Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8326)
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne teinit ykskaks intoudu kotitöitä tekemään jos Aloittaja on siihen saakka tehnyt kaiken itse eikä ole vaatinut teineiltä yhtään mitään. Tai mieheltä. Itse opetin/opetimme pienestä pitäen lapsia auttamaan pikku askareissa ja kun ikää tuli lisää, sitten siivousta, mattojen tamppausta, imurointia tms. Kunnon kansalaisia heistä tuli eivätkä saaneet traumoja. Löytyisikö Ap:n peilistä syy tilanteeseen josta kirjoitti, näin epäilen.
No, miksi se mies ei hoitanut osuuttaan ja myös osuutta tästä lasten opettamisesta? Ai niin, sori, unohdin ne jalkovälin killuttimet, jotka estävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne teinit ykskaks intoudu kotitöitä tekemään jos Aloittaja on siihen saakka tehnyt kaiken itse eikä ole vaatinut teineiltä yhtään mitään. Tai mieheltä. Itse opetin/opetimme pienestä pitäen lapsia auttamaan pikku askareissa ja kun ikää tuli lisää, sitten siivousta, mattojen tamppausta, imurointia tms. Kunnon kansalaisia heistä tuli eivätkä saaneet traumoja. Löytyisikö Ap:n peilistä syy tilanteeseen josta kirjoitti, näin epäilen.
Kyllä vika löytyy ihan itsestäsi, kun syytät ap:ta. Ap:n mies on hyvillä mielin elellyt kuin hotellissa vuodesta toiseen. Millaisia ihminen hyväksikäyttää toista niin? Ja millainen ihminen syyllistää hyväksikäytettyä ihmistä?
Ei sinun lapsistasi ole kunnon kansalaisia tullut, jos olet tartuttanut heihin tuon naisia syyllistävän, vihamielisen asenteesi.
Tää vastarannan kiiski on kyl kova!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Tuttua nuoruudestani. Äitini usein pimahti ja ilmoitti raivokohtauksen saaneena lopettavansa passaamisen. Pari vuorokautta taisi olla pitkäkestoisin aika ilman kodinhoitoa.
Et ole vieläkään kehittänyt empatiaa itsessäsi?
No kun siivous on monen mielestä heidän ihmisarvonsa alentamista, niin ei kai ne nyt mitään osaa ottaa opiksi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole naisen tehtävä vaatia, josko se toinen nyt saisi jotain tehdyksi.
Vierailija kirjoitti:
Apn tehtävä on kasvattaa lapsensa, ei miestänsä. Ap on nyt herännyt tähän, myöntänyt mokansa ja petrannut sillä saralla. Mies ei ole. Hänen tehtävänaä olisi ollut osaltaan kasvattaa lapsensa ja tehdä osansa kotihommista. Apsta riippumatta. Aikuisena ja vastuullisena toimijana. Ei ole tehnyt. Kenen peilistä löytyy siis syy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, miksi se mies ei hoitanut osuuttaan ja myös osuutta tästä lasten opettamisesta? Ai niin, sori, unohdin ne jalkovälin killuttimet, jotka estävät.
Niiden täytyy olla mahtavat!! Mieti ittelles sellasia mahtipalloja, jotka ankkuroivat sinut sohvaan! Olis kyl tosi rankkaa. Vähän vois apn miestäki nyt ymmärtää🤭
Säälittää etenkin lasten puolesta, mutta voisin melkein ajatella, että he tulevat olemaan sujut asian kanssa, kun eivät itsekään enää jaksa katsella isänsä spedeilyä... muutokset vievät aina aikaa, mutta se on hyvä, että he ovat ottaneet neuvoista vaarin, ja joku lähipäivä heiltäkin alkaa tulla ne kotityöt jo selkärangasta. Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu, jos aikuinen mies sen sijaan ei osaa nähdä omassa tilanteessa mitään väärää, eikä siitä johdettuna osaa toimia eri tavalla, niin en laskisi paljoa toiveita enää hänen varaansa... itse olen lähtöisin samanlaisesta perheestä, jossa mies/isä ei kirjaimellisesti tehnyt mitään. Tai teki "miesten juttuja" silloin kun niitä oli tarjolla. Eli renkaat vaihdettiin 2krt vuoteen, ja autoa korjailtiin silloin kun oli tarve. Sen luen hänen edukseen, että oli kyllä aina valmis auttamaan minua silloin, kun romutin oman ajoneuvoni pahaan kuntoon, niin oli aina korjaamassa. Mutta sitä hän tykkäsi muutenkin tehdä, kotitöitä ei. Äiti oli aina se, joka teki isossa talossa kaiken. Toki osasi vastuuttaa meitä lapsiakin siinä hommassa niin, ettei hänen tarvinnut tehdä kaikkea aina yksin. Mutta kyllä se kiristi ilmapiiriä, ja se oli epämukavaa. Ero tuli heille muista syistä, ja uskoisin äitin olevan onnellisempi kuitenkin myös kodinhoidon suhteen. Isä asuu nykyisin yksin siinä isossa talossa koiran kanssa, ja on kyllä oppinut siivoamaan alakerran, mutta yläkerta on pölyn peitossa. Eikä siinä, harvemmin siellä tulee pitempiä aikoja oltua...
Olen kyllä kiitollinen siitä, että äiti patisti tekemään töitä, vaikka siinä kohtaa se teininä tuntui "orjuuttamiselta". Nykyisin asun yksin, ja siitä on tullut jo ihan mielekästäkin hommaa. Toki kun on pieni laatikko vain hoidettavana, niin sen saa aika sutjakasti siistiksi. Mutta tämä ketju kyllä herätti ajattelemaan, että mikäli muutan yhteen paremman puoliskon kanssa, niin tietää ainakin, minkälaiseksi en halua sen tilanteen etenevän. En väheksy tietenkään yhtään sinun panosta tai läheisiä, mutta en halua olla se, joka löhöää sohvalla ja alistaa naisen kotiorjaksi
Tää ketju on kyllä viihdyttävä. Naiset tosissaan yrittävät keksiä kaikenlaista perustelua miksi ovat parempia kuin miehet.
Loppujen lopuksi ap on itse miehensä valinnut ja lapsensa kasvattanut. Miestähän on ihan turha syyttää lasten laiskottelusta js näitä tarinoita on uskominen, eihän hän ole lapsien kasvattamiseen osallistunut? Jos poltat puuron pohjaan niin se nyt vaan maistuu palaneelta, ei siitä voi puurohiutaleita syyttää?
Ap voi myös itseänsä syyttää miesvalinnasta jos mies ei osallistu? Toki ero on ihan suotavaa molemminpuolin mutta on ihan kohtuutonta vetää pultit vasta vuosien sietämisen jälkeen? Lapsia, koiria, ja miksei miehiäkin, koulutetaan reagoimalla hyvään tai huonoon käytökseen HETI - ei lapsi, koira (tai mies) ymmärrä tilannetta vuosien jälkeen....
Mut joo, jatkakaa - oikein viihdyttävää kun mammat mumisee =)
Tiesin heti että nyt ap on päätynyt ratkaisuun, kun näin miten miesten lähettämien vittuiluviestien määrä ketjussa on räjähtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on kyllä viihdyttävä. Naiset tosissaan yrittävät keksiä kaikenlaista perustelua miksi ovat parempia kuin miehet.
Loppujen lopuksi ap on itse miehensä valinnut ja lapsensa kasvattanut. Miestähän on ihan turha syyttää lasten laiskottelusta js näitä tarinoita on uskominen, eihän hän ole lapsien kasvattamiseen osallistunut? Jos poltat puuron pohjaan niin se nyt vaan maistuu palaneelta, ei siitä voi puurohiutaleita syyttää?
Ap voi myös itseänsä syyttää miesvalinnasta jos mies ei osallistu? Toki ero on ihan suotavaa molemminpuolin mutta on ihan kohtuutonta vetää pultit vasta vuosien sietämisen jälkeen? Lapsia, koiria, ja miksei miehiäkin, koulutetaan reagoimalla hyvään tai huonoon käytökseen HETI - ei lapsi, koira (tai mies) ymmärrä tilannetta vuosien jälkeen....
Se on kiva, että tunnustat miehen olevan samalla tasolla kuin lapsen tai koiran. Eihän mies VOI YMMÄRTÄÄ , että vuosien sohvalla lojuminen ei ole enää vaimon mielestä ok, ei mitenkään ole mahdollista, että tuollainen asia menisi jakeluun. Paskat, mies on laiska, eikä halua luopua saavutetuista eduista.
