Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8329)

Vierailija
1761/8329 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä yritys.. ei kukaan puhu mistään kannentiivistäjästä jos tietää mistä puhuu

Totuus vaan on ettei noihin hommiin voi naista päästää kun tulee äkkiä vähän isompi vahinko kun pinkit kalsarit

Myönnän, ettei minusta ole noiden hommien tekijäksi, kun ei meillä ole autoja ym. koneita. Mutta sitä en ymmärrä, et miten ne roikottimet tekee päteväksi? Onko teillä aivot niissä, vai mistä on kyse? Naiset kuitenkin pärjäävät kodinkoneiden kanssa (toisin kuin miehet). Et miten toi niinku oikeesti menee? Onko se niin, et jos laite on ulkoilmassa, siinä pärjää vain miehet, ja jos se on sisätilassa, siinä pärjää vain naiset? Kertokaa, oi arvon viisaat tyhmälle.

Vierailija
1762/8329 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne Ap? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/8329 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nää nykyiset akat valittaa. Itse en ole koskaan nähnyt itseäni väsyneenä kotitöihin.(kolme teiniä ja yksinhuoltaja) Nuorison kanssa yhdessä kokkaillaan. Pyykit pesee kone, astiat pesee kone. Onko niin raskasta ladata ja tyhjentää. Saunan lämmitys Oho nappulasta päälle. Ei turhaa rojua kämpässä, helppo siivota. Jokainen huolehtii omasta huoneesta. Elämä on helppoa ja simppeliä.

Tämän tyyppisiä vastauksia aina näihin tulee. Mutta ei koskaan niin päin , että mitä nää nykyiset miehet velttoilee. Pyykit pesee kone, astiat pesee kone. Onko niin raskasta ladata ja tyhjentää. Jne. Miksi se tulee naiselle, ei miehelle?

Miehiltä usein puuttuu sellainen aisti, jolla havaitaan ympärillä olevia asioita.

Eipä ole ollut viime aikoina paljon puhuttavaa kotona, joten tästä ei voi olla kyse. Ääneni ei muutenkaan ole samanlainen kuin esim kuivausrummusta kuuluva merkkiääni. Miehet ei tietenkään pysty näitä erottamaan.

Vierailija
1764/8329 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki! 

En jaksa lukea koko 88 sivua.

Joko aloittaja on eronnut ja entäs muut? Joko tekin olette eronneet?

Kaikkea hyvää kaikille ja onnea löytääkseenne uudet ja paremm..itselle paremmin sopivat perheet!

Rauhaa, rakkautta ja jouluiloa jokaiselle uusioperheelle

sekä myös heille ketkä sinnittelee vielä nykyisissä perheissään!

p.s. joskus monesti on helpointa Ensin etsiä uusi perhe ja sitten vasta jättää vanha..

Tyhjän päälle ei ole helppo hypätä!!

Mikä ihmeen 1800-luvun ajatus tuo on, että pitäisi saada se "uusi perhe".Jos minä tästä päätän lähteä, en varmasti ota riesakseni enää yhtään puolisoa, oli sukupuoli sitten mikä hyvänsä.

Tämä! Kummallinen ajatus, että ollakseen onnellinen tarvitsee kumppanin, perheen tai yhteisen kodin. Elin yhdessä entisen puolison kanssa yli 15 vuotta, ja nyt tuntuu kaukaiselta ajatukselta jakaa kotia kenenkään kanssa. Tällä hetkellä olen onnellisesti sinkku, mutta jos joskus parisuhteeseen päädyn, minulle sopisi parhaiten suhde, jossa kummallakin on oma koti.

Vierailija
1765/8329 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki! 

En jaksa lukea koko 88 sivua.

Joko aloittaja on eronnut ja entäs muut? Joko tekin olette eronneet?

Kaikkea hyvää kaikille ja onnea löytääkseenne uudet ja paremm..itselle paremmin sopivat perheet!

Rauhaa, rakkautta ja jouluiloa jokaiselle uusioperheelle

sekä myös heille ketkä sinnittelee vielä nykyisissä perheissään!

p.s. joskus monesti on helpointa Ensin etsiä uusi perhe ja sitten vasta jättää vanha..

Tyhjän päälle ei ole helppo hypätä!!

Mikä ihmeen 1800-luvun ajatus tuo on, että pitäisi saada se "uusi perhe".Jos minä tästä päätän lähteä, en varmasti ota riesakseni enää yhtään puolisoa, oli sukupuoli sitten mikä hyvänsä.

No, niinpä. Erosin, enkä todellakaan ota vaivoikseni enää yhtään ketään. Voin seurustella omasta asunnosta käsin, mutta en ole valmis enää kompromisseihin. Voisin harkita yhteen muuttamista, jos kumppani tekisi kaikki kotityöt, siis ihan kaikki, muuten ei. Yhdessäasumisen pitää nostaa elämänlaatua, ei laskea sitä.

Vierailija
1766/8329 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tuo manipulointitaktiikka, mitä käytät vaimoosi, on nimeltään weaponized incompetence. Miljoonat miehet ympäri maailmaa käyttävät sitä, joten sille on oma termi. Henkinen väkivalta on toinen hyvä termi."

Ja sit nää jätkät luulevat olevansa tosi ovelia ja tosi miehiä. Ja hirveen yllättyneitä, kun se nainen ei sit jaksakkaan sitä älypäätä enää katsella...

Sit vingutaan "miks on niin paljon avioeroja, miks ei synny enempää lapsia...". No miksiköhän. Kuka nyt haluis vääntää loputtoman määrän lapsia jollekin mieslapselle. 

Juuri näin!

Jos yhteiskunnalla on lapsista pulaa, neuvon heitä kääntämään katseensa näihin armeijankin käyneisiin ja silti täysin avuttomiin mieslapsitumpeloihi

Te, esim juuri sinä sitten jäätte ilmeisesti hoitamaan lapset ja kiinteistöt (kaikki askareet, niin miesten ja naisten) kun ne naiset ovat sotimassa. :D 

Vierailija
1767/8329 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten todella erikoista, ettei miespuoleiset osaa tehdä normaaleja kodin hommia. Ja syykin on selvä. Passaavat äidit. Ne tulevat pahimmillaan jopa nuorenparin kotiin tekemään miehen puolesta kotityöt, silloin kun on miehen vuoro huolehtia niistä. Olen tämänkin vierestä nähnyt, kun aikuisen pojan äiti purjehti nuorenparin kotiin ja alkoi laittaa pyykkejä koneeseen sekä imuroida jne, kun tämä aikuinen poika keskittyi pelikoneen äärellä pelaamiseen. Oli muuten viimeinen niitti nuorenparin parisuhteessa ja mieslapsi jäi yksin. 

Tänä päivänä jokainen sukupuolesta riippumatta osallistuu yhteisiin kodin arjen askareisiin, siitä ei edes neuvotella, koska itsestäänselvyys. Ei se sukupuoli anna oikeutta luistaa elämisen normaalista. 

Opettakaa ne poikalapsoset yhtä hyvin huolehtimaan kodista, kuin tyttölapsetkin. Kaikki käyvät tänä päivänä töissä ja tasa-arvon ja perherauhan nimissä kaikki osallistuvat kodin ylläpitoo

Taas. Taas. TAAS. 

Taas tulee joku peräämään naisten järjestämää tasa-arvoa. Taas on äidin vika kun passaa perhettä. Ei ole miehen vika kun heittäytyy passattavaksi. Ei ikinä. Kun kaikki on naisen syytä, naisen vastuulla ja naisen korjattava. Mies ei ole milloinkaan vastuussa mistään.

Tämä on ketjussa puhuttu läpi niin monta kertaa ja silti esiin vyöryy loputtomasti uusia ihmisiä jotka vaativat naista vastuuseen miehen tekemättä jättämistä.

Vierailija
1768/8329 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten todella erikoista, ettei miespuoleiset osaa tehdä normaaleja kodin hommia. Ja syykin on selvä. Passaavat äidit. Ne tulevat pahimmillaan jopa nuorenparin kotiin tekemään miehen puolesta kotityöt, silloin kun on miehen vuoro huolehtia niistä. Olen tämänkin vierestä nähnyt, kun aikuisen pojan äiti purjehti nuorenparin kotiin ja alkoi laittaa pyykkejä koneeseen sekä imuroida jne, kun tämä aikuinen poika keskittyi pelikoneen äärellä pelaamiseen. Oli muuten viimeinen niitti nuorenparin parisuhteessa ja mieslapsi jäi yksin. 

