Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8325)
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on kyllä viihdyttävä. Naiset tosissaan yrittävät keksiä kaikenlaista perustelua miksi ovat parempia kuin miehet.
Loppujen lopuksi ap on itse miehensä valinnut ja lapsensa kasvattanut. Miestähän on ihan turha syyttää lasten laiskottelusta js näitä tarinoita on uskominen, eihän hän ole lapsien kasvattamiseen osallistunut? Jos poltat puuron pohjaan niin se nyt vaan maistuu palaneelta, ei siitä voi puurohiutaleita syyttää?
Ap voi myös itseänsä syyttää miesvalinnasta jos mies ei osallistu? Toki ero on ihan suotavaa molemminpuolin mutta on ihan kohtuutonta vetää pultit vasta vuosien sietämisen jälkeen? Lapsia, koiria, ja miksei miehiäkin, koulutetaan reagoimalla hyvään tai huonoon käytökseen HETI - ei lapsi, koira (tai mies) ymmärrä tilannetta vuosien jälkeen....
Mut joo, jatkakaa - oikein viihdyttävää kun mammat mumisee =)
Et ole ymmärtänyt lukemaasi. Kukaan täällä ei arvota paremmuudella. Ainoa asia, mistä voitais kilpailla on se, kenellä on parempi mies kuin apn.
Mut toi syytös on niin väsynyt: nainen on itse valinnut miehensä. Mies on itse valinnut sen, ettei osallistu. Se on hänen valintansa ollut alusta alkaen, ei apn.
Ap on myös myöntänyt mokansa. Ei ole tajunnut alusta asti vaatia. Mies on saanut monta vuotta elää vapaamatkustajana. Eipä hänessä ole näköjään miestä korjaamaan omaa lusmuuttaan. Surullista.
"Juu ei, eivät mammat ole itsekeskeisiä, kaukana siitä, muut ovat!!"
Ihan loistavaa, et jotkut naiset herää olemaan edes vähän itsekeskeisiä! Jos ovat vuosia unohtaneet itsensä ja passanneet van toisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne teinit ykskaks intoudu kotitöitä tekemään jos Aloittaja on siihen saakka tehnyt kaiken itse eikä ole vaatinut teineiltä yhtään mitään. Tai mieheltä. Itse opetin/opetimme pienestä pitäen lapsia auttamaan pikku askareissa ja kun ikää tuli lisää, sitten siivousta, mattojen tamppausta, imurointia tms. Kunnon kansalaisia heistä tuli eivätkä saaneet traumoja. Löytyisikö Ap:n peilistä syy tilanteeseen josta kirjoitti, näin epäilen.
No, miksi se mies ei hoitanut osuuttaan ja myös osuutta tästä lasten opettamisesta? Ai niin, sori, unohdin ne jalkovälin killuttimet, jotka estävät.
Niiden täytyy olla mahtavat!! Mieti ittelles sellasia mahtipalloja, jotka ankkuroivat sinut sohvaan! Olis kyl tosi rankkaa. Vähän vois apn miestäki nyt ymmärtää🤭<
Täällä vierasta miestä lyödään kuin vierasta sikaa vain niissä tapauksissa, missä mies käyttäytyy porsastellen. Sikäli on ikävä käyttää sikaa vertauskuvana, kun siat ovat oikeasti älykkäitä eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheen koti jää sille joka sitä tarvitsee eniten, eli yleensä se jolle jää lapset. Teidän tapauksessa se on sitten mies joka lähtee.
Kuinka varma olet? ...Entä jos mies omistaa asunnon?
Miksi ihmeessä mies omistaisi asunnon?
Monta mahdollista syytä. Esim. appi lahjoittanut asunnon puolisolle tms. Vastasin jollekulle joka väitti, että erotilanteessa mies lähtisi varmasti. Pointtini oli, että tämä ketju ei voi luvata AP:lle, että mies lähtee nykyasunnosta jos ero tulee.
Me tiedämme AP:n tilanteesta aika vähän, eikä se meille kuulukaan. Pääosa tätäkin ketjua on normaalia nettiriitelyä, ja liittyy AP:n ongelmaan vain hyvin löyhästi.
On apnnongelma todellinen tai keksitty, kyllä nämä kommentit antaa suuntaa siihen, miten ihmiset vastaavasta ajattelee. Täällä myös fiksuja miehiä ollut kommentoimassa. Ja voisin lyödä vetoa, että jokunen nainenkin on alkanut miettiä oman perheen toimintakulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheen koti jää sille joka sitä tarvitsee eniten, eli yleensä se jolle jää lapset. Teidän tapauksessa se on sitten mies joka lähtee.
Kuinka varma olet? ...Entä jos mies omistaa asunnon?
Miksi ihmeessä mies omistaisi asunnon?
Monta mahdollista syytä. Esim. appi lahjoittanut asunnon puolisolle tms. Vastasin jollekulle joka väitti, että erotilanteessa mies lähtisi varmasti. Pointtini oli, että tämä ketju ei voi luvata AP:lle, että mies lähtee nykyasunnosta jos ero tulee.
Me tiedämme AP:n tilanteesta aika vähän, eikä se meille kuulukaan. Pääosa tätäkin ketjua on normaalia nettiriitelyä, ja liittyy AP:n ongelmaan vain hyvin löyhästi.
Palstoilla voi reagoida vain siltä pohjalta, mitä ap kirjoittaa. Hänen vastuullaan on se, kuinka paljon tilannetta avaa. Ja miten reagoi kommentteihin.
Keskustelua aiheuttaa myös meidän muiden kommentit, jotka sit ovat sitä varsinaista keskustelua.
Kukaan ei tiedä, onko ap edes oikea, vai trolli.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia, koiria, ja miksei miehiäkin, koulutetaan reagoimalla hyvään tai huonoon käytökseen HETI - ei lapsi, koira (tai mies) ymmärrä tilannetta vuosien jälkeen....
Mä olisin aivan helvetin loukkaantunut, jos mut asemoitaisiin aikuisena samaan tasoon lasten ja koirien kanssa, ja sinä teet sen vapaaehtoisesti? Tässä on varmaan se pieni ero, mä en ole mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia, koiria, ja miksei miehiäkin, koulutetaan reagoimalla hyvään tai huonoon käytökseen HETI - ei lapsi, koira (tai mies) ymmärrä tilannetta vuosien jälkeen....
Mä olisin aivan helvetin loukkaantunut, jos mut asemoitaisiin aikuisena samaan tasoon lasten ja koirien kanssa, ja sinä teet sen vapaaehtoisesti? Tässä on varmaan se pieni ero, mä en ole mies.
Lapsia, koiria ja miestä koulutetaan?? Mitä helvattaa??
Kuka suhtautuu lapsiinsa ja miehiinsä, kuin koiraan? Lapsia kasvatetaan, koiria koulutetaan, hyvällä. Miehiltä odotetaan aikuisen käyttäytymistä. Ei heitä kouluteta.
Ei pidä heittäytyä yksinkertaiseksi. Lapset tietenkin vuorottelisivat isän ja äidin luona. Kun lapset olisivat isällään saisi äiti omaa aikaa ja päinvastoin. Yhteistaloudessa se ei tunnu toteutuvan. Lisäksi yksi joutuu raatamaan muiden puolesta. Erillään asuttaessa huolehdittavia 'lapsia' olisi ainakin yksi vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä heittäytyä yksinkertaiseksi. Lapset tietenkin vuorottelisivat isän ja äidin luona. Kun lapset olisivat isällään saisi äiti omaa aikaa ja päinvastoin. Yhteistaloudessa se ei tunnu toteutuvan. Lisäksi yksi joutuu raatamaan muiden puolesta. Erillään asuttaessa huolehdittavia 'lapsia' olisi ainakin yksi vähemmän.
Ja tämä siis kommentteihin vanhempien eri osoitteissa asumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin miehelle että haen eroa ja muutan heti pois kun löydän oman asunnon. Jos tämä saa hänet muuttamaan mielensä, olen valmis jäämään ja yrittämään vielä, mutta jos ei, niin ei tällä liitolla ole enää tulevaisuutta. Mies ihmettelee (tai on ihmettelevinään), että mitä minä nyt oikein yhtäkkiä sellaista ja tietysti kuulemma olen lapsellinen ja bluffaan. Teinit selvästikin yrittävät edelleen, mutta oma-aloitteisuutta ei vieläkään löydy. Kumpikin haluaa muuttaa minun kanssani, vaikka sanoin ehdoksi että uudessa kodissa velttoilu ei enää tule onnistumaan. Heistä näkee, että eivät hyväksy isänsä toimintaa.
ap
Minäpäs arvaan, että mies, huomattuaan että tyhmäksi tekeytyminen ei auta, lopulta "ymmärtää" ja "lupaa muuttua".
Skarppausyritykset kestää max viikkoja jonka jälkeen homma palaa ennalleen. Ja taas alkaa sama alusta. Toista tämä leikki niin monta kertaa kuin jaksat.
Suosittelen siis eroamaan heti, sulla saattaa mennä pahimmillaan vielä vuosia hukkaan tuossa pelleilyssä.
Joko mies on saatu ruutuun.kohtuu lapamato on jos muuttaa tapojaan.meillä nainen hoitaa ruuan.siivouksen ja pyykit jos nää ei tapahdu ni seuraava jonosta 23v kumminkin jo hoitunut.mää si vastaan kaikesta muusta siis kaikesta myös rahallisesti.on omakotitaloo harraste vehkeitä 4kpl autoja ym ym .ei se siinä pyykkikonetta täyttäessä vittuile kun on 500t omaisuus käytettävissä
Vierailija kirjoitti:
Joko mies on saatu ruutuun.kohtuu lapamato on jos muuttaa tapojaan.meillä nainen hoitaa ruuan.siivouksen ja pyykit jos nää ei tapahdu ni seuraava jonosta 23v kumminkin jo hoitunut.mää si vastaan kaikesta muusta siis kaikesta myös rahallisesti.on omakotitaloo harraste vehkeitä 4kpl autoja ym ym .ei se siinä pyykkikonetta täyttäessä vittuile kun on 500t omaisuus käytettävissä
Sellainen satu palstapapalla heti aamutuimaan. Ne sinun autonromut siellä pihamaalla on korkeintaan muutaman satasen arvoiset eikä se vetoinen vanha talonröttelö ole kun nipinnapin asumiskelpoinen.
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on kyllä viihdyttävä. Naiset tosissaan yrittävät keksiä kaikenlaista perustelua miksi ovat parempia kuin miehet.
Loppujen lopuksi ap on itse miehensä valinnut ja lapsensa kasvattanut. Miestähän on ihan turha syyttää lasten laiskottelusta js näitä tarinoita on uskominen, eihän hän ole lapsien kasvattamiseen osallistunut? Jos poltat puuron pohjaan niin se nyt vaan maistuu palaneelta, ei siitä voi puurohiutaleita syyttää?
Ap voi myös itseänsä syyttää miesvalinnasta jos mies ei osallistu? Toki ero on ihan suotavaa molemminpuolin mutta on ihan kohtuutonta vetää pultit vasta vuosien sietämisen jälkeen? Lapsia, koiria, ja miksei miehiäkin, koulutetaan reagoimalla hyvään tai huonoon käytökseen HETI - ei lapsi, koira (tai mies) ymmärrä tilannetta vuosien jälkeen....
Mut joo, jatkakaa - oikein viihdyttävää kun mammat mumisee =)
Mies, tuo puurohiutale elämän virrassa.
Vierailija kirjoitti:
Jopa on älyvapaa kommentti. Ei lasten tarvitse helpottaa vanhempien elämää, mutta ei myöskään odottaa, että kaikki palvellaan eteen. Taidat olla itse laiskamato.
Minä ratkaisin asian vuosia sitten niin, että yksinkertaisesti lakkasin esimerkiksi pesemästä toisten pyykkejä. Aika äkkiä nämä tekniikan ihmelapset oppivat käyttämään pesukonetta. Samoin rupesin pitämään vapaapäiväni oikeasti vapaina. Vähän siinä ihmeteltiin, että enkö olekaan tehnyt sitä tai tuota, niin sanoin vain, että en ole, minulla on ollut vapaapäivä. Toimii vielä tänäkin päivänä. En ole sen koommin pessyt, kuin omat pyykkini. Eikä ole tarvinnut pimahtaa, en vain välitä, ja se on ihan ok.
Sama tekniikka itselläni. Toki on sillä tavalla helpompaa että olemme miehen kanssa kahden, ja hänen lapsensa säännöllisesti.
Miehen teini on välillä ihmeissään kun minä en teekään niitä asioita mitä äiti tekee kotonaan, ja sanon ihan suoraan että laita itse tavarasi järjestykseen, olet jo iso ihminen, tai että minä en ole sinnun puolesta tekijäsi, minulla on ihan tarpeeksi omiakin asioita hoidettavana.
Teini on saanut kyllä tästä ihan hyvää oppia äitinsäkin luo, kun olen kysynyt että oikeastiko äitisi katsoo että sinulla on puhtaat kalsarit aamulla jalkaan laitettavaksi, älä nyt viitsi. Tai olen kysynyt ihan suoraan että kehtaatko oikeasti kotona juoksuttaa omaa äitiäsi tällaisella asialla?
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä vaihtaisi täysipäistä ja osallistuvaa miestäni materiaan ja orjuuteen.
Minäkään en mistään hinnasta vaihtaisi suhteellisen tasa-arvoista parisuhdettani sellaiseen, jossa mies sanoo että jos ei naisen kotiorjuus jatku, niin seuraava nainen vaan jonosta. Onpa törkeä ja puolisoaan halveksuva mies. Kuulostaa hirveältä parisuhteelta.
Miten ap:n tilanne on edennyt? Miten mies on suhtautunut eroehdotukseen nyt kun aikaa on kulunut?
Ihan sivuhuomiona tuo koira on noussut parina viime vuosikymmeninä etenkin naisilla ihmisten yläpuolelle.
Olen ollut paikalla todistamassa, kun koira on nostettu omien pienten lasten yläpuolella. Monta kertaa sitten kun koira on nostettu ihmisten yläpuolelle.
Omat lapset, mies ja muut ihmiset ovat nykyään usein hierarkiassa jossain kaukana koiran alapuolella. Niitä koiria kuskataan lastenvaunuilla ja muu sairas ja häiriintynyt käytös on nykyään yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Isompi omaisuus tuolla minun 'ukollani' on, mutta jos on tehnyt jotakin hölmöä, uskallan kyllä sanoa. Eikä me kyllä rahan takia yhdessä olla.