Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8327)

Vierailija
1181/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyse on nimenomaan siitä että miehet ovat syyllisiä tuohon alistamiseen. Ei kukaan mies myönnä tekevänsä sitä. Eikä luultavasti tiedostakaan. Mutta tekee silti."

Ja edelleen puolustan niitä, jotka eivät tuohon syyllisty. Olen kyllä kaikkien naisten puolella, jotka joutuvat tuon kohteeksi. Tunnen kuitenkin miehiä, joille kodinhoito on yhtä itsestään selvää, kuin puolisolleen.  Tuomitsen siis toiminnan ja asenteen, en sukupuolta. 

Toki sekin on tiedostwttava, että tätä esiintyy enemmän miehissä, jotta ilmiötä voidaan tarkastella laajemmassa yhteydessä. Se kun ei ole vain yksilön ongelma.

Vierailija
1182/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta muuten kantaa, oletko kokeillut viettää äitisi kanssa aikaa muualla, kuin hänen kotona? Jos lähtisitte yhdessä jonnekin neutraaliin ympäristöön. Voisi löytyä äidistäsi eri "taso", kuin tuo urautunut marttyyriuus. Ja voisitte ehkä läytää jonkun uudenlaisen yhteyden. 

Kuolisin, jos tapaisin lapsiani vain kerran vuodessa. 

Olen eri kuin keneltä kysyt, mutta minulla hieman sama tilanne. Äitini on uhrautunut koko elämänsä, pyytämättäkin. Kotona autoin leivonnassa, siivouksessa ja pyykkäyksessä, mutta käytännössä niin, että äiti hoiti suurimman osan "koska käy nopeammin". Hänellä ei kärsivällisyys riittänyt opastamaan kunnolla ja kehumaan sitä vähäistäkin osaamista. Kuitenkin aika on aina riittänyt siihen, että muistaa kertoa mikä meni pieleen ja miten pitäisi tehdä paremmin (hänen tavallaan, vaikka lopputulos olisi sama).

Meillä on tuo sama kun käydään vierailulla (useammin toki kuin kerran vuodessa), koko aika menee siihen, että hän laittaa meille tarjottavaa, keittää kahvia, tekee ruokaa tms. Auttaa ei oikein saa. Ei pystytä oikein keskustelemaan mistään kunnolla kun keskittyy vaan laittamaan sitä seitsemää sorttia pöytään. Tuputtaa, vaikka otan aina vain yhtä tai kahta lajia tarjottavaa. Kun hän on ihan meitä varten tehnyt ja joka kerta sanon, että ei tarvitse, vähempikin riittää. Vähän loukkaantuu, kun en sitten suostu ottamaan. En ole pyytänyt niitä, olen kieltänyt, mutta ei kuuntele.

Itse haluaisin käydä hänen kanssaan tapahtumissa, teatterissa jne. missä tiedän että hän viihtyy, juurikin sen takia että tuo passaaminen jäisi silloin pois ja mahdollisesti näkisin erilaisen äidin. Vielä en ole tässä onnistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Ja vaikka osaisikin kauppaan, osaako tuoda sieltä kaiken sen mitä tarvitaan, myös määrällisesti oikein ja kaiken sen mikä on ihan loppu (esim. wc-paperi, ketsuppi, suodatinpussit).

- sivusta

Onko tää kyseinen mies henkisesti sairas? tekee lapset mutta ei sen jälkeen muuta kykene kuin omalle kaljamahalleen pizzaa hakee :D

Ei sen ole pakko tuoda kaupasta muuta kuin pizza itselleen. 

Suurin ongelma näissä on se, että kun mies tekee, niin nainen piippaa vieressä että väärin meni. Miksi mies tekisi mitään uudestaan?

Ai miesraukka saa väärän palautteen? Et viisas kasvattaja ei toimi noin? Koiriakin nykyään koulutetaan positiivisen palautteen avulla.

En ole parisuhdeaaioissa valmis koulutettavaksi, enkä valmis ketään miestäkään kouluttamaan. Lapseni olen kasvattanut, koulut kouluttivat. Mieheni on saanut kasvatuksen ja koulutuksen muualla. 

Vierailija
1184/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyse on nimenomaan siitä että miehet ovat syyllisiä tuohon alistamiseen. Ei kukaan mies myönnä tekevänsä sitä. Eikä luultavasti tiedostakaan. Mutta tekee silti."

Ja edelleen puolustan niitä, jotka eivät tuohon syyllisty. Olen kyllä kaikkien naisten puolella, jotka joutuvat tuon kohteeksi. Tunnen kuitenkin miehiä, joille kodinhoito on yhtä itsestään selvää, kuin puolisolleen.  Tuomitsen siis toiminnan ja asenteen, en sukupuolta. 

Toki sekin on tiedostwttava, että tätä esiintyy enemmän miehissä, jotta ilmiötä voidaan tarkastella laajemmassa yhteydessä. Se kun ei ole vain yksilön ongelma.

Sanot että ilmiöitä pitäisi "tarkastella laajemmassa yhteydessä". Kuitenkin sitkeästi haluat estää sukupuolesta puhumisen, koska "ei kaikki miehet". Ja häivyttämällä sukupuolen häivytät myös ongelman juuret. Siitä siirrytäänkin sujuvasti keskustelemaan pariskunnan keskinäisistä ongelmista, eikä tämä enää olekaan yhteiskunnallinen, miesten asenteista johtuva ongelma ja miesten vallankäyttöä.

Vierailija
1185/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ap ihan mahdoton vauva se sinun ukkosi, kun teinitkin ottavat enemmän vastuuta. Todellakin tuntuu nyt vain haluavan "voittaa" tämän minkä vuoksi kieltäytyy aivan kaikesta osallistumisesta. Käsittämätön tyyppi. Kyllä luulisi, että teinitkin heräisivät siihen millainen lapsellinen vapaamatkustaja se isä on. 

Mutta hienoa, että olet pitänyt tästä "lakosta" kiinni jo näin kauan. Älä luovuta! Toki voi olla hankalaa, mutta soisi vain sen ukon oppivan jotain. Ja jos on toivoton tapaus, niin että teineille sentään jäisi tämä muistiin.

AP:lle ja muille naisille samassa tilanteessa luettavaksi kirja "Why Does He Do That? Inside the Minds of Angry and Controlling Men". Koska se, että siirtää vaikka siivousvastuun naiselle ja mököttää, jos pitää siivota, on kontrolloinnin yksi muoto.

Voi lukea ilmaiseksi netistä täältä ja varmaan kirjakauppojen verkkosivuilta saa fyysisen kirjan tilattua:

https://archive.org/details/LundyWhyDoesHeDoThat

"I have learned that the problem of abusiveness has surprisingly little to do with how a man feels, and everything to do with how he thinks. I have simply chosen the word abuser as a shorthand way of saying men who chronically make their partners feel mistreated or devalued.

Counseling abusive men is difficult work. They are usually very reluctant to face up to the damage that they have been causing women, and often children as well, and hold on tightly to their excuses and victim blaming. As you will see in the pages ahead, they become attached to the various privileges they earn through mistreating their partners, and they have habits of mind that make it difficult for them to imagine being in a respectful and equal relationship with a woman."

Vierailija
1186/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No eipä tässä ketjussa ainakaan kovin moni tätä hyväksy. Ja olemme kompanneet apta muutokseen. Noi selitykset sille, miten tällaista voi vielä tapahtua, ovat siis selityksiä sille, miten tällaista VOI vielä tapahtua. Ei puolusteluita. Muutostahan tässä haluaa muut, paitsi pari miestrollia. 

Hyvä, ettet ole suostunut kenellekkään piikojaksi, mutta en ihan näe nyt sitäkään, miten valitsemasi elämäntapa muuttaa tätä vinoumaa. Naimattomia on ollut maailman sivu, enkä ole ainakaan tietoinen siitä, että sillä olisi historiassa ollut joku muutokseen johtava vaikutus."

....

Eli kun minä en ole omalta osaltani suostunut parisuhteeseen ikävän miehen kanssa ja ottanut piian roolia, niin sillä ei kuitenkaan yhteiskunnallisesti ole mitään merkitystä, koska.... koska mitä? Miehet jatkavat kynsin ja hampain saavutetuista eduista kiinni pitämällä ja kukaan yksittäinen nainenhan ei tälle tietenkään voi mitään, joten annetaan asian nyt vaan olla, koska yhteiskuntarakenne?

Olen pahoillani, en vain ymmärrä sitä ajatusta, että muutosta ei kannata edes omassa elämässä pyrkiä tekemään - valita seuransa oikein, ottaa ero tyhmistä ja orjuuttavista miehistä, antaa lapsilleen parempi parisuhde- ja perhemalli kuin piika-isäntä, kasvattaa omat lapset tasa-arvoiseen maailmaan, ajaa naisten oikeuksia, tukea toisia naisia tekemään muutoksia - koska yhteiskunta ei ole tähän vielä valmis.

Eihän se koskaan olekaan valmis, jos levitellään käsiä ja todetaan, että no voi, kun ne miehet nyt vaan tekee minusta piian. Otan tästä parisuhteeseen miehen, joka kohtelee minua vähiten piikana, ja jos puoliso paljastuu piikaa etsiväksi, jään suhteeseen ja toivon, että lapset eivät mystisesti nyt toista tätä vuosituhansia jatkunutta ketjua katsomalla, että äiti tekee näin, isä tekee noin, vaan tajuavat sen ihan vääräksi.

Muutos lähtee meistä. Ruohonjuuritasolta.

Niin kauan kuin naisiaan huonosti kohtelevia miehiä siedetään ja he pääsevät parisuhteeseen nauttimaan tästä kaltoinkohtelusta ilman seuraamuksia, niin kauan tämä samanlainen yhteiskunta jatkaa olemassaoloaan.

Vähän ehkä kuin "Miksi päästää naisia opiskelemaan, kun koulut ja yliopistot ovat miehille? Jos sinne jonkun rikkaan aatelisen tytär on päässyt hetkeksi opiskelemaan latinaa miesten keskuuteen, niin ei se muuta sitä, että muut naiset ja tytöt eivät saa koulutusta, kun se yhteiskunta nyt vaan on tällainen. Ihan turhaa haikailla mitään muutosta tai vaatia, että naisilla on oikeus koulutukseen ja heillä on sama aivokapasiteetti ja ymmärrys kuin miehillä."

Vierailija
1187/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä. Kaikilla koulutus tapahtuu paremmin positiivisen palautteen kautta. Koirilla. Miehillä. Naisilla."

Minä odotan kyllä puolisoltani vähän enemmän kuin 3-vuotiaan kehitystasoa, jossa opetellaan äidin kehujen, kannustuksen ja huomion kautta korjaamaan omat jäljet ja ottamaan arjessa muita huomioon. Kun en itsekään ole tuolla 3-vuotiaan tasolla.

Vierailija
1188/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä. Kaikilla koulutus tapahtuu paremmin positiivisen palautteen kautta. Koirilla. Miehillä. Naisilla."

Minä odotan kyllä puolisoltani vähän enemmän kuin 3-vuotiaan kehitystasoa, jossa opetellaan äidin kehujen, kannustuksen ja huomion kautta korjaamaan omat jäljet ja ottamaan arjessa muita huomioon. Kun en itsekään ole tuolla 3-vuotiaan tasolla.

Apua, mietin tätä omalta kannalta, että jos mies olisikin mulle opettavainen isihahmo. En tosiaankaan haluaisi kuulla mieheltä jotain "VOi miten hienosti osasit laittaa asiat koneeseen! Ja sukatkin olet lattialta kerännyt pyykkikoriin! Hyvä Sanni!" :D

Haluavatko miehet tällaisia kehuja? "Ihanaa, Tomi, niin upeasti keräsit astianpesukoneesta astiat hyllyyn ihan käskemättä! Kyllä tästä hyvästä tulee nyt tähtitarra ja illalla orgasmi! :) "

Vierailija
1189/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No eipä tässä ketjussa ainakaan kovin moni tätä hyväksy. Ja olemme kompanneet apta muutokseen. Noi selitykset sille, miten tällaista voi vielä tapahtua, ovat siis selityksiä sille, miten tällaista VOI vielä tapahtua. Ei puolusteluita. Muutostahan tässä haluaa muut, paitsi pari miestrollia. 

Hyvä, ettet ole suostunut kenellekkään piikojaksi, mutta en ihan näe nyt sitäkään, miten valitsemasi elämäntapa muuttaa tätä vinoumaa. Naimattomia on ollut maailman sivu, enkä ole ainakaan tietoinen siitä, että sillä olisi historiassa ollut joku muutokseen johtava vaikutus."

....

Eli kun minä en ole omalta osaltani suostunut parisuhteeseen ikävän miehen kanssa ja ottanut piian roolia, niin sillä ei kuitenkaan yhteiskunnallisesti ole mitään merkitystä, koska.... koska mitä? Miehet jatkavat kynsin ja hampain saavutetuista eduista kiinni pitämällä ja kukaan yksittäinen nainenhan ei tälle tietenkään voi mitään, joten ann

Kouluesimerkki on hyvä. Jos laitetaan se samaan malliin tässä ketjussa olevan keskustelun kanssa niin se menee jotenkin näin:

Miehet eivät mitenkään voi tehdä kotitöitä ja hoitaa lapsia, koska se on naisten tehtävä. Se on miten nykyinen yhteiskuntarakenne on rakentunut ja sille ei voi mitään. Miehet eivät voi mitään itsekkäälle luonteelleen, joten meidän on turha yrittää vaatia miehiltä enemmän ja muuttaa tätä asetelmaa. Yhteiskunta suosii sitä, että naiset tekevät töitä ja kotitöitä, ja mies vapaamatkustaa.

Naiset eivät voi opiskella, koska naisen aivot eivät kestä tietoa. Se on miten nykyinen yhteiskunta on rakentunut ja sille ei voi mitään. Naiset eivät voi mitään hauraalle keholleen ja mielelleen, joten meidän on turha yrittää vaatia naisille koulutusta ja muuttaa tätä asetelmaa. Yhteiskunta suosii sitä, että naiset menevät naimisiin ja palvelevat miestään, ja mies kouluttautuu ja opiskelee.

Minusta on jo miehiä loukkaavaa sanoa, että miehet eivät kykene kotona muuhun kuin ahterinsa raapimiseen ja sipsien mättämiseen sohvalla, jos paikalla on nainen, eikä heiltä tai yhteiskuntakulttuurilta pidä edes odottaa muuta.

Vierailija
1190/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Esiintyy" enemmän miehissä? Olipas sievistelevä kiertoilmaus ja melkoista vähättelyä.

Et siis voi sanoa ääneen että miehet alistavat naisia, kohtelevat palvelijoina? Sitä nyt esiintyy, kuten tuulinen sää. Se vaan on, ei kenkään syytä.

Ja naisten samanlainen käytös on aivan marginaalista. Silti sekin pitää ilmaista: no miehissä esiintyy vähän enemmän, mutta kyllä molemmissa on syytä. 

Vierailija
1191/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, mietin tätä omalta kannalta, että jos mies olisikin mulle opettavainen isihahmo. En tosiaankaan haluaisi kuulla mieheltä jotain "VOi miten hienosti osasit laittaa asiat koneeseen! Ja sukatkin olet lattialta kerännyt pyykkikoriin! Hyvä Sanni!" :D

Haluavatko miehet tällaisia kehuja? "Ihanaa, Tomi, niin upeasti keräsit astianpesukoneesta astiat hyllyyn ihan käskemättä! Kyllä tästä hyvästä tulee nyt tähtitarra ja illalla orgasmi! :) "

Kuka tässä lällättämistä on vaatinut. Ihan asiallinen positiivinen palaute kelpaa, ilman ainaista mäkätystä.  Sori, kun en äsken tiennyt sinun olevan kolmivuotiaan tasolla, otan sen jatkossa huomioon.

Vierailija
1192/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot että ilmiöitä pitäisi "tarkastella laajemmassa yhteydessä". Kuitenkin sitkeästi haluat estää sukupuolesta puhumisen, koska "ei kaikki miehet". Ja häivyttämällä sukupuolen häivytät myös ongelman juuret. Siitä siirrytäänkin sujuva

No, tosiasia on, etteivät kaikki miehet porsastele. En ymmärrä, mitä hyvää saavutetaan leimaamalla kaikki sukupuolen perusteella. Siitähän misogyniassakin on kyse, yleistyksestä. 