Meillä ei siivoa kukaan,jokainen syö mitä löytää ,yleensä minä kaupasta roudaan viikossa jotain 6 kassillista !olen ukko
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, juuri näin! Osuu naulan kantaan kirjoituksesi kuten myös sen kirjoittajan joka epäili että APn kannattaisi itse katsoa peiliin.
Juu ei, eivät mammat ole itsekeskeisiä, kaukana siitä, muut ovat!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden täytyy olla mahtavat!! Mieti ittelles sellasia mahtipalloja, jotka ankkuroivat sinut sohvaan! Olis kyl tosi rankkaa. Vähän vois apn miestäki nyt ymmärtää🤭
Kas, huumoria! Mikä piristävä poikkeus täällä (mies)vihaisten naisten ketjussa, vaahtoamasta jostain tuntemattoman aloittajan tilanteesta, josta ovat lukeneet pari kappaletta.
Se näköjään riittää mainiosti pääasiaan, eli siihen, että saa lyödä miestä kuin vierasta sikaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Tässä keskustelussa on ollut myös useampi mies kertomassa laiskasta vaimostaan ja ovat saaneet ihan samalla tavalla ymmärrystä kuin AP. Kyse ei ole sukupuolista vaan laiskasta puolisosta.
Sanottakoon, että sellainen ihminen, joka ei kykene hoitamaan kodin askareita on aikamoinen hämmästys. Oli se sitten mies tai nainen.
Toki monille tuo likaisuus/sotkuisuus ei ole ongelma. Ongelma on lähinnä muilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden täytyy olla mahtavat!! Mieti ittelles sellasia mahtipalloja, jotka ankkuroivat sinut sohvaan! Olis kyl tosi rankkaa. Vähän vois apn miestäki nyt ymmärtää🤭<
Kas, huumoria! Mikä piristävä poikkeus täällä (mies)vihaisten naisten ketjussa, vaahtoamasta jostain tuntemattoman aloittajan tilanteesta, josta ovat lukeneet pari kappaletta.
Se näköjään riittää mainiosti pääasiaan, eli siihen, että saa lyödä miestä kuin vierasta sikaa.
Ap, sun ukkos on linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun sinkkujen määrä hipoo yhä uusia ennätyksiä ja syntyvyys on romahtanut ja avioerojen määräkin on huipussaan.
Kanavoituuko tuo miehen ja lasten passaamisesta ja orjuuttamisesta vapautunut valtava työmäärä, esim yritystoimintaa ja työntekoon.
Missä on naisten perustamia uusia Nokioita? Miksei naiset ole vallanneet suurimpien tulonsaajien taulukoita?
Miksei naiset halua rahoittaa Suomen hyvinvointia mm. kunta-, valtio- ja pääomatulo veroilla.
Kuinka edelleen julkisen puolen rahoitus, työllistäminen, yritystoiminta ja esim suomen maanpuollustus ovat miesten valtaosin tekemisen varassa. Kuinka miehet edes pystyvät, kun niin suuri osa on sinkkuja ja ei ole kotiorjaa mahdollistamassa miehen työntekoa?
Voiko joku avata tätä mysteeriä?
Sorry kun lankean, mutta siis miesten ei tarvitse kotonaan esimerkiksi pestä omiaan, saati sitten muun perheen pyykkejä (jestas sentään miten kauheaa) koska koska joskus oli Nokia ja muita isompia firmoja? Vai mitä yrität selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden täytyy olla mahtavat!! Mieti ittelles sellasia mahtipalloja, jotka ankkuroivat sinut sohvaan! Olis kyl tosi rank
Ei tää oo Ap:n mies vaan kaikille tuttu #miesvihakiimanarttu, joka 7-23 ulvoo tuskaansa täällä mammojen kanssa. Asuu äitinsä kanssa
Ero on aina ikävä ratkaisu, vaikkakin joskus väistämätön. Oletko Ap antanut tämän ketjun miehellesi luettavaksi? Jos hän kuitenkin olisi älykkäämpi kuin jotkut tämän palstan miehet.
Kyllä vika löytyy ihan itsestäsi, kun syytät ap:ta. Ap:n mies on hyvillä mielin elellyt kuin hotellissa vuodesta toiseen. Millaisia ihminen hyväksikäyttää toista niin? Ja millainen ihminen syyllistää hyväksikäytettyä ihmistä?
Ei sinun lapsistasi ole kunnon kansalaisia tullut, jos olet tartuttanut heihin tuon naisia syyllistävän, vihamielisen asenteesi.