Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8311)

Vierailija
7481/8311 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"konttaamaan oppinut vauva alkaa napsia murusia lattialta suuhun ja vauvan vaatteet lojui likaisina pitkin kämppää."

On siinä taas varsinainen "äiti". Voi hyvät tavattomat sentään taasen!!1

Siivoushan oli lapsen kanssa kotona olevan vastuulla eli tuolloin isän. Nainenhan sanoi käyneensä töissä ja tuoneen rahat kotiin. Miksi siis syytät naista miehen laiminlyönnistä?

Kyllä kai nyt tervepäinen äiti auttaa lasta hoitavaa kumppaniaan, eikä anna muksun popsia kaikkea mitä lattialta löytää. Tuohan saisi teidät raivoon, jos sukupuolet olisivat toisinpäin, että mies vain suu virneessä katsoisi vierestä, kun taapero popsii lattialta pölypallot ja koiranpaskoista lähtien kaikki mitä irti saa. Järsii vielä ovipieletkin ihan pilalle!!1

Vierailija
7482/8311 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"konttaamaan oppinut vauva alkaa napsia murusia lattialta suuhun ja vauvan vaatteet lojui likaisina pitkin kämppää."

Siivoushan oli lapsen kanssa kotona olevan vastuulla eli tuolloin isän. Nainenhan sanoi käyneensä töissä ja tuoneen rahat kotiin. Miksi siis syytät naista miehen laiminlyönnistä?

Kyllä kai nyt tervepäinen äiti auttaa lasta hoitavaa kumppaniaan, eikä anna muksun popsia kaikkea mitä lattialta löytää. Tuohan saisi teidät raivoon, jos sukupuolet olisivat toisinpäin, että mies vain suu virneessä katsoisi vierestä, kun taapero popsii lattialta pölypallot ja koiranpaskoista lähtien kaikki mitä irti saa. Järsii vielä ovipieletkin ihan pilalle!!1

Äiti oli töissä, pölvästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7483/8311 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai nyt tervepäinen äiti auttaa lasta hoitavaa kumppaniaan, eikä anna muksun popsia kaikkea mitä lattialta löytää. Tuohan saisi teidät raivoon, jos sukupuolet olisivat toisinpäin, että mies vain suu virneessä katsoisi vierestä, kun taapero popsii lattialta pölypallot ja koiranpaskoista lähtien kaikki mitä irti saa. Järsii vielä ovipieletkin ihan pilalle

Hah, hah! Tuo edellinen kommentti oikein alleviivaa sitä, kuinka yhä asenteet on sitä, että kyllä naisen pitää kaikki hoitaa, jopa silloin, kun ei ole edes paikalla. Päivän paras!

Vierailija
7484/8311 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äiti oli töissä, pölvästi."

"Töissä" joo, mutta nythän kyse olikin äidin narsistisesta ja suorastaan vahingoniloisesta suhtautumisestaan, kun oma taapero söi kissanhiekkalaatikosta "lakritsia" Hyi helewetti mitä kuvotuksia tällä palstalla onkaan nää "äidit".

Vierailija
7485/8311 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hah, hah! Tuo edellinen kommentti oikein alleviivaa sitä, kuinka yhä asenteet on sitä, että kyllä naisen pitää kaikki hoitaa, jopa silloin, kun ei ole edes paikalla. Päivän paras!"

Äitihän tuli paikalle ja sosiopaattinen tappajan katse silmissään seurasi, kun mies teki vaadittuja kotitöitä ja taapero heittelee frisbeegolfia kuivuneella lehmänpaskalla keskellä olohuonetta.

Vierailija
7486/8311 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Töissä" joo, mutta nythän kyse olikin äidin narsistisesta ja suorastaan vahingoniloisesta suhtautumisestaan, kun oma taapero söi kissanhiekkalaatikosta "lakritsia" Hyi helewetti mitä kuvotuksia tällä palstalla onkaan nää "äidit".

No, mun ex oli lasten kanssa mummilla ja kuinka ollakaan, lapsi oli päässyt vaarallisen jyrkkiin kellarin rappusiin ja sairaalareissu siitä tuli. Iskä ei vahtinut kunnolla. Kylpylässä tämä sankari vei kaksi lasta "aaltoihin", kun olin vessassa, onneksi siellä oli uimavalvoja, joka pelasti nuoremman. Ero tuli, koska en voinut luottaa lasten isään ollenkaan, en missään asiassa. 

Vierailija
7487/8311 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hah, hah! Tuo edellinen kommentti oikein alleviivaa sitä, kuinka yhä asenteet on sitä, että kyllä naisen pitää kaikki hoitaa, jopa silloin, kun ei ole edes paikalla. Päivän paras!"

Äitihän tuli paikalle ja sosiopaattinen tappajan katse silmissään seurasi, kun mies teki vaadittuja kotitöitä ja taapero heittelee frisbeegolfia kuivuneella lehmänpaskalla keskellä olohuonetta.

Ootko ottanut lääkkeesi? Suosittelen, vain otettu lääke auttaa.

Vierailija
7488/8311 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiltä puuttuu pitkäjänteisyys. Se on sitä, että sitä sapuskaa hoidetaan jälkikasvulle joka päivä, monta kertaa, siivotaan jäljet ja siivotaan muutenkin, sekä huolletaan pyykkejä yms.. Ihan joka päivä, vuosien ajan. Siinä ei paljon renkaanvaihdot tai saunan lämmittäminen vaakakupissa paina.

Miehet toimivat järkevämmin. Meillä käytännön syistä vaihtuu muutaman kerran kuukaudessa osat siten, että kummankin on huolehdittava lapsesta vuorollaan. Minä siis ruokin lapsen, siivoan, pesen pyykit, käyn kaupassa ja niin edelleen, mutta meissä on vaimon kanssa se ero, että minä en vahdi kelloa, vaan teen kaiken sen mukaan, miten esim. lapsella on halu syödä. Valmistelen siis ruuat valmiiksi, että kun lapsi kertoo hänen olevan "kohta" nälkäinen, saan hetkessä tehtyä hänelle ruokaa. Useimmat naiset tekevät itselleen aivan turhaa stressiä sillä kouhottamisella, mitä useissa perheissä on nähnyt. Oma nainen ei onneksi ole sellainen, mutta voisi ehkä hitusen ottaa rennommin. Käytännössä silloin, kun mä olen vastuussa kodista ja lapsesta, meillä syödään vähän paremmin, eli kalliimmin ja asuntokin on ehkä vähän siistimpi, vaikka meidän nainen siivoilee useammin.

Vierailija
7489/8311 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mun ex oli lasten kanssa mummilla ja kuinka ollakaan, lapsi oli päässyt vaarallisen jyrkkiin kellarin rappusiin ja sairaalareissu siitä tuli. Iskä ei vahtinut kunnolla. Kylpylässä tämä sankari vei kaksi lasta "aaltoihin", kun olin vessassa, onneksi siellä oli uimavalvoja, joka pelasti nuoremman. Ero tuli, koska en voinut luottaa lasten isään ollenkaan, en missään asiassa. 

Tuo on seurausta siitä ilmiöstä, että kun lapsi syntyy, äiti omii vauvan ja isukki on piiiiiiitkään pelkkä sivusta seuraaja ja äippylin pikku apulainen. Johtuu osin meidän kulttuurista, eli emme ole pienenä perheenäkään kovin perhekeskeisiä.

Vierailija
7490/8311 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiltä puuttuu pitkäjänteisyys. Se on sitä, että sitä sapuskaa hoidetaan jälkikasvulle joka päivä, monta kertaa, siivotaan jäljet ja siivotaan muutenkin, sekä huolletaan pyykkejä yms.. Ihan joka päivä, vuosien ajan. Siinä ei paljon renkaanvaihdot tai saunan lämmittäminen vaakakupissa paina.

