Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8329)

Vierailija
1641/8329 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut mies. Lapset ovat minulla puolet ajasta, olisivatpa enemmän.

Kaikki osaa kaikkea ja tekee kaikkea. On puhtaita vaatteita ja ruokaa. Olen ottanut lapset mukaan tekemiseen jo ihan taaperosta lähtien. Aikuisella on toki vastuu opettaa ja käskeäkin välillä. Se ottaa aikaa ja vaivaa, mutta on lopulta hauskaa aikaa omien lasten kanssa ja seuraavan sukupolven kasvattamista aikuisuuteen. 

Välillä on kiirettä ja kaikki ei ole tiptop. Silloin tehdään nopeita ruokia tai käytetään kaupan valmiita tuotteita tai käydään jossain syömässä.

Koti on nykyään rento paikka, jossa on hyvä ilmapiiri. Kukaan ei uhriudu ja kiukuttele.

Kun erosin aikanaan, niin elämä helpottui paljon. Hyvin paljon turhaa jäi pois. Ainainen rahapula myöskin hävisi, vaikka maksan nykyään yhden ihmisen tuloilla menot, joihin kahden ihmisen tulot eivät tahtoneet riittää. Liki kaikki miehe

Juu, muuten ton voi jakaa monet miehet ja naiset. Mutta tosiaan, tuo vika lause vei uskottavuuden.

Vierailija
1642/8329 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on kyllä viihdyttävä. Naiset tosissaan yrittävät keksiä kaikenlaista perustelua miksi ovat parempia kuin miehet.

Loppujen lopuksi ap on itse miehensä valinnut ja lapsensa kasvattanut. Miestähän on ihan turha syyttää lasten laiskottelusta js näitä tarinoita on uskominen, eihän hän ole lapsien kasvattamiseen osallistunut? Jos poltat puuron pohjaan niin se nyt vaan maistuu palaneelta, ei siitä voi puurohiutaleita syyttää?

Ap voi myös itseänsä syyttää miesvalinnasta jos mies ei osallistu? Toki ero on ihan suotavaa molemminpuolin mutta on ihan kohtuutonta vetää pultit vasta vuosien sietämisen jälkeen? Lapsia, koiria,  ja miksei miehiäkin, koulutetaan reagoimalla hyvään tai huonoon käytökseen HETI - ei lapsi, koira (tai mies) ymmärrä tilannetta vuosien jälkeen....

Mut joo, jatkakaa - oikein viihdyttävää kun mammat mumisee =)

Sinun ja ketjun muiden ukkeleiden meuhkaamisesta taas ei voi sanoa muuta kuin lainata taannoista mölyapina-artikkelia:

*Tutkimuksissa havaittiin hiljattain, että mitä pienemmät kivekset apinalla on, sitä kovempaa se huutaa. Näillä uroksilla on suurempi kieliluu, joka mahdollistaa hirvittävän elämöinnin. Isompia sukurauhasia kanniskelevat urokset taas hoitavat velvollisuutensa tekemättä itsestään suurempaa numeroa.*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/8329 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on kyllä viihdyttävä. Naiset tosissaan yrittävät keksiä kaikenlaista perustelua miksi ovat parempia kuin miehet.

Loppujen lopuksi ap on itse miehensä valinnut ja lapsensa kasvattanut. Miestähän on ihan turha syyttää lasten laiskottelusta js näitä tarinoita on uskominen, eihän hän ole lapsien kasvattamiseen osallistunut? Jos poltat puuron pohjaan niin se nyt vaan maistuu palaneelta, ei siitä voi puurohiutaleita syyttää?

Ap voi myös itseänsä syyttää miesvalinnasta jos mies ei osallistu? Toki ero on ihan suotavaa molemminpuolin mutta on ihan kohtuutonta vetää pultit vasta vuosien sietämisen jälkeen? Lapsia, koiria,  ja miksei miehiäkin, koulutetaan reagoimalla hyvään tai huonoon käytökseen HETI - ei lapsi, koira (tai mies) ymmärrä tilannetta vuosien jälkeen....

Mut joo, jatkakaa - oikein viihdyttävää kun mammat mumisee =)

Sinu

Kiitos päivän nauruista.

Vierailija
1644/8329 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheessä naisella on selvä tehtävä. Ei pidä valittaa, vaan pinnistellä tunnollisemmin. Eläkkeellä sitten ehtii vetää henkeä.

Perheessä miehellä ei ole selvää tehtävää. Ei pidä valittaa vaan heivata turhake pellolle. Eläkkeellä voi sitten onnitella itseään hyvästä ratkaisusta, kun ei ole sitä kärttyistä rupu-ukkoa jaloissa pyörimässä ja palvelua vaatimassa.

Vierailija
1645/8329 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen tapailukumppanini halusi, että muutamme yhteen. Ehdimme siis tapailla useamman vuoden ja vietimme paljon aikaa yhdessä jomman kumman luona. No, kyllä se mulle oli jo valjennut, että mies kyllä passuuttaisi mulla kaikki hommat, yritti sitä jo, kun emme edes asuneet yhdessä. En sitten muuttanut yhteen ja siihen kai se suhde kariutui. Se oli nyt tällä kertaa hinta sille, että en suostu ilmaiseksi piiaksi, olen arvokkaampi.

Vierailija
1646/8329 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia, koiria,  ja miksei miehiäkin, koulutetaan reagoimalla hyvään tai huonoon käytökseen HETI - ei lapsi, koira (tai mies) ymmärrä tilannetta vuosien jälkeen....

Mä olisin aivan helvetin loukkaantunut, jos mut asemoitaisiin aikuisena samaan tasoon lasten ja koirien kanssa, ja sinä teet sen vapaaehtoisesti? Tässä on varmaan se pieni ero, mä en ole mies.

En missään nimessä asettaisi vauva-foorumin naista samaan tasoon koiran kanssa.... Koirat ovat luotettavia, empaattisia, uskollisia, ystävällisiä, ystäviä, iloisia, huolettomia, aina iloisia kun tulen kotiin, empaattisia, rauhoittavia, luotettavia, uskollisia, oikealla hetkellä äänekkäitä, luotettavia, uskollisia, hyväntahtoisia... sanoinko jo luotettavia ja uskollisia?

Ja aina valmiita mielistelemään ja nuoleskelemaan.

Eikös se jossain päin joku mies vienyt koiransa vihille? Vähän huonosti saattaa tuollainen puoliso maksaa kulujaan tai tehdä kotitöitä, mutta ehkä se koiramainen isännän palvonta kompensoi näitä palstamiehille niin keskeisiä ominaisuuksia?

Vierailija
1647/8329 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se mies kerran omistaa ja maksaa sen kodin palstamiehien mukaan, niin miksei se mies ole kiinnostunut huoltamaan ja siivoamaan asuntoaan/taloaan jotta arvo säilyy?

siksi kun se mies elättää palkallaan siellä kotona lorvailevaa naista ja se on sen naisen tehtävä siivota

Pitäiskös teidän kuitenkin nostaa rimaa ja tähdätä normaaliin, työssäkäyvään naiseen, joita suurin osa on?

Ei mikään "suurin osa" vaan käytännössä kaikki naiset.

Näiden palstalla kirjoittelevien miesten sosiaalinen verkosto muodostunee päihde- ja mt-ongelmaisista, joilla elämänhallintataidot eivät riitä edes tukitöissä käymiseen. Kuvittelevat sitten, että heidän tunkkainen kuplansa on koko maailma.

Vierailija
1648/8329 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä osallistun mielelläni kotitöihin, mutta vaimo on eri mieltä intensiteetistä. Mielestäni riittää, että imuroi vaikka 1-2 kertaa kuukaudessa kunnolla. Emäntä on imurin varressa varmaan joka kolmas ilta. Astioita voi käyttää uudestaan eikä jokaista juotua vesilasia tarvitse heti laittaa tiskikoneeseen silloin saa olla joka päivä täyttämässä ja tyhjentämässä sitä. Mattojen tamppaus pari kertaa vuodessa on ihan riittävä. Ikkunoiden pesu kerran vuodessa. Pölyt voi pyyhkiä ennen kuin tulee vieraita ja wc pönttö pestään silloin samoin. Ihan todella rasittavaa, kun vaimon mielestä kodin tulee kiireisenkin arjen keskellä olla kuin sisustuslehden konmariteemainen keskiaukeama. Minusta elämän ja arjen jäljet saa näkyä asunnossa ja siinä ei ole mitään pahaa sitten kun tämä siivousfriikki huhkii monta tuntia viikossa kotitöiden parissa alkaa nalkutus siitä kuinka en osallistu mihinkään. Kyllä osallistun, mutta en halua käyttää siihen 10h v

Muuten ihan joo, mutta jos pönttö pestään liian harvoin, se lika pinttyy siihen. Lika lähtee parhaiten irti heti sottauksen jälkeen. Miten vaikeaa on käyttää sitä harjaa tai käsisuihkua omien jälkiensä puhdistamiseen?

Vierailija
1649/8329 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen tapailukumppanini halusi, että muutamme yhteen. Ehdimme siis tapailla useamman vuoden ja vietimme paljon aikaa yhdessä jomman kumman luona. No, kyllä se mulle oli jo valjennut, että mies kyllä passuuttaisi mulla kaikki hommat, yritti sitä jo, kun emme edes asuneet yhdessä. En sitten muuttanut yhteen ja siihen kai se suhde kariutui. Se oli nyt tällä kertaa hinta sille, että en suostu ilmaiseksi piiaksi, olen arvokkaampi.

Mulla on vähän sama tilanne, mutta en osaa päättää mitä tekisin. Mies haluaisi mut asumaan luokseen, mutta en tiedä... Arvatenkin mä tekisin kotityöt, kun kotona olisin, koska en ole työelämässä. Mies antaisi minun asua ilmaiseksi, että siinä mielessä reilua, mutta en tiedä silti. Entä jos alkaisin katumaan ja kyllästyisin jälkien siivoamiseen tai jos miehestä kuoriutuisi täysi sika yhteisasumisessa, kun mä kerran sovitusti tekisin kotityöt. Ehkä kuitenkin muutan hänen luokseen ja maksan puolet kuluista, mutta silloinkin on se mahdollisuus, että teen kaiken, koska mies on töissä. Vaikeeta on.

Vierailija
1650/8329 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä perheessä isännän vuorolla ruokatarjoilu oli purkki piimää ja paketti sinistä lenkkiä ruokapöydällä. Siitä sai ottaa talonväki ja vieras. 

Vierailija
1651/8329 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä osallistun mielelläni kotitöihin, mutta vaimo on eri mieltä intensiteetistä. Mielestäni riittää, että imuroi vaikka 1-2 kertaa kuukaudessa kunnolla. Emäntä on imurin varressa varmaan joka kolmas ilta. Astioita voi käyttää uudestaan eikä jokaista juotua vesilasia tarvitse heti laittaa tiskikoneeseen silloin saa olla joka päivä täyttämässä ja tyhjentämässä sitä. Mattojen tamppaus pari kertaa vuodessa on ihan riittävä. Ikkunoiden pesu kerran vuodessa. Pölyt voi pyyhkiä ennen kuin tulee vieraita ja wc pönttö pestään silloin samoin. Ihan todella rasittavaa, kun vaimon mielestä kodin tulee kiireisenkin arjen keskellä olla kuin sisustuslehden konmariteemainen keskiaukeama. Minusta elämän ja arjen jäljet saa näkyä asunnossa ja siinä ei ole mitään pahaa sitten kun tämä siivousfriikki huhkii monta tuntia viikossa kotitöiden parissa alkaa nalkutus siitä kuinka en osallistu mihinkään. Kyllä osallistun, mutta en halua käyttää siihen 10h v

Oletko käynyt vessassa jossa pönttö pestään kerran kuukaudessa? Sellainen nimittäin haisee.

Vierailija
1652/8329 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän sama tilanne, mutta en osaa päättää mitä tekisin. Mies haluaisi mut asumaan luokseen, mutta en tiedä... Arvatenkin mä tekisin kotityöt, kun kotona olisin, koska en ole työelämässä. Mies antaisi minun asua ilmaiseksi, että siinä mielessä reilua, mutta en tiedä silti. Entä jos alkaisin katumaan ja kyllästyisin jälkien siivoamiseen tai jos miehestä kuoriutuisi täysi sika yhteisasumisessa, kun mä kerran sovitusti tekisin kotityöt.

Jokainen pari sopii tietysti tavallaan, mutta minusta on reilua että kotona oleva tekee isomman osan kotitöistä ihan riippumatta siitä kuka maksaa mitäkin. Olettaen tietysti että toinen ei ole sairas tai kotona hoitamassa pieniä lapsia tms. En osaa nähdä parisuhdetta bisnesdiilinä jossa mitataan rahalla ja maksuilla kuka tekee mitäkin. 

Vierailija
1653/8329 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän sama tilanne, mutta en osaa päättää mitä tekisin. Mies haluaisi mut asumaan luokseen, mutta en tiedä... Arvatenkin mä tekisin kotityöt, kun kotona olisin, koska en ole työelämässä. Mies antaisi minun asua ilmaiseksi, että siinä mielessä reilua, mutta en tiedä silti. Entä jos alkaisin katumaan ja kyllästyisin jälkien siivoamiseen tai jos miehestä kuoriutuisi täysi sika yhteisasu

Niin. Kun en oikeastaan haluaisi muuttaa yhteen. Mulle riittäisi pelkkä parisuhde omilla asunnoilla. Yhteen muuttamisen pitäisi tuoda jotain lisäarvoa mun elämään, enkä näe lisääntyviä kotitöitä sellaisena.

Vierailija
1654/8329 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä perheessä isännän vuorolla ruokatarjoilu oli purkki piimää ja paketti sinistä lenkkiä ruokapöydällä. Siitä sai ottaa talonväki ja vieras. 

Höpö höpö. Toisaalta,jos tuon tekisi joku originelli taiteilija, se olisi ihastuttavan persoonallista, kuten meillä päin taannoin eräällä tyypillä oli syntymäpäivillä vieraille tarjota leipää ja meetwurstipötkö, josta sai itse leikata. Ihastuttavan originellia.

Vierailija
1655/8329 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tuo manipulointitaktiikka, mitä käytät vaimoosi, on nimeltään weaponized incompetence. Miljoonat miehet ympäri maailmaa käyttävät sitä, joten sille on oma termi. Henkinen väkivalta on toinen hyvä termi."

Ja sit nää jätkät luulevat olevansa tosi ovelia ja tosi miehiä. Ja hirveen yllättyneitä, kun se nainen ei sit jaksakkaan sitä älypäätä enää katsella...

Sit vingutaan "miks on niin paljon avioeroja, miks ei synny enempää lapsia...". No miksiköhän. Kuka nyt haluis vääntää loputtoman määrän lapsia jollekin mieslapselle. 

Juuri näin!

Jos yhteiskunnalla on lapsista pulaa, neuvon heitä kääntämään katseensa näihin armeijankin käyneisiin ja silti täysin avuttomiin mieslapsitumpeloihin, jotka eivät osaa edes vettä keittää.

Toivottavasti ei tule sotaa, eiväthän nämä tissiposket sinne pääse lähtemään, kun eivät löydä puhtaita kalsareita ilman henkilökohtaista avustajaa.

Vierailija
1656/8329 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tuo manipulointitaktiikka, mitä käytät vaimoosi, on nimeltään weaponized incompetence. Miljoonat miehet ympäri maailmaa käyttävät sitä, joten sille on oma termi. Henkinen väkivalta on toinen hyvä termi."

Ja sit nää jätkät luulevat olevansa tosi ovelia ja tosi miehiä. Ja hirveen yllättyneitä, kun se nainen ei sit jaksakkaan sitä älypäätä enää katsella...

Sit vingutaan "miks on niin paljon avioeroja, miks ei synny enempää lapsia...". No miksiköhän. Kuka nyt haluis vääntää loputtoman määrän lapsia jollekin mieslapselle. 

Juuri näin!

Jos yhteiskunnalla on lapsista pulaa, neuvon heitä kääntämään katseensa näihin armeijankin käyneisiin ja silti täysin avuttomiin mieslapsitumpeloihin, jotka eivät osaa edes vettä keittää.

<

Onneksi meillä on paljon verevää naisväkeä tykinruuaksi! Nyt on vihdoin naisten vuoro ottaa vastuu satojen vuosien jälkeen ja huutaa meetoota vastapuolelle

Vierailija
1657/8329 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin!

Jos yhteiskunnalla on lapsista pulaa, neuvon heitä kääntämään katseensa näihin armeijankin käyneisiin ja silti täysin avuttomiin mieslapsitumpeloihi

Mutta kuka niitä miehiä siellä kotirintamalla avustaa, kun tekemistä on sielläkin? 

Vierailija
1658/8329 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaksosten kanssa äitiyslomalla ja olin ihan loppu... pyysin miestä auttamaan, hän totesi "minä maksan sun ylläpidon, minun ei tarvitse auttaa"... auts, sattuu vieläkin vaikka tästä jo 20 vuotta...

Vierailija
1659/8329 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän Af ga nis tanin naiset tuumaisivat tästä ketjusta? Kommentteja vain siitä!

Vierailija
1660/8329 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Af ga nis tanin naiset tuumaisivat tästä ketjusta? Kommentteja vain siitä!

"Huomaan, että vaikka tasa-arvossa edistytään pitkälle, edelleen naiset joutuvat taistelemaan oikeuksistaan samalla kun miehet puhuvat mustaa valkoiseksi."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän