Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8334)
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja naisia täällä. Muistakaahan että katkeruus tuhoaa elämänne ja katkeruus on lähtöisin AINA teidän omista teoista ja päätöksistä.
Ja sitten kun nainen valitsee muuttaa elämäänsä niin ettei ole katkera, esim. eroamalla patalaiskasta miehestä, niin sekään teille ei kelpaa. Mitä naisten oikein pitäisi tehdä että olisitte tyytyväisiä? Pyöritellä iloisena pyllyä samalla kun tekee 15-tuntisia työpäiviä?
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja naisia täällä. Muistakaahan että katkeruus tuhoaa elämänne ja katkeruus on lähtöisin AINA teidän omista teoista ja päätöksistä.
Hauskoja miehiä täällä. Kauhistuvat, kun edes ajattelevat, että joutuisivat tekemään päivätyönsä päälle saman määrän hommia kuin perheen toinen osapuoli. Mutta eivät silti kysyttäessäkään osaa tai halua perustella miksi vain talouden toinen työssäkäyvä aikuinen on päävastuussa kaikista kotihommista, toisen vaan korkeintaan silloin tällöin "autellessa" vähäsen jos jaksaa ja viitsii?
eikö käsi toimi? tekosyitä käydä vieraissa. ollaan me miehet kyl... hyhhyh.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap päivittänyt tilannettaan?
Pakkaa tavaroitaan ja muuttaa pois.
Ihmettelin joskus, kun työkaveri sanoi, että puolen tunnin työmatkat omassa autossa ovat hänelle omaa aikaa. En ihmettele enää. Ilmeisesti hyvällä äidillä ja vaimolla ei ole muuta omaa aikaa.
Jos jokin asia on huonosti, se kertoo eniten sinusta, ei muista. Kumpa ihmiset sisäistäisivät tämän.
Vierailija kirjoitti:
Kokemusasiantuntija äänessä.
Kyllästyin olemaan lakossa ja aloin passata perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin joskus, kun työkaveri sanoi, että puolen tunnin työmatkat omassa autossa ovat hänelle omaa aikaa. En ihmettele enää. Ilmeisesti hyvällä äidillä ja vaimolla ei ole muuta omaa aikaa.
Meillä oli lypsykarjatila ja olin opettajana, perheeseen kuului useampi lapsikin. Työmatka oli yleensä päivän ainoa hetki, kun olin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun nainen valitsee muuttaa elämäänsä niin ettei ole katkera, esim. eroamalla patalaiskasta miehestä, niin sekään teille ei kelpaa. Mitä naisten oikein pitäisi tehdä että olisitte tyytyväisiä? Pyöritellä iloisena pyllyä samalla kun tekee 15-tuntisia työpäiviä?
Kelpaa oikein hyvin. Jos nainen kärsii suhteesta, hän voi lähteä ihan hyvin, takaisin ei ole sitten vaan tulemista. On aina jos nainen kantaa vastuunsa omasta onnellisuudestaan, eikä sisällytä sitä miehen vastuulle, koska sellainen ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja miehiä täällä. Kauhistuvat, kun edes ajattelevat, että joutuisivat tekemään päivätyönsä päälle saman määrän hommia kuin perheen toinen osapuoli. Mutta eivät silti kysyttäessäkään osaa tai halua perustella miksi vain talouden toinen työssäkäyvä aikuinen on päävastuussa kaikista kotihommista, toisen vaan korkeintaan silloin tällöin "autellessa" vähäsen jos jaksaa ja viitsii?
Haha, miksi miesten tulisi osallistua naisten kotkotuksiin? Nainen on hyvä ja lähtee, mikäli haluaa palvelijan.
Vierailija kirjoitti:
"No kuule, korjaapa sitten väärä käsitykseni siitä, että hän tekisi kaiken. Mitä sinä teet paitsi hierot ja panet (viittaan toiisen kirjoittajan vastaukseen äskettäin)? Jos tähän ei vieläkään tule vastausta (= "en mitään"), vaikutat lähinnä huonolta puolisolta, missä vastavuoroisuus? Mutta hyvä jos olette molemmat onnellisia. Kunnes vaimo lakkaa olemasta."
Ensin on sanottava, etten halua loukata, enkä halventaa yhtäkään koiraa. Sanonta kuuluu, ettei vanha koira opi uusia temppuja. Se tarkoittaa sinun kohdalla sitä, että koska sinulla on jo olemassa päähänpinttymä ja mielikuva, millainen minä olen aviomiehenä ja millainen on rakkaan vaimoni asema perheessämme, tuhlaisin vain aikaani yrittäessäni todistaa, että meillä kotihommat menee aika tasan kuitenkin.
Älykäs nainen olisi ymmärtänyt sanoista, että kun sanoin auttavani kotitöissä aina kun ehdin ja jaksan, se tarkoittaa tietenkin sitä mitä siinä lukee. Sille minä
Täällä voi tehdä päätelmiä vain sen perusteella, mitä kukin kertoo. Se, että sinä tulit ketjuun haukkumalla kaikki suomalaiset naiset, koska ketjun perusteella suomalaiset naiset ovat laiskoja, kun eivät halua passata miestään. Ja kehoitit kaikkia suomalaisia miehiä hakemaan kauniin ja auliin kotihengettären aasiasta, kun ilolla he tekevät kaiken ja antavat vielä auukon päälle. Niin tästä saa vain ja ainoastaan sen kuvan, että näin teillä toimitaan.
Jos teillä asiat tehdään tasapuolisesti ja kukin kykyjensä ja voimiensa mukaan, olisin kuvitellut sinun tulevan ketjuun kertomaan, että mielestäsi on tärkeä molempien osallistuvan perheen asioihin ja kotitöihin. Ja että ymmärtäisit näitä suomalaisia naisia, jotka eivät halua yksin hoitaa koko kotihuoltoa miehen maatessa sohvalla sipsiä syöden kaikki illat.
Tässä tapauksessa sisällön ymmärrys on sinulta täysin hukassa. Taidat olla itse vanha koira. Tai en sano edes niin. Koirat ovat hienoja ja ymmärtäviä olentoja. Viisaampia kuin ihmiset yleensä.
Ps. miten se on sinulta hieno teko, että ostit vaimollesi auton? Miksi hänellä ei ollut sitä aiemmin? Miksi sinulla oli, mutta hänellä ei? Ja kun korjasit tämän epäkohdan, onkin se sit hieno teko sinulta ja osoitus arvostuksesta ja rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaa oikein hyvin. Jos nainen kärsii suhteesta, hän voi lähteä ihan hyvin, takaisin ei ole sitten vaan tulemista. On aina jos nainen kantaa vastuunsa omasta onnellisuudestaan, eikä sisällytä sitä miehen vastuulle, koska sellainen ei toimi.
Kerrotko vielä, miksi kukaan - nainen tai mies - haluaisi tulla takaisin, kun on kerran päässyt eroon huonosta suhteesta?
Vierailija kirjoitti:
Onpa hirveitä naisia täällä. Oikeita harpyijoita, itsekkäitä ja kiittämättömiä. Millaisen kasvatuksen he ovat saaneet? Millainen on heidän elämänhallinta? Elämä on valintoja. Jos on valinnut väärin, niin sen voi korjata syyllistämättä muita.
Hyvää loppuelämää kaikille, jotka lilluvat etikassa.
Täällä on ihania ja kamalia miehiä ja naisia. Miten liittyy aiheesen kotityöt ja niiden jako?
Vierailija kirjoitti:
"Miksei vaimosi ostanut autoa itse? Hänhän käy töissä ja saa palkkaa. Kumma, ettei asia tullut hänellä itsellään mieleen jo aiemmin."
Meillä on tapana ostaa synttärilahjoja toisillemme. Olisi aika noloa, jos vaimo ostaisi synttärilahjat itselleen. Ehkä se toimii teidän piireissä.
Meillä ei ole autoa kummallakaan. Mies hoitaa yleisesti kauppa-asiat bussilla kulkien. Hän osti minulle moottoripyörän. Ei kotiasioiden hoitoon vaan jotta pääsen viilettää ja tuulettuu ja omasta ajasta nauttien. Sitä sanoisin lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin piti sisällyttää viestiin tuollainen pieni miehinen uhoaminen, että "takaisin ei sitten ole tulemista". Oletuksena sinulla on siis, että nainen lähtökohtaisesti katuu, ei ole onnellinen yksin, eikä pärjää, jos jättää alistavan ja kotitöistä laistavan puolisonsa.
Moni muukin miesoletettu on käynyt täällä kertomassa miten "ottaisi sitten siitä vaan jonosta uuden puolison, tietysti kauniimman, treenatumman ja alistuvamman kuin ex-rouva".
Muistaakseni päiväkoti-ikäiset tekivät tuollaista, että jos joku asia ei mennyt oman mielen mukaan, niin huudettiin, että "Mä en sit leiki sun kanssa, mä leikin ton toisen tyypin kanssa!".
Erikoista on myös se, että miehet tarvii heti uuden puolison, miksi? Ei kai vaan kotiorjaksi? Naiset kun pääsevät huonosta suhteesta eroon, niin yleensä nauttivat siitä yksinolosta ja kynnys ottaa enää uutta miespuolista nurkkiinsa, on korkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, miksi miesten tulisi osallistua naisten kotkotuksiin? Nainen on hyvä ja lähtee, mikäli haluaa palvelijan.
Niinhän se nainen usein lähteekin, ei siksi, että haluaa palvelijan, vaan siksi, että haluaa tasaveroisen kumppanin. Ap ei sitä saanut, ja lähti, kuten oikein onkin. Toivottavasti päivittelee tilanteen. Joillekin ei ilmeisesti ole mikään ongelma loisia kotona toisen ajalla ja työpanoksella. Sellaiset ovat vaan huonoja puolisoita, miksi niitä pitäisi katsella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne lähteekin, mutta eivät siksi että haluaisivat palvelijan itselleen, vaan siksi etteivät halua itse olla se palvelija yhteisessä kodissa. Ja sen vuoksihan miehet täällä nyt ulisevat ja uhoilevat kilpaa.
Vierailija kirjoitti:
"Mietipä hetki jos olisit työhaastattelussa, ja sinulta kysyttäisiin mitä nykyiseen toimenkuvaasi kuuluu. Vastaisitko "autan minulle kuuluvissa työtehtävissä kollegoitani aina kun ehdin ja jaksan"? Jos vastaisit näin, mitä se kertoisi sinusta työntekijänä?"
Olen tuohonkin törmännyt työelämässä. Tarkoittaa käytännössä sitä, että jouduin tekemään laiskojen kollegojeni työt omieni lisäksi lähes kokonaan. Ei ole järkevää.
"Ilmainen vinkki: oman kodin kotityöt ja omien lasten hoitaminen eivät ole jotain, missä "autat" puolisoa kun "ehdit". Ne ovat SINUN töitäsi, ja niiden tekemisen kutsuminen "auttamiseksi" ja tekeminen vain kun viitsit on yhtä naurettavaa kuin samanlaisen lausunnon antaminen työpaikalla."
Tämähän se tuntuu olevan teillä omissa suhteissanne suuri kompastuskivi. Te haluatte laittaa kaiken tasapäiseksi huolimatta siitä, millaista työtä mies ja vaimo tekevät. Annan nyt pik
Eipä täällä kukaan ole sanonut, että toisen poissa ollessa hommat jätetään kesken. Täällä on kyse siitä, ettei toinen osallistu ollenkaan ja vain toinen tekee. Vähän valoja nyt sinnekin!
Kuinka usein vierailet erilaisissa kodeissa, kun tiedät niiden olevan sotkuisia, kun naiset eivät siivoa?
Kummasti te ette osaa kertoa, mitä miesten töitä on kerrostalossa asuvilla.