Käyttekö sunnuntaisin syömässä appivanhemmalla/appivanhemmilla?
Kommentit (18)
En käy, lapset jo aikuisia. Ennen vanhaan käytiin usein syömässä mun vanhemmilla.
Joskus nuorena kävimme jommankumman vanhemmpien luona aika usein sunnnuntaisin mutte ei enää. Mun vanhemmat on kuollut jo ja appiukko niin ilkeä että harvensimme käyntejä siellä kun en jaksa riidelä hänen kanssaan. Käysäään lähinnä jouluna, pääsiäisenä ja syntymämpäivinä.
Mun vanhemmat käy meillä. Joskus syödään joskus vain kahvitellaan.
En. Meidän perheessä ei ole tapana vanhempien pyytää edes jouluaikaan meidän perhettä sanan pöydän ääreen syömään. Luulen, että johtuu siitä, että ajattelevat meillä on kyllä varaa hoitaa itse omat jouluruokailumme. Näin toki onkin. Lapsena ruokailimme joulupäivänä koko suku, mutta ei meillä.
Sitä, että meillä on käytössä perheessä rahaa ja esim. sisaruksillani eikä vanhemmillani ei ole - se tuo välillä omituisia asioita eteen. Heidät kutsutaan syömään. Toisaalta meillä ei nyt vanhempien luona niin lämmin tunnelma ole, että sinne välttämättä haluaisin.
Toisinaan vanhemmat ja sisarukset syö meillä jouluna.
Vierailija kirjoitti:
En. Meidän perheessä ei ole tapana vanhempien pyytää edes jouluaikaan meidän perhettä sanan pöydän ääreen syömään. Luulen, että johtuu siitä, että ajattelevat meillä on kyllä varaa hoitaa itse omat jouluruokailumme. Näin toki onkin. Lapsena ruokailimme joulupäivänä koko suku, mutta ei meillä.
Sitä, että meillä on käytössä perheessä rahaa ja esim. sisaruksillani eikä vanhemmillani ei ole - se tuo välillä omituisia asioita eteen. Heidät kutsutaan syömään. Toisaalta meillä ei nyt vanhempien luona niin lämmin tunnelma ole, että sinne välttämättä haluaisin.
Toisinaan vanhemmat ja sisarukset syö meillä jouluna.
Lisään vielä, että omien teinien kohdalla toivon olevan toisin. Ainakin vielä kotoa muuttanut teini tulee viikonloppuna syömään kotiin ja syödään koko perhe yhdessä.
Nuorten perheet käyvät meillä sunnuntaisin syömässä 1-4 kuukaudessa sen mukaan kuka asuu lähinnä eikä ole muita menoja. Meistä aivan ihanaa (vaikka toki tulee kalliiksi) kun saamme samalla tavata lastenlapsia. Jokatoinen joulukin vietetään meillä, tämän tosin voisin laittaa "kiertoon" siten että mekin joskus pääsisimme valmiiseen pöytään. Aika homma ruokkia koko sakki ja osa vielä edellisenä ja seuraavanakin päivänä.
Hautausmaalla ei ole ruokatarjoilua.
Hullu taas huvikseen kyselee asioita joilla ei ole hänelle paskankaan väliä.
En, kun se on vaan ex-anoppi. Ex-appiukko on jo mullan alla.
Ei käydä. Vuorotyöt ja jokaiseen vanhempaan n.200km matka.
En. Sen verran matkaa, että ei jaksa ajaa viikottain sinne. Muutenkin sunnuntait ovat usein täynnä ohjelmaa.
Mitä sivistyneempi perhe, sen useammin vastaus on kyllä. Jostain syystä kaikki osaavat pitää ne riidan aihe mölyt mahassaan, jotta dinnerit ovat kaikille mukavia. Menuun panostetaan, työlästä, mutta harvakseltaan saadaan aikataulut sopimaan. Yleensä ne sopii, kun ajoissa kutsutaan. Toki oletamme että jossain vaiheessa saamme vastavuoroisesti kutsuja. Nyt on todella kiva nähdä nuoria ja jutella kunnolla.
Minusta olisi kiva kutsua appivanhemmat joskus meille syömään mutta eivät koskaan tule tai kieltäytyvät ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Käydään, miksi ei käytäisi?
No jos vaikka välimatkaa on 500km suuntaansa.
Paha olisi käydä kun molemmat on haudassa.