Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen vahvistuu ymmärrys, että suomalaiselle lupsakkaalle miehelle ei sovi suomalainen nainen.
Tämä koko ketju on kyllä niin lupsakka :D Lupsakat miehet täällä vaan selittää, miksi ei huvita tehdä omaa osuuttaan, koska a, b ja c. Tätä kun lukee, niin ei tarvitse todellakaan ihmetellä, miksi syntyvyys on nyt ja varmasti tulevaisuudessakin laskusuunnassa ja itsellinen äitiys nousussa :)
Äläpä valehtele. Mäkättäjäthän täällä keksivät omia satujaan muka laiskoista miehistä, vaikka ei edes ole miestä.
Niin, ovat eronneet niistä laiskoista miehistä!! Ja sit ollaan me, jotka kerrotaan näistä hyvistä miehistä, jotka osaavat elää vastuullisesti.
No tietenkään se tee miehestä hyvää itsessään. Tietenkin olen valinnut hyvän miehen!! En kai muuten olis hänen kanssaan. Ja sit se auttaa kans asiaa, että elää vastuullisesti.
On muita ketjuja, missä voi hehkuttaa miehensä ominaisuuksia. Tässä ketjussa puhutaan kotitöistä. Ja kotitöiden tekeminen ei ole saavutus.
Vierailija kirjoitti:
"No edelleen mies saa ihan itse päättää. Se päätös on joko hankkii lapsia, tai sitten ei. Ei miestä edelleen voi pakottaa suuntaan tai toiseen.
Eri"
Saa toki päättää, mutta kuten joku jo aiemmin sanoikin, että jos mies ilmoittaa, ettei vielä halua lapsia, niin nainen helposti vaihtaa miestä. Naisilla n. 30v on todella paha ikä ja minua alkoi suorastaan kauhistuttaa, kun niin moni sen ikäinen petti miestään, kun se viheliäinen vauvelikuume oli päällä. Ja vaikka ei kaikki pettäneetkään, niin kovin pintapuolisen tutustumisen jälkeen olivat halukkaita naimisiin ja lapsentekoon. En suostunut.
Ah aivan. Sinä haluat kaiken. Sinä haluat päättää lapsista, ja naisen pitää vain tyytyä sinun päätökseesi koska on hirveän väärin että nainen voi vaihtaa miestä jos nykyinen ei miellytä.
Tiedätkö, kun elämä ei ole reilua. Elämässä ei saa kaikkea mitä haluaa. Joskus joutuu tilanteeseen jossa pitää valita ruton ja koleran välillä, nähdäänhän se nyt tässä pressanvaalissakin. Hyviä vaihtoehtoja ei ole jäljellä. Eikä kenelläkään ole mitään velvollisuutta sinulle alkaa niitä hyviä vaihtoehtoja taikomaan, sinä otat sen mitä saat ja siltä pohjalta valintasi teet. Niin me kaikki muutkin joudutaan tekemään.
"Ah aivan. Sinä haluat kaiken. Sinä haluat päättää lapsista, ja naisen pitää vain tyytyä sinun päätökseesi koska on hirveän väärin että nainen voi vaihtaa miestä jos nykyinen ei miellytä.
Tiedätkö, kun elämä ei ole reilua. Elämässä ei saa kaikkea mitä haluaa. Joskus joutuu tilanteeseen jossa pitää valita ruton ja koleran välillä, nähdäänhän se nyt tässä pressanvaalissakin. Hyviä vaihtoehtoja ei ole jäljellä. Eikä kenelläkään ole mitään velvollisuutta sinulle alkaa niitä hyviä vaihtoehtoja taikomaan, sinä otat sen mitä saat ja siltä pohjalta valintasi teet. Niin me kaikki muutkin joudutaan tekemään."
Mitä sä mulle henkilökohtaisesti ryhdyt mäkättämään? Mä en taistellut vastaan, kun vaimo alkoi puhua lasten hankinnasta. Varmistelin oikein mielelläni, että varmasti saadaan lapsi, vaikka vaimo olikin jo raskaana. Mieluista puuhaa, vaikka hikihän siinä tahtoo tulla.
Vierailija kirjoitti:
Ihastelen juuri esimerkkiä pojasta, jonka ei koskaan tarvinnut tehdä kotona m i t ä ä n kotitöitä. Kiitos anoppi!
