Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8325)

Vierailija
581/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mene hotelliin asumaan, ei9 luoja laiskoja elätä.

Vierailija
582/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Eli ette käyneet saunassa, koska mies tai teini ei saaneet aikaiseksi lämmittää sitä?

Näin siinä kävi. Minun ei tehnyt mieli saunaan, joten muutkaan eivät menneet koska on niin stanan työlästä ottaa korillinen laudeliinoja ja löylykiulu pois lauteilta, vääntää kytkintä ja pistää ovi kiinni.

ap

No jos niin ei työlästä niin miksi et sitten tehnyt sitä?vittuilit vaan perheellesi ja menit mussuttamaan suklaata sohvan nurkkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa mutta toisaalta surullista, että joku on samassa tilanteessa kun minä. Tekisi kyllä mieli mennä ns. lakkoon mutta joutuisin itse kärsimään, enkä välttämättä  pääsisi esim. töihin aamulla!

Lapset oppisivat varmaan parissa päivässä, että äitin vapaa on vapaa mutta mies ei koskaan. Hän on tehnyt selväksi, että koska tienaa enemmän, häntä kuuluu "passata". Eli siis minä hoidan kotityöt, hän autot ja omat harrastuksensa. 

Minulle voi huutaa vaikka klo. 23 illalla, että nyt sitä ruokaa pöytään, vaikka olen jo nukkumassa. Jos en toimi näin, voi aamulla olla käyttämäni auton (puolison omistama, hänen nimissään jne) avaimet piilotettu. Minulla ei ole sananvaltaa asiaan, koska auto on hänen.

Tietäisitte kuinka monta kertaa olen kieltäytynyt mutta saan kärsiä siitä itse. 

Minun tehtäväni on myöskin antaa säännöllisin väliajoin "***ppiä". Kun en ole tehnyt näin, olen vieläkin a

Tutustu käsitteisiin taloudellinen väkivalta ja henkinen väkivalta. Lapset saavat täysin vinksahtaneen ja sairaan kuvan siitä millainen normaali parisuhde on tuossa perheessä, eroa jo niiden lasten vuoksi hyvä ihminen!

Vierailija
584/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ylistetään ja kannustetaan huonoa äitiä ja aviopuolisot.surullista,vielä 30n vuotta site oli ihan normia että nainen hoisi kodin ,nyt tämä voimaantuminen on tullut tähän pisteeseen että siitä perheen hoidosta tullut negatiivinen asia.karkkia ja sipsiä kyllä keritään vetää kun katsotaan Netflixistä lempi paska sarjaa.onneksi itsellä ulkomaalainen vaimo jolle kunnia asia hoitaa kotia ja minua.

Hyvä äiti opettaa lapsille sellaisia asioita, että lapsi pärjää aikuistuessaan. Huono äiti passaa lapset piloille. 

Vierailija
585/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Eli ette käyneet saunassa, koska mies tai teini ei saaneet aikaiseksi lämmittää sitä?

Näin siinä kävi. Minun ei tehnyt mieli saunaan, joten muutkaan eivät menneet koska on niin stanan työlästä ottaa korillinen laudeliinoja ja löylykiulu pois lauteilta, vääntää kytkintä ja pistää ovi kiinni.

ap

Ai että naurattaa ajatuskin, että heidän olisi pitänyt lähteä hakemaan liiteristä sylillinen kuivia halkoja, jotka on kesällä hakattu. Tulen sytyttäminen tikkujen ja tuohen avulla. Sen jälkeen vesi olisi kannettu kaivosta tai joesta lämpenemään muuripataan.

Nyt tarvitsee vaan vääntää kytkin päälle, lämpötila on jo valmiiksi valittu.

Vierailija
586/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja ja lopun hoitaa robotti-imuri. Emme ole rikkaita, mutta käyttämällä siivouspalvelua 2vkon välein säästymme teiniperheessä isoilta arkiriidoilta. Itse haluan että on perussiistiä, mutta en halua yksin siivota. Meillä on myös koiria, joten imuroimassa saisi olla väh.joka toinen pvä. Arkisin meillä on astianpesukonevuorot ja niistäkin joutuu muistuttelemaan. Omat huoneet on teinien vastuulla ja ennen siivoojan tuloa on siivottava lattialta ja pinnoilta tavarat kaappeihin. Mies ei ole sen innokkaampi kotitöitä kohtaan, ruokaa teemme vuorotellen. Mies jaksaa vinkua siivoojan kalleudesta, mutta kun muistutan, että hän voi halutessaan  laatia viikkovuorot sille kuka imuroi, kuka pesee vessat, kylppärin ja saunan, kuka tuulettaa petivaatteet, vaihtaa sänkyihin puhtaat lakanat ja pesee likaiset, kuka moppaa lattiat ja pyyhkii pölyt niin hiljenee. Siivoojan maksamme puoliksi.

Siivoojan käynnistä huolimatta isossa talossa riittää järjesteltävää, pyyhittävää, pyykin pesua ja viikkausta, kaupassa käyntejä, koiralenkkejä, kuratassujen pesua, puuhommia ja ok talon pihahommia riittämiin raskaiden työpäivien päälle. 

Lapsemme olemme opettaneet imuroimaan, moppaamaan, tiskaamaan, pesemään pyykkiä, pesemään vessat, vaihtamaan lakanat, tekemään ruokaa, leipomaan, vaihtamaan renkaat, tekemään puuhommia ja hoitamaan lemmikkejä sukupuolesta riippumatta eli ihan kädettömiä tuskin ovat kun kotoa lähtevät, vaikka siivooja nyt heidän teinivaiheessa käykin. Ja eiköhän se elämä opeta loput jos kuvittelee, että siivooja (tai äiti) käy opiskelijakämpän siivoomassa :D.

Vierailija
587/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäiset lapset ja nyt pitäisi opetella itse tekemään jotain?  Huh huh 

Mies joka on ollut 20 v tekemättä mitään? Älä kuvittele että saat mitään aikaan lakkoa teeskentelemällä, avioeron korkeintaan. Olisit aloittanut heti alussa tämän lakkomeiningin niin olisi uskottavaa

Vierailija
588/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Teineille rahaa aina vain tehtyjä kotitöitä vastaan.

Tuossahan annetaan pahin malli ja asenne, lapsi vaivautuu tekemään vain rahasta/palkasta kotitöitä. Entä sitten kun lapsi muuttaa pois kotoa omilleen, kuka silloin hänelle makssaa? Kela ja veronmaksajat vai vanhemmat? Täälläkin on ollut paljon keskusteluja, kuinka isovanhemmat eivät auta taloudellisesti, auta kotitöissä tai hoida lastenlapsiaan. Ja yleensä se avunantaja on nainen - mummot, anopit ja äidit, joita syyllistetään ja haukutaan. 

Tämäkin keskustelu on hyvä esimerkki, kuinka nämä  vapaamatkustajat löytävät Aina syyllisen naisesta, äidistä ja ap:sta ja häntä syyllistetään ja haukutaan. Nainen pitäisi olla toisen orja ja palvella muita, koko elinikänsä, unohtaan omat tarpeet ja silti käydä töissä ja elättää perhe ja tehdä kahta työpäivää, ensiksi töissä ja sitten kotona ja mies ja l

Pahimmassa tapauksessa on 3-4 työtä: palkkatyö, lastenhoito, kodinhoito ja miehenhoito. Ukko makaa sohvalla, kun on niin rankka duuni. Huoh.

Vierailija
589/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä avuttomia aikuisia kasvaa juuri niistä lapsista, joita ei opeteta tekemään kodin töitä ja huomioimaan toisia. Siinä sitten aikuisena ihmetellään omassa kämpässä, miten keitetään perunoita tai avataan viemäri tai pestään astioita ja muita tavallisia perusjuttuja.

Ei, näitä avuttomia aikuisia kasvaa siipeilevän vanhemman mallin saaneista lapsista. Kotityöt eivät ole niin monimutkaisia, etteikö niitä itsenäistyessään oppisi.

Vierailija
590/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäidin työtä on nimenomaan passata.

Vierailija
591/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini oli yksinhuoltaja ja teki itse kaikki kotityöt, siivosi, leipoi, lämmitti saunan ym. Syy oli varmaan, ettei kiireeltään jaksanut opettaa minua, vaan taitavana teki ennemmin itse.

