Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8339)
Vierailija kirjoitti:
Kyllästyit passaamaan?Mutta miksi ihmeessä edes aloit passata!
En ymmärrä ihmisiä jotka vapaaehtoisesti ottavat niskoilleen esim. huushollin eteenpäin viemisen sillä aikaa kun toiset makaavat ja syljeskelvät kattoon. Sehän on valinta!
Tuntuu sille että nautitaan marttyyrin osasta; minä raukka JOUDUN tekemään kaiken. Olen uupunut ja väsynyt... Ja itse on alun perin otettu se kaikki niskoilleen. On suostuttu siihen!
Jos joku oikeasti on ollut pakottamassa sinua orjaksi, on syytä ottaa yhteyttä viranomaisiin. Orjan pito Suomessa on laitonta.
Niin, ei kai kukaan vapaaehtoisesti ja tietoisesti tee valintaa. Tästäkin täällä ollut jo paljon juttua. Et miten tuohon päädytään. Kuten ap totesi, havahtui tähän yks päivä.
Edelleen vastuu tekemättömyydestä on sillä, joka ei tee. Lapset ovat sinänsä syyntakeettomia siihen, ettei heitä ole kasvatettu. Mutta aikuinen mies/nainen on täysin vastuussa omasta lusmuilustaan.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaispoika (54v) asuu yksin kaksiossa, äiti 76v käy siivoamassa ja huolehtii muutenkin poikansa asioista. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi sairaus, mutta ei. Onneksi kukaan ei ole ottanut tuota helmeä riesakseen.
Tuo on aitoa lähimmäisenrakkautta.
Hauskinta tässä on se, että AP meni lakkoon mutta muu perhe ei huomannut asiaa lainkaan, kun AP ei perheessä ole koskaan mitään tehnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaispoika (54v) asuu yksin kaksiossa, äiti 76v käy siivoamassa ja huolehtii muutenkin poikansa asioista. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi sairaus, mutta ei. Onneksi kukaan ei ole ottanut tuota helmeä riesakseen.
Mikä?
Vierailija kirjoitti:
Hauskinta tässä on se, että AP meni lakkoon mutta muu perhe ei huomannut asiaa lainkaan, kun AP ei perheessä ole koskaan mitään tehnytkään.
Ja tiedät tämän...mistä? Heillä ei siis kukaan koskaan tehnyt mitään?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä jotka vapaaehtoisesti ottavat niskoilleen esim. huushollin eteenpäin viemisen sillä aikaa kun toiset makaavat ja syljeskelvät kattoon. Sehän on valinta!
Tuntuu sille että nautitaan marttyyrin osasta; minä raukka JOUDUN tekemään kaiken. Olen uupunut ja väsynyt... Ja itse on alun perin otettu se kaikki niskoilleen. On suostuttu siihen!
Jos joku oikeasti on ollut pakottamassa sinua orjaksi, on syytä ottaa yhteyttä viranomaisiin. Orjan pito Suomessa on laitonta.
Tuohon tilanteenseen luisutaan pikku hiljaa ja huomaamatta, ei se iske kerralla päälle. Hyvin monella se käy silloin, kun perheeseen syntyy lapsia ja äiti on heidän kanssaan kotona. Lasten kanssa tilanteet pitää hoitaa heti eikä ole aikaa odottaa, että toinen vanhempi saa inspiraation. Työssä käyvä tottuu pian siihen, että kotona oleva hoitaa hommat eikä hän halua myöhemmin luopua saavutetuista eduista.
Itse koin raskaana töihin paluun jälkeen alkaa kouluttaa taas miestä tekemään kotitöitä. Ensimmäisen lapsen jälkeen se onnistui joten kuten, mutta toisen lapsen jälkeen enää ei. Ei minulla ollut paukkuja siihen, kun työ ja lapset vei niin paljon energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei kai kukaan vapaaehtoisesti ja tietoisesti tee valintaa. Tästäkin täällä ollut jo paljon juttua. Et miten tuohon päädytään. Kuten ap totesi, havahtui tähän yks päivä.
Edelleen vastuu tekemättömyydestä on sillä, joka ei tee. Lapset ovat sinänsä syyntakeettomia siihen, ettei heitä
Jep. Ei aikuista pitäisi joutua enää opettamaan tai käskyttämään. Sen pitäisi riittää, että ilmoittaa puolisolleen että tästä lähin hommat hoituu 50/50.
Vierailija kirjoitti:
Jännämiehet paljastuvat sitten normielämässä luusereiksi, mutta tätähän suomalaiset naiset eivät vaan tajua.
Mistä niitä tavismiehiä löytää, kun miehistä 90 % on jänniä?
Ex oli muiden silmissä tosi ahkera, autteli kaikkia tuttuja ja tutun tuttuja ja teki rivitalossa naapurienkin lumityöt usein ja auttoi vanhempiaan ja kavereitaan. Harmi vaa ettei sitten heidän kotona viitsinyt tehdä mitään, kaikki repsotti.
Vierailija kirjoitti:
Ex oli muiden silmissä tosi ahkera, autteli kaikkia tuttuja ja tutun tuttuja ja teki rivitalossa naapurienkin lumityöt usein ja auttoi vanhempiaan ja kavereitaan. Harmi vaa ettei sitten heidän kotona viitsinyt tehdä mitään, kaikki repsotti.
heidän=meidän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihastelen juuri esimerkkiä pojasta, jonka ei koskaan tarvinnut tehdä kotona m i t ä ä n kotitöitä. Kiitos anoppi!
Ollaan ukkelin kanssa asuttu 4v nyt tässä talossa ja hän on 3 kertaa koskenut imuriin kokoaikana. Lakanoita ei ole vaihtanut ikinä. Eteisen palanut lamppu odottanut vaihtamistaan 2v (tämä on koe josta pidän kiinni, haluan nähdä kuinka perkeleen kauan tuohon lampunvaihtoon vielä menee). Ruokaa osaa laittaa kyllä, sillä saa jo paljon anteeksi.
Yli 35 vuotta mennyt tuollaisen ukkelin kanssa. Eteisen lampusta puuttunut valo vuoden, eräänlainen koe täälläkin. Tosin taidan vaihtaa sen kohta itse kuten yleensäkin. Paitsi kevät etenee niin ehkei kohta enää tarvitakaan. Imuroinut ukko tasan yhden kerran olohuoneen keskilattiaa 35 vuotta sitten (kun äitini käski, kun olin tulossa syntyneen esikoisemme kanssa kotiin sairaalasta). Lakanoita ei ole myöskään ikinä vaihtanut. Pyykkiä on joskus, ei joka vuosi, pessyt ja tarvitsee aina uudet11 ohjeet. Joo saa jotain ruokaa tehtyä ja kaupassa käy, mutta erittäin tarkka lista pitää olla mukana tai tulee kummallista tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännämiehet paljastuvat sitten normielämässä luusereiksi, mutta tätähän suomalaiset naiset eivät vaan tajua.
Niin. Hyviä miehiä on markkinoilla vähän. Toisaalta, hyviä naisiakin on rajoitetusti. Reiluuden nimessä tietysti soisi, että nämä kohtaisivat toisensa, mutta reaalimaailmassa näin ei valitettavasti aina käy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon tilanteenseen luisutaan pikku hiljaa ja huomaamatta, ei se iske kerralla päälle. Hyvin monella se käy silloin, kun perheeseen syntyy lapsia ja äiti on heidän kanssaan kotona. Lasten kanssa tilanteet pitää hoitaa heti eikä ole aikaa odottaa, että toinen vanhempi saa inspiraation. Työssä käyvä tottuu pia
Ei tuossa mitään "luisuta" vaan mies alkaa aivan tarkoituksella käyttää vaimoa työjuhtana. Mies näkee asian niin että hän ansaitsee palvelua.
Kukaan ei uskalla sanoa että syy on miehen. "Ei mies hoksaa." "Miehen aivot toimivat eri tavalla." "Miehen äiti ei opettanut."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Hyviä miehiä on markkinoilla vähän. Toisaalta, hyviä naisiakin on rajoitetusti. Reiluuden nimessä tietysti soisi, että nämä kohtaisivat toisensa, mutta reaalimaailmassa näin ei valitettavasti aina käy...
Kyllä ongelma on lähinnä huonot miehet. Enpä keksi mitään asiaa, missä miehet yleisesti olisivat naisia parempia kumppaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muita ketjuja, missä voi hehkuttaa miehensä ominaisuuksia. Tässä ketjussa puhutaan kotitöistä. Ja kotitöiden tekeminen ei ole saavutus.
No voi hyvänen aika. Täällä joku trollailee aiheesta, mut ei sais siihen vastata. Palstapoliisi jyrähtää!!
On täällä useampi kertonut omasta puolisosta. Kertoo siitä, ettei miehet (naiset) yleisesti ole laiskoja paskoja. Et sikäli liittyy aiheeseen. Keskustelu nyt tuppaa olee tällaista pientä rönsyilyä. Maailmassa on hyviä ja ikäviä puolisoita. Harmi, jos itseltäsi sellainen uupuu.
Joo, ei trollille tosiaan kannata vastata. Mutta sinä vastailet. Ja seuraavaksi hyökkäilet muiden keskustelijoiden kimppuun. Harmi, kun pilaat keskustelun.
Ei tarvitse, mutta pitäähän sitä silti mahdollisimman usein ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon sukulaispojan vanhemmat erosivat hänen teini-iässään. Äidille oli tärkeää sitoa nuori itseensä, tyttöystävät olivat rahan perässä, kaverit alkoholin. Kyllähän äiti saattoi tehdä pikkuiselleen viikon ruuat samalla, kun teki itselleen, käydä siivoamassa jne. Onko lähimmäisenrakkautta, jos äiti ei anna lapsen kasvaa täyteen aikuisuuteen, kokea onnistuvansa elämässä? Äidilläkin alkaa olemaan vaivoja, pojasta ei ole auttamaan. Mitä sitten, kun äitiä ei enää ole? Onko ainoa mahdollisuus työssäkäyvälle ihmiselle mennä joko hotelliin tai palvelukotiin?
Minä en siedä avuttomuutta, tai lähinnä sitä, että itse ei edes yritä - siksi minusta hän ei ole kumppaniainesta - minun lähimmäisenrakkauteni kohdistuu puolisoehdokkaisiin - kuka haluaa kuuttakymppiä lähestyvän satakiloisen vauvan.
Sinkkuelämässä on puolensa, totean.
Ap!!! Kerro mikä on tilanne nyt?? Haluan tietää kovasti! T: toinen orjaksi ajettu
Mitähän tämä taas tarkoittaa? Näitä omituisia yleistyksiä, joissa ei kuitenkaan käytännössä mitään sisältöä. Kunhan pääsee haukkumaan suomalaisia naisia. Ulkomaanelävät siis tajuavat? Aasialaiset?