Kyllähän rikollisuudestakin puhutaan. Ja pohditaan yleisellä tasolla sitä ilmiönä. Ja vaikka kuinka totuus on, et suurin osa rikollisiata on miehiä, emme leimaa kaikkia miehiä rikollisiksi. 

Asioista ja ilmiöistä on pakko voida puhua, vaikka ne eivät koskisi koko sukupuolta. Mutta ilmiön ymmärtämisessä voidaan tietty todeta ja havaita sen liittyvän enemmän toiseen kuin toiseen sukupuoleen ja sen jälkeen pohtia, mikä siinä sukupuolessa on se aiheuttava tekija. Yleinen haukkuminen tai mollaaminen ei johda mihinkään parannukseen ainakaan.

Ei yksikään mies synny laiskottelevana porsaana, kuten yksikään nainen ei synny motkottavana siisteysfriikkinä.

Vierailija
1193/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se ihan totta noin vaikeaa sanoa yksinkertaisesti "kiitos", silloin kun siihen on aihetta? No, eipä sitten ihme, jos kommunikaatio ei muutenkaan toimi...

Vierailija
1194/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

....

Eli kun minä en ole omalta osaltani suostunut parisuhteeseen ikävän miehen kanssa ja ottanut piian roolia, niin sillä ei kuitenkaan yhteiskunnallisesti ole mitään merkitystä, koska.... koska mitä? Miehet jatkavat kynsin ja hampain saavutetuista eduista kiinni pitämällä ja kukaan yksittäinen nainenhan ei tälle tietenkään voi mitään, joten ann

Tarkoituksenhakuisesti haet kirjoituksista laimennuksia, joita niissä ei ole. Jos päätät elää yksin, on se sinun asiasi. Se ei yksistään päätöksenä ja toteutuessaan muuta yhteiskunnallisesti mitään tässä epätasa-arvon tilanteessa, missä esim. ap elää. Ap voi vain tehdä yksilönä oman ratkaisun, joko itsepäisesti yrittää saada miehensä muuttamaan toimintamalliaan, tai eroamalla hänestä. Kumpikin vaihtoehto voi olla hänelle hyväksi, ei vielä yhteiskunnallisesti tuo muutosta.

Muutosta tarvitaan, se on selvä. Hyvään ei johda kuitenkaan sekään, et yks oikoisesti läiskitään miehiä verbaalisesti, kuin pa skoja kaikki ovat, koska ovat miehiä. Kun kaikki miehet eivät ole pa skoja.

Jos kaikki nyt vaan sitkeesti haukutaan, jottei totuus unohtuisi, lopputulos on, ettei mikään muutu. Eiväthän he voi muuttua, koska ovat miehiä... koska kaikki miehet aina jne. Loputon kierre. 

Mitähän tekemistä aatelisen tyttären opinnoissa on tämän asian kanssa? Jos haluat siitä esimerkin, niin se on se, että aluksi pääsi aatelisen tytär ja se oli alku sille, et nykyään pääsee kuka vain. 

Puhetta ja mekkalaa pitää kyllä pitää. Tietoisuutta ja ymmärrystä lisätä. Ja tietenkin niiden vaatia muutosta, jotka alisteisessa suhteessa elää. Typerää olisi heidänkin vaatia omaan elämään muutosta, joilla ei ri ole alistavaa puolisoa. Vai pitäiskö ihan vaan siksi, ettei totuus unohtuisi?

Vierailija
1195/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....

Eli kun minä en ole omalta osaltani suostunut parisuhteeseen ikävän miehen kanssa ja ottanut piian roolia, niin sillä ei kuitenkaan yhteiskunnallisesti ole mitään merkitystä, koska.... koska mitä? Miehet jatkavat kynsin ja hampain saavutetuista eduista kiinni pitämällä ja kukaan yksittäinen nain

No tää ketju lähes kokonaisuudessaan jaluaa sitä muutosta, parin yksittäisen trollin ja muuten vaan vastatannan kiiskin poikkeusta lukuunottamatta. Ei kai kukaan noita esimerkkiväitteitä ole täällä esittänyt?

Vierailija
1196/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Esiintyy" enemmän miehissä? Olipas sievistelevä kiertoilmaus ja melkoista vähättelyä.

Et siis voi sanoa ääneen että miehet alistavat naisia, kohtelevat palvelijoina? Sitä nyt esiintyy, kuten tuulinen sää. Se vaan on, ei kenkään

Voi luoja kuin vainoharhainen tulkinta! Miksi et hyökkää niitä miehiä vastaan, jotka alistaa, ja sitä ilmiötä vastaan, joka on olemassa ja tunnistettavissa? Sehän tätä keskustelua vie eteenpäin, että alat ruotia ja hyökkäillä toista, samaa mieltä olevaa, naista vastaan. Huraa! Mihin miehiä tarvitaan, kun naiset sortuu tappelemaan ihan keskenään. 

Vierailija
1197/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan, kun mieheni alkoi vihdoin tekemään kotona enemmän näitä perusarkareita, pyrin häntä siitä kiittämään. Hänpä siitä hermostui ja kysyi: miksi v i ttuilen. Koki sen typeräksi, kuin olisi pieni lapsi. kun kuitenkin oli ihan normitekemisistä. Eipä hänkään kiittele minua ja hassua sekin olisi. 

Vierailija
1198/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis voi sanoa ääneen että miehet alistavat naisia, kohtelevat palvelijoina? Sitä nyt esii

Ei minun tarvitse olla samaa mieltä kanssasi sukupuolesi takia. Eikä se kerro mitään naissukupuolesta, että en ole. Eri mieltä oleminen ei ole hyökkäys sinua vastaan.

Vierailija
1199/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän etsiä miten AP:n tarina jatkuu, ja joudun lukemaan siinä välissä aikamoista yleistämistä. Itse olin tai yritin olla tasapäinen (mies)puoliso, annoin myös vaimolle omaa aikaa kun lapset oli pieniä. Sieltä vapaa-ajalta löytyi sitten mies, joka tekee muutakin kun siivoaa ilmeisesti, kun aviomies on 2v ja 4v lasten kanssa kotona. Selvisi joskus puolen vuoden jälkeen.

Eipä siinä, vuoroviikkoperiaate on ollut varsin hyvä, kunnioitus molempia ex-puolisoa kohtaan on toiminut ja lapset tärkeintä, nykyään lapset jo teini-ikäisiä. En vaihda enää autoistani itse renkaita, mutta leikkaan nurmikon , hoidan talotekniikat ja siivoan viikottain, mutta otan kyllä jo (poika)lapset siivous- ja kokkausavuksi, että niillekin taitoja kertyy eivätkä vaadi passaamista.

Eli eiköhän me olla kaikki yksilöitä, niin miehet ja naiset. Peräkammarin pojat sitten oma lajinsa :)

Vierailija
1200/8327 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Esiintyy" enemmän miehissä? Olipas sievistelevä kiertoilmaus ja melkoista vähättelyä.

Et siis voi sanoa ääneen että miehet alistavat naisia, kohtelevat palvelijoina? Sitä nyt esiintyy, kuten tuulinen sää. Se vaan on, ei kenkään syytä.

Ja naisten samanlainen käytös on aivan marginaalista. Silti sekin pitää ilmaista: no miehissä esiintyy vähän enemmän, mutta kyllä molemmissa on syytä. "

Heh, tuohan kuulostaa niin tutulta. Auta armias jos alat puhua esim. parisuhdeväkivallasta niin heti siellä on joku mussuttamassa, että "not all men" ja "kyllä miehetkin ovat parisuhdeväkivallan uhreja". Täyttä goal postin siirtämistä ja whataboutismia. Tutkimuksethan on sitä moneen kertaan jo paasanneet, että suomessa joka kolmas nainen kokee parisuhdeväkivaltaa (ja puolet naisista kokee elämänsä aikana seksuaalista väkivaltaa). Sitä faktaa eivät mitkään "not all men" lässytykset muuta. Ihan hemmetin surullista. Ja vielä Suomessa, joka olevinaan sivistysmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi