Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8329)

Vierailija
1721/8329 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nää nykyiset akat valittaa. Itse en ole koskaan nähnyt itseäni väsyneenä kotitöihin.(kolme teiniä ja yksinhuoltaja) Nuorison kanssa yhdessä kokkaillaan. Pyykit pesee kone, astiat pesee kone. Onko niin raskasta ladata ja tyhjentää. Saunan lämmitys Oho nappulasta päälle. Ei turhaa rojua kämpässä, helppo siivota. Jokainen huolehtii omasta huoneesta. Elämä on helppoa ja simppeliä.

Vierailija
1722/8329 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tällä yksinhuoltajalla yhtä mukavaa, jos siinä roikkuisi vapaamatkustajana aikuinen ihminen, joka ei osallistuisi ollenkaan kotitöihin? Ymmärrä se ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1723/8329 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nää nykyiset akat valittaa. Itse en ole koskaan nähnyt itseäni väsyneenä kotitöihin.(kolme teiniä ja yksinhuoltaja) Nuorison kanssa yhdessä kokkaillaan. Pyykit pesee kone, astiat pesee kone. Onko niin raskasta ladata ja tyhjentää. Saunan lämmitys Oho nappulasta päälle. Ei turhaa rojua kämpässä, helppo siivota. Jokainen huolehtii omasta huoneesta. Elämä on helppoa ja simppeliä.

Mitä jos sulla olisi siellä sohvalla makaava akka, joka ei hoitaisi edes omia jälkiään? Ja muksut ottais roolimallia tästä sohvalla makaavasta vätyksestä ja kieltäytyis tekemästä edes sitä omaa osuuttaan? Paljon helpompaa ohjeista yksinhuoltajana teini-ikäisiä verrattuna siihen että siellä kotona on sun kanssa se saamaton aikuisvauva, josta lapset ottaa mallia. Et sinäkään ottais semmosta riippakiveä kotiisi makaamaan, vaan olettaisit että se toinen osallistuis ihan yhtä tasavertaisena ku sinäkin. Etkä varsinkaan kattelis, jos tämä toinen ei hoitaisi edes OMIA jälkiään

Vierailija
1724/8329 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinulla sit koko pointti meni ohi niin, et ujellus vain kuului...

Vierailija
1725/8329 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tällä yksinhuoltajalla yhtä mukavaa, jos siinä roikkuisi vapaamatkustajana aikuinen ihminen, joka ei osallistuisi ollenkaan kotitöihin? Ymmärrä se ero.

Niin, hänellä ei lusmuilevaa puolisoaja teinit, jotka osallistuu! Eli sama tilanne, kuin eronneella usein. Kun se elämä helpottaa.

Vierailija
1726/8329 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä se aina ihmetyttää itseäni; on haluttu perhe, lapset ja mies. Ja sitten se työ siinä ei kelpaakaan. 

miksi sun tekemiesi lasten tarvitsisi mitenkään helpottaa sun elämää? Eivät ole valinneet sua äidikseen. 

Sinulla taitaa olla vikaa luetun ymmärtämisessä.

Vierailija
1727/8329 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies joka hoitaa lähes kaikki kotityöt. Siivous, ruoka, pyykit jne. Silti vaimo ei ole tyytyväinen.

Taitaa olla ikuisuus kysymys.

Vierailija
1728/8329 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis sinulla on perhe jossa jokainen huolehtii oman osansa kotitöistä? Ja ihmettelet miksi tilanteestaan valittaa AP, jolla perheestä kukaan ei osallistu kotitöihin? 

Vierailija
1729/8329 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ap jo yksin huushollissaan lakkoilemassa?

Vierailija
1730/8329 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukon ripulipaskahousut on varmasti aina mukava laittaa koneeseen

Vierailija
1731/8329 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä, itsekäs mies. No pian hän yksin pääsee kotinsa siivoilemaan, tuskin saa uutta "kodinkonetta" äkkiseltään poikamies koppiinsa siivoamaan. 

Vierailija
1732/8329 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtasiko se laiska ukonrähjä tulla sieltä risteilyltä kotiin, vai joko se älysi katsella itselleen uutta asumusta?

Vierailija
1733/8329 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni  kertoi suhteemme alussa miten on ihanaa kun otan rennsti verrattuna hänen ex-avovaimoonsa joka aina vaan siivosi ja valitti. Minulla on siis adhd joka saattaa liittyä siihen,etten tosiaan ole mikään himosiivooja tai kokki.

No, noin vuosi yhdessä asutuamme se mihin mies oli minussa ihastunut,alkoi ärsyttää häntä. Pyykit saattoivat seistä kaksi päivää koneessa enenkuin muistin laittaa ne kuivumaan.  Nilkoissa pyöri nyrkin kokoisia pölyvillakoiria. Kaupassa kävin kahdesti päivässä ja silti se mitä kipeimmin tarvitsi,eli vaikka suodatinpussit unohtui. Ja mies kun istui sohvalla kuin kuningas eikä pannut tikkua ristiin niin voitte kuvitella sitä kaaosta. Lopulta miehelle tuli sitten ikävä sitä hellaa hinkkaavaa ex vaimoa ja olisi kai palannut tämän kanssa yhteen jos ex olisi huolinut. Me erosimme,

Vierailija
1734/8329 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä puhtaat laudeliinat on liinavaatekaapissa, likaiset likakopassa ja sitä ennen kuivahtamassa.

Ei käytetä pesemättä moneen kertaan, niillähän istutaan hikisinä alasti.

Ei meilläkään joka kerta laudeliinoja pyykkikoneessa pestä. Liinat likoavat vadissa pesuainevedessä sillä välin kun peseydytään, niitä kevyesti huljutellaan siellä, huuhdellaan ja viedään kuivumaan. Säännöllisesti sitten pyykkikoneessa 90 asteessa muiden liinavaatteiden kanssa, mutta ei joka saunomisen välissä. Pyykkikone pyörii noin yhtenä päivänä viikossa tai kahdessa kahden aikuisen taloudessa. Saunomista tapahtuu huomattavasti useammin.

Vierailija
1735/8329 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies joka hoitaa lähes kaikki kotityöt. Siivous, ruoka, pyykit jne. Silti vaimo ei ole tyytyväinen.

Mulla kans mies selitti kaverille, että hän vastaa lähes yksin tiskikoneen täyttämisestä ja tyhjentämisestä. Siksi hänen pitää saada päättää, minkälainen kone meillä on. No, hän viikonloppuisin välillä täyttää ja/tyhjentää. Ei koskaan arkisin. Eli lähes kokonaan yksin 😅

Vierailija
1736/8329 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

trolli sä oot :D

Vierailija
1737/8329 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutuminen on niin kivaa, että siitä ei kerta kaikkiaan pääse irti. Kuralätäkössökin on kiva läträtä vähän aikaa, mutta järkevä ihminen ymmärtää tulla siitä viimenään pois.

Vierailija
1738/8329 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet, ehkä et. Tutkimusten mukaan miehet kokevat hoitavansa yksin ihan kaikki kotityöt jo silloin, jos hoitavat oikeasti 40%. Luultavimmin hoidat siis jossain määrin useimpia kotitöitä, mutta et todellakaan voi sanoa, että hoidat kaikki kotityöt.

Ilmiö johtuu siitä, että naisen tekemät kotityöt ovat näkymättömiä. Mies ei ollenkaan huomaa, että nainen teki jotain. Sehän siinä vaan jotain hääräsi. Sen sijaan miehet kokevat kaikki omat kotityönsä ylimääräisiksi palveluksiksi talouden naiselle, ja kiinnittävät niihin siksi suurta huomiota. 

Vierailija
1739/8329 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet, ehkä et. Tutkimusten mukaan miehet kokevat hoitavansa yksin ihan kaikki kotityöt jo silloin, jos hoitavat oikeasti 40%. Luultavimmin hoidat siis jossain määrin useimpia kotitöitä, mutta et todellakaan voi sanoa, että hoidat kaikki kotityöt.

Ilmiö johtuu siitä, että naisen tekemät kotityöt ovat näkymättömiä. Mies ei ollenkaan huomaa, että nainen teki jotain. Sehän siinä vaan jotain hääräsi. Sen sijaan miehet kokevat kaikki omat kotityönsä ylimääräisiksi palveluksiksi talouden naiselle, ja kiinnittävät niihin siksi suurta huomiota. 

Tästä tuskin on tutkimusta, mutta oma kokemus myös tukee tuota. Onhan se ihan yleinen juttu, et kun nainen tulee kotiin, hän ehti matkalla eteisestä sohvalle korjata monta asiaa siinä ohimennen. 

Itsellä on kans tuo tuo tullessas vie mennessäs tyyli. Kaikkea tekee vähän koko ajan. Imurointi on sellainen, minkä selkeästi aloittaa ja urakkana loppuun, kun siitä en pidä.

Kun meillä mies tekee (hän siis tekee!), se ei jää keneltäkään epäselväksi. Mitään ei tee samalla ja ohimennen vaan asiat tehdään isosti! Kun tulee vieraita, hän puhisten luettelee heille, mitä kaikkea on pitänyt tehdä heidän takiaan. Ja jos esim täyttää pesukonetta, silloin ei puhuta ostoslistasta. Silloin pitää keskittyä pyykkiin:) 

Tyyli on oma, mut se ei haittaa, tietenkään.

Vierailija
1740/8329 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nopea päivitys. Mies lähti laivalle, omien sanojensa mukaan etsimään parempaa naista. Uhosi vielä että eri nainen kumpanakin iltana. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Joka tapauksessa meillä on teinien kanssa ollut ainakin tähän asti kiva viikonloppu. Ollaan pitkästä aikaa ihan oikeasti oltu yhdessä eikä vain samassa paikassa. Toinen heistä laittoi juuri saunan lämpenemään.

ap

Miehesi alkaa saada tarpeekseen lakkoilustasi. Laivalla on naisia jotka eivät ole lakossa.

Juu, eivät vielä.