Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8329)
Vierailija kirjoitti:
Oon tähän mennessä omaa rintamamiestaloani rempannut, kantanut ne remppatarvikkeet, vaihtanut itse renkaat autoon (en vaihdatuttanut, vaan vaihtanut), kilpailuttanut vakuutukset ja sähkösopimukset, leikannut nurmikon ja tehnyt muut pihatyöt, käynyt töissä, pitänyt talon siistinä ja kunnossa ja muuten huolehtinut itsestäni niinkuin tavallisen aikuisen kuuluisi. Jos tässä yhtälössä olisi tuollainen AP:n mies ja lapsia, niin pitäisin ensimmäisenä huolen siitä että mies lentäis pihalle ja lapset olisivat ikäänsä nähden sopivasti itsenäisiä. Jos sulla ei oo mitään muuta tuomista tähän pöytään kun muutama hassu tunti "miesten töitä" vuodessa ja sitten "autat kotitöissä" sen verran että kannat likaiset pyykkisi pyykkikoriin, mutta tilalle kuitenkin jätät muut omat sotkusi jotka joutuisin siivoamaan joka päivä niin tervemenoa, en oo kenenkään aikuisen miesvauvan äiti enkä sellaiseksi rupea.
Ja kyllä, olen tasavertaisessa parisuhteessa jossa mun ei tartte "nalkuttaa" mistään. Mies ei "auta" kotitöissä, vaan tekee oman osuutensa.
Kerrohan nimi, osoite ja paikkakunta. Kyllähän tuollaiselle pitää patsas pystyttää, on nuo kyllä niin vaikeita hommia, ettei tuohon kyllä moni palstamamma pysty, eikä kykene!!1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon tähän mennessä omaa rintamamiestaloani rempannut, kantanut ne remppatarvikkeet, vaihtanut itse renkaat autoon (en vaihdatuttanut, vaan vaihtanut), kilpailuttanut vakuutukset ja sähkösopimukset, leikannut nurmikon ja tehnyt muut pihatyöt, käynyt töissä, pitänyt talon siistinä ja kunnossa ja muuten huolehtinut itsestäni niinkuin tavallisen aikuisen kuuluisi. Jos tässä yhtälössä olisi tuollainen AP:n mies ja lapsia, niin pitäisin ensimmäisenä huolen siitä että mies lentäis pihalle ja lapset olisivat ikäänsä nähden sopivasti itsenäisiä. Jos sulla ei oo mitään muuta tuomista tähän pöytään kun muutama hassu tunti "miesten töitä" vuodessa ja sitten "autat kotitöissä" sen verran että kannat likaiset pyykkisi pyykkikoriin, mutta tilalle kuitenkin jätät muut omat sotkusi jotka joutuisin siivoamaan joka päivä niin tervemenoa, en oo kenenkään aikuisen miesvauvan äiti enkä sellaiseksi rupea.<
Haluaako herra itse s*ihinoton, ylistysjuhlat ja patsaan joka kerta kun laittaa omat astiat koneeseen? Katso kun ne on ihan normaaleja hommia, kunhan vastasin mitä itse teen kun täällä tuntuu niin moni öyhöttävän "mutta, mutta minä miehenä teen sen ja sen parin tunnin asian joka vuosi joten ei multa voi muuta odottaa lisäksi, täyspalvelu kiitos äiti"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju huononi loppua kohti.
Niin yleensä kaikelle mihin palstamammat osallistuu.
Tai aasialaisen puudelin räksyttävä terrierimies.
Mamma sekin on. Miesmamma. Tai "mies"mamma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon tähän mennessä omaa rintamamiestaloani rempannut, kantanut ne remppatarvikkeet, vaihtanut itse renkaat autoon (en vaihdatuttanut, vaan vaihtanut), kilpailuttanut vakuutukset ja sähkösopimukset, leikannut nurmikon ja tehnyt muut pihatyöt, käynyt töissä, pitänyt talon siistinä ja kunnossa ja muuten huolehtinut itsestäni niinkuin tavallisen aikuisen kuuluisi. Jos tässä yhtälössä olisi tuollainen AP:n mies ja lapsia, niin pitäisin ensimmäisenä huolen siitä että mies lentäis pihalle ja lapset olisivat ikäänsä nähden sopivasti itsenäisiä. Jos sulla ei oo mitään muuta tuomista tähän pöytään kun muutama hassu tunti "miesten töitä" vuodessa ja sitten "autat kotitöissä" sen verran että kannat likaiset pyykkisi pyykkikoriin, mutta tilalle kuitenkin jätät muut omat sotkusi jotka joutuisin siivoamaan joka päivä niin tervemenoa, en oo kenenkään aikuisen miesvauvan äiti enkä sellaiseksi rupea.<
No sanoisin kyl, ettei minusta tuohon kaikkeen ole. Tai en ole tilanteisiin joutunut, jossa pitäis noita taitoja harjottaa. Mut niin tyypillistä palstaurhoilta. Kun he tekevät noita hommeleita, ne on vaativia ja niiden jälkeen ei kotitöitä jaksa (vaikka kotityöt naisten tekeminä onkin ihan keveitä, eikä vaadi mitään...) vaan pitää saada levätä vaan. Eikä naiset ymmärrä arvostaa kun eivät osaa eikä tajuu.
Mutta jos nainen tekee tota samaa, alkaa vähättely. Palstaurhon on ihan pakko vähätellä ihan aina ihan kaikkea naisten suorittamaa. Sille ilmiölle taitaa olla joku sanakin...joku misog...
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No kerropa nyt kun ihan kaiken tiedät ja osaat, että mihin teillä sitä palvelinta käytetään (älä kysy mieheltäsi vaan kerro ihan omin sanoin).
Ps. auton renkaiden vaihto tarkoittaa että vaihtaa ITSE. Se on eri asia kuin vaihdattaminen, jonka osaa myös tiskikoneet."
Tuskin sieltä mitään vastausta kuuluu. Nämä leikkivät aika usein moniosaajia, mutta yksikin tarkentava kysymys paljastaa, että täysin keksittyjä tarinoita.
Sulle lienee ihan tuntematon konsepti, että joku käy palstalla vain kääntymässä eikä päivystä täällä 16/7?
- eri
Ei ollenkaan. Tutkimusten mukaan palstailulla on samanlainen vaikutus naisiin, kuin niillä jotka asuvat riittävän kauan saman katon alla. Eli, koska te olette aika tiiviisti täällä tietyllä porukalla aamusta iltaan ja päivästä toiseen, niin teillä on kuukautiset samaan aikaan, syötte samaan aikaan, käytte turauttamassa löysän paskan samaan aikaan, jutut ovat lähes identtisiä ja ketjuihin ilmaantuu älyttömyyksiä useilta samaan aikaan, vaihdevuosivaivat alkavat samaan aikaan, eroatte samaan aikaan, kotityöt eivät enää nappaa ja kaikilla samaan aikaan ja viimeisimpänä, mutta ei vähäisimpänä, pierette samaan aikaan. Se Hesassa saakka leijunut paskanhajukin muka jäi selvittämättä, vaikka aivan selvä tapaus, palstamammojen porukkapäästöt syynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No kerropa nyt kun ihan kaiken tiedät ja osaat, että mihin teillä sitä palvelinta käytetään (älä kysy mieheltäsi vaan kerro ihan omin sanoin).
Ps. auton renkaiden vaihto tarkoittaa että vaihtaa ITSE. Se on eri asia kuin vaihdattaminen, jonka osaa myös tiskikoneet."
Tuskin sieltä mitään vastausta kuuluu. Nämä leikkivät aika usein moniosaajia, mutta yksikin tarkentava kysymys paljastaa, että täysin keksittyjä tarinoita.
Sulle lienee ihan tuntematon konsepti, että joku käy palstalla vain kääntymässä eikä päivystä täällä 16/7?
- eri
Ei ollenkaan. Tutkimusten mukaan palstailulla on samanlainen vaikutus naisiin, kuin niillä jotka asuvat riittävän kauan saman katon alla. Eli, koska te olette aika tiiviisti täällä tietyllä porukalla aam
Ja täällä sinä kaltaisesi seurassa, tiivimmin kuin kukaan muu! Oikein kunniaMamma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sanoisin kyl, ettei minusta tuohon kaikkeen ole. Tai en ole tilanteisiin joutunut, jossa pitäis noita taitoja harjottaa. Mut niin tyypillistä palstaurhoilta. Kun he tekevät noita hommeleita, ne on vaativia ja niiden jälkeen ei kotitöitä jaksa (vaikka kotityöt naisten tekeminä onkin ihan keveitä, eikä vaadi mitään...) vaan pitää saada levätä vaan. Eikä naiset ymmärrä arvostaa kun eivät osaa eikä tajuu.
Mutta jos nainen tekee tota samaa, alkaa vähättely. Palstaurhon on ihan pakko vähätellä ihan aina ihan kaikkea naisten suorittamaa. Sille ilmiölle taitaa olla joku sanakin...joku misog...
Eri
Aivan, "naisten työt" aka tavalliset kotityöt on niin niin raskaita miesten tehtäväksi, mutta kuitenkin ne on niin kevyitä ettei naisten pitäis niistä valittaa. Ex-mies joskus kysyi "mitä oot tehny työpäivän jälkeen" kun näistä asioista tuli puhetta, ja kun pääsin kohtaan jossa sanoin että "..., pessyt pyykkiä,..." Niin keskeytti että "ai ihan ite pessy voi kauanko meni aikaa, ihan itekö hinkkasit pesusaavissa ne puhtaaksi?" Siis ihan tosissaan 😅 Ei ne yksittäiset työt välttämättä mitään raskaita ole, mutta niissä kaikissa menee niin tuhottoman paljon aikaa, joka päivä, läpi vuoden. "Minä nostin puukopat sisälle!" Ai kun kiva, tiedän että painavat (koska ite kannoin ne sisälle 90% ajasta), menikö oikeen 15min koko työhön ja sen jälkeen lepäilit sohvalla 2 tuntia?? On tullu vastaan siis aivan käsittämättömiä mammanpoikia.
Aivan mahdottomia työmyyriä koko aihe vapaa täynnä. Koko päivän taas kertoneet kotitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahdottomia työmyyriä koko aihe vapaa täynnä. Koko päivän taas kertoneet kotitöistä.
Mitä se apupoika täällä taas riehuu?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaan kiittää anoppia hyvästä kasvatustyöstä. Hän kasvatti yksinhuoltajana kaksi poikaa, eikä heidän taloudessaan kuulemma koskaan ollut miesten tai naisten töitä. Niinpä minulla nyt on mies, joka tekee oma-aloitteisesti osansa eikä valita tai keksi tekosyitä.
Minä olen kiittänyt aasialaista anoppiani ja appiukkoa moneen kertaan hyvästä kasvatustyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaan kiittää anoppia hyvästä kasvatustyöstä. Hän kasvatti yksinhuoltajana kaksi poikaa, eikä heidän taloudessaan kuulemma koskaan ollut miesten tai naisten töitä. Niinpä minulla nyt on mies, joka tekee oma-aloitteisesti osansa eikä valita tai keksi tekosyitä.
Minä olen kiittänyt aasialaista anoppiani ja appiukkoa moneen kertaan hyvästä kasvatustyöstä.
Omat vanhempasi ansaitsevat kyllä risuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatatko lapsesikin samaan miestenpalvelukulttuuriin?
Mun viesti on jostain syystä poistunut. Mulla ei ole vielä lapsia, eikä vaimokekaan niitä viel haluu kun opiskelee. Tääl on varmaan joku toinenki jolla on aasialainen vaimoke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatatko lapsesikin samaan miestenpalvelukulttuuriin?
Mun viesti on jostain syystä poistunut. Mulla ei ole vielä lapsia, eikä vaimokekaan niitä viel haluu kun opiskelee. Tääl on varmaan joku toinenki jolla on aasialainen vaimoke.
Ai että sellainen tarina tänään. Uskotaan.
Tää yks #hommaavaimoaasiastaurho on pilannut kaikkien muiden aasialaisten puolisoiden maineen. Lisäks on kertonut, et välillä kirjoittaa "naisena" ja välillä ihan vaan ärsyttääkseen, päästäkseen haukkumaan naisia ja nauramaan yhdessä aasialaisen vaimonsa kanssa suomalaisten naisten typeryydelle.
Vierailija kirjoitti:
Tää yks #hommaavaimoaasiastaurho on pilannut kaikkien muiden aasialaisten puolisoiden maineen. Lisäks on kertonut, et välillä kirjoittaa "naisena" ja välillä ihan vaan ärsyttääkseen, päästäkseen haukkumaan naisia ja nauramaan yhdessä aasialaisen vaimonsa kanssa suomalaisten naisten typeryydelle.
Vaihda jo levyä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sinulla on mahdollisuus perustella tuo hassu aivopierusi. Kerro vaikka ensimmäisenä miksi kommenttisi ei olisi todella typerä ja saisi suomalaista aikuista, mahdollisesti perheellistä lapsiakin maailmaan saattanutta naista näyttäytymään sivistyneiden, ystävällisten ja hyvin kohteliaiden aasialaisnaisten silmissä todelliselta idiootilta?
Se "naisena esiintyminen" oli provo. Olen tosin tehnyt aloituksia, joihin varmasti pahimmatkin pieruperseet ovat heittäneet kommentteja tajuamatta, että se on minun tekemä aloitus. Ja ei teitä tarvitse kenenkään erikseen ärsyttää, koska heti siitä hetkestä lähtien, kun aamuyön ensimmäinen mojova kostea pieru turahtaa pöksyihin tai lahkeen raosta likaiselle lakanalle, te olette kuin perseelle ammuttu karhu, mutta vähintään kolme kertaa äreämpiä. Ja karhuthan eivät tutkitusti piereskele.
"Haluaako herra itse s*ihinoton, ylistysjuhlat ja patsaan joka kerta kun laittaa omat astiat koneeseen? Katso kun ne on ihan normaaleja hommia, kunhan vastasin mitä itse teen kun täällä tuntuu niin moni öyhöttävän "mutta, mutta minä miehenä teen sen ja sen parin tunnin asian joka vuosi joten ei multa voi muuta odottaa lisäksi, täyspalvelu kiitos äiti""
Jos sinulla on perhettä, niin kuulostaa aika ihmeellisiltä "normaaleilta" rituaaleilta. Ei kai kenellekään tule tuollaisia edes mieleen, ellei itse vaatisi mahdolliselta miesehdokkaalta jotain noin outoa.
Ja ehkä sinulla ei älyllinen kapasiteetti riitä siihen, mutta jos lukisit ja osaisit erottaa, mitkä ovat aidosti miesten mielipiteitä ja mitkä ovat kaltaistesi pösilöiden itse keksimiä aivopieruja, miten me miehet muka ajattelemme.
P.S. Sinäkin reppana sorruit rakentamaan olkiukon suikkarista ja astianpesukoneen täyttämisestä. Palstan naisväen pitäisi kai koostua korkeasti koulutetuista, hyvissä ammateissa työskentelevistä, ihanat miehet ja mahtavat lapset omaavista perheenäideistä, mutta mikään ei kyllä puhu edellä mainittujen asioiden puolesta. Sori siit mielikuvasta.
Tuolla yhdellä tyypillä on kyllä paha pierufetissi, kun hän ei osaa kirjoittaa yhtään kommenttia hekumoimatta niillä. Vaikea uskoa, että hänen hyvätapainen ja sivistynyt vaimonsa sietäisi tuollaista kielenkäyttöä.
"Aivan, "naisten työt" aka tavalliset kotityöt on niin niin raskaita miesten tehtäväksi, mutta kuitenkin ne on niin kevyitä ettei naisten pitäis niistä valittaa. Ex-mies joskus kysyi "mitä oot tehny työpäivän jälkeen" kun näistä asioista tuli puhetta, ja kun pääsin kohtaan jossa sanoin että "..., pessyt pyykkiä,..." Niin keskeytti että "ai ihan ite pessy voi kauanko meni aikaa, ihan itekö hinkkasit pesusaavissa ne puhtaaksi?" Siis ihan tosissaan 😅 Ei ne yksittäiset työt välttämättä mitään raskaita ole, mutta niissä kaikissa menee niin tuhottoman paljon aikaa, joka päivä, läpi vuoden. "Minä nostin puukopat sisälle!" Ai kun kiva, tiedän että painavat (koska ite kannoin ne sisälle 90% ajasta), menikö oikeen 15min koko työhön ja sen jälkeen lepäilit sohvalla 2 tuntia?? On tullu vastaan siis aivan käsittämättömiä mammanpoikia."
Kysymys sukupuolesta riippumatta kaikille.
Onko kukaan nähnyt vastaava, että mies ruikuttaisi samalla tavalla entisen elämän kotitöistä ja pyrkisi mollaamaan vielä jälkikäteenkin elämänkumppaniaan, jonka on kuitenkin ihan itse hyväksynyt/valinnut? Niinpä!
Minulla ei ole kenestäkään entisestä seurustelukumppanista pahaa sanottavaa ja toisin kuin täällä tuntuu olevan yleistä, kunnioitan jokaista niitä harvaa upeaa ihmistä, joiden kanssa olen saanut viettää ikimuistoisia hetkiä.
Kohta joku miesvauva tulee varmaan ulisemaan että "Mutta ihan varmasti mies on onneton eikä teillä oo seksielämää koska Andrew Tate sano ettei naiset kunnioita eikä halua sellasii feminiinisiä miehiä jotka mekko päällä tekee naisten töitä! :( Pitää olla semmonen RYÖUKKO joka röhkii ja pieree sohvalla, odottaa lounasta, vaihtaa ne auton renkaat ja sitten nainen on heti haarat auki kun mies on niin ihanan maskuliininen, ja jos siihen sais vähän vie väkivallan tuntua niin kyllä naiset on märkänä heti!"