Miehet toimivat järkevämmin. Meillä käytännön syistä vaihtuu muutaman kerran kuukaudessa osat siten, että kummankin on huolehdittava lapsesta vuorollaan. Minä siis ruokin lapsen, siivoan, pesen pyykit, käyn kaupassa ja niin edelleen, mutta meissä on vaimon kanssa se ero, että minä en vahdi kelloa, vaan teen kaiken sen mukaan, miten esim. lapsella on halu syödä. Valmistelen siis ruuat valmiiksi, että kun lapsi kertoo hänen olevan "kohta" nälkäinen, saan hetkessä tehtyä hänelle ruokaa. Useimmat naiset tekevät itselleen aivan turhaa stressiä sillä kouhottamisella,

No, teillähän homma sitten toimii. Meillä se oli sitä, että ruokaa tehtiin iltakasilta , lapset nälkäkiukussa, ei enää maistunut ruoka, eikä tullut unikaan ja seuraavakin päivä pilalla. Olin vuorotöissä, mutta pakko oli lopettaa, kun miehestä ei ollut ottamaan vastuuta.

Vierailija
7491/8311 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni pari onkaan eronnut, kun mies on lapsen tulon jälkeen vain maksaja ja pikku apulainen

Vierailija
7492/8311 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää miten suuren panostuksen aloittajan mies on tehnyt vuosien varrella perheen eteen. Yleensähän naiset eivät tajua sellaisia "pikkuasioita", kuin auton ja talon ostaminen. Astelevat ihan muina naisina valmiiseen pöytään. Nykyisin varskinkin, kun kaikki on niin epävarmaa, että säilyykö esim. työpaikka, niin kyllä se pieni siivoilu ja eineksien sekä saunan lämmittäminen ovat pieniä asioita siihen verrattuna, kuin on pelko perseessä, että lähteekö työpaikka alta ja miten selviää asuntoveloista.

Vierailija
7493/8311 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen ne raskaammat työt -kommentoijat: tehkääpä oikeasti joskus niin, että vaihdatte niitä rooleja vaikka kolmeksi viikoksi. Kumpikin tekee ne samat hommat mitä toinen tekisi. Voi olla silmiä avaavaa puolin ja toisin. Ja jos jompi kumpi ei tähän suostu - no, mielestäni se kertookin kaiken tarvittavan.

En mä kehtaisi vaihtaa tehtäviä. Vaimo on aika pienikokoinen ja olisi julmaa pakottaa hänet puunkaatoon ja sahan kanssa heilumaan. Myöskään laiturin laitto veteen tuskin onnistuisi. Meillä tehdään kykyjen, osaamisen ja voimavarojen mukaan hommia ja tarpeen mukaan toisia auttaen. Tuollainen töiden vaihto sopii vain siinä tapauksessa kun suomalainen nainen on ns. hevosenpuolikas ja jaksaa vetää reellä metsästä pokasahalla kaatamansa pöllit pihaan.

Voin ihan omasta kokemuksesta sanoa, että on monia töitä missä mies käyttää voima ja nainen vähän vähemmillä voimilla käyttää järkeä. Ei sillä, etteikö mieskin voisi käyttää järkeä ihan samalla tavalla, mutta ei tule käyttäneeksi kun voimallakin pärjää. Minä puolestani voisin oikein hyvin ottaa tehtäväkseni ne "raskaat" mökkityöt, jos mies hoitaisi ruuanlaiton ja muut taloustyöt.

Minä taas olen nähnyt jo tuhansia kertoja, miten naiset eivät vähemmästä järjestään johtuen ole tehneet koko hommaa, vaikka ehkä voimat olisivatkin riittäneet.

Vierailija
7494/8311 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä jollain mummelilla on mennyt tunteisiin.

Vierailija
7495/8311 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää miten suuren panostuksen aloittajan mies on tehnyt vuosien varrella perheen eteen. Yleensähän naiset eivät tajua sellaisia "pikkuasioita", kuin auton ja talon ostaminen. Astelevat ihan muina naisina valmiiseen pöytään. Nykyisin varskinkin, kun kaikki on niin epävarmaa, että säilyykö esim. työpaikka, niin kyllä se pieni siivoilu ja eineksien sekä saunan lämmittäminen ovat pieniä asioita siihen verrattuna, kuin on pelko perseessä, että lähteekö työpaikka alta ja miten selviää asuntoveloista.

Kaikki tuntemani pariskunnat ovat kyllä hoitaneet nämä "pikkuasiat" kuten auton ja talon ostamisen yhdessä. Tilanne on varmasti eri niillä miehillä, jotka käyvät hakemassa ostovaimon Aasiasta. Tokihan ne naiset astelevatkin ihan muina naisina valmiiseen pöytään, jolloin mies tuntee olevansa oikeutettu vaatimaan vastapalveluksena siivoilua ja einesten lämmittämistä. Petipuuhista puhumattakaan.

Eli, kun suomalainen nainen eroaa, se menee aina seuraavan miehen kanssa talo- ja auto-ostoksille?

P.S. Taidat vaan olla katkera, kun petipuuhasi ovat sitä, että haalean einespizzan lämpöinen pieru heiluttelee peittoasi.

Vierailija
7496/8311 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet toimivat järkevämmin. Meillä käytännön syistä vaihtuu muutaman kerran kuukaudessa osat siten, että kummankin on huolehdittava lapsesta vuorollaan. Minä siis ruokin lapsen, siivoan, pesen pyykit, käyn kaupassa ja niin edelleen, mutta meissä on vaimon kanssa se ero, että minä en vahdi kelloa, vaan teen kaiken sen mukaan, miten esim. lapsella on halu syödä. Valmistelen siis ruuat valmiiksi, että kun lapsi kertoo hänen olevan "kohta" nälkäinen, saan hetkessä tehtyä hänelle ruokaa. Useimmat naiset tekevät itselleen aivan turhaa stressiä sillä kouhottamisella,

Noilla spekseillähän teidän koko perheen etu olisi se, että sinä olisit päävastuussa kodinhoidosta ja lapsesta. Syötte paremmin, kämppä on siistimpi, ja teet sen järkevämmin, joten kumpikaan puolisoista ei kuormitu. Se taas pitää parisuhteen kunnossa.

Vierailija
7497/8311 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole. Siinä on kyllä paskaorientoitunut ihminen: koiranpaska, kissanpaska ja lehmänpaska viimeisissä viesteissä, ja uusimmassa toki se pieru.

Vierailija
7498/8311 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole. Siinä on kyllä paskaorientoitunut ihminen: koiranpaska, kissanpaska ja lehmänpaska viimeisissä viesteissä, ja uusimmassa toki se pieru.

Et varmaan itse edelleenkään huomaa, että nuo sanat ovat todella tärkeitä sinulle. Ilman niitä kaivelisit vain takapuoltasi ja haistelisit yökkien sormiasi.

Vierailija
7499/8311 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli, silloin, kun mies tuo rahat kotiin ja nainen on lasten kanssa kotona, miehen on ehdottomasti tehtävä vähintään puolet vielä kotitöistäkin. Silloin, kun mies on kotona ja nainen käy töissä, niin miehen pitää tehdä kaikki kotityöt. Tätä mä vähän pelkäsinkin.

HEIDÄN perheessään siivous ja muut kotityöt olivat naisen vastuulla, kun hän oli lapsen kanssa kotona. HEIDÄN perheessään mies oletti saman jatkuvan, kun hän jäi lapsen kanssa kotiin. HEIDÄN perheessään nainen alkoi asian huomattuaan käyttäytyä kuten mies oli aiemmin käyttäytynyt eli jätti kotityöt kotona olevalle. Sinulla on sisälukutaito pahasti hukassa, mutta niinhän se miehillä tuntuu olevan.

Vierailija
7500/8311 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Noilla spekseillähän teidän koko perheen etu olisi se, että sinä olisit päävastuussa kodinhoidosta ja lapsesta. Syötte paremmin, kämppä on siistimpi, ja teet sen järkevämmin, joten kumpikaan puolisoista ei kuormitu. Se taas pitää parisuhteen kunnossa."

Miten niissä perheissä, joissa vaimon ansiosta perhe syö paremmin, kämppä on siistimpi jne, pitäisikö silloinkin naisen ottaa päävastuu kodinhoidosta ja lapsesta? Se kai olisi samalla tavalla koko perheen etu? Ja parisuhdekin kukostaisi.