Ollaan ukkelin kanssa asuttu 4v nyt tässä talossa ja hän on 3 kertaa koskenut imuriin kokoaikana. Lakanoita ei ole vaihtanut ikinä. Eteisen palanut lamppu odottanut vaihtamistaan 2v (tämä on koe josta pidän kiinni, haluan nähdä kuinka perkeleen kauan tuohon lampunvaihtoon vielä menee). Ruokaa osaa laittaa kyllä, sillä saa jo paljon anteeksi.
Hihi. Kaverini mies (nykyinen ex, yllätys) oli sellainen epeli, joka vikisi viikkoja räpsyvästä kellarin lampusta. Kaverini (joka teki valtaosan kaikista kotitöistä) aikansa katseli, sitten meni ja hoiti lampun vaihdon itse. Siihen mies reagoikin niin, että ei olisi vaimo saanut asiaa hoitaa. Otti pattiin, kun meni tekemään "miehen työt" ja aiheutti epämukavuutta "turhalla hössöttämisellä". No joo, jos olisi odottanut että herra tekee niin olisi saanut odottaa varmaan puoli vuotta. P.s. sama ääliömäisyys toistui muilla osa-alueilla. Esim. ukko kitisi rumasta puutarhasta, kaverini käytännössä rakensi täysin itse uuden. Ukko yritti ottaa kunnian itselleen, kun oli vieraita kylässä, vaikka tosiasiassa maalasi ehkä pari lautaa kasvilaatikkoon. Vaimoaan ei tietenkään kehunut yhtään, vaikka hän siellä traktorin kanssa kiviä siirteli yms.
Tämä pariskunta muuten asui ensin kerrostalossa, jossa se ukon tekemättömyys ei noussut samalla tavalla esiin (plus kaverini on todella toimelias ja oikeasti tykkää siivota, niin teki ihan ajattelematta lähes kaiken). Sitten kun muuttivat omakotitaloon ja tuli lapsikin kuvioihin... huh huh. Huvittavinta on, että sen jälkeen kun ukko lähti talosta, niin siellä omakotitalossa on oikeasti tapahtunut vaikka mitä huomattavasti tehokkaammin. Eipä ollut kaverilla enää syytä jarrutella äijänsä mielensäpahoittamisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
On muita ketjuja, missä voi hehkuttaa miehensä ominaisuuksia. Tässä ketjussa puhutaan kotitöistä. Ja kotitöiden tekeminen ei ole saavutus.
No voi hyvänen aika. Täällä joku trollailee aiheesta, mut ei sais siihen vastata. Palstapoliisi jyrähtää!!
On täällä useampi kertonut omasta puolisosta. Kertoo siitä, ettei miehet (naiset) yleisesti ole laiskoja paskoja. Et sikäli liittyy aiheeseen. Keskustelu nyt tuppaa olee tällaista pientä rönsyilyä. Maailmassa on hyviä ja ikäviä puolisoita. Harmi, jos itseltäsi sellainen uupuu.
Sukulaispoika (54v) asuu yksin kaksiossa, äiti 76v käy siivoamassa ja huolehtii muutenkin poikansa asioista. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi sairaus, mutta ei. Onneksi kukaan ei ole ottanut tuota helmeä riesakseen.
Vierailija kirjoitti:
"Ah aivan. Sinä haluat kaiken. Sinä haluat päättää lapsista, ja naisen pitää vain tyytyä sinun päätökseesi koska on hirveän väärin että nainen voi vaihtaa miestä jos nykyinen ei miellytä.
Tiedätkö, kun elämä ei ole reilua. Elämässä ei saa kaikkea mitä haluaa. Joskus joutuu tilanteeseen jossa pitää valita ruton ja koleran välillä, nähdäänhän se nyt tässä pressanvaalissakin. Hyviä vaihtoehtoja ei ole jäljellä. Eikä kenelläkään ole mitään velvollisuutta sinulle alkaa niitä hyviä vaihtoehtoja taikomaan, sinä otat sen mitä saat ja siltä pohjalta valintasi teet. Niin me kaikki muutkin joudutaan tekemään."
Mitä sä mulle henkilökohtaisesti ryhdyt mäkättämään? Mä en taistellut vastaan, kun vaimo alkoi puhua lasten hankinnasta. Varmistelin oikein mielelläni, että varmasti saadaan lapsi, vaikka vaimo olikin jo raskaana. Mieluista puuhaa, vaikka hikihän siinä tahtoo tulla.
Tottahan toki sinulle tuli hiki. Sinänähän se tietysti suurimman ja raskaimman työn teit jopa lapsenhankinnassa. Ninhän te miehet sanotte kaikessa tekevänne.
Vierailija kirjoitti:
naine pitaa tehta mita mies halu varsinki taksi mies jole pita anta pilua kuutilasekin naine muta ei vanha naine tarvi kun van maksa mita taksi mies pyyta
Fatim
nain on
Aika outoa, ettei naiset tunne ainoatakaan naista joka on laiska. Valehteleekohan ne?
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa, ettei naiset tunne ainoatakaan naista joka on laiska. Valehteleekohan ne?
Oletko tyhmä? Totta kai tunnemme. Naisen täydellinen vapaamatkustaminen kotitöissä on vain harvinaisempaa kuin miehen, ainakin omassa kokemuspiirissäni.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen, itseni! Olen laiska. Olisin usein mieluummin tekemättä, kuin teen. Voisin tehdä enemmän. Mutta teen yleensä vain sen, mikä on pakko. Mieheni on samanlainen.
Muita en tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen, itseni! Olen laiska. Olisin usein mieluummin tekemättä, kuin teen. Voisin tehdä enemmän. Mutta teen yleensä vain sen, mikä on pakko. Mieheni on samanlainen.
Muita en tunne.
Sama täällä. Mieluiten olisin tekemättä mitään, mutta se ei ole ollut vaihtoehto, kun on lapsia. Exälle oli ja siksi se on ex.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita en tunne.
Mun entinen työkaverini on myös kammottavan laiska. Koska oltiin kaupungin hommissa, ei hänestä eroonkaan päässyt ennen pakkosiirtoa sairaanhoitopiirille. Potkut tulivat sitten sieltä. Perheetön ihminen, siviilissä laiskuutensa ei kiusaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita en tunne.
Mun entinen työkaverini on myös kammottavan laiska. Koska oltiin kaupungin hommissa, ei hänestä eroonkaan päässyt ennen pakkosiirtoa sairaanhoitopiirille. Potkut tulivat sitten sieltä. Perheetön ihminen, siviilissä laiskuutensa ei kiusaa muita.
No en ole töissä laiska. Pidän työstäni. Ja jos töissä ei mitään tee, ei aikakaan kulu. Se se kaikkein tylsintä on. Mut kotihommat on ikäviä. Jos olis rahaa, palkkaisin jonkun osallistumaan. Tietty teen, minkä pitää. Sellasta se elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihastelen juuri esimerkkiä pojasta, jonka ei koskaan tarvinnut tehdä kotona m i t ä ä n kotitöitä. Kiitos anoppi!
Ollaan ukkelin kanssa asuttu 4v nyt tässä talossa ja hän on 3 kertaa koskenut imuriin kokoaikana. Lakanoita ei ole vaihtanut ikinä. Eteisen palanut lamppu odottanut vaihtamistaan 2v (tämä on koe josta pidän kiinni, haluan nähdä kuinka perkeleen kauan tuohon lampunvaihtoon vielä menee). Ruokaa osaa laittaa kyllä, sillä saa jo paljon anteeksi.
Eikö miehelläsi siis ole isää?
Yleensä äidit passaa poikansa piloille, ei isät.
Jännämiehet paljastuvat sitten normielämässä luusereiksi, mutta tätähän suomalaiset naiset eivät vaan tajua.
Olen kyllä sitä mieltä että teini-iässä olevat voisivat itse pistää pesukoneen pyörimään eli pestä omat vaatteensa, laittaa ne kuivumaan ja siivota huoneensa.
Etu: aina puhtaita vaatteita ja huone siisti
Kyllästyit passaamaan?Mutta miksi ihmeessä edes aloit passata!
En ymmärrä ihmisiä jotka vapaaehtoisesti ottavat niskoilleen esim. huushollin eteenpäin viemisen sillä aikaa kun toiset makaavat ja syljeskelvät kattoon. Sehän on valinta!
Tuntuu sille että nautitaan marttyyrin osasta; minä raukka JOUDUN tekemään kaiken. Olen uupunut ja väsynyt... Ja itse on alun perin otettu se kaikki niskoilleen. On suostuttu siihen!
Jos joku oikeasti on ollut pakottamassa sinua orjaksi, on syytä ottaa yhteyttä viranomaisiin. Orjan pito Suomessa on laitonta.
Elähän hättäile, se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa.