Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8326)
Perheessä naisella on selvä tehtävä. Ei pidä valittaa, vaan pinnistellä tunnollisemmin. Eläkkeellä sitten ehtii vetää henkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheen koti jää sille joka sitä tarvitsee eniten, eli yleensä se jolle jää lapset. Teidän tapauksessa se on sitten mies joka lähtee.
Kuinka varma olet? Mieshän ei tässä tapauksessa haluaisi muuttaa, kuka hänet pakottaa ja miten? Laki ei velvoita eroavia muuttamaan erilleen.
Entä jos mies omistaa asunnon?
No erossahan maksetaan tasinko toiselle joten ap saa mukavat rahat.
Vierailija kirjoitti:
Perheessä 2 teiniä ja uhmaikäinen äiti...
Neuvoni perheen miehelle: eroa, ota teinit mukaasi ja muuta pois.
Ihan tosissaanko luulet, että teinit lähtee sellaisen isän mukaan joka ei osaa ja viitsi pitää huolta heistä tai kodista, pestä pyykkejä, siivota tai laittaa ruokaa? Isän joka ei välitä heistä tai kodista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko APn ukko vaihtoi sen toiseen?
Kannattaisi. Vaimo on marttyyri ja käyttäytyy kuin teini. Mitäs, jos mies menee lakkoon, eikä tuo enää rahaa kotiin? Hui kauhistus!
Hahhaa! Ihan kuin patalaiska, teini-ikäisten lasten isä olisi mitenkään haluttu naisten mielestä. Saa ukko odottaa uutta naista maailman tappiin. Rahalla on turha kiristää, miehellä on elatusvelvollisuus lapsistaan.
No miksi sen kanssa on asuttu ja tehty lapsia? Kuka tässä onkaan se idiootti?
Kuka tekee lapsia tuollaisen kanssa? Kuka on niin tyhmä? Kuka on niin ääliö ettei sovi yhteisen elämisen "pelisäännöistä" etukäteen? Tai ainakin ottaa selvää toisen näkemyksistä etukäteen... Syytetäänkö taas miestä naisen haaveista, kyllä.
Sulle ei oo tuttua, että ne luvatut asiat ei yleensä sitten pädekään kun yhteenmuutetaan ja lapset tehdään tuollaisten miehien kanssa?
Tai että nykyaikana ihmiset olettaa, että siellä kumppanin päässä liikkuu muutakin kuin tuuli ja tuollaista ei tarvitse erikseen sopia?
Että jokainen mies ymmärtää, että jos se hänen äitinsä tai maksettu siivooja ei käy siellä miehen perheen kotona siivoamassa sitä miehen osuutta, niin sitten mies hoitaa sen itse, ei vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin miehelle että haen eroa ja muutan heti pois kun löydän oman asunnon. Jos tämä saa hänet muuttamaan mielensä, olen valmis jäämään ja yrittämään vielä, mutta jos ei, niin ei tällä liitolla ole enää tulevaisuutta. Mies ihmettelee (tai on ihmettelevinään), että mitä minä nyt oikein yhtäkkiä sellaista ja tietysti kuulemma olen lapsellinen ja bluffaan. Teinit selvästikin yrittävät edelleen, mutta oma-aloitteisuutta ei vieläkään löydy. Kumpikin haluaa muuttaa minun kanssani, vaikka sanoin ehdoksi että uudessa kodissa velttoilu ei enää tule onnistumaan. Heistä näkee, että eivät hyväksy isänsä toimintaa.
ap
Toivon teille eroa, et missään nimessä miestäsi ansaitse ja miehelläsi ja lapsillasi on parempi ilman sinua.
Luulet tekeväsi itsellesi palveluksen, todellisuudessa teet sen perheellesi. Kiitos siitä.
Jos löydät uuden miehen
Kovastihan nuo miehet yrittää perheissään roikkua kun vaimot hakee eroa.
Jäin pohtimaan aloitusta - minusta parempi ilmaisu olisi: lopetin muiden kotityöosuuden tekemisen. Lakko tuo mieleen ajatuksen, että ehkä sitten tulevaisuudessa Ap:n mies pääsee taas kuin koira veräjästä kotitöiden osalta, äidin pikkulemmikiksi jälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheen koti jää sille joka sitä tarvitsee eniten, eli yleensä se jolle jää lapset. Teidän tapauksessa se on sitten mies joka lähtee.
Kuinka varma olet? ...Entä jos mies omistaa asunnon?
Miksi ihmeessä mies omistaisi asunnon?
Monta mahdollista syytä. Esim. appi lahjoittanut asunnon puolisolle tms. Vastasin jollekulle joka väitti, että erotilanteessa mies lähtisi varmasti. Pointtini oli, että tämä ketju ei voi luvata AP:lle, että mies lähtee nykyasunnosta jos ero tulee.
Me tiedämme AP:n tilanteesta aika vähän, eikä se meille kuulukaan. Pääosa tätäkin ketjua on normaalia nettiriitelyä, ja liittyy AP:n ongelmaan vain hyvin löyhästi.
Näin on. Tänä päivänä aika harva nainen suostuu siihen, että asunto on yksin miehen nimissä kuitenkaan. Ja aika moni täällä vetää johtopäätöksen, että mies on se varsinainen perheen elättäjä. Vaikka eihän se, että tienaa enemmän, tarkoita sitä, että voisi kaikki kotityöt heivata vähemmän tienaavan harteille. Tsemppiä AP!
Jos se mies kerran omistaa ja maksaa sen kodin palstamiehien mukaan, niin miksei se mies ole kiinnostunut huoltamaan ja siivoamaan asuntoaan/taloaan jotta arvo säilyy?
Kolmena vuonna eri kylpylöissä joulu. Nyt kotijoulu ja siihen kuuluu jouluaaton perhekirkko kirkossa iltapäivällä, sieltä hautausmaalle viemään kynttilät muualle haudattujen muistoksi. Käymme myös sankarihautausmaalla kynttilät sytyttämässä, sillä ilman sankarivainajia olisimme osa Venäjää.
Sitten kotona saunominen, jouluruuat perinteen mukaan. Snapsit ruuan kanssa. Televisiosta katsotaan jotain jos on kiinnostavaa. Ilta sujuu sutjakkaasti kahdestaan. Ehkä kuoharia hieman...
Vierailija kirjoitti:
Kolmena vuonna eri kylpylöissä joulu. Nyt kotijoulu ja siihen kuuluu jouluaaton perhekirkko kirkossa iltapäivällä, sieltä hautausmaalle viemään kynttilät muualle haudattujen muistoksi. Käymme myös sankarihautausmaalla kynttilät sytyttämässä, sillä ilman sankarivainajia olisimme osa Venäjää.
Sitten kotona saunominen, jouluruuat perinteen mukaan. Snapsit ruuan kanssa. Televisiosta katsotaan jotain jos on kiinnostavaa. Ilta sujuu sutjakkaasti kahdestaan. Ehkä kuoharia hieman...
Sorry meni jostain syystä väärään ketjuun. Piti olla miten vietät joulun...
Kiitos Ap kun olet jaksanut päivitellä tilannetta. Mielelläni kuulisin, miten tilanne on jatkunut?
Veikkaan samaa kuin joku aiempi, että mies lupaa muuttua, jaksaa esittää hetken ja palaa ennalleen, tai sitten hän käyttäytyy itsepäisen välinpitämättömästi ja antaa teidän muuttaa pois. Mies on joitain kuukausia iloinen kun saa elää yksin läävässään ilman että kukaan häiritsee, kunnes todellisuus iskee kasvoihin ja tulee ikävä vaimoa(äitiä). Silloin tietenkin lähdetään hakemaan uutta naista jolle haukutaan ex-vaimoa kylmänä akkana joka vaan nalkutti turhasta solkenaan, manipuloi lapset puolelleen ja lähti.
Mun mies on ihan samanlainen kuin Ap:n ja mua harmittaa kun olen niin tossu luonteeltani etten saa samanlaista lakkoa aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia, koiria, ja miksei miehiäkin, koulutetaan reagoimalla hyvään tai huonoon käytökseen HETI - ei lapsi, koira (tai mies) ymmärrä tilannetta vuosien jälkeen....
Mä olisin aivan helvetin loukkaantunut, jos mut asemoitaisiin aikuisena samaan tasoon lasten ja koirien kanssa, ja sinä teet sen vapaaehtoisesti? Tässä on varmaan se pieni ero, mä en ole mies.
En missään nimessä asettaisi vauva-foorumin naista samaan tasoon koiran kanssa.... Koirat ovat luotettavia, empaattisia, uskollisia, ystävällisiä, ystäviä, iloisia, huolettomia, aina iloisia kun tulen kotiin, empaattisia, rauhoittavia, luotettavia, uskollisia, oikealla hetkellä äänekkäitä, luotettavia, uskollisia, hyväntahtoisia... sanoinko jo luotettavia ja uskollisia?
Asiaa! Koti on yhdessä asumisen paikka ja samalla nuoret oppivat kansalaistaitoja. Olen nähnyt nuoria jotka ovat muuttaneet kotoa pois eivätkä saa liesituuletinta tai pesukonetta päälle.
Puolisolle pitää vaan ilmoittaa että passaaminen loppuu nyt mutta herää kysymys miksi olet alkanut passaamaan ylipäätään? Keskustelemalla pitää tuosta päästä yli tai sitten puolisi vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia, koiria, ja miksei miehiäkin, koulutetaan reagoimalla hyvään tai huonoon käytökseen HETI - ei lapsi, koira (tai mies) ymmärrä tilannetta vuosien jälkeen....
Mä olisin aivan helvetin loukkaantunut, jos mut asemoitaisiin aikuisena samaan tasoon lasten ja koirien kanssa, ja sinä teet sen vapaaehtoisesti? Tässä on varmaan se pieni ero, mä en ole mies.
En missään nimessä asettaisi vauva-foorumin naista samaan tasoon koiran kanssa.... Koirat ovat luotettavia, empaattisia, uskollisia, ystävällisiä, ystäviä, iloisia, huolettomia, aina iloisia kun tulen kotiin, empaattisia, rauhoittavia, luotettavia, uskollisia, oikealla hetkellä äänekkäitä, luotettavia, uskollisia, hyväntahtoisia... sanoinko jo luotettavia ja uskollisia?
Ok. Minusta ne ovat ärsyttäviä, miellyttämishaluisia ja pahanhajuisia. Edellisessä miesoletettu kirjoittaja oli sitä mieltä, että mies ei opi kuin kouluttamalla kuin lasta tai koiraa. Minusta se on varsin aliarvioivaa miehiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ruusun aika- sarjassa perheen äiti hoiti asian siten, että viskasi jätesäkkiin muiden jättämöt kamat ja kantoi pihalle.
silloin ei kierrätetty.
mutta roskiin vaan. mies käy töissä raatamassa maksaakseen perheen tavarat. mamma voi sitten kiukuspäissään heittää ne roskiin. oppiipahan mies sitten laittamaan maksamansa tavarat paikalleen, ettei kotona makaava mamma rasitu liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos se mies kerran omistaa ja maksaa sen kodin palstamiehien mukaan, niin miksei se mies ole kiinnostunut huoltamaan ja siivoamaan asuntoaan/taloaan jotta arvo säilyy?
siksi kun se mies elättää palkallaan siellä kotona lorvailevaa naista ja se on sen naisen tehtävä siivota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruusun aika- sarjassa perheen äiti hoiti asian siten, että viskasi jätesäkkiin muiden jättämöt kamat ja kantoi pihalle.
silloin ei kierrätetty.
mutta roskiin vaan. mies käy töissä raatamassa maksaakseen perheen tavarat. mamma voi sitten kiukuspäissään heittää ne roskiin. oppiipahan mies sitten laittamaan maksamansa tavarat paikalleen, ettei kotona makaava mamma rasitu liikaa.
Älä trollaa. Suomessa miehet eivät käy töissä. Naiset elättävät perheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
silloin ei kierrätetty.
Ja taas ketjuun tuli mies, joka yksin maksaa koko perheen menot. Enpä olisi uskonut, miten tuollaisia miehiä on Suomi täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siksi kun se mies elättää palkallaan siellä kotona lorvailevaa naista ja se on sen naisen tehtävä siivota
Pitäiskös teidän kuitenkin nostaa rimaa ja tähdätä normaaliin, työssäkäyvään naiseen, joita suurin osa on?
Tämä