Tänä päivänä jokainen sukupuolesta riippumatta osallistuu yhteisiin kodin arjen askareisiin, siitä ei edes neuvotella, koska itsestäänselvyys. Ei se sukupuoli anna oikeutta luistaa elämisen normaalista. 

Opettakaa ne poikalapsoset yhtä hyvin huolehtimaan kodista, kuin tyttölapsetkin. Kaikki käyvät tänä päivänä töissä ja tasa-arvon ja perherauhan nimissä kaikki osallistuvat kodin ylläpitoo

Miten missäkin perheessä järjestetään. On perheitä joissa toinen osapuoli on vaikkapa puolet vuodesta pois. Silloin ei molemmat tietenkään osallistu arkeen.

Kaikki ei myöskään käy kodin ulkopuolella töissä. Näin suoraan olettaen tehdään mm kotiäidit ja -isät, omaishoitaja-äidit ja -isät, ja sijaisäidit ja -isät näkymättömäksi. Kyllä meitäkin on, kuka mistäkin syystä lapsia hoitamassa kotona. 

Vierailija
1769/8329 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on ilmeisesti jo palannut tyytyväisenä pyörittämään huushollia. 

Mitä te täällä enää riehutte?

Vierailija
1770/8329 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ap:n vaatimustaso on liian kova??

Miehelle ei kelvannut 22 astetta lämmin sauna, vaan olisi pitänyt juuri hänen vaatima lämpötila olla.

Kyllä se vaatimustaso on oikeasti liian kova muilla. Vaatimus on että äiti tekee. Ja alkaa kiukuttaa jos äiti edes vihjaa että joku muu tekee.

Ei se taso voi olla sitäkään että ollaan passiivisaggressiivisesti tekevinään, kuten ei se saunakaan tunnu lämpimältä 22 asteisena. Useimmat luistelijat tekee (peitellyn) kiukuissaan äkkiä jotain sinnepäin, eikä siinä todella ole mistään laadun hienosäädöstä kysymys. Käyttää 10 minuutin hommaan 3 kiukkuista sekuntia ja sitten uhriudutaan että ei kelpaa..

Vierailija
1771/8329 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ole tyytyväinen, mies voi hyvin varovasti ja tunneälyä käyttäen ottaa asian puheeksi naisen kanssa. Ehdottaa mitä hommia hän ottaisi ja mitä vuorotellaan. Muistaa valmentaa lapset mukaan hommiin. Kunhan mies sillä lailla kauniisti ja hymyilleen muistaa tämän asian esittää. Arvostavin sanakääntein ja kehua naista siitä että hän on paikalla. Voi vaikka samalla hieroa hartioita. Ja mies ottaa myös asiakseen rakentaa ihmissuhteet lasten kanssa, perehtyä lasten asioihin, jotta sekin ei ole naisen työtehtävänä. siis rakentaa muiden ihmissuhteita!! (Joiden puutteesta aiemmin mies sitten on valittanut naiselle, esim että lapset ei tottele ja niin edelleen.) Mies lukee Wilmaa joka päivä ja maisaa säännöllisesti. Varaa hyvissä ajoin ajat kaikkiin lasten palveluihin, lisää ne kalenteriin ja hoitaa valmistelut ja vapaat töistä. Kyllä te miehet voitte jonkun pienen tehtävän sitten näiden jälkeen antaa naisellekin kunhan muistatte kiitellä. Ja hymyillä.

Vierailija
1772/8329 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aihe onkin todellinen ja ap:lle toivon tsemppiä ja parempaa, niin tuo saunan lämmityksen vaikeus voi hemmetti. Miten veteliä ihmiset ovat? Oikeastiko, joku napin painaminen on HOMMA? Ihan oikein URAKKA? Puusaunan lämmityksen vielä jotenkuten tajuan, siinä on monta käyntiä liiterillä/saunalla ennen kuin on valmista, mutta sähkösauna. Miten velttoa porukkaa voi olla, oikein raivostuttaa.

Sama kuin riidan aiheena olisi telkkarin laittaminen päälle. "Laitoitko telkan päälle?" "No en, joku muu saa nyt!" "Ai no en mä sitten viitti, ei sit katota telkkaa"  Jumalavita miten velttoa. Jos aktiivisuuden taso tosiaan on ap:n perheenjäsenillä tuo, niin ihme miten on näin kauan jaksanut. Triggeröi, ihan todella. 

Vierailija
1773/8329 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa lähes tai sanoisinko täydellisiä miehiä.

Olen tavannut yhden ja elänyt kanssaan vuosia.

Itse pilasin kaiken.

T: minä, nainen

Vierailija
1774/8329 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaa että anoppi siivoaa omasta puolesta niin kannattaa hyvissä ajoin ihan itse oma-aloitteisesti kertoa tämä tyttöystävälle.

Vierailija
1775/8329 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko vieläkin lakossa?

Vierailija
1776/8329 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ähkien tekee. Kaikki kolisee oikein kovaa. Silloin 3 viikon välein kun se sopii hänen pirtaan.

Ja sitten joka välissä huutaa mulle että mihin tää ja mihin tää ja mitä tälle. Niin että mistään mitä itse olisin tehnyt, ei tule mitään kun pitää parin sekunnin välein osallistua hänen hommaansa. Eikä siinä mitään jos yhdessä tehtäisiin, se olisi kivaa jos tehtäisi yhdessä. Ei vaan oo ookoo että toisen niskaan kaadetaan kaikkia aivan triviaalit asiat, kuten mihin kuuluu puhtaat pyyhkeet: no pyyhehyllylle. Sitten ojentaa mulle niitä, no varmaan hän itse vie?? Kaiken tämän jälkeen tietysti "mies teki kaiken" omasta mielestään.

Vierailija
1777/8329 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla jokainen kodinjärjestelyohjelma lähtee siitä että tavaroille on paikka. Siis jos haluaa että koti on siisti, ja pidettävissä siistinä kohtuullisella vaivalla. Eli laseille on paikka ja mukeille on paikka. Lasit laitetaan lasien paikkaan ja mukit mukien paikkaan. Ei toisinpäin eikä sekaisin. Tässä ei ole kysymys mistään käsittämättömästä vaatimustasosta, vaan perussäännöstä, joka sitä tärkeämpi mitä isompi perhe.

Olen poistanut lasit arkikäytöstä jotta yksi asia on yksinkertaisempi. On niin totta että mitä vähemmän tavaraa, esim lautasia, sitä mukavampaa.. no kuhan niitä on jokaiselle sentään.

Vierailija
1778/8329 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin ähkien tekee. Kaikki kolisee oikein kovaa. Silloin 3 viikon välein kun se sopii hänen pirtaan.

Ja sitten joka välissä huutaa mulle että mihin tää ja mihin tää ja mitä tälle. Niin että mistään mitä itse olisin tehnyt, ei tule mitään kun pitää parin sekunnin välein osallistua hänen hommaansa. Eikä siinä mitään jos yhdessä tehtäisiin, se olisi kivaa jos tehtäisi yhdessä. Ei vaan oo ookoo että toisen niskaan kaadetaan kaikkia aivan triviaalit asiat, kuten mihin kuuluu puhtaat pyyhkeet: no pyyhehyllylle. Sitten ojentaa mulle niitä, no varmaan hän itse vie?? Kaiken tämän jälkeen tietysti "mies teki kaiken" omasta mielestään.

Tää on joku alistamisen/henkisen väkivallan muoto.

Vierailija
1779/8329 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAK: kyllästyin paasaamaan ja passaamaan suomalaisia, ja menen lakkoon.

Vierailija
1780/8329 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ihmettelen suomalaisessa kulttuurissa, että se on omakotitalon mies, jonka kuuluu tehdä lumityöt omakotitalon pihassa, tarkoitan nyt kolaamista etupäässä. Varmaan ei välttämättä juolahda mieleen äitylille tai lapsille että tekisi hyvää heillekin hyötyliikunta.se on aina mies joka tekee. Ymmärrän että joillekin miehille se on "kunnia-asia" nykypäivänä vielä että talon mies pitää pihan puhtaana, mutta haloo nyt on v. 2023 ja osaa ne muutkin kolata kuin se mies, vaikka ei nyt ihan niin erinomaista jälkeä kuin itse hän.Eihän sitä välttämättä kaikkia nyansseja tiedä kolaamisesta ja lumen luonnista jos ei itse koskaan tee.