Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8329)
Vierailija kirjoitti:
``Meillä kun vaimo ei vietä aikaansa täällä, ehdimme mekin sekstailemaan päivittäin ja välillä käydään myös yhdessä ostoksilla.``
Toki ehditte, kyllähän vaimo sillä välin saa hoidettua yhteisen taloutenne kaikki työt yksin, kun sinä istut palstalla prse homeessa. Sitten kun vaimo on ruokkinut sinut, hän hoitaa seuraavan päivän ostoslistaa suunnitellessaan mieslapsensa seksuaaliset tarpeet, minkä jälkeen käydään shoppailemassa ostoslistan mukaiset ruuat. Tämän jälkeen vaimo lähtee iltavuoroon palkkatyöhönsä ja sinä palaat räyhäämään mammapalstalle. Ja sama toistuu päivä päivän jälkeen.
Mistäkö tiedän? Vaimosi puhuu tästä aika usein töissä. Ja kuule, voin paljastaa, että ei mitenkään positiiviseen sävyyn.
Tiedän ehkä tuon pariskunnan. Onko se thaikku joku 35-45vee ja sellanen laiha kuikelo ja lättänänaama?
Vierailija kirjoitti:
"Joo minäkin luin tästä. Muistutan, että tää tutkimus tehtiin miespuolisille ``mamma``tulokkaille sen jälkeen, kun miehet olivat tehneet invaasion palstalle. Ketään ei tulos yllättänyt kuin korkeintaan siinä mielessä, että niistä kahdesta luku- ja kirjoitustaitoisesta prosentista ei kukaan kyllä ollut tehnyt empiirisiä havaintoja.
Tutkimuksesta pohjalta tehtiinkin jatkotutkimus josta selvisi, että jostain toistaiseksi vielä tuntemattomasta syystä palsta vetää puoleensa älykkäitä naisia ja hyvin heikkolahjaisia miehiä. Tästä tehtiin olettanus, että palstalle hakeutuvilla miehillä on jonkinlainen sisäsyntyinen äidinkaipuu, josta on seuruannut pitkittynyt uhmaikäkäyttäytyminen. Tämä viimeisin jatkotutkimus on vielä kesken, odottelemme loppuraporttia valmistuvaksi vuoden sisällä."
Tuota se luki-, ja kaikki muutkin yläpäähän liittyvät häiriöt nimen omaan aiheuttavat, että luetaan mitä sattuu. Lisäksi näköjään myös oikeinkirjoitus on puutteellista. Se niistä "älykkäistä naisista".
Olisihan se hullunkurista, että palstalle olisi tullut pilvin pimein miehiä, jotka nahistelevat toisten miesten kanssa, kun ensin loukkaantuvat jostain naisia käsittelevästä hölmöydestä.
Jos lukee saman uliopiston julkaisusarjaan kuuluvan tutkimuksen kuin sinä, lukee mitä sattuu? Tuosta olen kyllä kanssasi melko samaa mieltä. Se taho tuottaa yleensä pelkkää pseudotieteellistä hölynpölyä, mutta tämä palstamiesten älyllistä kapasiteettia tarkastellut tutkimus oli tehty yhteistyössä Harvardin eläinpsykologian laitoksen kanssa ja mittaa aika luotettavasti palstalla tiuhaan hölisevien xy-kromosomisten somettajien älyllisiä kykyjä.
Yksi keskeinen tutkimustulos olikin, että nämä neuroepänormaalit yksilöt kiinnittävät suhteettoman suurta huomiota merkityksettömiin seikkoihin, kuten mobiililaitteella kirjoitettaessa luonnollisiin typoihin. He nimittäin tutkimushaastattelujen mukaan palstailevat aina pöytätietokoneella ja käyttävät tekstintarkistusohjelmaa. Tämähän osoittaa selkeitä puutteita tekstien fyysisen ja tekstilajikontekstin ymmärtämisessä. Neuronormaalit tutkitusti kykenevät keskittymään typojen sijasta itse asiaan silloin, kun kirjoittelu tapahtuu jollain somen vapaan viestinnän alustalla.
Muutakin mielenkiintoista tutkimusraportista löytyy, suosittelen että luet sen uudestaan ja tällä kertaa keskittyen sisältöön oikeinkirjoituksen sijaan. Siitä se lukitreeni lähtee. 🙂👍
En jaksa nyt lukea näitä ketjuja, mutta itselle tulee aina vieno hymy kun joku vertailee tavallisia päivittäisiä kotitöitä talon maalaukseen ja renkaan vaihtoon tai nurmen leikkuuseen. Nurmea kun olen itse leikannut jo teinityttönä joten en ymmärrä miksi se on jollekin miesten homma. Taloa maalataan ehkä kerran kymmenessä vuodessa, jos ylipäätään asuu sellaisessa talossa, missä on maalipinta. Renkaan vaihtoon menee muutama tunti vuodessa ja iso osa ihmisistä, mukaan lukien me, vaihdattaa ne liikkeessä. Saman tekee poikani, saman tekee molemmat veljeni. Meillä mies osallistuu kotitöihin, mutta jos hänen työnsä olisivat renkaan vaihto - ajaa auton liikkeeseen ja odottelee kahvia juoden, nurmen leikkuu tai talon maalaus - asumme kerrostalossa niin kovin vähäksi jäisivät hänen hommansa. Kodin tietotekniikka on sellainen mistä me väitellään kumpi saa tehdä. Minä asennan ja ostan omat ohjelmani itse ja minulla on täysin omat koneet. Mies hoitaa palvelinta ja vähän väliä jäkätän että minun pitäisi saada myös tietää sen salasanat.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa nyt lukea näitä ketjuja, mutta itselle tulee aina vieno hymy kun joku vertailee tavallisia päivittäisiä kotitöitä talon maalaukseen ja renkaan vaihtoon tai nurmen leikkuuseen. Nurmea kun olen itse leikannut jo teinityttönä joten en ymmärrä miksi se on jollekin miesten homma. Taloa maalataan ehkä kerran kymmenessä vuodessa, jos ylipäätään asuu sellaisessa talossa, missä on maalipinta. Renkaan vaihtoon menee muutama tunti vuodessa ja iso osa ihmisistä, mukaan lukien me, vaihdattaa ne liikkeessä. Saman tekee poikani, saman tekee molemmat veljeni. Meillä mies osallistuu kotitöihin, mutta jos hänen työnsä olisivat renkaan vaihto - ajaa auton liikkeeseen ja odottelee kahvia juoden, nurmen leikkuu tai talon maalaus - asumme kerrostalossa niin kovin vähäksi jäisivät hänen hommansa. Kodin tietotekniikka on sellainen mistä me väitellään kumpi saa tehdä. Minä asennan ja ostan omat ohjelmani itse ja minulla on täysin omat koneet. Mies ho
Unohdit ketjussa mainitut salaojien kaivamisen, rakennustarvikkeiden kantamisen ja vakuutusten kilpailuttamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha! Parasta antia tässä ketjussa on se kuinka herkkiä ja epävarmoja itsestään palstan naiset on 😃
Arvatkaa kuka kaatoi bensaa liekkeihin tolla paristonvaihto-kommentilla/kysymyksellä...
Ihanko totta luulette että joku mies iha tosissan kysyy, ettekä tajua jutun juonta? 🤭
Vähän aikaa taas jauhetaan tästä niin tuun sitten taas lisää hämmentämään
Olet nyt palstalla, jonka käyttäjäkunta koostuu pääasiassa keski-ikäisistä tädeistä. Ihanko tosissasi kuvittelet, ettei elämä ole meille kenellekään heittänyt palovarottimen paristonvaihtoa vastaan?
No sitä kai minä tuossa yritinkin kertoa, mutta epävarmuutesi pisti aivosi tulkitsemaan jotain muuta...? Keski-ikään mennessä luulisi osaavan kuitenkin jo lukea?
"Höpönlöpön, jaarittelusi on turhaa."
Et sitten häpeältäsi muuta enää keksinyt?
Vierailija kirjoitti:
En jaksa nyt lukea näitä ketjuja, mutta itselle tulee aina vieno hymy kun joku vertailee tavallisia päivittäisiä kotitöitä talon maalaukseen ja renkaan vaihtoon tai nurmen leikkuuseen. Nurmea kun olen itse leikannut jo teinityttönä joten en ymmärrä miksi se on jollekin miesten homma. Taloa maalataan ehkä kerran kymmenessä vuodessa, jos ylipäätään asuu sellaisessa talossa, missä on maalipinta. Renkaan vaihtoon menee muutama tunti vuodessa ja iso osa ihmisistä, mukaan lukien me, vaihdattaa ne liikkeessä. Saman tekee poikani, saman tekee molemmat veljeni. Meillä mies osallistuu kotitöihin, mutta jos hänen työnsä olisivat renkaan vaihto - ajaa auton liikkeeseen ja odottelee kahvia juoden, nurmen leikkuu tai talon maalaus - asumme kerrostalossa niin kovin vähäksi jäisivät hänen hommansa. Kodin tietotekniikka on sellainen mistä me väitellään kumpi saa tehdä. Minä asennan ja ostan omat ohjelmani itse ja minulla on täysin omat koneet. Mies ho
No kerropa nyt kun ihan kaiken tiedät ja osaat, että mihin teillä sitä palvelinta käytetään (älä kysy mieheltäsi vaan kerro ihan omin sanoin).
Ps. auton renkaiden vaihto tarkoittaa että vaihtaa ITSE. Se on eri asia kuin vaihdattaminen, jonka osaa myös tiskikoneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa nyt lukea näitä ketjuja, mutta itselle tulee aina vieno hymy kun joku vertailee tavallisia päivittäisiä kotitöitä talon maalaukseen ja renkaan vaihtoon tai nurmen leikkuuseen. Nurmea kun olen itse leikannut jo teinityttönä joten en ymmärrä miksi se on jollekin miesten homma. Taloa maalataan ehkä kerran kymmenessä vuodessa, jos ylipäätään asuu sellaisessa talossa, missä on maalipinta. Renkaan vaihtoon menee muutama tunti vuodessa ja iso osa ihmisistä, mukaan lukien me, vaihdattaa ne liikkeessä. Saman tekee poikani, saman tekee molemmat veljeni. Meillä mies osallistuu kotitöihin, mutta jos hänen työnsä olisivat renkaan vaihto - ajaa auton liikkeeseen ja odottelee kahvia juoden, nurmen leikkuu tai talon maalaus - asumme kerrostalossa niin kovin vähäksi jäisivät hänen hommansa. Kodin tietotekniikka on sellainen mistä me väitellään kumpi saa tehdä. Minä asennan ja ostan omat ohjelmani i
Tai sähkösopimuksen kilpailuttamisen. Meillä minä olen hoitanut sen aina ja vakuutukset mies on hoitanut auton osalta, minulla ei ole nyt omaa autoa mutta kun oli, hoidin kaiken sen suhteen ihan itse. Mies joskus lainasi minun autoa. Nykyään ajan vain pitkissä reissuissa osan matkoista, omiin menoihini en autoa tarvitse kuin harvoin mutta maksan kyllä osan polttoaineesta silti. Minusta olisi ahdistavaa, jos mies hoitaisi talon laskut. Minä olen ajastellut niitä menemään suoraan yhteiseltä tililtä, minne molemmat laittavat rahaa, minä laitan vähän enemmän koska minulla on harrastukset edullisempia ja nettotulot on jotakuinkin samat.
"No kerropa nyt kun ihan kaiken tiedät ja osaat, että mihin teillä sitä palvelinta käytetään (älä kysy mieheltäsi vaan kerro ihan omin sanoin).
Ps. auton renkaiden vaihto tarkoittaa että vaihtaa ITSE. Se on eri asia kuin vaihdattaminen, jonka osaa myös tiskikoneet."
Tuskin sieltä mitään vastausta kuuluu. Nämä leikkivät aika usein moniosaajia, mutta yksikin tarkentava kysymys paljastaa, että täysin keksittyjä tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
"No kerropa nyt kun ihan kaiken tiedät ja osaat, että mihin teillä sitä palvelinta käytetään (älä kysy mieheltäsi vaan kerro ihan omin sanoin).
Ps. auton renkaiden vaihto tarkoittaa että vaihtaa ITSE. Se on eri asia kuin vaihdattaminen, jonka osaa myös tiskikoneet."
Tuskin sieltä mitään vastausta kuuluu. Nämä leikkivät aika usein moniosaajia, mutta yksikin tarkentava kysymys paljastaa, että täysin keksittyjä tarinoita.
Sulle lienee ihan tuntematon konsepti, että joku käy palstalla vain kääntymässä eikä päivystä täällä 16/7?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa nyt lukea näitä ketjuja, mutta itselle tulee aina vieno hymy kun joku vertailee tavallisia päivittäisiä kotitöitä talon maalaukseen ja renkaan vaihtoon tai nurmen leikkuuseen. Nurmea kun olen itse leikannut jo teinityttönä joten en ymmärrä miksi se on jollekin miesten homma. Taloa maalataan ehkä kerran kymmenessä vuodessa, jos ylipäätään asuu sellaisessa talossa, missä on maalipinta. Renkaan vaihtoon menee muutama tunti vuodessa ja iso osa ihmisistä, mukaan lukien me, vaihdattaa ne liikkeessä. Saman tekee poikani, saman tekee molemmat veljeni. Meillä mies osallistuu kotitöihin, mutta jos hänen työnsä olisivat renkaan vaihto - ajaa auton liikkeeseen ja odottelee kahvia juoden, nurmen leikkuu tai talon maalaus - asumme kerrostalossa niin kovin vähäksi jäisivät hänen hommansa. Kodin tietotekniikka on sellainen mistä me väitellään kumpi
No kerropa nyt kun ihan kaiken tiedät ja osaat, että mihin teillä sitä palvelinta käytetään (älä kysy mieheltäsi vaan kerro ihan omin sanoin).
Ps. auton renkaiden vaihto tarkoittaa että vaihtaa ITSE. Se on eri asia kuin vaihdattaminen, jonka osaa myös tiskikoneet.
Onko se vaimoaasiasta siis loppujen lopuksi kuitenkin kiinalainen seksirobotti, jossa on suomalaisia kädettömiä ja toistaitoisia miehiä varten erityisasetukset: tiskaamisen lisäksi se myös vaihtaa auton renkaat? Ilmankos jaksaa pyöritellä erinäisiä osiaan ja hypähdellä milloin ketäkin vasten. Pattereita toki tarvinnee latailla aika tiuhaan, kun ympäri vuorokauden käy ja kukkuu?
Käy järkeen. Tiskikoneessahan on niitä pyöriviä osia, sellaiseen lienee helppo asentaa kuminen peppuimplantti, jota se kone sitten pyörittelee omistajansa iloksi. Kaikkea se kiinalainen keksii. Ja suomalainen mies ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha! Parasta antia tässä ketjussa on se kuinka herkkiä ja epävarmoja itsestään palstan naiset on 😃
Arvatkaa kuka kaatoi bensaa liekkeihin tolla paristonvaihto-kommentilla/kysymyksellä...
Ihanko totta luulette että joku mies iha tosissan kysyy, ettekä tajua jutun juonta? 🤭
Vähän aikaa taas jauhetaan tästä niin tuun sitten taas lisää hämmentämään
Olet nyt palstalla, jonka käyttäjäkunta koostuu pääasiassa keski-ikäisistä tädeistä. Ihanko tosissasi kuvittelet, ettei elämä ole meille kenellekään heittänyt palovarottimen paristonvaihtoa vastaan?
No sitä kai minä tuossa yritinkin kertoa, mutta epävarmuutesi pisti aivosi tulkitsemaan jotain muuta...? Keski-ikään mennessä luulisi osaavan kuitenkin jo lukea?
Mikä helvatan epävarmuus? Keksit päästäs jotain typerää ja sit jankutst siitä, vaikka sille ei ole mitään pohjaa. Haastat vaan riitaa ja taas niin naurattaa.
Eri
"Meillä kun vaimo ei vietä aikaansa täällä, ehdimme mekin sekstailemaan päivittäin ja välillä käydään myös yhdessä ostoksilla."
Ja kun sinä hoidat tän palstapuolen, vaimosi joutaa hoitaa niitä kotihommeloita. Vai palstailetko kesken sekstailun?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan (muu kuin hommaavaimoaasiastamies) keksisi kirjoittaa jotain, joka ei ole totta? Jos jollakin (muulla kuin hommaavaimoaasiastamiehellä) olisi tarve keksiä tarinoita, varmaan kertois jotain raflaavampaa, kuin et vaihdattaa renkaat liikkeessä ja mieskin tekee kotitöitä. Älyllisesti tosi laiskaa yrittää saada tästä jotain yleistystä tai mollausta aikaiseksi.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Ketju huononi loppua kohti.
Niin yleensä kaikelle mihin palstamammat osallistuu.
Näkee miten metaani on pehmentänyt mammojen päät. Voi lapsiparkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju huononi loppua kohti.
Niin yleensä kaikelle mihin palstamammat osallistuu.
Tai aasialaisen puudelin räksyttävä terrierimies.
Oon tähän mennessä omaa rintamamiestaloani rempannut, kantanut ne remppatarvikkeet, vaihtanut itse renkaat autoon (en vaihdatuttanut, vaan vaihtanut), kilpailuttanut vakuutukset ja sähkösopimukset, leikannut nurmikon ja tehnyt muut pihatyöt, käynyt töissä, pitänyt talon siistinä ja kunnossa ja muuten huolehtinut itsestäni niinkuin tavallisen aikuisen kuuluisi. Jos tässä yhtälössä olisi tuollainen AP:n mies ja lapsia, niin pitäisin ensimmäisenä huolen siitä että mies lentäis pihalle ja lapset olisivat ikäänsä nähden sopivasti itsenäisiä. Jos sulla ei oo mitään muuta tuomista tähän pöytään kun muutama hassu tunti "miesten töitä" vuodessa ja sitten "autat kotitöissä" sen verran että kannat likaiset pyykkisi pyykkikoriin, mutta tilalle kuitenkin jätät muut omat sotkusi jotka joutuisin siivoamaan joka päivä niin tervemenoa, en oo kenenkään aikuisen miesvauvan äiti enkä sellaiseksi rupea.
Ja kyllä, olen tasavertaisessa parisuhteessa jossa mun ei tartte "nalkuttaa" mistään. Mies ei "auta" kotitöissä, vaan tekee oman osuutensa.
Pitäisi varmaan kiittää anoppia hyvästä kasvatustyöstä. Hän kasvatti yksinhuoltajana kaksi poikaa, eikä heidän taloudessaan kuulemma koskaan ollut miesten tai naisten töitä. Niinpä minulla nyt on mies, joka tekee oma-aloitteisesti osansa eikä valita tai keksi tekosyitä.
"Joo minäkin luin tästä. Muistutan, että tää tutkimus tehtiin miespuolisille ``mamma``tulokkaille sen jälkeen, kun miehet olivat tehneet invaasion palstalle. Ketään ei tulos yllättänyt kuin korkeintaan siinä mielessä, että niistä kahdesta luku- ja kirjoitustaitoisesta prosentista ei kukaan kyllä ollut tehnyt empiirisiä havaintoja.
Tutkimuksesta pohjalta tehtiinkin jatkotutkimus josta selvisi, että jostain toistaiseksi vielä tuntemattomasta syystä palsta vetää puoleensa älykkäitä naisia ja hyvin heikkolahjaisia miehiä. Tästä tehtiin olettanus, että palstalle hakeutuvilla miehillä on jonkinlainen sisäsyntyinen äidinkaipuu, josta on seuruannut pitkittynyt uhmaikäkäyttäytyminen. Tämä viimeisin jatkotutkimus on vielä kesken, odottelemme loppuraporttia valmistuvaksi vuoden sisällä."
Tuota se luki-, ja kaikki muutkin yläpäähän liittyvät häiriöt nimen omaan aiheuttavat, että luetaan mitä sattuu. Lisäksi näköjään myös oikeinkirjoitus on puutteellista. Se niistä "älykkäistä naisista".
Olisihan se hullunkurista, että palstalle olisi tullut pilvin pimein miehiä, jotka nahistelevat toisten miesten kanssa, kun ensin loukkaantuvat jostain naisia käsittelevästä hölmöydestä.