Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8312)

Vierailija
7141/8312 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset nyt vaan kuuluu keittiöön ja tekemään lapsia..keep it simple

Mikäs siinä, kunhan mies kustantaa perheen elämän ja huolehtii eläkesäästämisestäni. Jotenkin merkillisesti se ei sovi miehille, vaan naisen pitää maksaa puolet kuluista ja hoitaa suurin osa kotitöistä.

Istutaanpas vaikka iltanuotiolle porukalla.

Minusta tuollainen kuulostaa vähän kohtuuttomalta, kun ajatellaan millaisissa ammateissa miehet ja naiset työskentelevät. Naisillehan on tarkoituksella tekemällä tehty kaikenlaisia hömppävirkoja ja -töitä. Minä en miehenä kehtaisi edes mennä sellaiselle työpaikalle, jossa maksetaan palkkaa vain siksi, että ne rahat lypsetään oikeita töitä tekevien selkänahasta, eli lähestulkoon miesten tekemästä työpanoksesta ja ne/te naiset länkytätte vielä sen suojaty

Muo sylettää tuollainen misogynisti. Mitään hyvää et elämässäs saa aikaiseksi, mut naisia osaat haukkua.

Vierailija
7142/8312 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi saa elää yksin omien sotkujensa keskellä ja tehdä asiat silloin kun huvittaa. M50.

Onneksi olen voittanut parisuhdelotossa ja sain miehen, jonka kanssa ei ole koskaan tarvinnut riidellä kotitöistä, lastenhoidosta tai rahasta. 

N54

Onneksi olkoon. Minäkin olen miehenä tehnyt saman ja minulla on aasialainen vaimo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7143/8312 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi saa elää yksin omien sotkujensa keskellä ja tehdä asiat silloin kun huvittaa. M50.

Onneksi olen voittanut parisuhdelotossa ja sain miehen, jonka kanssa ei ole koskaan tarvinnut riidellä kotitöistä, lastenhoidosta tai rahasta. 

N54

Onneksi olkoon. Minäkin olen miehenä tehnyt saman ja minulla on aasialainen vaimo.

Miten liittyy asiaan? Mulla suomalainen mies, jonka kanssa ei tarvi kotihommista vääntää.

Eri

Vierailija
7144/8312 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aidon tasa-arvon kannalla, mutta sylettää että monissa asioissa naiset ottaa tasa-arvon sieltä mistä hyödytään ja diiliin ei kuulu omaa elämäntasoa tai saavutettuja etuja vähentävä tasa-arvo.

= naisen tasa-arvo

Vain pari esimerkkiä:

- maanpuolustus (aidosti tasa-arvoa haluava menee sinne vapaaehtoisena)

- merkkipäivät (on miehen tehtävä muistaa hääpäivät ja yllättää vaimo jotenkin - joo, on poikkeuksia älä kerro omasta elämästä)

- "ritarillisuus" (mies avaa ovet naisille yms. yms.... kuuluu hyviin käytöstapoihin kyllä, minäkin teen niin, mutta miksi niin harva nainen tekee sen minulle?)

Mutta toisaalta myös täydellinen 50-50 tasa-arvo parisuhteessakin on vaan utopiaa, olisi vaan tyhmää että mies pilkkoo 50% kurkusta ja sitten vaihdetaan vuoroa. Käytännön tasa-arvoisessa parisuhteessa hommat jakautuu kunkin mieltymysten ja osaamisen kesken niin kuin pari sen parhaaksi näkee - ei siihen ole parisuhteen ulkopuolisilla mitään sanottavaa, tai vaikka olisi niin se on merkityksetöntä.

Vierailija
7145/8312 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitkä ammatit olet valmis hävittämään Suomesta? Työttömiksi vaan vai?"

Julkisella sektorilla on paljon aivan turhaa porukkaa. Ei he työttömiksi jää, vaan heidät koulutettaisi toisiin tehtäviin, kuten vaikka kotirouviksi. Lapset saavat parhaat eväät elämään, kun kotona äiti hoitaa ja kasvattaa ennen oppivelvollisuuden alkamista.

Vierailija
7146/8312 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella sektorilla on paljon aivan turhaa porukkaa. Ei he työttömiksi jää, vaan heidät koulutettaisi toisiin tehtäviin, kuten vaikka kotirouviksi. Lapset saavat parhaat eväät elämään, kun kotona äiti hoitaa ja kasvattaa ennen oppivelvollisuuden alkamista.

Eli sinusta miehet ovat surkeita lastenhoitajia ja -kasvattajia? Selvä. Itse en olisi sellaisen miehen kanssa viitsinyt lapsia tehdä.

Vierailija
7147/8312 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N54

Erona meillä on kyllä se, että meillä mies osallistuu tasapuolisesti kotitöihin eikä vietä aikaansa tällä palstalla naisia haukkuen.

N54

Vierailija
7148/8312 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Taitaa olla niin, että miehiä kiukuttaa, kun nainen ylipäätään kertoo näkemyksiään. Vaimoaasiasta -ketjussa nää miehet kertoo, kuinka hienoja nää vaimot ovat, kun eivät palstaile ja tekevät ahkerasti kaikki hommat miehen eteen. Eli mm. palstailu, jota heidän miehet harrastaa, on ehdoton no no. Nämä naiset ovat hyviä, kun tekevät, eivät puhu. Huom. Tässä ei pilkata aasialaisia vaimoja..."

Ei miehet ole lapsellisia kuten niin monet palstamammat. Sen tosin ymmärrän hyvin jos mainitussa joku närkästyi pääosin aika rasistisista kommenteistanne. Käytännössä te naisethan kiukkusitte, kun monella miehellä on kotona ihana kodinhengetär, enkä ymmärrä mitä kanalauma teki yleensä koko ketjussa räkyttämässä? 

Mieti miten naurettavalta kuulostaisi, jos mies lässyttäisi aivan ventovieraan perheen miehestä,

YLEn kiiniö homo

Vierailija
7149/8312 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aidon tasa-arvon kannalla, mutta sylettää että monissa asioissa naiset ottaa tasa-arvon sieltä mistä hyödytään ja diiliin ei kuulu omaa elämäntasoa tai saavutettuja etuja vähentävä tasa-arvo.

= naisen tasa-arvo

Vain pari esimerkkiä:

- merkkipäivät (on miehen tehtävä muistaa hääpäivät ja yllättää vaimo jotenkin - joo, on poikkeuksia älä kerro omasta elämästä)

- "ritarillisuus" (mies avaa ovet naisille yms. yms.... kuuluu hyviin käytöstapoihin kyllä, minäkin teen niin, mutta miksi niin harva nainen tekee sen minulle?)

Mutta toisaalta myös täydellinen 50-50 tasa-arvo parisuhteessakin on vaan utopiaa, olisi vaan tyhmää että mies pilkkoo 50% kurkusta ja sitten vaihdetaan vuoroa. Käytännön tasa-arvoisessa parisuhteessa hommat jakautuu kunkin mieltymysten ja osaamisen kesken niin kuin pari se

Minua sylettää kans se, että on niin paljon miehiä, joille on itsestään selvää, että nainen tekee enemmän kotitöitä vain siksi, koska mies sattuu ansaitsemaan enemmän. Tai siks, että on mies. Nainen on monasti miehelle alisteinen. 

Lisäks muo sylettää miehet, jotka pilkkaa naisten tekemää työtä ja väittävät, että naiset ovat jopa luoneet ammatteja naisille ja ovat täysin turhia. Että miehet pyörittävät yhteiskuntaa ja naiset ovat turhakkeita. Tämä sylettää ihan erityisesti. 

Vierailija
7150/8312 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutetaan kotirouviks?? Ja tämä ei sit ole turhaa koululutusta? Ja yhteiskunta maksaa palkan, vai?

Kerro nyt vaan suoraan, mitkä ammatit (ja koulutukset) ovat turhia. Muuten tuo on pelkkää suunsoittoa.

Vierailija
7151/8312 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

= naisen tasa-arvo

Vain pari esimerkkiä:

Mutta toisaalta myös täydellinen 50-50 tasa-arvo parisuhteessakin on vaan utopiaa, olisi vaan tyhmää että mies pilkkoo 50% kurkusta ja sitten vaihdetaan vuoroa. Käytännön tasa-arvoisessa parisuhteessa hommat jakautuu kunkin mieltymysten ja osaamisen kesken niin kuin pari se

Tunnen paljon pariskuntia, joissa tasa-arvo toteutuu, mutta en yhtään, jossa kurkutkin leikataan puoliksi. Pikkuisen liioittelua nyt. 

Eihän kaikki miehetkään käy armeijaa. Vaikka voisivat. Itse olisin mennyt mielellään, mutta olin nippa nappa yli-ikäinen, kun naisille mahdollisuus suotiin. On se nyt suunnitteilla, naisillekin tulossa laajemminkin. On rahakysymys, ja vaikuttaa lisää eläkekertymään. Feministiliittohan tätä on ajanut jo pidemmän aikaa.

Vierailija
7152/8312 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on naisten vähättelyä pahimmillaan. Saattavat sekä sotaveteraanit että lotat kääntyä haudoissaan, kos tietäisivät tästä nykymenosta. He taisivat osata vetää yhtä köyttä niillä vähillä resursseilla, mitä oli sotavuosina.

Vierailija
7153/8312 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on naisten vähättelyä pahimmillaan. Saattavat sekä sotaveteraanit että lotat kääntyä haudoissaan, kos tietäisivät tästä nykymenosta. He taisivat osata vetää yhtä köyttä niillä vähillä resursseilla, mitä oli sotavuosina.

Juuri näin. En ole kuunaan törmännyt tällaiseen, että naiset oikein isona laumana vähättelevät miehiä ja heidän tekemisiään. Kuvottavaa touhua sanon ma!

Vierailija
7154/8312 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N54

Erona meillä on kyllä se, että meillä mies osallistuu tasapuolisesti kotitöihin eikä vietä aikaansa tällä palstalla naisia haukkuen.

N54

Millä palstalla se sitten haukkuu naisia?

Vierailija
7155/8312 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. En ole kuunaan törmännyt tällaiseen, että naiset oikein isona laumana vähättelevät miehiä ja heidän tekemisiään. Kuvottavaa touhua sanon ma!

Miestä, jonka suurin saavutus on louskuttaa leukojaan vauvapalstalla on syytäkin vähätellä.

-eri

Vierailija
7156/8312 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

= naisen tasa-arvo

Vain pari esimerkkiä:

Mutta toisaalta myös täydellinen 50-50 tasa-arvo parisuhteessakin on vaan utopiaa, olisi vaan tyhmää että mies pilkkoo 50% kurkusta ja sitten vaihdetaan vuoroa. Käytännön tasa-arvoisessa parisuhteessa hommat jakautuu kunki

MUO MUO

SYLE SYLE

Mistä olet kotoisin? Olet aboriginaali neliönaama silmät ohimoilla.

Vierailija
7157/8312 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä vähätellä kuin niitä miehiä, jotka tarvitsevat kodinhoitajan ja pitävät vaimoaan sellaisena. Oma mies ei ole sellainen, häntä en vähättele.

Vierailija
7158/8312 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miestä, jonka suurin saavutus on louskuttaa leukojaan vauvapalstalla on syytäkin vähätellä.

-eri

Miksi olet kimpassa sellaisen miehen kanssa? Omia valintojasi.

Vierailija
7159/8312 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Miksi olet kimpassa sellaisen miehen kanssa? Omia valintojasi.

Taas täällä poistellaan randomisti kommentteja. Jo aiemmin totesin, ettei hän sanonut oman miehen sellainen olevan.

Vierailija
7160/8312 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasistiset viestit näkyy lähtevän äkkiä.