Ei tästä mitään ongelmaa aiheutunut. Hyvin olen omassa huushollissa pärjännyt.

Vierailija
592/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Kyllähän ne likaiset astiatkin alkaa haistaa siellä altaassa. Eikä pelkkä valmismoskan syöminen ole terveellistä, vaikuttaa lasten hyvinvointiin.

Meillä syötiin eineksiä ja ihan terveitä kaikista kasvoi.

Aivan!

Saarioisen lihaperunasoselaatikko: Peruna, laktoositon maito, naudanliha 14 % (Suomi), kasvimargariini (rypsiöljy, kovetettu rypsiöljy, aromi), kananmuna, jodioitu suola, sipuli, valkopippuri. Suolaa 0,72% eli vähän reilu teelusikallinen sadassa grammassa.

Miten eroaa olennaisesti itse tehdystä?

Saarioisen lihamakaronilaatikko: Makaroni (vehnä), vesi, laktoositon maitojuoma, naudanliha 17 % (Suomi), kananmuna, laktoositon kuohukerma, jodioitu suola, valkopippuri. Suolaa 0,84% eli n. puolitoista teelusikallista sadassa grammassa.

Vierailija
593/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ylistetään ja kannustetaan huonoa äitiä ja aviopuolisot.surullista,vielä 30n vuotta site oli ihan normia että nainen hoisi kodin ,nyt tämä voimaantuminen on tullut tähän pisteeseen että siitä perheen hoidosta tullut negatiivinen asia.karkkia ja sipsiä kyllä keritään vetää kun katsotaan Netflixistä lempi paska sarjaa.onneksi itsellä ulkomaalainen vaimo jolle kunnia asia hoitaa kotia ja minua.

Hyvä äiti opettaa lapsille sellaisia asioita, että lapsi pärjää aikuistuessaan. Huono äiti passaa lapset piloille. 

No entäs isä??!!?? 

Vierailija
594/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Kyllähän ne likaiset astiatkin alkaa haistaa siellä altaassa. Eikä pelkkä valmismoskan syöminen ole terveellistä, vaikuttaa lasten hyvinvointiin.

Aivan!

Saarioisen lihaperunasoselaatikko: Peruna, laktoositon maito, naudanliha 14 % (Suomi), kasvimargariini (rypsiöljy, kovetettu rypsiöljy, aromi), kananmuna, jodioitu suola, sipuli, valkopippuri. Suolaa 0,72% eli vähän reilu teelusikallinen sadassa grammassa.

Saarioisen lihamakaronilaatikko: Makaroni (vehnä), vesi, laktoositon maitojuoma, naudanliha 17 % (Suomi), kananmuna, laktoositon kuohukerma, jodioitu suola, val

Henkilökohtaisesti en halua pureskella suhteettoman kalliita rustoja, mutta kukin tyylillään.

Vierailija
595/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Aivan!

Saarioisen lihamakaronilaatikko: Makaroni (vehnä), vesi, laktoositon maitojuoma, naudanliha 17 % (Suomi), kananmuna, laktoosi

Jos ei erota noita moskalaatikoita itsetehdystä, niin asiaa lienee turha yrittää selittää. Hintakin on yksi tekijä. Tosin noista en suostu maksamaan mitään.

Vierailija
596/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta sitten isäni hoisi kodin ja lapset, mutta hän olikin mies sanan varsinaisessa merkityksessä. 

Vierailija
597/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mikä tilanne? Onko mies alkanut kantaa vastuutaan?

Vierailija
598/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin ilmoittaa perheelle että menee lakkoon! Osaavat varautua ja hakea einestä jääkaappiin..

Vierailija
599/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinulle ollut kunnia-asia naida siivooja ym. palvelija. Toivottavasti hän ei joudu tekee työtä vielä ulkopuoliselle, sinun passaamisen lisäksi...

Joidenkin itsearvo näköjään tarvii sen alamaisen kotiinsa, voidakseen kokea olevansa mies. Surullista.

Vierailija
600/8325 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

ap

No jos niin ei työlästä niin miksi et sitten tehnyt sitä?vittuilit vaan perheellesi ja menit mussuttamaan suklaata sohvan nurkkaan?

Miksi ei äippä saisi mussuttaa sohvannurkassa suklaata, jos muukin perhe tekee niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi