Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8336)
Vierailija kirjoitti:
AP:n aloittama perheen passaamislakko on näköjään lähtenyt laukalle, ja nyt tässä ketjussa kinastellaan siitä, mikä on naisten työtä ja mikä miesten. Sen lisäksi kilpaillaan siitä, kenen naisen mies tekee vähemmän kotitöitä tai tekeekö lainkaan.
Kuka on voittaja: 1) Mies, joka ei tee kotitöitä? 2) Mies, joka tekee kotitöitä? 3) Nainen, joka tekee kaikki kotityöt? 4) Nainen, joka haukkuu kaikki miehet laiskoiksi sohvalla löhöäjiksi? 5) Mies, joka haukkuu naisia laiskoiksi? 6) Fetissipervo, joka suoltaa omia älyttömyyksiään?
No niin, kiistelkää siitä vaikka maailman tappiin, jos ei kerran muuta tekemistä ole. Tai olisihan niitä kotitöitä, mutta niitä ei voi eikä ehdi tehdä, ettei maine mene.
Parhaan miehen kisan voittaa mies, joka tekee oman osuutensa kotitöistä. Paskimman miehen kisan voiton jakavat mies, joka ei tee kotitöitä sekä mies, joka haukkuu naisia laiskoiksi. Fetissipervo saa lohdutuspalkinnoksi perseelle haisevan sohvan.
Vierailija kirjoitti:
"Ja miksi nainen haluaisi tehdä kaikki kotityöt? Siis olettaen, että kyse ei ole aasialaisesta kodinkoneesta."
Kaikki naiset eivät ole marmattavia laiskamatoja. Heistä on mukavaa, kun koti on siisti ja hyväntuoksuinen. Ja sellainen nainen, joka haluaa tehdä vaikka kaikki kotityöt, ei ole koskaan myöskään rasisti.
Mikä on mies, joka hakee aasiasta kodinhoitajan?
Meillä on koti puhdas ja hyvän tuoksuinen, vaikka mieheni osallistuu myös sen ylläpitoon. Lisäks hän ei ole rasisti.
Meillä mies ihan omasta halustaan maksaa kaikki perheen kulut, myös minun henkilökohtaiset. Palkitsen miehen siitä hyvästä jollain kivalla, jos ehdin.
Vierailija kirjoitti:
"Täällä ei kyl naiset ole kertoneet, kuin mielellään tekevät kaiken. Vain miehet kertovat vaimonsa puolesta, että vaimo mielellään tekee kaiken."
Kuten on jo nähty, että jos nainen tekee kotitöitä mielellään, se saa teidät mielipuolet kimppuunsa. Meillä kun vaimo on paljon enemmän kotona, on luonnollista, että hän myös tekee ihan omasta halustaan vaikka kaikki kotityöt, eikä hän valita turhista. Minä taas teen kotityöt, kun olen kotona enkä myöskään valita. Te taas haukutte ties millä nimillä sekä tehokkaat ja aikaansaavat aasialaisnaiset, että näiden miehet.
Missä sinä sitten olet, jos et kotona? Et ainakaan missään raskaissa "miesten" töissä. Sen verran usein sinut bongaa tältä palstalta. Ja kotonasi et silti tee mitään? Häpeäisit.
"Mielenkiintoista miten satutkin AINA siivouspäivinä sukuloimaan. Näyttää siltä, että se omassa metaanipilvessä aamusta iltaan istuminen tee sinun aivonrippeille yhtään hyvää."
Eipä hän tainnut sanoa olevansa aina paikalla, kun on siivouspäivä. Jännä, kun tieto siittyy muillakin keinoin, kuin itse näkemällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä kommenteistä kyllä huomaa, että tää asia on vaikea joillekin miehille. He siis hermostuvat siitä, kun kyseenalaistetaan heidän asema elättäjänä suhteessa kotitöihin. Aika perinteisiä kuvioita ja ajattelumalleja vielä.
Te naisethan te vaahtoatte ja raivoatte, jos perheessä vaimo tekee mielellään enemmän tai vaikka kaikki kotityöt. Yksikään mies eri ole tuosta hermostunut.
Ja kyllä se perinteinen malli toimii edelleen parhaiten ja tekee kaikista onnellisia, paitsi kontrolloivista ja laiskoista pirttihirmuista.
Toimii tietysti, miehen mielestä. Alistetulla naisella ei ole muuta vaihtoehtoa.
Ei nainen mikään alistettu ole, jos haluaa ihan omasta tahdostaan tehdä kaikki kotityöt.
Tai ei vaan vielä tiedä vaihtoehdosta.
Menetkö sinäkin lakkoon helmikuun alussa? Eli haara(konttori) sulkeutuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä kommenteistä kyllä huomaa, että tää asia on vaikea joillekin miehille. He siis hermostuvat siitä, kun kyseenalaistetaan heidän asema elättäjänä suhteessa kotitöihin. Aika perinteisiä kuvioita ja ajattelumalleja vielä.
Te naisethan te vaahtoatte ja raivoatte, jos perheessä vaimo tekee mielellään enemmän tai vaikka kaikki kotityöt. Yksikään mies eri ole tuosta hermostunut.
Ja kyllä se perinteinen malli toimii edelleen parhaiten ja tekee kaikista onnellisia, paitsi kontrolloivista ja laiskoista pirttihirmuista.
Kuin laiskoja nää miehet oikein on, jos naiset on laiskoja, kun haluaa miehen tekevän osansa???
Vierailija kirjoitti:
Ittehän teette. Miksi teette? Miksi aloitte tehdä kaiken alunperinkään? Vai menikö jotenkin silleen että mies imuroi, haukuit ja huusit kuinka huonosti tehty ja sen jälkeen ei sitten olekaan tehnyt mitään? Häh? Kannattaa varmaan sinne peiliin kurkkia, mikä petolintu sieltä katselee.
Näin nämä kahelit suhtautuvat, kun mies tekee kotitöitä. Tietysti valehtelevat tarinaan lisää, että saisivat paremmin muut naiset nauramaan miesten tekemisille:
"😂😂😂😂😂
Tuttava- ja sukulaisperheissä on niin, että AINA kun pitäisi alkaa siivota - kuten on yhdessä sovittu - mies menee joko vessaan tunniksi tai alkaa räplätä kännykkää. Pöydän pyyhkimiseenkin saa kulumaan 15 minuuttia, kun aina pitää katsoa vielä yksi video ja vielä yksi twiitti, eikä tietenkään kahta asiaa voi tehdä yhtä aikaa. Puhelimeen on myös pakko vastata samalla sekunnilla jos se kesken siivouksen soi, ja sitten jaaritellaan puoli tuntia jotain minkä olisi voinut hoitaa myöhemminkin.
Ja tosiaan tunnen useita tällaisia perheitä ja sivusta huvittuneena seurannut. Itse en tällaista katselisi toista kertaa."
Vierailija kirjoitti:
"Ai ihan palkitaan? Entä, jos hänestä tuntuisi hyvältä mennä työpäivän jälkeen sohvalle makaamaan, mennä syömään valmiiseen pöytään ja sen jälkeen takaisin sohvalle, suotko sellaisen palkinnon?"
Eihän tuo ole palkinto, vaan minulta aivan tavallinen kotityö laittaa vaimolle ruoka valmiiksi, jos olen tehnyt vaikka etäpäivän kotona.
Selität nyt itseäsi pussiin oikein urakalla. Äskenhän se aasialaisprostituutti teki KAIKKI kotityöt mielellään. Ja sinä sitten palkitset kodinkonettasi sopivaksi katsomallasi summalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii tietysti, miehen mielestä. Alistetulla naisella ei ole muuta vaihtoehtoa.
Kun joku vielä edes kerran vaivautuis perustelemaan, miksi tuo on hyvä malli. MOLEMMILLE! Mut se on jo liikaa vaadittu. Kuten se oman osuuden tekeminenkin.
Vierailija kirjoitti:
"Ai ihan palkitaan? Entä, jos hänestä tuntuisi hyvältä mennä työpäivän jälkeen sohvalle makaamaan, mennä syömään valmiiseen pöytään ja sen jälkeen takaisin sohvalle, suotko sellaisen palkinnon?"
Eihän tuo ole palkinto, vaan minulta aivan tavallinen kotityö laittaa vaimolle ruoka valmiiksi, jos olen tehnyt vaikka etäpäivän kotona.
Jos teillä kerran jaetaan kotityöt tasapuolisesti, niin minkä ihmeen takia käytät niin paljon aikaa haukkuaksesi naisia, jotka haluavat ihan samaa?
Vierailija kirjoitti:
"Täällä ei kyl naiset ole kertoneet, kuin mielellään tekevät kaiken. Vain miehet kertovat vaimonsa puolesta, että vaimo mielellään tekee kaiken."
Kuten on jo nähty, että jos nainen tekee kotitöitä mielellään, se saa teidät mielipuolet kimppuunsa. Meillä kun vaimo on paljon enemmän kotona, on luonnollista, että hän myös tekee ihan omasta halustaan vaikka kaikki kotityöt, eikä hän valita turhista. Minä taas teen kotityöt, kun olen kotona enkä myöskään valita. Te taas haukutte ties millä nimillä sekä tehokkaat ja aikaansaavat aasialaisnaiset, että näiden miehet.
Kyllä niillä aasialaisnaisilla on nimityksiä sinulle ja muille miehille. Kuten hyvin tiedät. En tiedä kyllä mihin pyrit. Tuontivaimon havittelijat ovat miesten pohjasakkaa. Luuletko että naiset pelästyvät että eivät saakaan tuollaista miestä?
Olen muuten kuullut mitä suomalaiset miehet sanovat tuollaisista miehistä. "Säälittävä" oli mukavimmasta päästä.
Nyt kyllä heräsi mielenkiinto: Missä ammatissa tehdään fyysisesti raskasta työtä pitkää päivää, ammattiin kuuluu paljon työmatkoja ja tehdään etätöistä?
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä heräsi mielenkiinto: Missä ammatissa tehdään fyysisesti raskasta työtä pitkää päivää, ammattiin kuuluu paljon työmatkoja ja tehdään etätöistä?
Trollilandia Oy:n paskanlapiointitehtaan tuotantolinjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotannon johtaja 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotannon johtaja 😂
Tai Aasian viennin johtaja 🤭
"Onko ihan mahdotonta edes kuvitella tilannetta, että vaimolla oliski esim. vain puolet niistä kotihommista ja sen seurauksena tekisitte yhdessä jotain kivaa? Ihan vaan olisitte, puuhailisitte, nauttisitte elämästä? Vaikka toinen toisillenne kivoja ylläreitä järjestäen.
Omituinen järjestely, et vaimo oman työn lisäksi tekee kotona toisen työpäivän. Sit häntä siitä "palkitaan" jutuilla, joiden tulisi kuulua ihan normaaliin parisuhteeseen. Ilman, että niitä pitää ansaita ensin. "
Kysyin äsken vaimolta, että mitä tykkäisit jos muutetaan tyyliä kotitöiden suhteen. Eli hän tekisi vain puolet ja jäisi odottamaan minua kotiin, että teen sitten loput. Hän alkoi nauramaan ja kysyi, että tekeekö suomalaiset naiset noin.
En tiedä millaisia sikoja palstamammat ovat, kun niitä kotitöitä on joka päivä täyden työpäivän verran ja vieläpä erittäin raskaita hommia. Meillä on aina siistiä, eikä täällä tarvitse huhkia hiki hatussa edes kerran viikossa, kun siivotaan perusteellisemmin.
Meillä tosiaan, jos nyt ei ihan päivittäin, mutta useamman kerran viikossa "palkitaan" toisiamme erilaisilla mukavilla pikku yllätyksillä, myös lapset saavat ylläreitä osakseen.
4540, pyllynpyörittäjän laiska ukko: Missä pussissa sä sitä vaimoasi olet kaikki vuodet pitänyt, kun se ei vieläkään tiedä Suomessa tai suomalaisista naisista mitään? Vai eikö se ehdi kotitöiltään tutustua asuinmaansa kulttuuriin? Ihan kuin ei olisi olemassa koko nainen 😁