sun viesti huomaamatta ja vertaavat sua vakkariin joka ei saa perehdytystä.. 

mitä jos nyt kertoisit sen tilanteen paremmin että minkälainen työ/työtehtävät ja miksi tämä soppari? Jos siis teet kymmeneen paikkaan keikkaa sillä periaatteella että otat vuoroja tai et niin et varmasti saa joka paikkaan perehdytystä.

No kyllähän uusi työntekijä tarvitsee perehdytystä, vaikka olisikin vain keikkalainen. Laki edellyttää. 

Ja ei voi laittaa keikkalaiselle vahvistettuja vuoroja listaan, mikäli ei ole kysytty. Ei vapaatoiveet kuulu tuollaiseen sopimukseen. 

Vierailija
88/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo 0 sopimukset, runkosopimukset, tarvittaessa töihin kutsuttavat sopimukset hoitoalalla kertoo siitä, että koitetaan säästää monessa asiassa. Työntekijällä ei ole mitään suojaa. 

Vierailija
89/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit ei tehdä niitä hommia mitä ei osata

Vierailija
90/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nuo 0 sopimukset, runkosopimukset, tarvittaessa töihin kutsuttavat sopimukset hoitoalalla kertoo siitä, että koitetaan säästää monessa asiassa. Työntekijällä ei ole mitään suojaa. 

Näitä sopimuksia tekevä hyvin usein tekee näitä omasta tahdostaan. Minä itse mukaan lukien. Teen hoitoalan töitä ttk-sopparilla, vuokrafirman kautta ja omalla toiminimellä laskuttavana. Syynä ihan se, että ensinnäkin tienaan huomattavasti enemmän ja saan itse päättää millon teen. Vuokra-firman kautta kun otan vuoroja niin voin joka päivä olla eri paikassa, ei siinä mitään perehdytystä saa. Tarvittaessa töihin kutsuttavana olen entisessä työpaikassani isommassa yhtymässä jonka alle kuuluu monta toimipistettä. Siellä olen tehnyt erilaisia sopimuksia ja viimeisin nyt koulujen lomaviikkojen (eli osa vakkareista piti vuosilomia) aikoihin 3 viikon pätkän. Tähän 3 viikkoon esihenkilö kyllä laittoi ihan vapaat listaan, tottakai. Vuokrafirman kautta ei noita vapaita sitten laitella kun siihen riittää ettei vastaa viestiin vaan ”eka halukas” saa vuoron.

Vierailija
91/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa pomo nukkua yönsä hyvin 

Vierailija
92/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti perehdytystä on oikeus saada ja sitä kannattaa pyytää 

Vierailija
93/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskin ottaa vapaatoiveet pois ja sanoin, että ne päivät ei sovi. Epäilen, että aletaan hengittää niskaan noiden päivien osalta, ja sanotaan, että pystytä antamaan vapaata

Vierailija
94/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli laittanut myös joitain vuoroja listaan, joista kysyin 2 kertaa. Pomo kierteli asiaa ja sanoi niiden selviävän myöhemmin. Sanoin, että mun pitäisi tietää mitä hän on suunnitellut. Tällaista peliä tuolla. En oikeastaan tiedä, mihin vuoroon olen suostunut, koska hän kiertelee asioita. 

Vierailija
95/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

TAAS yksi aloitus missä nainen itkee pErEhDyTyksEn perään. Ei voi olla totta. Miten kyvyttömiä te oikein olette ajattelemaan ITSE??

Tiedoksi, että paskaa tulee niskaan jos et tiedä mitä muut ajattelee. Naisvaltaisilla aloilla ei olla ajattelemassa itse. Minä en ole muuta kuin sairaaloissa ja hoitolaitoksossa työni tehnyt laitoshuoltaja,mutta auta armias jos ei ole kurkkuakin siivutettu iltapalapöytään niin kuin se on tehty viimeiset 25 vuotta. Minulle annettiin yli 30 ohjeen lista yhdessäkin paikassa joka piti oppia ulkoa että työ on samanlaatuista kuin aina ennen ja silti sain valituksia et nyt oppii potilaat liian hyvälle. Sekin oli moka. Jotain menin tekemään liikaa vahingossa ja piti sanoa siitäkin. En yhtään ihmettele että sijaisia on vaikea saada ja ihmiset palaa loppuun.

Vierailija
96/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenneuvola tai kouluterveydenhuolto kyseessä?

Vierailija
97/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsopimusta allekirjoittaessa sovittiin, että jokainen vuoro sovitaan erikseen. Nyt hän tosiaan laittaa listaan vahvistettuja vuoroja ja kun sanon, ei sovi niin laittaa ne koodille vapaatoive. 

Päätin, että katson vielä seuraavan viikon ja ilmoitan, että ottaa pois vuorot joita en ole itse vahvistanut. 

Vierailija
98/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin yritän päästä pois tältä alalta. Mikään ei muutu. Oikeastaan asiat huononee. Voisin mennä vaikka jonnekin varastoon töihin 

Vierailija
99/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole koeaikaa niin onko irtisanomisaika?

Vierailija
100/136 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tarvittaessa töihin kutsuttava ole sellainen, joka kutsutaan jos joku esim sairastuu? Ihmeellistä, että voidaan laittaa pitkälle vuoroja. Taitaa olla enemmän vajetta, eikä vain tehdä kunnon sopimusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi