Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8327)

Vierailija
1161/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joko mies on narsisti tai sitten uskomattoman tyhmä kun ei vielä tässäkään vaiheessa tajua muuttaa käytöstään ja osallistua perhe-elämään.

Voi olla myös armottoman itsepäinen. Luonteenpiirteenä on ihan hyväkin asia. Silloin kun sen kohdistaa oikeisiin asioihin. Ehkä elämä muuten niin turhauttavaa, että kohdistaa itsepäisyytensä, turhautuneena, vaimoonsa. En siis tietenkään tätä hyväksy. Mietin vaan selityksiä käytökselle. Kun en usko olevan mikään pahuuden ruumiillistuma kuitenkaan. Harvat, törpötkään, miehet ovat.

Vierailija
1162/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Ja vaikka osaisikin kauppaan, osaako tuoda sieltä kaiken sen mitä tarvitaan, myös määrällisesti oikein ja kaiken sen mikä on ihan loppu (esim. wc-paperi, ketsuppi, suodatinpussit).

- sivusta

Onko tää kyseinen mies henkisesti sairas? tekee lapset mutta ei sen jälkeen muuta kykene kuin omalle kaljamahalleen pizzaa hakee :D

Ei sen ole pakko tuoda kaupasta muuta kuin pizza itselleen. 

Suurin ongelma näissä on se, että kun mies tekee, niin nainen piippaa vieressä että väärin meni. Miksi mies tekisi mitään uudestaan?

Ai miesraukka saa väärän palautteen? Et viisas kasvattaja ei toimi noin? Koiriakin nykyään koulutetaan positiivisen palautteen avulla. Mutmut, ei kai miehet halua, että heitä koulutetaan, kuin koiria?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehissä on vika entistä enemmän ihmettelen miksi naiset suostuu heitä passaamaan. En minä ainakaan koe tarvetta passat ihmistä jota en voisi sietää.

Niinpä. Naiset tekevät päätökset usein tunteisiinsa vedoten. Naisen tunne tai rakkaus, miten nyt sitä haluaakaan kutsua, tarkoittaa usein pelkkää seksiä. Kuinka muuten näitä vahinkosuhteita pääsisi edes syntymään?

T. Raa'at faktat pöytään arvon leidit

Raaka fakta: naisen ei tarvi passata ketään, saadakseen seksiä! Sitä saa kyllä ilmankin. 

Sori siitä.

Vierailija
1164/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joko mies on narsisti tai sitten uskomattoman tyhmä kun ei vielä tässäkään vaiheessa tajua muuttaa käytöstään ja osallistua perhe-elämään.

Voi olla myös armottoman itsepäinen. Luonteenpiirteenä on ihan hyväkin asia. Silloin kun sen kohdistaa oikeisiin asioihin. Ehkä elämä muuten niin turhauttavaa, että kohdistaa itsepäisyytensä, turhautuneena, vaimoonsa. En siis tietenkään tätä hyväksy. Mietin vaan selityksiä käytökselle. Kun en usko olevan mikään pahuuden ruumiillistuma kuitenkaan. Harvat, törpötkään, miehet ovat.

Kyllä miehet sukupuolena käyttäytyvät suunnattoman ikävästi naisia kohtaan. Koko ajan pitää säätää uusia lakeja, joilla yritetään estää miehiä ahdistelemasta, vähättelemästä ja syrjimästä naisia.

Ei tässä ole kyse mistään yhden miehen luonteenpiirteestä. Tämä on yhteiskunnan rakenteissa. Miksi ihmeessä pitää teeskennellä että tämä on yhden pariskunnan ongelma?

Vierailija
1165/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se rentoreino kärsii ihan yhtä lailla, jos koko ajan nipotetaan jostain leivänmuruista ja vinoon jätetyistä kengistä. 

Rentoreino pääsee nipotuksesta, jos edes kohtuullisesti osallistuu noiden kurissapitoon.

Vierailija
1166/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin saman lakon mutta sairastelun kanssa. Meillä ei ole siis lapsia.

Miehen flunssa on ihan maailmanloppu. Minun pitäisi jatkuvasti olla kiikuttamassa teetä, Buranaa, soppaa, hieromassa päätä/jalkoja jne. 

Minä olen kipeänä? Mies ei edes kysy vointia. Lupaa tuoda särkylääkettä, keksii jotain muuta tekemistä, ja unohtaa koko jutun. Huokailee kun pitää käydä yksin kaupassa. On se rankkaa.

Minä lopetin miehen paapomisen. Hakekoot itse lääkkeet kaapista. 

Siskon (ex) mies pisti kans hyvän. Heillä oli silloin pieni lapsi, vaippaikäinen, joka konttasi ympäriinsä melkoista vauhtia. Sisko sitten sairastui äkäiseen flunssaan, kuumetta melkoisesti. Sopivat, että mies jää töistä kotiin kun tokihan lapsen perään pitää katsoa. Käytäntö? Heh heh. Ukko vippasi vauvan sairaalle siskolleni ja paineli itse pelaamaan koko päiväksi. Sisko oli niin pöhnässä ja sekaisin, ettei oikein mitään osannut sanoa, zombina sitten vaan teki mitä oli pakko tehdä. Illalla ukko vielä kehtasi kitistä kun ei ole ruokaa. Ei hän sitä toki "kiireiltään" ollut ehtinyt/vaivautunut laittamaan. Sisko taudista selkeydettyään soitti minulle oikein kiukkuisen avautumispuhelun. No en ihmettele. Enkä ihmettele sitäkään, että on tuo ukko nykyään ex-mies.

Muuta mukavaa mahtui joukkoon kans, käytännössä luisti kaikista omakotitalon töistä sen varjolla että käy töissä, mutta sitten kitisi jos sisko meni ja teki ne "miesten työt". No siksi teki, kun jos olisi odottanut sen "miehen" ne tekevän niin odottaisi varmaan vieläkin. Terassinkin sisko rakensi käytännössä yksin, mies tyyliin maalasi kaksi lautaa. Mutta totta kai yritti ottaa kunnian koko hommasta kun tuli ystäviä kylään terassia ihastelemaan.     

Vierailija
1167/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten etenee?

Vierailija
1168/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin....

Muutama vuosi kului 

Ja kuin " yllätyksenä " ukko meno naimisiin työkaverinsa kanssa!

Helpotus 

Minulle.

Voitte vain arvata miten pesää ja lapsia eroteltiin.

Silti perempi elämä kun nykyään osaan arvostaa itseäni sekä suhteeni perustuvat arvostukseen. Kunnioitukseen ja luotto on kohdillaan.

Eli ihan inhimillistä ja ihmismäistä toimintaa 

Tiedä sitten miten kävi toisen foorumilla hommat 

Vierailija
1169/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehet sukupuolena käyttäytyvät suunnattoman ikävästi naisia kohtaan. Koko ajan pitää säätää uusia lakeja, joilla yritetään estää miehiä ahdistelemasta, vähättelemästä ja syrjimästä naisia.

Ei tässä ole kyse mistään yhden miehen luonteenpiirt

Silti en usko, että mies on pahuuden perikuva. Joku/monet ihmiset voivat olla, mutta ei mies itsessään. Kuten totesit, kyse on syvemmässä, kulttuurinen ja yhteiskunnallinen monessa tasossa. Mutta kun tunnemme (oletan, että muutkin kuin minä) myös niitä miehiä, joita ei voi syyttää mistään perinteisistä alistamisista, niin ongelma ei ole sukupuoli sinänsä. 

Muutosta tarvitaan ja tiedostamista sen tarpeelle, jotta se muutos tapahtuisi niissä rakenteissa ja kulttuurissa. Suurin ongelma mielestäni on se, ettemme havaitse niitä epäkohtia. Silloin tiedostamattamme niitä myös ylläpidetään. 

Vierailija
1170/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei t

Mutta muutosta ei tapahdu ymmärtämisellä ja päänsilittelyllä. Se tapahtuu kuvaannollisella potkaisulla kasseille. Että nyt ukko herätys tai minä läksin menemään. 

Vierailija
1171/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat kotiutettiin armeijasta,äiti oli keittänyt kuoriperunoita,nuoret herrat eivät viitsineet kuoria perunoita, eikä äiti kestänyt katsoa kun he söivät ne kuorineen,joten äiti kuori ne heidän puolestaan.Hämmästellen tuota touhua vierestä seurannut!

Vierailija
1172/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta muutosta ei tapahdu ymmärtämisellä ja päänsilittelyllä. Se tapahtuu kuvaannollisella potkaisulla kasseille. Että nyt ukko herätys tai minä läksin menemään. "

Kyllä, tässä olen samaa mieltä. Tosin olis kiva kuulla, mikä olis miesten järkiperäinen ehdotus. Täällä nää miehet enimmäkseen jatkavat tuota dissauslinjaa, jossa muutosta haluava nainen on ongelma. Olispa joku asiallinen kannanotto miehiltä myös!

Vierailija
1173/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin saman lakon mutta sairastelun kanssa. Meillä ei ole siis lapsia.

Miehen flunssa on ihan maailmanloppu. Minun pitäisi jatkuvasti olla kiikuttamassa teetä, Buranaa, soppaa, hieromassa päätä/jalkoja jne. 

Minä olen kipeänä? Mies ei edes kysy vointia. Lupaa tuoda särkylääkettä, keksii jotain muuta tekemistä, ja unohtaa koko jutun. Huokailee kun pitää käydä yksin kaupassa. On se rankkaa.

Minä lopetin miehen paapomisen. Hakekoot itse lääkkeet kaapista. 

Siskon (ex) mies pisti kans hyvän. Heillä oli silloin pieni lapsi, vaippaikäinen, joka konttasi ympäriinsä melkoista vauhtia. Sisko sitten sairastui äkäiseen flunssaan, kuumetta melkoisesti. Sopivat, että mies jää töistä kotiin kun tokihan lapsen perään pitää katsoa. Käytäntö? Heh heh. Ukko vippasi vauvan sairaalle siskolleni ja paineli itse pelaamaan koko päiväksi. Sisko oli n

Tuossa pitää ihan avoimesti vaan kertoa kaikille että katsos tein tämän terassin kun mies ei auttanu. ja jos mies häipyy pelaamaan päiväksi niin häipyisin lapsen kanssa viikoksi pois kotoa. Siinäpä mies miettisi minne hävittiin.

Vierailija
1174/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei t

Ei pahuuden mutta itsekkyyden, ja kyvyttömyyden asettua toisen asemaan.

Vierailija
1175/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei t

Kyse on nimenomaan siitä että miehet ovat syyllisiä tuohon alistamiseen. Ei kukaan mies myönnä tekevänsä sitä. Eikä luultavasti tiedostakaan. Mutta tekee silti.

Mutta kyllä meidän ihan suoraan pitää sanoa että miehet ovat syyllisiä. Tämä on miesten ongelma. Muuten todellisuus hämärtyy ja aletaan puhua että syytä on molemmissa. Joka sitten kääntyy nopeasti niin että vika on kokonaan naisessa. Mitäs valitsee vääriä miehiä.

Vierailija
1176/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tuossa vaiheessa pelkäisin, että lapsista tulee samanlaisia epäonnistujia kuin itsekkäästä isästään ja lähtisin lasten kanssa menemään.

Tekeekö mies mitään lasten kanssa, harrastaa tms?

Vierailija
1177/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei t

Tuon kommentin voisi tiivistää: Not all men!

Vierailija
1178/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se rentoreino kärsii ihan yhtä lailla, jos koko ajan nipotetaan jostain leivänmuruista ja vinoon jätetyistä kengistä. 

Miksi se on sitten valinnut siisteyttä arvostavan puolison? Sen kriteerien mukaan mennään, jolla on tiukemmat kriteerit. 

Miksi muka? Eivät toisen kriteerit ole sen arvokkaammat kuin toisenkaan. Samalla laillahan se toinen on 'valinnut' vähemmän siisteyttä arvostavan puolison.

Vierailija
1179/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Ja vaikka osaisikin kauppaan, osaako tuoda sieltä kaiken sen mitä tarvitaan, myös määrällisesti oikein ja kaiken sen mikä on ihan loppu (esim. wc-paperi, ketsuppi, suodatinpussit).

- sivusta

Onko tää kyseinen mies henkisesti sairas? tekee lapset mutta ei sen jälkeen muuta kykene kuin omalle kaljamahalleen pizzaa hakee :D

Ei sen ole pakko tuoda kaupasta muuta kuin pizza itselleen. 

Suurin ongelma näissä on se, että kun mies tekee, niin nainen piippaa vieressä että väärin meni. Miksi mies tekisi mitään uudestaan?

Ai miesraukka saa väärän palautteen? Et viisas kasvattaja ei toimi noin? Koiriakin nykyään koulutetaan positiivisen palautteen avulla. Mutmut, ei kai miehet halua, että heitä koulutetaa

Kyllä. Kaikilla koulutus tapahtuu paremmin positiivisen palautteen kautta. Koirilla. Miehillä. Naisilla.

Vierailija
1180/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi toimi "poliisina". Kyllähän sinun pitää tehdä miehelle ruokaa ja töihin evät. Joka asiassa anoppi yritti vaikuttaa joko suorasti tai poikansa kautta valintoihin ja asioihin. Olin välillä ihan ahdistunut kun sitten myöhemmin lapsilta aina udeltiin mitenkä se Äiti hoitaa kotia, miestä ja lapsia. Olen ollut töissä kodin ulkopuolella koko ikäni- äitiyslomat. Mies hoiti anopilta salaa lapsia aina kun olin iltavuorossa tai ylitöissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä